Pitääkö muka vieraalle tarjota ruokaa joka ei ole ilmoittanut edes tulostaan?
Kyllä taas ärsyttää. Miehen isä tuli yllättäen kylään. Oli tarkoitus tehdä pitsaa kahdesta pitsapallosta mulle ja miehelle. Nyt mies sanoo, että pitää tarjota myös isälleen pitsaa vaikkei aineita ole varattu kuin kahdelle. Sanoin, että antakoot omasta pitsasta niin mies suuttui. Minä haluan syödä itselleni varatun pitsan enkä antaa sitä vieraalle, joka yks kaks tupsahtaa tänne ilmoittamatta kylään. Olisi ilmoittanut niin olisi osannut varata syömistä. Että minua ärsyttää.
Kommentit (20)
On se vaikee yhdistää ne pizzapallerot ja jakaa kolmella, tai tehdä uusi taikina. kestää sen kolme varttia
Olist antanut lätyn ja lähtenyt itse pitseriaan syömään ja siitä sitten baariin parille juomalle.
Ei täytteitä ole varattu niin paljon, että riittäisi uuteen pitsaan. Ap
Ennen vieraanvaraisuus oli suomalaiselle hyve. Ei näköjään enää.
Ruoka ei taida osata ilmoittaa ei tulosta eikä menosta.
Ei tarvitse edes ilmoittaneelle. Kahvit riittää.
Tiesitkö, että vähästäkin voi jakaa.
Syökää ne pizzat myöhemmin ja tehkää nyt jotain muuta kaikille.
Ei kai kukaan vieras odota ruokaa, jos tupsahtaa noin vain. Mies tarjotkoon omasta tai järjestää ruoan.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vieraanvaraisuus oli suomalaiselle hyve. Ei näköjään enää.
No eihän sitä nyt ilmoittamatta kylään saa mennä. Tosi epäkohteliasta.
Karjalaiset isovanhemmat mulla ja vieraille tarjottiin aina ruokaa. Eihän ne edes lähteny pois ennenku sai syötyä. Mikä ei riittäny niin sitä "jatkettiin" riisillä, perunalla tms. Aina kaikki sai syyväkseen.
Ei pidä tarjota. Sano jo ovella, että et ole kutsunut ketään käymään. Et ota vastaan tunkeutujia.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä tarjota. Sano jo ovella, että et ole kutsunut ketään käymään. Et ota vastaan tunkeutujia.
Mies on todennäköisesti kutsunut isänsä kylään, mutta ei vaan ole muistanut asiasta mainita. Kuka nyt appivanhemman ajaa ovelta pois?
No ei todellakaan tarvitse. Täyttä typeryyttä nykypäivänä pölähtää ilmoittamatta kylään, ja etenkään odottaa vielä jotain ruokatarjoilua. Jokaisella ihmisellä on puhelin, jos ei osaa soittaa ja kysyä sopiiko tulla käymään - voi juoda vaikka sitten vettä hanasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos isäsi tulee yllättäen kylään, niin sanotko häntä tunkeutujaksi ja käsket pois?
Jos olisi ruoka-aika, niin tarjoaisin myös vieraalle. Kyllä sitä vähemmälläkin pitsalla pärjää yhden aterian.
Mä tarjoan kutsumattomalle vieraalle kraanavettä, sitten vieras voi lähteäkin jo kotimatkalle. 😊
En tykkää yllätysvieraita ollenkaan.
Kuka jaksaa syödä kokonaisen pizzan? Tekee hyvää vähän keventää.
Miten se ruoka ilmoittaa tulostaan?
Oksennusrefleksi?