Kuinka monta vaatetta kuuluu kesä vaatekappiisi?
Jos lasketaan siis nyt vaatteet joita käytät tänä kesänä. Asusteita ja kenkiä ei lasketa eikä alusvaatteita.
Kommentit (49)
Riittävästi, ei kuitenkaan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytättekö oikeasti kesällä pääosin farkkuja?? Voiko kuumempaa ja epämukavampaa vaatekappaletta enää löytää?
Ei ole kuumat
Todellakin on. Et vaan ilmeisesti tiedä muusta.
Olen mä pitänyt myös kevyempiä housuja, en huomannut eroa. Mulla se kuumuus tuntuu vain ylä kropassa
Vierailija kirjoitti:
Riittävästi, ei kuitenkaan liikaa.
Voikko lainaa mulle. Noh?
Ihmisten pitäisi lainalla toisille vaatteita. Esim kerrostalossa pidettäisiin vaatteiden lainailu viikot. Sitten kenenkään ei tarvitsisi ostaa enää uusia vaatteita
Liian vähän koska just tajusin ettei mulla ole mitään sopivaa/järkevää/asiallista/kivaa päällepantavaa ihmisten ilmoille.
Ihan kaikki kesäisemmät vaatteet on enemmän tai vähemmän liian pieniä eli ei noita voi harkitakaan ja sopivankokoisia ei ole. Pari t-paitaa tietenkin on jotka vielä jotenkin päälle menisi, mutta ne on kyllä niin kaameassa kunnossa ettei niitä voi pitää kuin takin alla ja takki taas on liikaa näillä säillä.
Nämä helteet tuli aivan liian äkkiä ja aikaisin.
En oo jaksanut laskea.
Kevyitä housuja on kymmeniä, samoin shortseja ja uimapukuja. Mekkoja, toppeja, t-paitoja ja hameita on varmasti kutakin yli 20. Joskus pistän jotain pois, joskus ostan uutta. Mekot nyt kestää aikaa ja kymmeniä vuosia, kun pysyy samassa koossa. Yleensä yksi kaverini ostaa vanhoja vaatteitani halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää olla kesä- ja talvivaatteet erikseen? Totta kai jotain muhkeita villapaitoja tulee käytettyä vain talvella, mutta esim ohuempia neuletakkeja käytän ihan takin korvikkeena kesälläkin. Ja t-paitoja neuletakin tai hupparin alla talvella.
Huppari-farkku -tyypillä ei varmaan tarvikkaan. Tyylikkäämmällä on yleensä villaa, samettia ja paksumpaa talvella. Kesällä silkkiä, pellavaa ja puuvillaa.
En ole laskenut. Käytän mekkoja ja hameita kaikkina vuodenaikoina joten ei ole erikseen "kesävaatteita".
Mulla on lomapuvusto ja arkivaatteet erikseeen. Töissä on näytettävä edustavalta joten sitä varten on asiallisia mekkoja, housuja ja pellavableisereitä. Viileämpinä päivinä mulla on käytössä samat vaatteet kuin muinakin vuodenaikoina.
Lomalla rennompia mekkoja, shortseja ja kaftaaneita plus erilaisia lierihattuja.
Vaatteita on paljon, mulla on aika klassinen maku, selkeä tyyli ja olen raskauksia lukuunottamatta ollut aika lailla saman kokoinen koko aikuisikäni.
Vierailija kirjoitti:
Liian vähän koska just tajusin ettei mulla ole mitään sopivaa/järkevää/asiallista/kivaa päällepantavaa ihmisten ilmoille.
Ihan kaikki kesäisemmät vaatteet on enemmän tai vähemmän liian pieniä eli ei noita voi harkitakaan ja sopivankokoisia ei ole. Pari t-paitaa tietenkin on jotka vielä jotenkin päälle menisi, mutta ne on kyllä niin kaameassa kunnossa ettei niitä voi pitää kuin takin alla ja takki taas on liikaa näillä säillä.
Nämä helteet tuli aivan liian äkkiä ja aikaisin.
Eipä oo täälläkään. Mustia ohuita neuletakkeja kyllä jos sinne alle topin laittaa mutta en tiedä mitem järkevää. En edes jaksa lähteä tuonne kuumaan sovittelemaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää olla kesä- ja talvivaatteet erikseen? Totta kai jotain muhkeita villapaitoja tulee käytettyä vain talvella, mutta esim ohuempia neuletakkeja käytän ihan takin korvikkeena kesälläkin. Ja t-paitoja neuletakin tai hupparin alla talvella.
Huppari-farkku -tyypillä ei varmaan tarvikkaan. Tyylikkäämmällä on yleensä villaa, samettia ja paksumpaa talvella. Kesällä silkkiä, pellavaa ja puuvillaa.
Ei se susta parempaa ihmistä tee, jos olet tyylikäs.
5 tunikamekkoa joita käytän lähinnä kotioloissa legginsien kanssa.
3 siistiä pellavamekkoa ja 5 väljää pidempihihaista mekkoa töihin ja tapaamisiin
3 maksimekkoa. 4 juhlamekkoa
Eli 20 mekkoa. 1 caprit ja muutama pusero niihin. Farkut pitkien paitojen kanssa jos on viileämpää
On kyllä todella ihanaa olla toimistotöissä. Saa laittaa töihin omia kauniita vaatteita, kotona niitä ei edes kukaan näkisi.
Olisi kamalaa joutua pitämään työvaatteita töissä.
Onneksi olen päässyt toimistotöihin ja saan pitää omia kauniita vaatteita töissä ja koruja, saa pitää hiuksia auki ja laittaa kynsilakkaa.
Tänä kesänä näköjään kuuluu vain tämä yksi maksikokoinen hellemekko, joka on aika kaamea riepu ja jota voi pitää vain omalla partsilla kun asuu yksin.
Mietin just, että kaupassa pitäisi käydä mutta tuonnehan läkähtyy takissa ja collareissa. Lisäksi pitäisi jaksaa tuoda ainakin reiluksi viikoksi ruokaa, koska nämä helteet jatkuu ainakin sen aikaa.
Aaaaaaaargh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se susta parempaa ihmistä tee, jos olet tyylikäs.
Kuka niin väittikään? Kysehän oli vaatteista. Joillakin on aina samat vaatteet, toisilla tilanteeseen ja säähän sopivat.
Vierailija kirjoitti:
Tänä kesänä näköjään kuuluu vain tämä yksi maksikokoinen hellemekko, joka on aika kaamea riepu ja jota voi pitää vain omalla partsilla kun asuu yksin.
Mietin just, että kaupassa pitäisi käydä mutta tuonnehan läkähtyy takissa ja collareissa. Lisäksi pitäisi jaksaa tuoda ainakin reiluksi viikoksi ruokaa, koska nämä helteet jatkuu ainakin sen aikaa.
Aaaaaaaargh!
Lisään vielä, että yritin kyllä löytää verkkokaupoista uudet kesähousut tai samantien kahdetkin, kun entiset kului lopullisesti puhki viime kesänä mutta ei tuollaisia näköjään enää tehdä.
Niitä liehuhousuja olen tilannut useammatkin niin yksivärisinä kuin kuviollisinakin, mutta ei tosiaan sovi mun vartalotyypille nuo minkään mittaisilla lahkeilla eli ei ollut niistäkään pelastajaksi. Toisekseen ei nuo oikein ole lenkkipöksyt.
Mekkojakin tuli sovitettua varmaan parikymmentä erilaista nyt kevään aikana, mutta ei. Lisäksi on ihan mahdoton tilata sopivaa kokoa kun saman merkin mekotkin on mitä kokoa milloinkin ja välillä se oma koko on liian pieni joko kaikkialta tai kinnaa vain jostain ja välillä taas se on päällä kuin teltta eli se on kaikkialta liian suuri. Ja tietenkään sitä isompaa/pienempää ei enää ole saatavilla vaan se on ja pysyy loppuunmyytynä vaikka kaikkia muita kokoja on saatavana.
Nyt olisi yksi hame odottamassa automaatissa noutoa, mutta eipä sitä alastikaan voi lähteä hakemaan ja ylläri että sekin ohjautui suht etäällä olevaan automaattiin kaupan eteiseen, jossa on on melko suppeat aukioloajat. Olisi edes tuollaisessa ulkoautomaatissa niin voisi hakea vaikka yöllä. Toisaalta tuskinpa sekään on sopiva saati kiva vaan näyttää päällä hirveältä.
Toki monia vaatteita käytän sekä kesällä että talvella, mutta vain kesällä käytettäviä on parikymmentä. Lähinnä pellavaa, T-paitoja, shortseja parit, pellavahousuja- ja mekkoja, pellavainen neuletakki.
Mulla olisi monia ihania puuvilla- ja pellavamekkoja sekä ilmavia hameita ja puseroita mutta aivan kaikki on nyt ihan liian pieniä ja/tai istuu päälle jotenkin hassusti. Viime kesänä sentään vielä osa noista menetteli edes jotenkin.
Kroppa on muuttunut talven aikana vaikka en ole enää lihonut, mutta en kyllä valitettavasti laihtunutkaan vaikka varaa olisi. Ihan kuin reisistä/persuksista olisi siirtynyt kilot rintoihin ja hartioihin sekä keskivartalolle entisten makkaroiden kaveriksi..
Todellakin on. Et vaan ilmeisesti tiedä muusta.