Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei halua puhua asioistaan

Vierailija
22.05.2024 |

Mulla on pari vuotta kestänyt parisuhde. Olen itse tosi avoin ja olen aiemmissa parisuhteissa puhunut kumppanien kanssa lähes kaikki asiat. Fantasiat, mitä on aiemmin esimerkiksi kokeillut, montako kumppania on ollut tms. Ei tietenkään mitään yksityiskohtia kenestäkään toisesta, mutta yleisellä tasolla. Olen ajatellut, että on ihan tavallista jutella, mitä on kokeillut, mistä on tykännyt, mistä ei tai mitä voisi vielä haluta kokeilla uudelleen tms. 

Tässä suhteessa mies ei puhu, eikä pukahda. Hän kokee epämiellyttäväksi jutella esimerkiksi vanhoista asioista, mikä taas on mulle tosi luontevaa. Puhun paljon seksistä myös ystävieni kanssa. Hän kokee, että jokaisella pitää saada olla yksityisyys, myös parisuhteessa. Ymmärrän häntä, mutta koen, että hän pitää minut ikäänkuin käsivarren mitan päässä itsestään, eikä "luota" muhun. 

Hänelle esimerkiksi selvisi vasta hetki sitten seksikumppanieni määrä. Arvasin, että hän kuvitteli minua "kiltimmäksi", mitä olen ja minua vaivasi se, että hänellä on minusta väärä mielikuva. Minusta tuntui vain vapauttavalta, että toinen tietää, mitä oikeasti olen ja tuntee minut entistä paremmin. 

Välillä tämän asian kanssa menee ihan hyvin, mutta sitten aina jokin asia suistaa minut näihin ajatuksiin. Lähinnä mietin, että minun pitäisi toki kunnioittaa hänen toiveitaan hänen yksityisyydestään, mutta samalla koen kuristavaa tunnetta siitä, että kumppanissani on valtavasti asioita, joita hän ei halua jakaa kanssani. 

Ajatuksia? 

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimollani oli villi sinkkuvuosi ennen minua. Kymmeniä miehiä, aina baarissa notkumassa. Puhuttiin siitä pian suhteen alkamisen jälkeen. Itse olin kokemattomampi, n. 10 naista, koska olin pitkässä suhteessa ennen kuin tapasimme. Ei se minua haitannut, päinvastoin, ajattelin niin, että kymmenistä miehistä minä olin se, jonka kanssa hän halusi olla pidempään. En siis ollut se ainoa, jonka hän sattui saamaan, vaan huolella valittu, niin seksin kuin pääkopan sisällönkin puolesta.

Vaimoni kuitenkin harrasti tavallista seksiä sinkkuna, ei lähtenyt kimppajuttuihin tms., vaikka joskus tarjottiin, mitä hän harmitteli. Minusta on ihan ok kokeilla kaikkea, ja harmittaa ehkä vain se, että ekat 15v harrastettiin keskenämme vain aika perusseksiä, eikä lähdetty kokeilemaan radikaalisti uutta. Nyt ollaan hommaa laajennettu, ja se on tosi kivaa. Ei tosin muiden ihmisten suuntaan vaan hiukan kinkympään. 

Ajattelu, että jakorasian kanssa ei rupe

Itse ajattelen myös näin, että parempi, kun toinen on kokeillut ja mennyt niin ei tule myöhemmin oloa, että olisinko halunnut kuitenkin muuta ja on tyytynyt sellaiseen, minkä on sattunut saamaan.

Vierailija
62/69 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiselle ei koskaan kannata kertoa mitään. Jokaisessa riidassa hän tulee miestä haukkumaan miehen menneisyydestä.

Tää on minusta tosi hassu ajatus. Itseäni ei edes voisi vähempää kiinnostaa, jos minua joku yrittäisi sivaltaa menneisyydestäni. Ei mene ihon alle. Tiedän itse, mitä olen ja olen todellakin sinut vanhojen juttujeni suhteen. Jos minulla olisi kumppani, kenelle ne eivät olisi ok niin minkäs teet. Minä oon minä kaikkine toilailuineni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kommenteista! Ne avarsivat kovasti mieltäni! 

Saatiin eilen juteltua asioista hyvässä hengessä. Ja miestä ei tosiaan haittaa minun menneisyyteni. Hänellä on itsellään ollut ilmeisen paljon kumppaneita nuorena, mutta aikuisena vähemmän ja hän sanoi ajatelleensa, että onneksi minä ehdin viettää sinkkuaikaa pitkän parisuhteen jälkeen ennen, kuin tapasimme. Hän on viettänyt sinkkuaikaa jo nuorena, kun taas minä olen ollut aika paljon parisuhteissa.

Hän kokee kiusalliseksi puhua omista asioistaan, ei ole tottunut, että kukaan utelee ja kokee, että teen sen pahalla, vaikka en tee. (Exä kertoili mulle aina joskus, miten on pannu muita, kun sormetti mua ja olin aivan kiimassa, että tää ehkä kertoo jotain mun ajatusmaailmasta). 

Mies on ollut huomattavasti kiltimpi, mitä minä. Hänellä on ollut kuulema aika pidättyväisiä naisia ja tavallista seksiä. Eikä hänen tarpeensa ole niin villejä ja vauhdikkaita, mitä minulla. Ja hän kokee välillä olevansa minun seksuaalisuuteni kanssa ihan helisemässä. Mutta hän haluaa opetella, kunhan annan hänelle aikaa. 

Vierailija
64/69 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas esimerkki, kuinka rohkeudella ja suoruudella loukataan toista. Kaikki eivät vaan halua kuulla vanhoista seksijutuista tippaakaan, ei vaikka olisi itsetunto kohdallaan ja olisi itselläkin kaikenlaista menneisyydessä. Se siitä, kulloinen suhde on sitä, missä eletään silloin, ei muissa seksijutuissa. Ei ainakaan enää näin yli 50v aikuisena.

Usein tuo on vaan kerskailunhalua ja huonoa itsetuntoa, kuorruttaa sen miten vaan tahansa.

Vierailija
65/69 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustalla on jotain todella pahaa tai sairasta, nisti, valehtelija, rikosrekisteri, mukana jossain hämärähommissa tms.

Tai sitten on ihan kiva ja aivan ihana.

Vierailija
66/69 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista! 

Olen tosiaan aina ollut parisuhteissa, missä on puhuttu asioista hyvinkin avoimesti ja suoraan. Olen varmasti muutenkin aikalailla keskimääräistä avoimempi asioistani. Minulla on paljon ystäviä ja puhun heidän kanssaan aivan kaikesta. 

Nykyiseni on kuulema tyytyväinen tähän, mitä meillä on. Ja varmaan niin onkin. Olen niin ympäröinyt itseni samanlaisilla ihmisillä, jollainen itse olen, etten varmaan tajua, että suurin osa on erilaisia.

Mies just eilen sanoi, että hän on saanut kanssani enemmän, kun on ikinä osannut toivoa. Ongelma onkin, että mä koen, etten saa tarpeeksi ja kaipaan enemmän avoimuutta. Tiedän, että sellaisiakin suhteita ja miehiä on, missä tällaista ongelmaa ei ole vaan toinenkin on avoin ja leikkisä. 

Kuka on tyytyväinen?  

Mies. Onko se mieskään. Oikeesti.

Kolme työntöä ja tunteeton tuijotus seinään, ei silmiin, ei suutelemista.

Tyhjennys.

Vierailija
67/69 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas esimerkki, kuinka rohkeudella ja suoruudella loukataan toista. Kaikki eivät vaan halua kuulla vanhoista seksijutuista tippaakaan, ei vaikka olisi itsetunto kohdallaan ja olisi itselläkin kaikenlaista menneisyydessä. Se siitä, kulloinen suhde on sitä, missä eletään silloin, ei muissa seksijutuissa. Ei ainakaan enää näin yli 50v aikuisena.

Usein tuo on vaan kerskailunhalua ja huonoa itsetuntoa, kuorruttaa sen miten vaan tahansa.

Mä en ajattele yhtään noin.

Jos nyt vaikka puhutaan panokumppaneista (kun sen otin esimerkiksi joskus aiemmin täällä) niin mies sanoi joskus miettivänsä, kun en ehtinyt olla kauan sinkkuna, että alanko kaivata vapautta yms. Yritin silloin jo sanoa, että en ala, ehdin kyllä. Mutta mulla oli olo, ettei hän tunne mua kunnolla, kun ei tiedä, millainen olen oikeasti (ollut). Mua jotenkin helpotti tosi paljon, kun sain hänelle sanottua totuuden. Tuli sellainen olo, että nyt hän oikeasti tietää, kuka olen. Jos hänen tykkäämisensä olis siihen loppunut niin sitten se loppuisi.

Vierailija
68/69 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista! 

Olen tosiaan aina ollut parisuhteissa, missä on puhuttu asioista hyvinkin avoimesti ja suoraan. Olen varmasti muutenkin aikalailla keskimääräistä avoimempi asioistani. Minulla on paljon ystäviä ja puhun heidän kanssaan aivan kaikesta. 

Nykyiseni on kuulema tyytyväinen tähän, mitä meillä on. Ja varmaan niin onkin. Olen niin ympäröinyt itseni samanlaisilla ihmisillä, jollainen itse olen, etten varmaan tajua, että suurin osa on erilaisia.

Mies just eilen sanoi, että hän on saanut kanssani enemmän, kun on ikinä osannut toivoa. Ongelma onkin, että mä koen, etten saa tarpeeksi ja kaipaan enemmän avoimuutta. Tiedän, että sellaisiakin suhteita ja miehiä on, missä tällaista ongelmaa ei ole vaan toinenkin on avoin ja leikkisä. 

Kuka on tyytyväinen?  

Mies. Onko se mie

Apua, toivottavasti sulla ei ole noin paskaa seksiä 🙈 mä en ainakaan tollaseen suostuisi 😅

Vierailija
69/69 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea täältä sohvalta sanoa tuon perusteella, miksi hän ei halua avautua.

Usein toinen seuraa, jos toinen luo avoimen ilmapiirin ja avautuu. Myös kuunteleminen on taito, hyväksyvä nyökyttely ei ole erityisen helppoa useimmille. 

Tai ehkä hänellä on salaisuuksia joita ei halua kaivella. 

Älä pakota häntä avautumaan. Se jos mikä on ahdistavaa. Luo olosuhteet joissa se on aidosti mahdollista. Pieniä kysymyksiä joihin voi myös tahdikkaasti jättää vastaamatta. 

Ei. Ei toimi mykkäpaskaus. Ei aika kulu ihmisen kuoren kanssa olemisessa. Ei johda mihinkään muuhun kuin etääntymiseen, kylmettymiseen, eriytymiseen. Suhde on kaverisuhde.

EROON.

Onneksi.