Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa tyhmälle: Miksi joillain pitää olla jopa 6 talvipukua per lapsi!!?? =O

Vierailija
08.09.2008 |

Ihmettelen suuresti tällaisia määriä... millainen lastenvaateneuroosi pitää ihmisellä olla?? Eipä mua sinänsä haittaa mihin ihmiset (ylimääräiset?) rahansa tunkevat, mutta ihmetyttää vaan. Eihän niitä kaikkia millään voi tulla käytetyksi!??

Ikänsä tiukilla taloudellisesti elänyt (=yllättävän moni meistä) kauhistelee sitä summaa mikä joillain lojuu vaatekaapissa melkeinpä turhan panttina! Mitä silläkin moni perhe hankkisi ruokakaupasta.... Kulutushysteriaa??

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omakotitalot on täytettävä - reimatecilla tietysti! Niin av, nii av!

Vierailija
42/75 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka lapsella on max. kaksi talvipukua (joista kumpikaan ei ole Reima tai Remu) ja yksi "kaupunkitakki". Lapsella on myös vain kolmet talvikengät, joista yhdetkään ei ole goretexit, vaan ihan vain kuomat, talvikumisaappaat ja nahkaiset "kaupunkikengät". Erinomaisen hyvin ollaan pärjätty näillä varusteilla niin päiväkodissa, kotipihan leikeissä kuin laskettelurinteessäkin (siellä toki lapsella sukset, monot ja kypärä) ja niillä ostos-, ravintola- yms. kaupunkireissuilla. Vertailun vuoksi kerrottakoon, että itselläni on kaksi villakangastakkia (pitkä ja lyhyempi), yksi toppatakki ja kaksi lasketteluasua, jotka ovat ihan varmasti maksaneet moninkertaisesti lapsen vaatteisiin nähden, mutta joita myös käytetään moninkertainen aika, minä kun en kasva vaatteistani ulos yhdessä talvessa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mutta joita myös käytetään moninkertainen aika, minä kun en kasva vaatteistani ulos yhdessä talvessa...."

Eli yleensä lähtevät kiertoon ja mammat hyvillä mielin ostavat halvalla hyväkuntoisia pukuja. Eipä siinä vaiheessa kukaan moiti että oletpa ostanut turhaan monta pukua, vaan hyvin kelpaa se uutta vastaavassa kunnossa oleva. Eli loppujen lopuksi onko sillä väliä eettisyyden kannalta jos ne kolme pukua on turhaan siellä kaapissa yhden talven ja seuraavana talvena ne on jollain käytössä?

Vierailija
44/75 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kiinalainen ja intialainen "keskiluokka" alkaa matkustelemaan ja pukemaan lapsiaan oikein urakalla. Toisekseen, ei auta, että ostatte sen yhden puvun seppälästä tms. . Se puku on tehty kiinassa tai vastaavassa ja on varsinaista saastuttamista ja riistoa koko valmistusprosesseineen ja kuljetuksineen tänne suomeen.

10 reimatekkia kaapissa on ympäristöteko ja tuo työtö suomeen. Kateus tämän keskustelun kuumensi, vain ja ainoastaan kateus.

Se joka ostaa made in china, made in kehitysmaat, ei ole vara kyllä ympäristöasioista paljon toisia neuvoa. Kun itse ovat suurimpia syyllisiä. Älkääkä vetäkö hintaa tekosyyksi. Me kaikki maksamme maapallon saastumisena äärimmäisen kalliin hinnan siitä, että te voitte ostaa roskaa halvalla.

Vierailija
45/75 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset käyttää rahansa tärkeämpiin asioihin. Omasta mielestä ei nyt mitenkään ole kateutta, jos joku ihmettelee mitä joku tekee niin monella haalarilla.

Ei ole ihme, että nykyään niin monet nuoret ja jopa lapsetkin ovat täsyin materialisteja. Mielstäni se on säälittävää. Tavaran paljous saa ihmisen pään pyörälle, ja todellisuuden taju katoaa. Mielestäni nyky lapset pitäisi opettaa kunnioittamaan muita arvoja kuin esim. vaatteiden paljoutta. Mutta meillä ihmisillä on niin erilaiset arvot. toisille ne kasa haalareita kaapissa on kaikki kaikessa, ja elämän parantava asia.Toiset arvostavat säästeliäisyyttä, ekologisuutta ja huomioivat sen mihin maailma on menossa. Tätä mieltä mä olen.

Vierailija
46/75 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekö on sitä huomioimista mihin maailma on menossa? Monelta kun vielä kuulee sen että ostan mielummin kirpparilta parilla kympillä haalarin lapselle ja käytetään säästynyt raha matkusteluun. Eli todellakin, ihmisillä on niin erilaiset arvot...

Vierailija
47/75 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset 8,7,5,ja 3 vuotiaat ja jokaisella on kauppa/kyläreissuja varten kaksiosaiset talvivaatteet,koululaisilla sit vielä erikseen koluun kaks osaset takki ja housut.ja pienillä toppahaalarit tarhakäyttöön.

Vierailija
48/75 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan Rasavilin puvut kokonaan made in Finland.,

Vierailija
49/75 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lähinnä turhamaisuutta, lähes jopa tyhmyyttä. En usko, että yksikään lapsi kaipaa tällaisia määriä, mutta heidän vanhempansa ilmeisesti kylläkin. Ehkäpä niiden osto tyydyttää jtk muuta tarvetta?

Meillä isommalla on tällä hetkellä 3 talvihaalaria (joista 1 on aivan turha) + 2-osainen toppapuku. Nämä riittävät mainiosti. Ja merkkeinä Reimateck ja Lassie.

Perheen tulot ovat sen verran hyvät, että olisi varaa ostaa vaikka joka kuukausi uusi Reimateck, muttei tulisi kyllä edes mieleen! Kuopukselle säästetään hyväkuntoiset vaatteet, ja aion niitä pitää siihen asti kunnes tyttö itse kieltäytyy "poikien väreistä".

Vierailija
50/75 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän monella lapsella ja aikuisellakin on? Tai tarvitseeko kukaan enempää kuin 7 paria sukkia, kyllä jokainen varmasti ehtii pesukonetta pyörittämään sen verran usein, että puhtaita löytyy. Miksi ihmeessä juuri kuusi haalaria kuumentaa tunteita näin paljon? Niin ja monesti uudet haalarit alesta on halvempia kuin käytetyt kirpparilta.

Vierailija
51/75 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai alushousuja enempää kuin kolmet; yhdet käytössä, yhdet pesussa ja yhdet puhtaana. Kaikki muu ylimääräinen on luonnon tuhlausta. Ja voi ne rahat paremminkin sijoittaa kuin turhiin vaatteisiin!

Vierailija
52/75 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos eivät ole rikkinäisiä. Jos ostaa kuusi haalaria talveksi, niistä varmaankin useampi jatkaa matkaa seuraavaan kotiin hyväkuntoisina. Ekologisesti ei välttämättä ole nyt niin eroa, seisoivatko ne kuusi haalaria yhden vuoden vaatefriikin kaapissa vai olisiko ne valmistettu vasta seuraavaa vuotta varten. Hyväkuntoiset lasten (merkki)haalarit kiertävät aika kivasti ja luulen, että varsinkin nuo vaatefriikit kierrättävät vaatteet eteen päin, jolloin loppujen lopuksi niitä käyttötunteja per haalari tulee haalarin elinkaaren aikana yhtä paljon tai enemmänkin kuin niille haalareille, joita ostetaan yksi talvea varten ja jota ei välttämättä viitsitä (jo nuhraantuneena tai paikattunakin) pistää kiertoon.

Vierailija
53/75 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän monella lapsella ja aikuisellakin on? Tai tarvitseeko kukaan enempää kuin 7 paria sukkia, kyllä jokainen varmasti ehtii pesukonetta pyörittämään sen verran usein, että puhtaita löytyy. Miksi ihmeessä juuri kuusi haalaria kuumentaa tunteita näin paljon? Niin ja monesti uudet haalarit alesta on halvempia kuin käytetyt kirpparilta.

ulkovaatteisiin, sillä ainakin meillä ne likaantuvat aivan eri tahtiin kuin ulkovaatteet. Meillä ei nimittäin lapset esim. eivät syö toppapuvut päällään, mutta farkuissa usein ja harvasen päivä tippuu jtk ruokaa päälle.

Mulla ei ainakaan tunteet tästä(kään) ketjusta kuumene. Itselläni on vaan mottona se, että vaikka rahaa on vähintäänkin runsaasti, ei sitä kannata turhanpäiten tuhlata.

Vierailija
54/75 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monella on oikeasti varaa ostaa niitä Reimatecejä ja muita?

Tätä olen monesti miettinyt, kun näitä kallita vaatteita näkee Hobbyhallissa, Netanttilassa ja muissa nettikaupoissa, mistä voi ostaa osamaksulla? Kuinka moni kotiäiti ostaakaan lapsille liian kalliit vaatteet osamaksulla, ihan vain sen vuoksi, ettei puistossa pidetä köyhänä?

Vierailija
55/75 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että samaa roskaa taidat sinäkin ostaa, mutta maksat siitä Reiman logosta aika kalliin hinnan.

kun kiinalainen ja intialainen "keskiluokka" alkaa matkustelemaan ja pukemaan lapsiaan oikein urakalla. Toisekseen, ei auta, että ostatte sen yhden puvun seppälästä tms. . Se puku on tehty kiinassa tai vastaavassa ja on varsinaista saastuttamista ja riistoa koko valmistusprosesseineen ja kuljetuksineen tänne suomeen.

10 reimatekkia kaapissa on ympäristöteko ja tuo työtö suomeen. Kateus tämän keskustelun kuumensi, vain ja ainoastaan kateus.

Se joka ostaa made in china, made in kehitysmaat, ei ole vara kyllä ympäristöasioista paljon toisia neuvoa. Kun itse ovat suurimpia syyllisiä. Älkääkä vetäkö hintaa tekosyyksi. Me kaikki maksamme maapallon saastumisena äärimmäisen kalliin hinnan siitä, että te voitte ostaa roskaa halvalla.

Vierailija
56/75 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkien pakollisten (asuminen, lainat, syöminen, autot, laskut jne.) jälkeen jää joka kuukausi tilille reilusti rahaa. Se on totta, että ainakin av:ta lukiessa tulee ajoittain tunne, ettei tällaisia perheitä nykyään kovin paljon ole. Tai sitten ne ei käy av:lla....

Osamaksulla ostaminen on taasen niin typerää, etten toista tiedä! En ole ikinä mitään velaksi ostanut (paitsi auton ja asunnon) enkä tule ostamaan! Jos ei ole rahaa, ei osteta, tai sitten säästetään, kunnes on varaa ostaa.

Vierailija
57/75 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui mitä tuhlausta!! Itse ostan yleensä yhden toppa-asun plus yhden kauppareissuille/kyläilyyn tarkoitetun toppatakki + housut -yhdistelmän lapselle per talvi.

Minulla ainakin tulisi huono omatunto jos ostaisin toppahaalareita lapsille vain siksi että ne on niin nättejä.

Mietin aika tarkkaan mitä ostan ja milloin ostan. Ostan vain tarpeeseen. Turhaa tavaraa meillä ei sitten juuri olekaan nurkissa pyörimässä. Tilillä on sen verran käteistä että sillä ostaisi ainakin toistasataa Reimateciä jos haluaisin. Mutta eihän siinä ole mitään järkeä!!

Vierailija
58/75 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla kyllä ole. Juhlamekkoja on kyllä useampi eikä kaikkia välttämättä käytetä yhtä kertaa enempää, kun jää pieneksi.

[Minulla ainakin tulisi huono omatunto jos ostaisin toppahaalareita lapsille vain siksi että ne on niin nättejä.

Vierailija
59/75 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei ole sama asia. Mutta, ei meillä juhlamekkojakaan huvikseen ostella, tarpeeseen vain. t: 65 ps: samaa juhlamekkoa voi käyttää useammin kuin kerran.

Vierailija
60/75 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että reimatecit tehdään Kiinassa. Yksissäkään tehtaanmyymälästä (suomessa) ostamissani asuissa ei lue made in china.

No summa summarum, ymmärrän miksi ihmiset ostavat reiman tuotteita, ne ovat laadukkaita ja kauniitakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän