Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopisto-lehti: Parisuhde merkitsee miehille enemmän kuin naisille, sosiologi tulkitsee pitkän seurantatutkimuksen aineistoa

Vierailija
22.05.2024 |

Parisuhde merkitsee miehille enemmän kuin naisille. Eronnut tai sinkkumies on onnettomampi. Miehet saavat kenties parisuhteestaan sosiaalista tukea naisia enemmän. Naisten verkosto taas ulottuu parisuhteen ulkopuolelle.

Pystyisivätkö miehet hakemaan sosiaalista tukea enemmän omasta kaveripiiristään? Olisiko vuorovaikutustavoissa ja tunnesäätelytaidoissa jotain sellaista, mitä voitaisiin tukea?

Kolmekymppisille miehille avioliitto oli tärkeämpi kuin naisille. Jopa seurusteleva mies koki enemmän mielen hyvinvoinnin ongelmia kuin avioliittoon astunut.

Artikkeli: https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/hyva-yhteiskunta/parisuhde-merkitsee…;

Tutkimus: https://researchportal.helsinki.fi/en/publications/reciprocal-associati…-

Kommentit (371)

Vierailija
101/371 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tämä ainakin omalta sekä kavereideni osalta pitää täysin paikkansa :D Oma isänikin olisi hukassa ilman äitiäni.. Itse olen 25-vuotias mies ja seurustelen nyt 28-vuotiaan naisen kanssa. Olen paremmassa kunnossa kuin koskaan, syön hyvin ja säännöllisesti, huolehdin ulkonäöstäni koska haluan että naisellani on komea ja hyväkuntoinen mies. Seksiä saan usein, joka myös auttaa terveyteen. Matkustellaan yhdessä, ensi kuussa ollaan menossa Italiaan. Olen saanut myös uuden perheen tyttöystäväni kautta. Hänen perheensä pitää minua tyyliin omana lapsenaan :D ja lisäksi se keskusteleminen! On ihana kun joku välittää ja antaa rakkautta.

Vierailija
102/371 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun avopuoliso olis ainakin ihan erilaisessa tilanteessa ilman mua/naista. Toisaalta, mäkin voin paljon paremmin näin hyvän miehen rinnalla.:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/371 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se mikään yllätys ole koska miehet aidosti pitävät ja välittävät naisista, päinvastoin kuin naiset. Miehet ovat myös romanttisempia. Naiset eivät kykene rakastamaan miestä aidosti, ainoastaan lastaan ja lemmikkiään. Tästä syystä erotkin syntyvät lähes ainoastaan naisten aloitteesta.

Tuon takia juuri nainen ansaitsee piiskaa ja kuria.

Vierailija
104/371 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se mikään yllätys ole koska miehet aidosti pitävät ja välittävät naisista, päinvastoin kuin naiset. Miehet ovat myös romanttisempia. Naiset eivät kykene rakastamaan miestä aidosti, ainoastaan lastaan ja lemmikkiään. Tästä syystä erotkin syntyvät lähes ainoastaan naisten aloitteesta.

Juuri näin. Nainen rakastaa sitä, mitä mies pystyy tekemään tai tarjoamaan HÄNELLE. Miehellä on vain välineellinen arvo, ei itseisarvoa. Tasan sillä hetkellä kun mies jää vaikkapa työttömäksi, niin arvo laskee ja suhde on kriisissä.

Vierailija
105/371 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteiden dynamiikka lähestytään aina siitä näkökulmasta, että mies olisi vahvempi.

Parisuhteen dynamiikka on kuitenkin poikkeuksetta sellainen, että nainen ottaa henkisen yliotteen ja henkisellä väkivallalla alistaa miehet.

Miehen selviytymisstrategia parisuhteessa onkin olla mieliksi. Mm. vähentämällä sosiaalista kanssakäymistä kaveripiirin sinkkumiehiin. 

Lopulta miehestä tulee epäkiinnostava vätys jota nainen alkaa sättiä, ensin kavereilleen, sitten suoraan miehelle.

Eron jälkeen jäljellä on hämmentyneen ja katkeran miehen kuoret. Lapsetkin kaikkosivat äidin matkassa.

Ainoastaan niissä parisuhteissa missä mies on selvästi naista korkeatasoisempi/halutumpi, on miehellä yliote. Eli puhutaan näistä kuuluisista top 20 -miehistä. Ja ainoastaan nuo miehet näkyvät esim. viihteessä ja mediassa ja siitä vedetään kaikkia miehiä koskevat johtopäätökset, vaikka suhteen dynamiikka on useimmiten juuri niin kuin sinä kirjoitit. Naiset ovat fyysisesti heikompina oppineet henkisen manipulaation ja pillun voiman jo nuorina. Jo tytöt oppivat saamaan tahtonsa läpi ruinaamalla ja tinkaamalla.

Vierailija
106/371 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#naisvihaa

#incel

#vedähappea

Vierailija
107/371 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän on todettu jo pitkään. 

Miksiköhän miehet sitten pettävät? Luulisi heillä olevan niin paljon pelissä, ettei siihen olisi varaa.

Kun niiden järki asuu peeniksessä ja on keskimäärin aika vähäinen

Paitsi, että miehissä on enemmän älykkäitä kuin naisissa. Mutta turha varmaan pilata hyvää miesvihaa faktoilla.

Vierailija
108/371 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai merkitsee, koska nainen panostaa parisuhteeseen ja näyttää rakkauttaan. Parisuhteet päättyvät, koska mies ei tajua/jaksa tehdä samaa. 

Vierailija
109/371 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Tasan sillä hetkellä kun mies jää vaikkapa työttömäksi, niin arvo laskee ja suhde on kriisissä."

Tuollasta tapahtuu Amerikassa jossa on oikeasti iso joukko naisia jotka ovat miehen elatuksen varassa.

Suomessa naiset käyvät itse töissä ja miehen työttömyys on ihan yhteinen koko talouden kriisi, ei mikään syy miksi jätettäisiin mies.

Vierailija
110/371 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tilastollisesti olisikin näin, niin silti on vaihtelua ja hajontaa. Itse en miehenä halua avioliittoon tai asumaan naisen kanssa. Yksin asuminen on parempi, saa päättää kaikesta itse, oma rauha ja turvasatama. Yksinkertaisesti en tarvitse naista elämään.

Vierailija
111/371 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän on todettu jo pitkään. 

Miksiköhän miehet sitten pettävät? Luulisi heillä olevan niin paljon pelissä, ettei siihen olisi varaa.

Kun niiden järki asuu peeniksessä ja on keskimäärin aika vähäinen

Paitsi, että miehissä on enemmän älykkäitä kuin naisissa. Mutta turha varmaan pilata hyvää miesvihaa faktoilla.

No samaan aikaan ihan faktojen mukaan miehet ovat agressiivisempia, seksikeskeisempiä ja dominoivampia. Ja nämäkin tulevat biologiasta eli testosteronista. 

Äly ja biologia taistelevat usein keskenään ja välillä biologia voittaa.

Vierailija
112/371 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tilastollisesti olisikin näin, niin silti on vaihtelua ja hajontaa. Itse en miehenä halua avioliittoon tai asumaan naisen kanssa. Yksin asuminen on parempi, saa päättää kaikesta itse, oma rauha ja turvasatama. Yksinkertaisesti en tarvitse naista elämään.

Ei pariutumista tehdä tarvitsemisen vuoksi, vaan halusta. Sinä et halua naista elämääsi, siitä on kyse.

Vierailija
113/371 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea on uskoa, tietäen miten itsestäänselvyytenä miehet usein kumppaniaan kohtelevat. Ehkeivät sitten ymmärrä omaa parastaan.

Vierailija
114/371 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän sitä vasta onkin sosiaalista elämää ja harrastuksia, kun on sinkku. Enkä tarkoita treffailua. 

Miehet vain istuvat kotona suremassa että kun ei sitä naista ole, mutta me naiset puuhataan kaikkea mahdollista sinkkuna kun ei tarvitse miettiä kenenkään tarpeita.

Vierailija
115/371 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Nainen rakastaa sitä, mitä mies pystyy tekemään tai tarjoamaan HÄNELLE. Miehellä on vain välineellinen arvo, ei itseisarvoa. Tasan sillä hetkellä kun mies jää vaikkapa työttömäksi, niin arvo laskee ja suhde on kriisissä.

Höpsistä. Oikea parisuhde rakentuu sille että toisesta ei pidä olla mitään hyötyä; silloin se IHMINEN nähdään ja hyväksytään omana itsenään. Häntä ei yritetä muuttaa, hänestä ei hyödytä vaan kaikki asiat otetaan vastaan kuten hyvässä ystävyydessä. Rakastettu ei ole näyttelyesine eikä lattiarätti vaan oma kokonainen itsensä.

Vierailija
116/371 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tämä ainakin omalta sekä kavereideni osalta pitää täysin paikkansa :D Oma isänikin olisi hukassa ilman äitiäni.. Itse olen 25-vuotias mies ja seurustelen nyt 28-vuotiaan naisen kanssa. Olen paremmassa kunnossa kuin koskaan, syön hyvin ja säännöllisesti, huolehdin ulkonäöstäni koska haluan että naisellani on komea ja hyväkuntoinen mies. Seksiä saan usein, joka myös auttaa terveyteen. Matkustellaan yhdessä, ensi kuussa ollaan menossa Italiaan. Olen saanut myös uuden perheen tyttöystäväni kautta. Hänen perheensä pitää minua tyyliin omana lapsenaan :D ja lisäksi se keskusteleminen! On ihana kun joku välittää ja antaa rakkautta.

Vävyni oli aikanaan nuorempana kysynyt sisareltaan, miksi kukaan ei rakasta häntä. Se oli hyvin surullinen kysymys. Nykyisin hänellä on vaimo ja tytär ja paljon rakkautta elämässään. Hänen elämänsä ainakin muuttui positiivisesti parisuhteen myötä.

Vierailija
117/371 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten kandeis tarjota paremmin hyötyjä naiselle esim. enemmän orgasmeja ja muuten hyvää seksiä, kaikenlaista fyysistä hemmottelua kuten hierontaa jne. 

Kandeis myös huolehtia, että koti ja mies itse on niin siisti, että nainen viihtyy. 

Jos siis parisuhde on miehelle tärkeämpi kuin naiselle, niin luulisi sen sitten panostuksessakin näkyvän. 

Vierailija
118/371 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset siirtyy miehestä mieheen ja lopulta katkeroituvat, kun miehet ei kelpuuta käytettyä naista.

Miksi naiset siirtyisivät miehestä mieheen kun he juuri eivät saa parisuhteesta samaa onnea kuin miehet? 

Naiset menevät parisuhteeseen saadakseen lapsia. Kun lapset on saatu, voikin sitten jo erota.

Vierailija
119/371 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä naisella voi korvata jopa kolme kotitalouskonetta ja siitä tulee miehelle heti säästöä.

Miehethän tuntuvat tosiaan saavan naiselta enemmän kuin toisin päin.

Näinhän se. Samasta syystä naiset eroavat helpommin. Eivät vaan saa mieheltä mitään, varsinkaan henkisellä ja tunnetasolla, mikä usein on se, mitä nainen eniten kaipaa. 

Siinä vaiheessa kun nainen alkaa "nalkuttaa" roskien viennistä tai mistään, suhde alkaa vedellä jo loppuaan. Mies ei ole samalla tasolla vastuullisuuden kanssa, jolloin nainen ensin ottaa vastuuta kahden edestä ja sitten väsyy siihen ja eroaa. Eroa ennen nainen on puhunut miehelle paljon tunteistaan ja suhteen ongelmista, jotka eivät ole olleet miehelle ongelmia. Miehelle ero tulee sitten ihan puskista. 

Vierailija
120/371 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä väitän, että seksin saaminen on psykologisesti niin tärkeää heteromiehelle, että se on tärkein syy miesten parisuhdeonneen. Parisuhteen ulkopuolella tavallisen miehen seksinsaantimahdollisuudet ovat vähissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi