Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko seurustella eronneen kanssa?

Vierailija
22.05.2024 |

En voisi minäkään.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mielellään heti eron jälkeen, koska siinä on vaara että päätyy vain "laastari"mieheksi joka heivataan heti kun sydän on parantunut. Kokemusta on.

Nolottaa myöntää, että tein miehelle juuri noin kun palasin sitten exän kanssa taas yhteen ja suhde alkoikin toimia. Olen kyllä kiitollinen tälle miehelle että oli tukenani henkisesti ja taloudellisesti kun minulla oli vaikeaa. Hävettää se silti ja toivottavasti tämä mies löytää vielä hyvän naisen jonka ansaitsee.

Vierailija
22/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki vapaathan ovat esim. viiskymppisinä jo eronneet tavalla tai toisella. Edellyttäisin sitä, että ovat jo hyväksyneet tapahtuneet asiat osaksi elämäänsä ja haluavat elää elämäänsä rohkeasti eteenpäin.

Aika lailla sama vaatimus itsellänikin. Edellinen exäni ei ollut sinut avioeronsa kanssa, enkä huomannut sitä korviani myöten rakastuneena. Loppujen lopuksi molempiin meistä sattui isosti. No, lopetetaanpas muistelu. M50

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin kaikki ei olisi eronneet moneen kertaan keski-ikään mennessä.

Mutta ovatko päässeet niistä existään yli? Mukava kuunnella vuodesta toiseen millainen ihmishirviö puolison exä oli. Jos exä herättää voimakkaita tunteita joko negatiivisesti tai positiivisesti niin siitä ei ole päästy vielä yli.

Vierailija
24/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäjien kanssa en. Kerran pettäjä, aina pettäjä. 

Ne ei vaan yleensä kerro tätä.....

Paitsi jos epäilevät toista jatkuvasti syyttä suotta. 

Vierailija
25/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tästä keskustelusta mieleen eräs tapaus baarissa muutama vuosi takaperin.

Istuskelin itsekseni ja kirjoittelin jotain huvin vuoksi vihkoon. Pöydän toiselle puolelle istahti n. ikäiseni nainen joka alkoi sitten juttua heittämään ja aika pian se kääntyi ex-miehestä ja vähän aika sitten loppuneesta suhteesta puhumiseen. Arvasin, että pääsee olemaan emotionaalinen tamppooni. No, kilttinä siinä kuuntelin ja aina välillä juttelin takaisin ja vastailin hänen kysymyksiin:

"Onko sulle tullut koskaan tarvetta ai mahista pettää?" "Ei"

"Onko sulla ollut koskaan hankalaa eroa?" "Eipä ole ollut".

"Yhden exän kanssa loppui meno kun sillä paljastui klamydia, onko tullut vastaavaa vastaan?" "Eipä ole, onneksi".

"Se on kyllä aina kaamee ruljanssi kerätä kamat ja muuttaa pois" "Ei ole itse tarvinnut vielä semmoista".

jne. Hän sitten jossain vaiheessa esitti kysymyksen, että miten mulla on voinut mennä noin hyvin kun ei ole mitään isoja vastoinkäymisiä käynyt. Päätin sitte täräyttää kunnolla takaisin "Helppoa, kun ei ole ollut parisuhteissa niin on säästynyt paljolta". Mikä salaman nopea muutos, kun äskettäin suht pirtsakka hymyilevä nainen 😀 muuttuukin naamaltaan tonnin seteliksi 😶.

Lähdin sitten vessassa käymään ja takaisin tullessa hän oli häipynyt.

Vierailija
26/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niin kauan, kuin jommalla kummalla on vielä lapsia kotona. Tai tietysti voi seurustella, mutta ei pidä muuttaa yhteen.

Vierailija
27/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eronneissa on se huono puoli, että he ovat jo ainakin kerran tunteneet löytäneensä Sen Ainoan Oikean ja käyneet tämän kanssa läpi kaikenlaista ainutkertaiseksi ajateltua.

Minä en ole ollut parisuhteessa kertaakaan, joten minulle kaikki olisi uutta kokemista, jonka tähteitä kumppani omalta kohdaltaan vain lämmittelisi.  Minun ikäiseni kumppani kantaisi matkatavaroissaan yhtä tai useampaa eksäänsä, lapsiaan ja lapsenlapsiaan. Minulle ihan liian iso porukka.

Voisin siis yrittää, mutta ei siitä mitään tulisi. Liikaa väkeä.

Vierailija
28/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istuskelin itsekseni ja kirjoittelin jotain huvin vuoksi vihkoon. Pöydän toiselle puolelle istahti n. ikäiseni nainen joka alkoi sitten juttua heittämään ja aika pian se kääntyi ex-miehestä ja vähän aika sitten loppuneesta suhteesta puhumiseen. Arvasin, että pääsee olemaan emotionaalinen tamppooni. No, kilttinä siinä kuuntelin ja aina välillä juttelin takaisin ja vastailin hänen kysymyksiin:

"Yhden exän kanssa loppui meno kun sillä paljastui klamydia, onko tullut vastaavaa vastaan?" "Eipä ole, onneksi".

"Se on kyllä aina kaamee ruljanssi kerätä kamat ja muuttaa pois" "Ei ole itse tarvinnut vielä semmoista".

jne. Hän sitten jossain vaiheessa esitti kysymyksen, että miten mulla on voinut mennä n

Jos hän etsi uutta parisuhdetta? On luonnollista ettet häntä kiinnostanut sen tiedon jälkeen, ettet ole ollut parisuhteessa tai halua sellaista. Tai pahimmillaan harrastat vain irtosuhteita.

Vierailija
29/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii vähän taustatutkimusta ennekuin menee yhtään vakavammaksi. En halua mitään skitsoa exää kurkkuuni kiinni tai olla laastari sen aikaa kunnes kumppani on taas ehjä.

Vierailija
30/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkoitat avioliitossa ollutta, niin en, koska tyypillisesti sellaiset haluavat naimisiin uudestaankin. Minä en halua edes sitä ensimmäistä kertaa.

Lisäksi näillä on usein lapsia, enkä missään tapauksessa ryhtyisi suhteeseen sellaisen yksinhuoltajan kanssa, jonka lasten toinen vanhempi on vielä elossa jossain. Leskeä voisin harkita, mutta saisi kyllä olla todellinen unelmatyyppi sitten.

Vierailija
31/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurustelen kolmesti eronneen kanssa, joten nähtävästi. Itse aioastaan kerran eronnut.

Hoivasuhde riippuvuudesta johtuen siis?

Vierailija
32/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jne. Hän sitten jossain vaiheessa esi

Niin saattoi hyvinkin luulla. Henkilökohtaisesti en välitä irtosuhteista. Rivien välistä luin, että aika äskettäin oli eronnut joten tuli semmonen "ok, tuo etsii laastaria, ettei vaan joudu käymään negatiivisiä tunteita läpi"-fiilis. Ei olisi kiinnostanut.

Vaikken parisuhteista henkilökohtaisesti tiedä mitään niin elämän aikana on tullut ihan tarpeeksi kuultua sukulaisilta, ystäviltä, työkavereilta ym. sekä suoraan ja epäsuorasti kaikkea mahdollista ihmissuhteista. Tavallaan jännä olla tämmöinen "elämän seuraaja" "elämän eläjän" sijaan. Mihinkä sitä mitään draamasarjoja tarvitsee kun seuraa vaan ympärillä eläviä ihmisiä?

Vierailija
33/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kynnys koska jos on kerran valinnut väärin, miksi minäkään olisin loppuelämän kumppani :D

t. Ikisinkku N32, oikeaa odotellessa... 😂

Vierailija
34/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. 

Vierailija
35/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mielellään heti eron jälkeen, koska siinä on vaara että päätyy vain "laastari"mieheksi joka heivataan heti kun sydän on parantunut. Kokemusta on.

Nolottaa myöntää, että tein miehelle juuri noin kun palasin sitten exän kanssa taas yhteen ja suhde alkoikin toimia. Olen kyllä kiitollinen tälle miehelle että oli tukenani henkisesti ja taloudellisesti kun minulla oli vaikeaa. Hävettää se silti ja toivottavasti tämä mies löytää vielä hyvän naisen jonka ansaitsee.

Exiä ei kannata ikinä ottaa takaisin, sillä ovat aina hyvästä syystä exiä eikä se syy mihinkään katoa, yleensä pikemminkin kasvaa.

Vierailija
36/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso kynnys koska jos on kerran valinnut väärin, miksi minäkään olisin loppuelämän kumppani :D

t. Ikisinkku N32, oikeaa odotellessa... 😂

Minä ajattelen niin että jos joku on eronnut lastensa vanhemmasta, niin minun jättämien tuskin tuntuisi miltään? En osaisi luottaa siihen että voisin sellaisen kanssa saada aikaan mitään kestävää.

Vierailija
37/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jne. Hän sitten jossain vaiheessa esi

Eipä kyllä varsinaisesti kiinnostavalta kuulostanut nainen itsekään 😂

Vierailija
38/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exiä ei kannata ikinä ottaa takaisin, sillä ovat aina hyvästä syystä exiä eikä se syy mihinkään katoa, yleensä pikemminkin kasvaa.

Ei välttämättä jos hänet on itse jättänyt jostain mitättömästä syystä kun on luullut kaipaavansa vaihtelua ja myöhemmin huomannut erehdyksensä.

Vierailija
39/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä jos hänet on itse jättänyt jostain mitättömästä syystä kun on luullut kaipaavansa vaihtelua ja myöhemmin

Mutta silloinhan sinä itse olet se exä, jota ei kannattaisi ottaa takaisin. Jompi kumpi on aina, usein molemmat.

Vierailija
40/45 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla mutta vaikutat suoraan sanottuna todella iljettävältä ihmispaskalta, joka leikkii toisilla ihmisillä ja heidän tunteillaan.