Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yli nelikymppinen nainen! Onko sinulla täti-identiteetti?

Vierailija
23.05.2024 |

Minulla ei, vaikka olen täti-iässä. Pitäisi varmaan ottaa permanentti tai värikypärä tai jotain. Sen sijaan kuljen farkuissa ja lenkkareissa.

Entä oma tätiytenne?

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täti ja se on vain vapauttavaa. En näytä päivääkään ikäistäni nuoremmalta, hiukset harmaantuvat, maha kasvaa ja kaikki roikkuu. En jaksa enää meikata, ketä kiinnostaa ja voin käydä kaupassa kirjavissa legginsseissä ja tuulitakissa. Krempat kylläkin ärsyttävät, niitä tuntuu tulevan kuin sieniä sateella, isompaa ja pienempää.

Sehän se on tätiyden ainoa haittapuoli: krempat. Muuten elämä tätinä on juuri vapauttavaa. Osaa jo olla ihan oma itsensä.

Vierailija
42/110 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään huppareita. Farkut on yhä nykyaikaa ja voivat olla ihan ok kivan puseron tai villapuseron tai -takin kanssa. En käytä mitään tennareita vaan korolliset korkokengät, talvikengät tai jotain... bootsit ovat myös olleet mun juttu...

Korolliset korkokengät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä ketju. Muistuttaisin siitä, että tämä kaikki kiertää. Eli se, mikä oli 2000-luvulla on tätiä on nyt mummoa (70+ v) ja se mikä oli silloin nuorekasta ja omaa tyyliä on nyt tätiä. 

Kyllä nämä trikoot ja tunikat ja räväkät silmälasinkehykset alkavat olla jo mummotyyliä. Nyt tätityyliin pääsee pillifarkuilla, pitkällä vaaleaksi raidoitetulla tms. osavaalennetulla polkalla, isolla logokassilla ja söpöllä kevytuntuvatakilla. 

Vierailija
44/110 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen täti ja se on vain vapauttavaa. En näytä päivääkään ikäistäni nuoremmalta, hiukset harmaantuvat, maha kasvaa ja kaikki roikkuu. En jaksa enää meikata, ketä kiinnostaa ja voin käydä kaupassa kirjavissa legginsseissä ja tuulitakissa. Krempat kylläkin ärsyttävät, niitä tuntuu tulevan kuin sieniä sateella, isompaa ja pienempää.

Sehän se on tätiyden ainoa haittapuoli: krempat. Muuten elämä tätinä on juuri vapauttavaa. Osaa jo olla ihan oma itsensä.

Ei tätä kannata ottaa liian vakavasti eikä ainakaan loukkaantua. Aasiassa aunt tai auntie tai miespuoleisena uncle on ihan normaali puhuttelutapa sopivan ikäiselle ihmiselle (meillä puhuttaisiin lähinnä keski-ikäisestä, joka on vähän pitkä sana käyttöön). 

Tädit tässä juuri ottavat täti-sanan käyttöönsä ja se on voimaantumista eikä mitään negaa. 

Vierailija
45/110 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa vihervasurieukkojen pukeutumista eduskunnassa. Vai onko tanttatyyli sama kuin tätityyli...

Vierailija
46/110 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa vihervasurieukkojen pukeutumista eduskunnassa. Vai onko tanttatyyli sama kuin tätityyli...

Tätejäkin on eri alalajeja. On sporttitäti, kulttuuritäti, luomutäti jne. 

Vierailija
47/110 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puunattu on myös hyvin puhuttanut alalaji, josta sopii puhua lisääkin. 😃

Tuleeko jollekin yllätyksenä, että täditkin ovat yksilöitä. 😃

Vierailija
48/110 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli täti 22 vuotiaana, kun siskoni tytär syntyi. Siitä asti minulla on ollut täti-identiteetti. Ei se pukeutumis- tai kampaustyyliini ole vaikuttanut. Äitiys vaikutti niihin enemmän, etenkin silloin kun lapseni olivat pieniä.

Vierailija
49/110 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puumatäti! Oikoluku murr. 

Vierailija
50/110 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Olen ollut täti ja äiti 18-vuotiaasta asti, nyt olen isotäti. Silti olen minä vaan ( ja äiti, tietenkin).

Vierailija
51/110 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisotyötä on sitten määritelmä näille, jotka eivät mitenkään koe kuuluvansa täteihin vaan ovat nii-in nuorekkaita. 

Vierailija
52/110 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorisotyötä on sitten määritelmä näille, jotka eivät mitenkään koe kuuluvansa täteihin vaan ovat nii-in nuorekkaita. 

Nuorisotäti! Arghh

Vierailija
53/110 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puumatätien puumatädillä eli Penttilän Suskilla on tähän kategoriaan oleellisesti liittyvä hiusväri eli sellainen tositosivaalea (11 tai 12 hiusväriasteikolla). Siis blondiakin blondimpi. 

Vierailija
54/110 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliitikoista ainakin Elina Valtonen on niin sujahtanut työnsä myötä nuoren virkatädin univormuihin! 

Vierailija
55/110 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on. Lookkini on sellainen white trash/koditon-täti. 

Vierailija
56/110 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä ole vaikka melkoinen tantta sitä näemmä peilistä tätä nykyä näkyykin. En siis ole edes täti kenellekään enkä muutenkaan osaa mieltään itseäni oman ikäisekseni vaan "oletan" olevani n. 30-vuotias kunnes sitten pysähdyn ihan miettimään asiaa. En siis jotenkin sisäistä omaa ikääni ollenkaan vaikka en mä mihinkään teinityyliini ole jämähtänytkään vaan pukeudun ns järkevästi tavallisiin ja tylsiinkin vaatteisiin.

Ihan hurja muutos tapahtunut verrattuna viime kesään vaikka aika järkyttävä ja outo oma peilikuva jo silloinkin oli. 

Ikääntyminen tapahtuu yllättävänkin aikaisin ja melkoisina romahduksina eli tavallaan kuin yhdessä yössä tapahtuu iso muutos eikä nämä kaikki ole tietenkään ulkoisia vaan niistä sitä on enemmän huolissaan kuin peilikuvastaan. 

Elämä on oikeasti ihan hurjan lyhyt. Ne ysärin puolivälissä tämän saman ikäisiä olleet tädit, enot ja sedät ym eli silloiset 45-50-vuotiaat on jo ihan vanhuksia eli liki 80-vuotiaita ja osa on jo kuollutkin.

Ja ei siitä nyt niiiiin kauan ole vaikka 30 vuotta tuntuukin "paperilla" pitkältä ajalta.

Vierailija
57/110 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorisotäti! Arghh

Viran puolesta nuorisotätejä on myös osa nuorisotyöntekijöistä. Selkeästi näkee, että päälle on laitettu jotain nuorten juttuja jotta nuorten on helpompi lähestyä, vaikka ei muuten niin kiinnostaisikaan. Tämä alkoi yhtäkkiä joskus kymmenen vuotta sitten ja kiinnostaisiko kuulla, tuliko siihen ohjausta työnantajalta tai jotain kun ilmiö pompsahti niin yhtäkkiä. 

Vierailija
58/110 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapeat farkut ovat tätifarkut, isot pussimaiset leveät farkut tällä hetkellä nuorisofarkut 

Nykyajan tädit näyttävät erilaisilta kuin suurten ikäluokkien tädit. Aiempien sukupolvien tätityyli on nykyään mummotyyli. Minun 80 v äitini käyttää farkkuja, tennareita ja hänellä on polkkatukka.

Vierailija
59/110 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puumatäti! Oikoluku murr. 

Puunattukin on oma alalaji eli ei haittaa. Puumatäti taas omanlaisensa.

Vierailija
60/110 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädit ovat seksikkäitä. Ei muuta sanottavaa aiheeseen.