Sateenkaariystävällinen matkailu?
Ylellä oli tästä juttu.
En oikeasti homona ymmärrä miten seksuaalinen toimintani vaikuttaa matkailuuni. Ei heteroidenkaan pitäisi julkisella paikalla kiehnätä ja lipoa toisiaan. Ollaan normaalisti ja hotellihuoneessa puuhataan mitä puuhataan. Päinvastoin sateenkaariliput saavat minut välittämään paikkoja, koska niiden taustalla vaikuttaa tietty poliittinen ideologia, jota en kannata.
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tekemällä tehty ongelma. Suomi on tasa-arvon mallimaa. Joo, täälläkin on niitä, jotka eivät suvaitse vähemmistöjä- mutta niitä on kaikkialla maailmassa. Ja heilläKIN on oikeus elää elämäänsä, mielipiteineen päivineen.
Meillä ei polteta elävältä tai heitellä kivillä, jos miesparina istuu keinussa kiinni toisissaan. Nuoleskelua tai vastaavaa ei kukaan halua nähdä heteroiltakaan julkisesti, se kuuluu teineille.
...
Jaa, no. Minä en aio olla kädet ristissä onnesta ymmyrkäinen & kiitollinen ettei minua kotimaassani polteta tai kivitetä hengiltä.
Se on niin kuin lähtökohta.
Kermaper*e. Tuo on suurta luksusta 99% valtioista. Näkee, ettei sullakaan ole koskaan mitään oikeita ongelmia ollut, keksit niitä itsellesi seksuaalisuutesi
- Ei se tee minusta kermapersettä ettei kukaan yritä polttaa minua tai perhettäni
Vierailija kirjoitti:
Ketjun kommentit vaan vahvistavat stereotypiaa herkistä mimosa-kukkasista, joita itkettää kun huonolla tuulella ollut tarjoilija mulkaisi rumasti. Pienet on seks.vähemmistöjen ongelmat 2020-luvun Suomessa!
Ps. Ei me heterotkaan olla kaikki "vain" heteroita. Meissä on eri vähemmistöihin kuuluvia, vaikkapa polyja, mutta emme koe tarvetta huudella siitä majoitusta tehdessämme. Varaamme vaan useamman aikuisen samaan huoneeseen/mökkiin. Big deal.
Ymmärrätkö sä tahallaan väärin, vai oletko vain tollo?
Minä en, perheenäitinä, varaisi majoitusta hotellista joka "puhuu homoa". En homojen suuntauksen takia, vaan siksi, että en halua ottaa riskiä sopimattomista puheista hotellin julkisissa tiloissa. Jos paikka kuhisee homoja, vähän turhan usein ne puheenaiheetkin on silloin...no, sellaisia, mitä en halua lasteni kuulevan. Homoissa on lisäksi aika paljon lapsivihaajia, joista osa saattaa tahalleenkin alkaa puhumaan aikuisten juttuja lasten ollessa kuuloetäisyydellä. Se kun on ilmeisesti hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja pyh. On tarkoitettu, että uskallat rauhassa viedä jonkun hotellihuoneeseesi. Vieläpä käydä aamiaisella yhdessä.
Eikä pikku hellyydenosoitus ole keneltäkään pois. Meiltä jäi sovituskopin verho vetämättä eteen kaupassa ja kohta joku kailotti käytävällä että homot panevat sovituskopissa.
Miksi tämä ketju on täynnä vihaa?
Onko hotelli+loma+homo joku triggeri joillekin?
Vierailija kirjoitti:
Homoasiakkaille liukuvoidetta ja lesboille sträppäri respasta.
Älä pelkää, ei ne ota sua väkisin.
"- Ei se tee minusta kermapersettä ettei kukaan yritä polttaa minua tai perhettäni"
Mikä sun ongelma siis on Suomen majoitus- ja ravintola-alan kanssa? Tuleeko sulle turvaton olo ilman sateenkaarilippua ja pronominipinssiä?
Vierailija kirjoitti:
Minä en, perheenäitinä, varaisi majoitusta hotellista joka "puhuu homoa". En homojen suuntauksen takia, vaan siksi, että en halua ottaa riskiä sopimattomista puheista hotellin julkisissa tiloissa. Jos paikka kuhisee homoja, vähän turhan usein ne puheenaiheetkin on silloin...no, sellaisia, mitä en halua lasteni kuulevan. Homoissa on lisäksi aika paljon lapsivihaajia, joista osa saattaa tahalleenkin alkaa puhumaan aikuisten juttuja lasten ollessa kuuloetäisyydellä. Se kun on ilmeisesti hauskaa.
Sinä olet perheenäiti yhtä paljon kuin minä olen Venäjän presidentti.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kärjistyy mielipiteet, koska mikään muu media Suomessa ei näitä julkaisisi.
That being said, jokainen eriävä kommentti ei ole "vihaa".
Sori vaan mutta törmäätte ihan joka päivä lasten kanssa homoihin ja lesboihin busseissa, ruokakaupassa, leikkipuistossa, koulussa, terveysasemalla jne jne
Joku heistä saattaa jopa puhua ääneen!
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan täällä ihmetellään, että onko Suomen hotelleissa isokin homo-ongelma, vai mistä nämä koliikkiaktivistit nyt oikein rääkyvät? Eikö homo tai fransu osaa mennä hotelliin ilman sateenkaarilipun liehumista? Eihän homous ole mikään vamma eikä suurin osa homoista halua tehdä suuntautumisestaan numeroa, vaan elää ihan taviselämää muiden joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet perheenäiti yhtä paljon kuin minä olen Venäjän presidentti.
Niin, eihän "Vauva"-nimisellä keskustelupalstalla käy perheenäitejä. Ei, kaikki ovat lapsettomia persumiehiä, jotka vaan trollailevat ja vihaavat. Juu.
Vierailija kirjoitti:
On, ne näkee herkästi pakkokäännyttäviä julkisen paikan homostelijoita. On suorastaan velvollisuus sekaantua asiaan joka ei kosketa eikä kiinnosta -muka.
Tämä ketju muuten todistaa loistavasti, miksi Suomessakin tarvitaan avoimesti sateenkaariystävällisiä palveluita!
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan mutta törmäätte ihan joka päivä lasten kanssa homoihin ja lesboihin busseissa, ruokakaupassa, leikkipuistossa, koulussa, terveysasemalla jne jne
Pitäiskö busseissa, kaupoissa ja virastoissakin olla sateenkaariliput, että homoseksuaalit voivat käyttää niitä? Eikö se ole ihan perusoletus, että homofobia ei kuulu julkisiin tai yksityisiin palveluihin?
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kun törmäsin, kauppakeskuksen vessassa oli gloryhole käytössä. Sitä reikää on kuulemma tukittu jo pitkään, mutta aina vaan kokevat tarvetta repiä se auki (kaupan henkilökunnan mukaan). Hieman oli hämmentävä tilanne pienelle lapselle isänsä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan täällä ihmetellään, että onko Suomen hotelleissa isokin homo-ongelma, vai mistä nämä koliikkiaktivistit nyt oikein rääkyvät? Eikö homo tai fransu osaa mennä hotelliin ilman sateenkaarilipun liehumista? Eihän homous ole mikään vamma eikä suurin osa homoista halua tehdä suuntautumisestaan numeroa, vaan elää ihan taviselämää muiden joukossa.
En selitä sitä sulle. Et kuitenkaan käsitä etkä edes yritä käsittää.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju muuten todistaa loistavasti, miksi Suomessakin tarvitaan avoimesti sateenkaariystävällisiä palveluita!
Mikä julkinen tai yksityinen taho ei tarjoa sateenkaariystävällisiä palveluita? Miten sateenkaariystävällisyys poikkeaa tavallisen ihmisen palveluista? Avaa meille tämä sortomekanismi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En selitä sitä sulle. Et kuitenkaan käsitä etkä edes yritä käsittää.
Et tietenkään selitä. Koska et osaa. Haluat vaan kiukutella, et kykene vuoropuheluun tai ottamaan vastuuta. Kuin lapsi.
Kannattaa muistaa, että Pride-lippu ja kulkueet ovat vasemmistoaktivismia, eivätkä nykyään liity juurikaan homoseksuaaleihin. Sateenkaariaktivismi on keskittynyt transeihin, joista suurin osa on ihan perusheteroita pikku tvistillä. Prideissa pyörii nykyään enimmäkseen heterotranseja, heteromuusuja, sinitukkaisia heteroqueerejä, heterokinkyjä, vihervassuperheitä, heteropolyamorisia ja heteroaseksuaaleja.