Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok jättää sukkahousut pois hautajaisissa?

Vierailija
23.05.2024 |

Asuna musta-valkoinen mekko, lämmintä 25 tai 26 astetta.

Kommentit (381)

Vierailija
261/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan hautajaisiin mustat verkkosukkahousut enkä mitään muuta. On niin kuuma, etten millään pysty laittamaan paitaa tai edes pikkuhousuja. 

Vierailija
262/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap ajatellut mitä ihmiset tekevät maissa, jossa on jatkuvasti +30 astetta? 

Luuletko ettei täällä käytetetä suklahousuja? Monet kuvittelevat varmaan ettei täällä myöskään urheilla tai syödä lämmintä ruokaa.

Niin olen lukenut ettei täällä suomessa jakseta helteellä laitta lämmintä ruokaa. Käsittämätöntä. 

Miksi ruuan pitisi olla aina lämmintä?

t. talvellakin monesti salaattia tms. ateriaksi syövä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä opin tänään av:lla: Helteellä ei  tarvitse pukeutua tilaisuuden mukaisesti, vaan voi mennä vaikka alasti hautajaisiin, koska on kuuma. 

Mun äitini siunaustilaisuus on 3 viikon päästä ja mä opin tänään av:lla, että mun  pitää tsekata, että varmasti kaikilla naispuolisilla hautajaisvierailla on sukkahousut jalassa. 

Vierailija
264/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä opin tänään av:lla: Helteellä ei  tarvitse pukeutua tilaisuuden mukaisesti, vaan voi mennä vaikka alasti hautajaisiin, koska on kuuma. 

Mun äitini siunaustilaisuus on 3 viikon päästä ja mä opin tänään av:lla, että mun  pitää tsekata, että varmasti kaikilla naispuolisilla hautajaisvierailla on sukkahousut jalassa. 

Sua ei sitten ole lukutaidolla siunattu. Harmin paikka. Auttaisi elämässä aika paljon, jos osaisi sen taidon. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sua ei sitten ole lukutaidolla siunattu. Harmin paikka. Auttaisi elämässä aika paljon, jos osaisi sen taidon. 

Tässä ketjussa aika moni on sanonut, että hautajaisissa täytyy olla sukkahousut. Ilman tätä ketjua en takuulla olisi äitini hautajaisissa edes kiinnittänyt huomiotani siihen, onko jollain sukkahousut, polvisukat, nilkkasukat vai tuleeko kenties paljain säärin. 

Vierailija
266/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta lähimmillä omaisilla on oikeus pukeutua hautajaisiin siten kuin katsovat parhaaksi, oman jaksamisen ja resurssien mukaan.

Miten läheinen pitää olla, että saa pukeutumisvapauden? Entä, miksi esim. serkku ei saa itse valita asua, vaikka sisko saa?

Läheisin, yleensä perheenjäsen tai suoraan ylenevää tai alenevat sukupolvea.

Eli en saa pukeutua esimerkiksi parhaan ystäväni hautajaisiin niin kuin haluan, vaikka surisin ystäväni poismenoa enemmän kuin hänen etäinen siskonsa? Kerrotko vielä, mistä tällainen ohjeistus on peräisin. 

Hänen omaisensa päättää ketä sinne kutsutaan. 

Niin? Nyt kysyttiin PUKEUTUMISESTA, ei kutsumisesta. Kerro vain ihan rohkeasti, missä on määritelty, että etäinen sisko saa pukeutua miten tahtoo, mutta läheinen ystävä ei. Molemmat ovat siis kutsuttuina hautajaisiin, jos et sitä vielä tajunnut. 

Niin?

Sisko kuuluu lähiomaisten, ystävä ei.

Vierailija
267/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

No sit Sherlock! ;D Mutta sulla jäi vielä kertomatta, missä on määritelty pukeutumisohjeet, joiden mukaan hautajaisvieraista vain osa saa valita asunsa ja osalle ilmeisesti tuodaan joku valmis "etiketin" mukainen asukokonaisuus. Ihan ei avadu tämä asia, kun itse olen ollut ihan kaikissa hautajaisissa samantyyppisessä asussa oli kyseessä sitten isäni tai lapsuudenystäväni. tai vaikka setäni vaimo. 

Vierailija
268/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 denieriä, ihonväriset.

Vierailija
269/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin?

No sit Sherlock! ;D Mutta sulla jäi vielä kertomatta, missä on määritelty pukeutumisohjeet, joiden mukaan hautajaisvieraista vain osa saa valita asunsa ja osalle ilmeisesti tuodaan joku valmis "etiketin" mukainen asukokonaisuus. Ihan ei avadu tämä asia, kun itse olen ollut ihan kaikissa hautajaisissa samantyyppisessä asussa oli kyseessä sitten isäni tai lapsuudenystäväni. tai vaikka setäni vaimo. 

Omaiset on hautajaisissa läheisensä vuoksi, vieraat vain kutsuttuina. Totta kai kutsuja on eri asemassa kutsuttuun nähden.

Vierailija
270/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Tuli ihan tämä ketju mieleen, kun Orpo äsken uutispätkässä räyhäsi Tuppuraiselle: MINÄ SAAN OLLA ERI MIELTÄ KUIN TE! 

Vierailija
271/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Omaiset on hautajaisissa läheisensä vuoksi, vieraat vain kutsuttuina. Totta kai kutsuja on eri asemassa kutsuttuun nähden.

Jaa. Kyllä minä menin esimerkiksi ystäväni hautajaisiin ihan sen läheisen ystäväni vuoksi. Miksi ihmeessä olisin edes mennyt paikalle, jos vainaja ei olisi ollut minulle läheinen? 

Vierailija
272/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Jaa. Kyllä minä menin esimerkiksi ystäväni hautajaisiin ihan sen läheisen ystäväni vuoksi. Miksi ihmeessä olisin edes mennyt paikalle, jos vainaja ei olisi ollut minulle läheinen? 

Menit koska sinut oli kutsuttu. Ilman kutsua et olisi edes voinut mennä.

Vierailija
273/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Sä puhut nyt jostain valtiollisista hautajaisista. Normaaleissa tavallisten ihmiseten hautajaisissa kaikki saattoväestä ovat vainajan läheisiä. Kuka mitäkin kautta. Eikä siellä kukaan ole eri asemassa, vaan kaikki ovat jättämässä hyvästejä itselleen tärkeälle ihmiselle. Vaatetus ei liity tähän millään tasolla. Siitä saa jokainen päättää ihan itse. 

Vierailija
274/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Jaa. Kyllä minä menin esimerkiksi ystäväni hautajaisiin ihan sen läheisen ystäväni vuoksi. Miksi ihmeessä olisin edes mennyt paikalle, jos vainaja ei olisi ollut minulle l

Ihan kaikki vieraat sinne oli kutsuttu. Myös se sisko, joka ei ollut juurikaan edes tekemisissä ystäväni kanssa. Eli mitä haet nyt takaa jankkauksellasi? 

Vierailija
275/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menit koska sinut oli kutsuttu. Ilman kutsua et olisi edes voinut mennä.

Sivusta: Tuo ei pidä paikkaansa. Hautajaisiin saa mennä myös ilman kutsua. 

Kirkon siunaustilaisuuteen saa kuitenkin aina mennä silloinkin, kun ei tule erillistä kutsua tai kun itse muistotilaisuus on vain lähimmäisille

Eli periaatteessa vaikka joku satunnainen ohikulkija voisi astella siunaustilaisuuteen paikalle, vaikka ei tuntisi ketään siellä olevista. Toki kukaan täysijärkinen ei niin tee, mutta kiellettyä se ei ole. 

Vierailija
276/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Eli sun mielestä Minna on eri asemassa kuin Liisa, jos Minna hoitaa kutsumiset ja Liisa tulee kutsuttuna paikalle heidän yhteisen veljensä hautajaisiin. Varsin typerä logiikka. 

Vierailija
277/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Nythän huudetaan, että kesällä ei saa laittaa sukkahousuja minnekään. Ei edes viileään kappeliin, koska ULKONA on hellettä :D Aika harva pystyy teleporttaamaan itseään kotoa toimistolle käymättä ulkona. Ja aika harva ottaa sukkahousuja mukaan pukeakseen ne vasta toimistolla. 

Poika! Ainut huutajakäskyttäjä olet sinä itse, sukkahousuhullu. Käytät aina sanaa "toimistolla", kun sulla ei ole mitään käsitystä työelämästä. 

Vierailija
278/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika! Ainut huutajakäskyttäjä olet sinä itse, sukkahousuhullu. Käytät aina sanaa "toimistolla", kun sulla ei ole mitään käsitystä työelämästä. 

Arvaa mitä pikkuinen? Aika moni suomalainen aikuinen on töissä toimistolla. Yllättikö?

Vierailija
279/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Jaa. Kyllä minä menin esimerkiksi ystäväni hautajaisiin ihan sen läheisen ystäväni vuoksi. Miksi ihmeessä olisin edes m

Ihan kaikki vieraat sinne oli kutsuttu. Myös se sisko, joka ei ollut juurikaan edes tekemisissä ystäväni kanssa. Eli mitä haet nyt takaa jankkauksellasi?

Miten monta kertaa se pitää kertoa? Sisko on lähiomainen, sinä et.

Vierailija
280/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vainko naisilla? Oot erehtynyt. Kaikilla on oltava, muuten ei ole asiallista :D

Otan osaa. Mun äitini kuoli 2014 ja vieläkin on ikävä. Sukkiksia ei syynätty. Jos joku hullu olisi sellaista yrittänyt, isä olisi vetänyt turpaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi