Yli nelikymppinen nainen! Onko sinulla täti-identiteetti?
Minulla ei, vaikka olen täti-iässä. Pitäisi varmaan ottaa permanentti tai värikypärä tai jotain. Sen sijaan kuljen farkuissa ja lenkkareissa.
Entä oma tätiytenne?
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Kapeat farkut ovat tätifarkut, isot pussimaiset leveät farkut tällä hetkellä nuorisofarkut
Nykyajan tädit näyttävät erilaisilta kuin suurten ikäluokkien tädit. Aiempien sukupolvien tätityyli on nykyään mummotyyli. Minun 80 v äitini käyttää farkkuja, tennareita ja hänellä on polkkatukka.
Hiusmallit tosiaan kiertävät sukupolvittain. Nykyiseen mummotyyliin kuuluu lyhyet hiukset, koska sille sukupolvelle lyhyt hiusmalli edusti trendikkyyttä, nuorekkuutta, vapautta ja villeyttä. Se oli heidän sukupolvensa tukkakapina, kun heidän äideillään oli aina ollut pitkät hiukset mummonutturalla ja siitä on haluttu erottautua.
Siitä sitten tukan pituus lähtee kasvamaan kun mennään nuorempiin sukupolviiin. Kunnes taas seuraava sukupolvi leikkauttaa vastavetona sen lyhyen tukan.
Vierailija kirjoitti:
Tädit ovat seksikkäitä. Ei muuta sanottavaa aiheeseen.
Milffitäti 🤩
Olen varmasti aito täti. Käytän kukkamekkoja ja kesällä lierihattua auringonpaisteessa. Lisöksi olen pysähtynyt kadulla huolestuneena kehottamaan koululaisia pukemaan takin, kun olivat talvella ulkona sisävaatteissa ja nöyttivät palelevdn.
N54
Ei tietenkään. Miksi pitäisi olla? Eihän ranskalaiset naisetkaan muutu tädeiksi tai mummoiksi 40 vuotta täytettyään vaan ovat hoikkia, kauniita ja huoliteltuja.
56 v kaunotar täällä
Miksei voi pitää painoa kurissa?
Käytän minihameita tai tiukkoja maksimekkoja.
Elämä on ihanaa kauniini.
Olen oma itseni.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Miksi pitäisi olla? Eihän ranskalaiset naisetkaan muutu tädeiksi tai mummoiksi 40 vuotta täytettyään vaan ovat hoikkia, kauniita ja huoliteltuja.
Tätiys ei ole mikään vastakohta hoikkuudelle, kauneudelle ja huolitelluudelle. 😃 Osa tädeistä on noita, osa ei. Sama Ranskassa, jossa kyllä roolit sille miltä naisen kuuluu missäkin iässä näyttää ovat paljon tiukemmat kuin täällä. Brigitte Macron alkaa ikänsä puolesta olemaan jo siirtymässä mummokategoriaan, mutta on kyllä stailattu tiukkaan myöhäistäti-ikään! Siinä sitä vasta on jakkua ja blondattua pitkää polkkaa, todellista tätikamaa.
Miten tämä kehitys määritellään? Meneekö se tyttö, täti ja mummo? Vai löytyykö muitakin vaiheita?
Vierailija kirjoitti:
Eikö tädit ole niitä 50-60 vuotiaita tai vanhempia, joita ei voi sanoa mummoksi kun niillä ei ole lapsen lapsia?
Olen 65 eikä minulla ole täti-identiteettiä.
Vierailija kirjoitti:
56 v kaunotar täällä
Olen oma itseni.
Olet oma itsesi, siis milffitäti joka pitää itseään kaunottarena ja ylenkatsoo muita ikätovereidensa ulkonäköä. Suorastaan perusmilffi.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä kehitys määritellään? Meneekö se tyttö, täti ja mummo? Vai löytyykö muitakin vaiheita?
Tätiksi siirrytään siinä nelikymppisten jälkeen ja mummoksi siinä seitsenkymppisten jälkeen. Toki vaikuttaa viiteryhmä. Jos jää nuorena eläkkeelle niin voi olla mummo jo alle 70 vee ja joistain tulee työn myötä virkatätihabitus jo 38 vee. Eli vähän joustavia ovat nämä siirtymät kuten ne ihmisen elämässä muutenkin ovat.
Eini on kyllä myöhäistätien milffien milffi. Tosin hän on täysin vailla ylenkatsetta vaan on tosi symppis ja ihana tyyppi. No hän taitaakin olla milffinä vaan työroolissaan!
Täti, mummo, tantta... en kyllä suostu pitämään mitään noista mitenkään negatiivisina asioina. Parasta tässä onkin just se, että riittävästi tätiydyttyään sitä vaan lakkaa välittämästä mitä muut ajattelee tai onko jonkun muotin mukainen. Joskus olen särmä ja ehkä nuorekaskin, jonain toisena kertana homssuinen täti ja owning it both times.
Ei. Päinvastoin, en varmaan muiden mielestä tajua vanhenneeni, kun pukeudun suunnilleen samalla tavalla kuin koko aikuisikäni ja harrastuksetkin ovat aika samanlaisia kuin nuorenakin. Ei nainen voi näissä asioissa voittaa - jos olisi keski-iässä tätiytynyt, sitä pidettäisiin huonona asiana esim. tällä palstalla, mutta tätiytymätön keski-ikäinen se vasta omituinen otus onkin. Eipä sen väliä - eiköhän tämä elämä suunnilleen tällaisenaan mene kivasti sinne mummoikään saakka. Oma mummoni seitsemänkymppisenä jutteli siitä, kuinka kummallista on kun kroppa vanhenee ympärillä, vaikka mieli pysyy aina ihan samanlaisena kuin parikymppisellä. N48v.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Päinvastoin, en varmaan muiden mielestä tajua vanhenneeni, kun pukeudun suunnilleen samalla tavalla kuin koko aikuisikäni ja harrastuksetkin ovat aika samanlaisia kuin nuorenakin. Ei nainen voi näissä asioissa voittaa - jos olisi keski-iässä tätiytynyt, sitä pidettäisiin huonona asiana esim. tällä palstalla, mutta tätiytymätön keski-ikäinen se vasta omituinen otus onkin. Eipä sen väliä - eiköhän tämä elämä suunnilleen tällaisenaan mene kivasti sinne mummoikään saakka. Oma mummoni seitsemänkymppisenä jutteli siitä, kuinka kummallista on kun kroppa vanhenee ympärillä, vaikka mieli pysyy aina ihan samanlaisena kuin parikymppisellä. N48v.
Tätityylin synty on juuri siinä, että löydetään se oma tyyli, joka on silloin ajankohtainen, ja sen jälkeen pysytään siinä omassa tyylissä.
Mulla on parikymppisen identiteetti
Vierailija kirjoitti:
Mulla on parikymppisen identiteetti
Aika moni on jo ketjuun kommentoinut, että niin meillä kaikilla sisäisesti on. Nuorekkaassa farmariasussa ja valkoisissa tennareissa kävisit heittämällä kaksikymppisestä.
Mä pukeudun edelleen stretch farkkuihin, jotka oli jonkin aikaa sitten muodissa, koska tykkään niistä ja sopivat mulle. Nuorisolaiset sanoo, että se on tätipukeutumista. So be it.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
56 v kaunotar täällä
Olen oma itseni.
Olet oma itsesi, siis milffitäti joka pitää itseään kaunottarena ja ylenkatsoo muita ikätovereidensa ulkonäköä. Suorastaan perusmilffi.
En ylenkatso, ihmettelen.
Jos nainen on normipainoinen esim 30 vuotiaaksi asti
Mitä tapahtuu???
Jos pitää itsensä hoikkana , kasvot säilyvät ainakin 45 vuotiaaksi asti
Kaunis keho pitää myös oman mielen pirteänä.
Myönnetään minulle on tehty kasvojen kohotus suomen parhaalla kirurgilla
Maksoi 20 000
Oli edullista..nyt nuori naama 65 asti:)
Elikkä hyppään suoraan hottiksesta vanhukseksi
Muut saa täteillä:)
N56
Älä huoli, usein nämä nuorisotädit räväköine palkkiraitoineen ja huppareineen tekee just nuorisotyötä.