Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sateenkaariystävällinen matkailu?

Vierailija
23.05.2024 |

Ylellä oli tästä juttu. 

https://yle.fi/a/74-20089610

En oikeasti homona ymmärrä miten seksuaalinen toimintani vaikuttaa matkailuuni. Ei heteroidenkaan pitäisi julkisella paikalla kiehnätä ja lipoa toisiaan. Ollaan normaalisti ja hotellihuoneessa puuhataan mitä puuhataan. Päinvastoin sateenkaariliput saavat minut välittämään paikkoja, koska niiden taustalla vaikuttaa tietty poliittinen ideologia, jota en kannata. 

Kommentit (158)

Vierailija
41/158 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis huutaako homot koko ajan olevansa homoja joka reissulla?

En minä ole koskaan julistanu olevani hetero, vaikka on tullu matkusteltua jonkin verran.

Ei, mutta sinustakin olisi varmaan ikävää, jos esimerkiksi sinun ei annettaisi yöpyä samassa huoneessa puolisosi kanssa. Vai kuinka? 

Vierailija
42/158 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tekemällä tehty ongelma. Suomi on tasa-arvon mallimaa. Joo, täälläkin on niitä, jotka eivät suvaitse vähemmistöjä- mutta niitä on kaikkialla maailmassa. Ja heilläKIN on oikeus elää elämäänsä, mielipiteineen päivineen. 

Meillä ei polteta elävältä tai heitellä kivillä, jos miesparina istuu keinussa kiinni toisissaan. Nuoleskelua tai vastaavaa ei kukaan halua nähdä heteroiltakaan julkisesti, se kuuluu teineille. 

...

Jaa, no. Minä en aio olla kädet ristissä onnesta ymmyrkäinen & kiitollinen ettei minua kotimaassani polteta tai kivitetä hengiltä.

Se on niin kuin lähtökohta.

Kermaper*e. Tuo on suurta luksusta 99% valtioista. Näkee, ettei sullakaan ole koskaan mitään oikeita ongelmia ollut, keksit niitä itsellesi seksuaalisuutesi perusteella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/158 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Olemme miesystäväni kanssa matkustelleet paljon, enkä muista epäystävällistä palvelua missään, ainakaan sellaista joka olisi tulkittavissa homoseksuaalisuudesta johtuvaksi. Kaikille on raha kelvannut. Eikä matkailumme ole mielenosoitus, tuskin kaikki ovat huomanneet suuntaumustamme.

Ulkomailta voi tulla turisteja, jotka eivät tiedä täkäläisistä tavoista. Voivat esim. olla kotoisin jostain konservatiivisemmasta paikasta. Ihan hyvä infota heitä.

Vierailija
44/158 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tekemällä tehty ongelma. Suomi on tasa-arvon mallimaa. Joo, täälläkin on niitä, jotka eivät suvaitse vähemmistöjä- mutta niitä on kaikkialla maailmassa. Ja heilläKIN on oikeus elää elämäänsä, mielipiteineen päivineen. 

Meillä ei polteta elävältä tai heitellä kivillä, jos miesparina istuu keinussa kiinni toisissaan. Nuoleskelua tai vastaavaa ei kukaan halua nähdä heteroiltakaan julkisesti, se kuuluu teineille. 

...

Jaa, no. Minä en aio olla kädet ristissä onnesta ymmyrkäinen & kiitollinen ettei minua kotimaassani polteta tai kivitetä hengiltä.

Se on niin kuin lähtökohta.

Millaista homofobiaa ja syrjintää olet joutunut kokemaan matkaillessasi Suomessa?

Vierailija
45/158 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi me kantaisimme lomarahamme yrityksille, joissa palvelu saattaa olla nuivaa ja tympeää? En ole varma riittääkö tarra siihen mutta jonkinlainen sateenkaarisertifikaatti kyllä.

T. Sateenkaariperheellinen

Miten erotat normaalin nuivan ja tympeän palvelun sateenkaarta syrjivästä nuivasta ja tympeästä palvelusta?

Vai onko kaikki nuiva ja tympeä palvelu sinun milelestäsi silkkaa vihaa ja syrjintää?

Huonoa palvelua riittää, oli sitten homo tai hetero. Tasa-arvoa?

Vierailija
46/158 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä jos noin on. Epäilyttää tuollaiset mainokset aina että onko siellä enemmän vähemmistöjä käsi kädessä tai jopa rajumpaa meininkiä pitkin käytäviä. Myös vain aikuisille kalskahti vähän ainakin kymmeniä vuosia sitten. Nythän on lapsivapaita varmaan rauhan takia enemmänkin, mutta kyllä tuo adults only kalskaht,i että hotellissa pan...aan ja paljon. 

Vierailija
47/158 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ole koskaan julistanu olevani hetero, vaikka on tullu matkusteltua jonkin verran.

Ei, mutta sinustakin olisi varmaan ikävää, jos esimerkiksi sinun ei annettaisi yöpyä samassa huoneessa puolisosi kanssa. Vai kuinka? 

Kerro toki KUKA tai MIKÄ taho on ketään estänyt yöpymästä samassa huoneessa kumppaninsa kanssa? Vähän on nyt vaikea uskoa tätä. 

Jos näin oikeasti tapahtui, vika on tietysti majoitusta tarjoavan päässä, ja silloin se kannattaa jättää omaan arvoonsa. 

Vierailija
48/158 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on vihamielinen mutta yritänpä vielä vääntää rautalangasta: jos ihminen on lomalla ja pitämässä hauskaa, hän ei halua kokea sen paremmin syrjintää kuin mulkoilua tai vi t tuiluakaan. Eikä edes halua miettiä että nyt kun kävelen tuonne respaan, niin ollaanko minulle taas epäystävällisiä ja paiskataan ne avaimet tiskiin naama nurinpäin. 

Anteeksipyytelyn aika on ohi.

Mistä tiedät, että se johtuu nimenomaan homoudesta, eikä "that's miss diva bitch to you, bitch!!!" -asenteestasi?

Vierailija
49/158 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä Suomen hotellissa näin on tapahtunut?

Ei niitä yrittäjiä oikeasti kiinnosta kuin teidän rahat

Vierailija
50/158 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa, luulin ensin, että kyse on siitä missä maissa homoilusta ei tule tuomiota tai naista ei yritetä vaihtaa kolmeen kameliin tyylisesti, mutta kyse oli taas jostain penteleen sateenkaarilipuista yms. 

Vierailija
51/158 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää juna.

Purkki valkovaseliinia lasipurkissa.

Vierailija
52/158 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Suomessa paljonkin tällaisia hotelleja? Kannattaa antaa juttuvinkkiä iltapäivälehdille!

Vierailija
53/158 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on vihamielinen mutta yritänpä vielä vääntää rautalangasta: jos ihminen on lomalla ja pitämässä hauskaa, hän ei halua kokea sen paremmin syrjintää kuin mulkoilua tai vi t tuiluakaan. Eikä edes halua miettiä että nyt kun kävelen tuonne respaan, niin ollaanko minulle taas epäystävällisiä ja paiskataan ne avaimet tiskiin naama nurinpäin. 

Juu kaikki on vihamielistä, joka on avointa keskustelua, eikä 100% toistensa peesaamista. Kyllä varmasti. 

Tervetuloa oikeaan maailmaan. 

Ps. Mulle on paiskattu avaimia, puhuttu rumasti jne. ihan näin heteroihmisenä. Jos haluatte samaa kohtelua muiden kanssa, silloin tuokin kuuluu asiaan. 

Onko tuo johtunut suuntautumisestasi?

Vierailija
54/158 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun kommentit vaan vahvistavat stereotypiaa herkistä mimosa-kukkasista, joita itkettää kun huonolla tuulella ollut tarjoilija mulkaisi rumasti. Pienet on seks.vähemmistöjen ongelmat 2020-luvun Suomessa!

Ps. Ei me heterotkaan olla kaikki "vain" heteroita. Meissä on eri vähemmistöihin kuuluvia, vaikkapa polyja, mutta emme koe tarvetta huudella siitä majoitusta tehdessämme. Varaamme vaan useamman aikuisen samaan huoneeseen/mökkiin. Big deal. 

Vierailija
55/158 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, että se johtuu nimenomaan homoudesta, eikä "that's miss diva bitch to you, bitch!!!" -asenteestasi?

Oletpa hauska! Täällä tuo just kirjoitti keski-ikäinen rauhallinen täti-ihminen, teinin sateenkaariäiti.

Vierailija
56/158 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi me kantaisimme lomarahamme yrityksille, joissa palvelu saattaa olla nuivaa ja tympeää? En ole varma riittääkö tarra siihen mutta jonkinlainen sateenkaarisertifikaatti kyllä.

T. Sateenkaariperheellinen

Miten erotat normaalin nuivan ja tympeän palvelun sateenkaarta syrjivästä nuivasta ja tympeästä palvelusta?

Vai onko kaikki nuiva ja tympeä palvelu sinun milelestäsi silkkaa vihaa ja syrjintää?

Huonoa palvelua riittää, oli sitten homo tai hetero. Tasa-arvoa?

Kyllähän sen siinä tilanteessa käsittää. 

Vierailija
57/158 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homoasiakkaille liukuvoidetta ja lesboille sträppäri respasta.

Vierailija
58/158 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvä jos noin on. Epäilyttää tuollaiset mainokset aina että onko siellä enemmän vähemmistöjä käsi kädessä tai jopa rajumpaa meininkiä pitkin käytäviä. Myös vain aikuisille kalskahti vähän ainakin kymmeniä vuosia sitten. Nythän on lapsivapaita varmaan rauhan takia enemmänkin, mutta kyllä tuo adults only kalskaht,i että hotellissa pan...aan ja paljon. 

Terkkuja Persulandiasta?

Vierailija
59/158 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää juna.

Purkki valkovaseliinia lasipurkissa.

Ai sulla, saa vapaasti lainata?

Vierailija
60/158 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu kaikki on vihamielistä, joka on avointa keskustelua, eikä 100% toistensa peesaamista. Kyllä varmasti. 

Tervetuloa oikeaan maailmaan. 

Ps. Mulle on paiskattu avaimia, puhuttu rumasti jne. ihan näin heteroihmisenä. Jos haluatte samaa kohtelua muiden kanssa, silloin tuokin kuuluu asiaan. 

Onko tuo johtunut suuntautumisestasi?

Enpä ole kuule jäänyt kysymään. Enemmän veikkaan sen johtuneen siitä, että huonosti palkatulla alalla on väsyneitä työntekijöitä, joista osalla voi olla yksityiselämässäänkin vähän rankkaa. 

Oletko sinä varmistanut, että ikävä käytös johtui vain ja ainoastaan homoudestasi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä