Yliopisto-lehti: Parisuhde merkitsee miehille enemmän kuin naisille, sosiologi tulkitsee pitkän seurantatutkimuksen aineistoa
Parisuhde merkitsee miehille enemmän kuin naisille. Eronnut tai sinkkumies on onnettomampi. Miehet saavat kenties parisuhteestaan sosiaalista tukea naisia enemmän. Naisten verkosto taas ulottuu parisuhteen ulkopuolelle.
Pystyisivätkö miehet hakemaan sosiaalista tukea enemmän omasta kaveripiiristään? Olisiko vuorovaikutustavoissa ja tunnesäätelytaidoissa jotain sellaista, mitä voitaisiin tukea?
Kolmekymppisille miehille avioliitto oli tärkeämpi kuin naisille. Jopa seurusteleva mies koki enemmän mielen hyvinvoinnin ongelmia kuin avioliittoon astunut.
Artikkeli: https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/hyva-yhteiskunta/parisuhde-merkitsee…;
Tutkimus: https://researchportal.helsinki.fi/en/publications/reciprocal-associati…-
Kommentit (371)
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se mikään yllätys ole koska miehet aidosti pitävät ja välittävät naisista, päinvastoin kuin naiset. Miehet ovat myös romanttisempia. Naiset eivät kykene rakastamaan miestä aidosti, ainoastaan lastaan ja lemmikkiään. Tästä syystä erotkin syntyvät lähes ainoastaan naisten aloitteesta.
#naisvihaa
#incel
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se mikään yllätys ole koska miehet aidosti pitävät ja välittävät naisista, päinvastoin kuin naiset. Miehet ovat myös romanttisempia. Naiset eivät kykene rakastamaan miestä aidosti, ainoastaan lastaan ja lemmikkiään. Tästä syystä erotkin syntyvät lähes ainoastaan naisten aloitteesta.
Mitä on aito pitäminen ja välittäminen?
Turhaan tuolta kysyt. Sehän vihaa ja halveksii itseäänkin ja kumoaa oman väitteensä 😂
Vierailija kirjoitti:
Jotkut naiset vaativat miehiä katkaisemaan yhteydet kaverinaisiin seurustelun alkaessa, mikä on surullista. Nuo ystävyydet tekisivät varmasti hyvää monelle miehelle.
Pakkoko on seukata sellaisen naisen kanssa, ettei pysty ryyppykavereitaan pitämään?
Miesten ystävyydet on tutkitusti erittäin pinnallisia. Edes sen "parhaan kaverin" nimeä ei välttämättä tiedetä.
Syviä ystävyyksiä ei parisuhteet katkaise, eikä syvä ystävyys ole pelkkää kaljottelua tai kalareissuja (peitenimi kaljottelulle).
Vierailija kirjoitti:
Näinhän on todettu jo pitkään.
Miksiköhän miehet sitten pettävät? Luulisi heillä olevan niin paljon pelissä, ettei siihen olisi varaa.
Kun niiden järki asuu peeniksessä ja on keskimäärin aika vähäinen
Vierailija kirjoitti:
En tiedä asiasta mitään, mutta veikkaan että ko. tutkijat ja sosiologit yms. ovat naisia :D
Niin, et tiedä mitään mutta naiset tekevät tiedettä. Mistähän vois johtua?
Kyse oli väitöstutkimuksesta, jossa seurattiin samoja henkilöitä 40 vuoden ajan. Kussakin parisuhteessa oli sekä mies että nainen.
Joku voisi tutkia, onko miesten aivot surkastumaan päin.
Vierailija kirjoitti:
Olet yksinkertaisesti valehteleva naisvihaaja 🤮🤣
Vierailija kirjoitti:
"Aidosti romanttinen ja rakastava" isäni kohdisti nämä tunteet itseensä, meille muulle perheelle jäi väkivalta, emotionaalinen hylkääminen ja bonuksena avioliiton ulkopuolinen sisarus. Joten juu, usko rakkauteen on täysi nolla, ei sellaista ole olemassa ja minä en vapaaehtoisesti halua siihen h3lvettiin mitä perheeksi tai parisuhteeksi kutsutaan.
Ongan näitä saman suuntaisia tutkimuksia ollut aikaisemminkin. Selitykseksi annetaan ystävät, mutta mielestäni siinä on muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Naiset siirtyy miehestä mieheen ja lopulta katkeroituvat, kun miehet ei kelpuuta käytettyä naista.
Tälleen neitsytnaisena täytyy kommentoida, että ei minulla olisi pienintäkään syytä katkeroitua siitä että esineellistävä mies ei haluaisi minua. Omassa tapauksessani hän pitäisi minua jonain palkintona kun olen "korkkaamaton", ja se saisi oloni tuntumaan todella halvalta. Minä olen nainen, en mikään palkinto millä kerskua ympäriinsä.
Vierailija kirjoitti:
Ongan näitä saman suuntaisia tutkimuksia ollut aikaisemminkin. Selitykseksi annetaan ystävät, mutta mielestäni siinä on muutakin.
Mies jostain syystä tarvitsee perheen ympärilleen. Muuten hänestä tulee joko työnarkomaani, erakko tai syrjäytynyt.
Nainen kehittää omaa tekemistä. Voi hänestäkin tulla työnarkomaani tai erakko, mutta harvoin syjäytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset siirtyy miehestä mieheen ja lopulta katkeroituvat, kun miehet ei kelpuuta käytettyä naista.
Miehet etsii rakkautta, naiset hyvää seksiä, hyvää elämää, luksusta, rahaa, elämyksiä, hyötyä, statusta.
Ei ole ihme, että naiset aina ovat eroamassa, kun eivät ikinä saa tarpeeksi, kun mikään ei riitä naisille.
No kerropas poika, mitä sinä tuot parisuhteeseen, muuta kuin passiivisen itsesi, joka ei ota vastuuta mistään?
Vierailija kirjoitti:
Olihan tutkimuksessa sellainenkin havainto, että avioliitossa olevien tilanne oli parempi kuin sinkuilla, sukupuolesta riippumatta.
Tämä tietenkin sopii palstanaisten voimaantumis- ja itseriittoisuuseetosta vastaan, joten ymmärrettävää jättää se huomiotta.
Niin oli. Oli myös kuinka pitkällä aika välillä vanhemmuus oli hyväksi molemmille sukupuolille, mutta korostui miehillä.
Toki lapsettomana voisin jättää tämän huomiotta, mutta olen kiinnostunut miksi.
Tuohon seurantaryhmään käppäiset huomiosi eivät vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut naiset vaativat miehiä katkaisemaan yhteydet kaverinaisiin seurustelun alkaessa, mikä on surullista. Nuo ystävyydet tekisivät varmasti hyvää monelle miehelle.
Oma mieheni katkoi kyllä ihan omasta halustaan välit kavereihin. Tiedä sitten miksi. Kaveri soitteli kalastamaan niin mies vastasi ettei kuulemma akka päästä. Joopa joo. Ikinä kieltänyt lähtemästä ja tästä nousikin riita. Meinaan, turha minua käyttää tekosyynä.
Aika useasti noi kalastusreissut on peitenimi ihan muulle. Järkevä mies sulla. Eipä tartte akalle valehdella kun se kalareissu olikin tallinnan matka missä käytiin kaveriporukalla huori ssa.
Mulla oli aikoinaan AS sivu, tuli tarjouksia lähteä esm miesporukan viihdyttäjäksi hirvenjahtiin.
Miesten ja naisten seksuaalisuus ovat kun yö ja päivä.
Vierailija kirjoitti:
Olihan tutkimuksessa sellainenkin havainto, että avioliitossa olevien tilanne oli parempi kuin sinkuilla, sukupuolesta riippumatta.
Tämä tietenkin sopii palstanaisten voimaantumis- ja itseriittoisuuseetosta vastaan, joten ymmärrettävää jättää se huomiotta.
No, taloudellisesti tilanne olisi varmasti huomattavasti parempi, jos taloudessa olisi kaksi maksamassa kuluja. Nyt juuri sellainen kausi, että kaikki isot kulut hyökkäävät samaan kohtaan (auton hajoaminen jne.).
Mutta oma kokemukseni parisuhteista on silti ollut sen verran kurja, että yritän nyt vain selvitä näistä(kin) yksinäni, ja jatkan eloa yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni katkoi kyllä ihan omasta halustaan välit kavereihin. Tiedä sitten miksi. Kaveri soitteli kalastamaan niin mies vastasi ettei kuulemma akka päästä. Joopa joo. Ikinä kieltänyt lähtemästä ja tästä nousikin riita. Meinaan, turha minua käyttää tekosyynä.
Aika useasti noi kalastusreissut on peitenimi ihan muulle. Järkevä mies sulla. Eipä tartte akalle valehdella kun se kalareissu olikin tallinnan matka missä käytiin kaveriporukalla huori ssa.
Mulla oli aikoinaan AS sivu, tuli tarjouksia lähteä esm miesporukan viihdyttäjäksi hirvenjahtiin.
Miesten ja naisten seksuaalisuus ovat kun yö
ja sitten ihmettelit, kun tuli ero?
Ihan pakko kommentoida.
Minä ja ystävättäreni ollaan 50-65 veen välillä.
On leskeä ja eronnutta.
Totuus on että jokainen kukoistaa kun ovat eron tai miehen kuoleman surun käsitelleet.
Uutta ukkoa ei ole kukaan meistä hommannut ristikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten ja naisten seksuaalisuus ovat kun yö ja päivä.
AS-profiili tosiaan kuuluu seksuaalisuuteen olennaisesti. Hirvenjahti ilmeisesti alan sanastoa myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset siirtyisivät miehestä mieheen kun he juuri eivät saa parisuhteesta samaa onnea kuin miehet?
Osa on ihan kypsä suhteisiin viisissäkymmenissä. Onnittelut kaikille heille joita onnistaa ja kukoistavat miestensä kanssa. Kukapa ei tuosta haaveile, mutta kun tarpeeksi joustaa ja pettyy, voi vain jättäytyä leikistä pois.
Koska he ymmärtävät parisuhteen merkityksen vasta sen menetettyään.