Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei halua puhua asioistaan

Vierailija
22.05.2024 |

Mulla on pari vuotta kestänyt parisuhde. Olen itse tosi avoin ja olen aiemmissa parisuhteissa puhunut kumppanien kanssa lähes kaikki asiat. Fantasiat, mitä on aiemmin esimerkiksi kokeillut, montako kumppania on ollut tms. Ei tietenkään mitään yksityiskohtia kenestäkään toisesta, mutta yleisellä tasolla. Olen ajatellut, että on ihan tavallista jutella, mitä on kokeillut, mistä on tykännyt, mistä ei tai mitä voisi vielä haluta kokeilla uudelleen tms. 

Tässä suhteessa mies ei puhu, eikä pukahda. Hän kokee epämiellyttäväksi jutella esimerkiksi vanhoista asioista, mikä taas on mulle tosi luontevaa. Puhun paljon seksistä myös ystävieni kanssa. Hän kokee, että jokaisella pitää saada olla yksityisyys, myös parisuhteessa. Ymmärrän häntä, mutta koen, että hän pitää minut ikäänkuin käsivarren mitan päässä itsestään, eikä "luota" muhun. 

Hänelle esimerkiksi selvisi vasta hetki sitten seksikumppanieni määrä. Arvasin, että hän kuvitteli minua "kiltimmäksi", mitä olen ja minua vaivasi se, että hänellä on minusta väärä mielikuva. Minusta tuntui vain vapauttavalta, että toinen tietää, mitä oikeasti olen ja tuntee minut entistä paremmin. 

Välillä tämän asian kanssa menee ihan hyvin, mutta sitten aina jokin asia suistaa minut näihin ajatuksiin. Lähinnä mietin, että minun pitäisi toki kunnioittaa hänen toiveitaan hänen yksityisyydestään, mutta samalla koen kuristavaa tunnetta siitä, että kumppanissani on valtavasti asioita, joita hän ei halua jakaa kanssani. 

Ajatuksia? 

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja olen aina kokenut jotenkin ahdistavaksi jos nainen kertoilee entisistä panoistaan ja seikkailuistaan. En voi itselleni mitään, ja muuttuisin jos voisin, mutta näillä mennään.

Vierailija
22/69 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja olen aina kokenut jotenkin ahdistavaksi jos nainen kertoilee entisistä panoistaan ja seikkailuistaan. En voi itselleni mitään, ja muuttuisin jos voisin, mutta näillä mennään.

Nämä on tosi hyviä näkökulmia minulle! 

En varsinaisesti edes kaipaa, että edellisistä panoista tarvitsisi puhua. Mutta ehkä ylipäätään sellaista avoimuutta asioihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti hänellä on ollut hyvin vähän suhteita, ja verrattuna sinuun hän häpeää sitä että hänellä ei yksinkertaisesti ole mitään kerrottavaa. Hänen asenteensa kuulostaa kuitenkin niin tuomitsevalta että olisi varmaan parempi erota, sisimmässään hän inhoaa sinua ja historiaasi. 

Vierailija
24/69 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti hänellä on ollut hyvin vähän suhteita, ja verrattuna sinuun hän häpeää sitä että hänellä ei yksinkertaisesti ole mitään kerrottavaa. Hänen asenteensa kuulostaa kuitenkin niin tuomitsevalta että olisi varmaan parempi erota, sisimmässään hän inhoaa sinua ja historiaasi. 

No ei kai se tässä ois, jos se minua ja minun historiaani inhoisi 😁 

Vierailija
25/69 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, toivottavasti miehesi vapautuu! Niin mukavaa olisi, kun hän jonain kivana koti-iltana, saunan jälkeen iltakahvetta juodessa muistelisi kaihoisa katse silmissään:" ....kyllä sillä lukioaikojen pisamanaama- Essillä on ollut ylivoimaisesti kostein pillu, ja osasi se sitä käyttääkin. Semmoista vatkausta ole saanut ikinä sen jälkeen, ja kyllä on tullut mieleen kerran jos toisenkin, mistä moisen vielä itselleen löytäisi...Joo, Essi on kuulemma naimisissa Keravalla jonkun teeveestä tutun entisen urheilijan kanssa, en yhtään ihmettele että ukko on telkkarissa niin väsyneen näköinen, hehe, sano, väsyneen..."

Tai että: "Tuolla taustabändin tanssijatytöllä on liki yhtä terhakat tissit kuin sillä yhdenillan baaripokalla Lahessa! Tuntui että niihin nänneihin vallan silmänsä puhkoo, kun se ratsasti ja huuti kuin hinaaja! Oli se... Ei sillä paneehan niitä lankkujakin, tai riippatissejä, mutta se baaripoka kyllä sai mällin lentämään..."

Ilon tunne läikähtelisi sydänalassasi,kun kuuntelisit oman rakkaasi kaihoisia muisteloita. Hän avaa sydämensä minulle,hän todella välittää!!!

Vierailija
26/69 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla hyvä pohtia "asioiden" ja "seksihistorian" eroa.

Jos toiselle oma tai toisen seksihistoria on tabu niin sulkeutuu entisestäänkin jollei tuota tabua kunnioiteta.

Jos nykyisistä seksihaluistaan ei osaa keskustella viittaamatta menneisiin niin voipi toiselle tulla hankala olo. Hän ehkä mielelläänkin keskustelisi seksistä jollei siihen keskusteluun liitettäisi vanhoja...

Vierailija
27/69 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään yllättäen paljastaneelle jakorasialle historiastani kertoisi. Pistäisin kaltaisesi vaihtoon.

Seksuaalinen nainen on joidenkin mielestä pelottava ja silloin saakin luikkia etsimään itselleen sopivampaa kumppania.

Terveisin AP 

Seksuaalisen naisen ei tarvitse olla jakorasia.

Vierailija
28/69 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei tule olemaan pitkäaikainen suhde. Ei sitten millään.

Vierailija
29/69 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään yllättäen paljastaneelle jakorasialle historiastani kertoisi. Pistäisin kaltaisesi vaihtoon.

Seksuaalinen nainen on joidenkin mielestä pelottava ja silloin saakin luikkia etsimään itselleen sopivampaa kumppania.

Terveisin AP 

Seksuaalisen naisen ei tarvitse olla jakorasia.

Yhden miehen kanssa on suotavaa olla mahd halukas, mutta ei useamman? Aikalailla taas naisvihaa on tässä. Miehestä et todennäköisesti ajattelisi samallalailla?

Ja kun asia ei ole minulle ongelma niin miksi minun villi sinkkuelämä on nyt sinulle ongelma? 😅 Mua ei hetkauta mihinkään suuntaan, vaikka sanot mua jakorasiaksi tai millä tahansa nimellä. Minä olen kyllä täysin sinut omien juttujeni kanssa. 

Vierailija
30/69 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen utelee menneisyydestä, on parempi olla hiljaa. Jokaisessa riidassa se menneisyys nostetaan sitten esiin, että kuinka huono ihminen mies on ollut.

Vierailija
31/69 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, toivottavasti miehesi vapautuu! Niin mukavaa olisi, kun hän jonain kivana koti-iltana, saunan jälkeen iltakahvetta juodessa muistelisi kaihoisa katse silmissään:" ....kyllä sillä lukioaikojen pisamanaama- Essillä on ollut ylivoimaisesti kostein pillu, ja osasi se sitä käyttääkin. Semmoista vatkausta ole saanut ikinä sen jälkeen, ja kyllä on tullut mieleen kerran jos toisenkin, mistä moisen vielä itselleen löytäisi...Joo, Essi on kuulemma naimisissa Keravalla jonkun teeveestä tutun entisen urheilijan kanssa, en yhtään ihmettele että ukko on telkkarissa niin väsyneen näköinen, hehe, sano, väsyneen..."

Tai että: "Tuolla taustabändin tanssijatytöllä on liki yhtä terhakat tissit kuin sillä yhdenillan baaripokalla Lahessa! Tuntui että niihin nänneihin vallan silmänsä puhkoo, kun se ratsasti ja huuti kuin hinaaja! Oli se... Ei sillä paneehan niitä lankkujakin, tai riippatissejä, mutta se baaripoka kyllä sai mällin lentämään..."

Minusta tämä on hieman eri asia, kuin sanoa, että "olen nuoruudessa kokeillut anaaliseksiä/fistausta/kimppaseksiä/jotain muuta ja oli ihan jees, vois joskus kokeilla/ei ollut jees, en tykännyt.

Vierailija
32/69 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toiselle oma tai toisen seksihistoria on tabu niin sulkeutuu entisestäänkin jollei tuota tabua kunnioiteta.

Jos nykyisistä seksihaluistaan ei osaa keskustella viittaamatta menneisiin niin voipi toiselle tulla hankala olo. Hän ehkä mielelläänkin keskustelisi seksistä jollei siihen keskusteluun liitettäisi vanhoja...

Miten sanot vaikkapa pitäväsi suihinotosta sanomatta, että olet sellaista tehnyt? Minusta tällaiset asiat on aivan normaaleja keskustella parisuhteessa. 

Vierailija
33/69 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen utelee menneisyydestä, on parempi olla hiljaa. Jokaisessa riidassa se menneisyys nostetaan sitten esiin, että kuinka huono ihminen mies on ollut.

Miten nostetaan esiin? Millä tavalla huono, että on tehny jotain "väärää"? Kaikillahan on oma historiansa ja musta ois surkeaa, jos toinen ois saanut huonoa seksiä. Paljon iloisempi olen, jos toinen on saanut toteuttaa itseään!

Vierailija
34/69 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi itse arvostan itseäni ja uskallan elää oman näköistä elämää. 

Tietääkseni edes minun jakorasius ei varsinaisesti kuulunut tähän keskusteluun ja kumppanillani on todennäkö

En nää mitään järkeä olla suhteessa jakorasian kanssa. Sellainen elämä on arvojeni vastaista, kertoo itsearvostuksen puutteesta ja pinnallisesta suhtautumisesta seksiin, muihin ihmisiin ja itseensä. En halua olla sellaisen ihmisen kanssa suhteessa, jos olisin, minä alentaisin itseäni, enkä kunnioittaisi rajojani. On hyvin todennäköistä, että jossakin vaiheessa kyllästyt kumppaniisi, joska historialla on tapana toistaa itseään. Miksi tuhlaisin aikaani kaltaisesi kanssa, sitä tarkoitan omalla arvollani ja sen kunnioittamisella. Kannattaisi sinunkin arvostaa itseäsi ja etsiä kaltaistasi seuraa.

Ihan mielenkiinnosta, jos ap. olisi mies ajattelisitko häntäkin "jako töpselinä", jos hänellä on ollut useita seksikumppaneita?

-eri

Vierailija
35/69 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?  Onko sinulla huono itsetunto ja koet paineita pystytkö täyttämään naisen tarpeet?

Vierailija
36/69 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?  Onko sinulla huono itsetunto ja koet paineita pystytkö täyttämään naisen tarpeet?

Mun mielestäni vanhat panot ei kuulu nykyiseen suhteeseen. Ollaan aikuisia, ja aloitetaan puhtaalta pöydältä. Sillä kertojallahan on usein se huono itsetunto. Jokaisella menneisyytensä, ei se kuulu minulle. Enkä kerro omaa seksimenneisyyttäni toiselle. Kyllä sitä on, ikääkin lähemmäs puoli vuosisataa. 

Vierailija
37/69 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, juuri näin. Kertomalla tuommoisia asioita kerjää ongelmia itselleen. Tämä on vähän samantyylinen kuin ne naisen esittämät kysymykset johon voi vastata vain väärällä tavalla, kuten: "Kulta, näyttääkö pyllyni normaaliakin läskimmältä tässä mekossa?" tai " Kumpiko mun pikkusiskoista on meidän sisrussarjan kaunein, Essi vai Riina?"  Miehen tulee ymmärtää että tietyistä keskustelunaiheista on syytä pitää a) kitansa visusti kiinni, tai b) liueta paikalta ja teeskennellä ettei kuullut koko kysymystä. Ne asiat mitä kenties naiselle mies lavertelee, tulevat satavarmasti esille silloin kun mies sitä kaikkein vähiten haluaisi.

Vierailija
38/69 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkseni edes minun jakorasius ei varsinaisesti kuulunut tähän keskusteluun ja kumppanillani on todennäkö

En nää mitään järkeä olla suhteessa jakorasian kanssa. Sellainen elämä on arvojeni vastaista, kertoo itsearvostuksen puutteesta ja pinnallisesta suhtautumisesta seksiin, muihin ihmisiin ja itseensä. En halua olla sellaisen ihmisen kanssa suhteessa, jos olisin, minä alentaisin itseäni, enkä kunnioittaisi rajojani. On hyvin todennäköistä, että jossakin vaiheessa kyllästyt kumppaniisi, joska historialla on tapana toistaa itseään. Miksi tuhlaisin aikaani kaltaisesi kanssa, sitä tarkoitan omalla arvollani ja sen kunnioittamisella. Kannattaisi sinunkin arvostaa itseäsi ja etsiä kaltaistasi seuraa.

Ihan mielenkiinnosta, jos ap. olisi mies ajattelisitko häntäkin "jako töpselinä", jos hänellä on ol

Kyllä. Ihan samalla tavalla ympäriinsä paneskelevat miehet ovat ällöttäviä hyväksikäyttäjiä. Mitä merkitystä sukupuolella olisi?

Vierailija
39/69 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, jos ap. olisi mies ajattelisitk

Aika usein naisia pidetään halpoina jakorasioina ja miestä kovana panomiehenä, jos on paljon kumppaneita. Mutta hyvä, että sinä et ajattele niin!

Ja onneksi maailmaan mahtuu erilaisia ihmisiä. Me ei ainakaan oltais hyvä mätsi 😁

-ap

Vierailija
40/69 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sanot vaikkapa pitäväsi suihinotosta sanomatta, että olet sellaista tehnyt? Minusta tällaiset asiat on aivan normaaleja keskustella parisuhteessa. 

"Olisi ihanaa jos ottaisit multa suihin" vs. "Eksä otti suihin ja se oli ihanaa, etkö säkin voisi?"

Onko tämän eron ymmärtäminen oikeasti jollekin vaikeaa?