Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni ei osaa jotenkin yhdistää asioita toisiinsa

Vierailija
22.05.2024 |

Vaikeaa kuvailla tätä ongelmaa, mutta jos minä esim. Teen jotain hyviä asioita hänen eteensä, ne eivät liity tavallaan millään tavalla tulevaan, vaan hän voi sitten vaikka seuraavana päivänä tehdä jonkin todella ikävän asian minulle. Suhteemme on siis pahassa kriisissä mm. kommunikointiongelmien takia, mutta olemme yrittäneet sinnitellä yhdessä. Ennen olin kuitenkin kunnon kynnysmatto sovun säilyttämiseksi, mutta nyt olen alkanut pistää vastaan ja käyttäytymään välillä samoin kuin mies käyttäytyy. Mies mm. lähtee usein mökille sopimatta kanssani, että minä hoitaisin sitten yksin lapsia. No, minä tein sitten kerran samat hänelle, eli lähdin kun hän sieltä tuli ja sekös vasta törkeä teko hänestä oli ja hän vieläkin välillä muistelee sitä, kuinka ei ole sitä unohtanut. Eli hän ei näe lainkaan omaa toimintaansa.

Lisäksi minusta välillä tuntuu, että mieheni ei edes ymmärrä lastemme olevan myös hänen lapsiaan ja jokainen asia, jonka hän lastemme eteen tekee, on hänestä jokin palvelus minulle. Esim. Eilen sain hänet täyttämään lasten uima-altaan pihalle ennen kuin häipyi taas mökille, niin hän laittoi sitten mökiltä viestiä perään, kuinka hän käytti koko illan siihen, että sai altaan täytettyä TEILLE. Ihan kun se olisi ollut jokin maailman suurin tai vaativin urakka, kuten peruskodinhommat/lapsiin liittyvät asiat tuntuvat hänestä olevan..

Kommentit (226)

Vierailija
181/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi nainen joka on ihan itse valinnut itselleen tälläisen jantterin. Eli ne asiat jotka saavat pöksyt kastumaan kuherteluvaiheessa eivät sitten olekaan hyväksi pidemmän päälle.

Mutta kun luonto toimii näin, niin minkäs sille tekee.

Vierailija
182/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se miesten tyhmyys ja yksinkertaisuus. Onneksi ei tarvitse katella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näemmä pysty vastaamaan mutta: väkivaltaisella tavalla hullu nainen, tyypillinen pahvinen väliovi, tappeluhaluton mies, kättäpitempää- mikä tässä on epäuskottava? Lukekaa vaikka poliisiraportteja.

Se, että ei niistä tavallisista väliovista kyllä läpi mennä ilman sahaa tai kirvestä, vaikka kuin olis tehty kennosta. Ei vaan mennä. Keksi ensi kerralla jotain vähän uskottavampaa.

Teinipoika lyö nyrkin läpi kenno-ovesta.

Oliko se väkivaltainen ex siis sittenkin teinipoika, joka sujahti nyrkinkokoisesta reiästä oven läpi kylppärin puolelle? Muuttuu sina vain jännemmäksi tämä stoori.

Tai sitten esitin vertauskuvan jotta lukija ymmärtäisi kuinka heppoisia väliovet voi olla mutta niin.. helmiä sioille.

Vierailija
184/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näemmä pysty vastaamaan mutta: väkivaltaisella tavalla hullu nainen, tyypillinen pahvinen väliovi, tappeluhaluton mies, kättäpitempää- mikä tässä on epäuskottava? Lukekaa vaikka poliisiraportteja.

Se, että ei niistä tavallisista väliovista kyllä läpi mennä ilman sahaa tai kirvestä, vaikka kuin olis tehty kennosta. Ei vaan mennä. Keksi ensi kerralla jotain vähän uskottavampaa.

Teinipoika lyö nyrkin läpi kenno-ovesta.

Oliko se väkivaltainen ex siis sittenkin teinipoika, joka sujahti nyrkinkokoisesta reiästä oven läpi kylppärin puolelle? Muuttuu sina vain jännemmäksi tämä stoori.

Tai sitten esitin vertauskuvan jotta lukija ymmärtäisi kuinka heppoisia väliovet voi olla mutta niin.. helmiä sioille.

Varmaan teillä siellä kaupungin vuokrahelvetissä sitten on tuommoista, että nyrkillä mennään ovien läpi. Meillä saisi vain murtuneet rystyset, jos moista yrittäisi. Kukaan tosin ei ole yrittänyt, sivistyneitä ja väkivaltaa karttavia ihmisiä kun ollaan.

Vierailija
185/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet miehes valinnut ja lapsiakin sen kanssa tehny. Hyvä valinta ollut.

Montako kertaa tuo typerä kommentti tännekin kopioidaan?

Parisuhdeväkivallan tyypillinen piirre, vakiopiirre on se, että se alkaa vasta sitoutumisen kuten naimisiinmenon tai lapsen syntymän jälkeen.

Alku on väkivaltaisissa suhteissa ihana, kukaan ei ole inhottava silloin. Väkivalta alkaa vasta sitten, kun sen tekijä arvelee toisen olevan nalkissa ja kykenemätön eroamaan.

Vierailija
186/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ottaa kantaa, kun ei tiedä asiasta kuin toisen osapuolen näkökulman. Onko mies vuosien saatossa esim ollut se, joka lähinnä yksinään tuo toimeentulon taloon? Ajatteletko, että kotityöt sun muut kuuluu mennä 50/50 ja siihen päälle vielä on luonnollista, että mies vastaa leijonanosasta elinkustannuksista? Näin tuntui ajattelevan kaverini vaimo ja erohan siitä tuli, kun mies koki suhteen epätasa-arvoiseksi, eikä kyllä syyttä.

Vierailija
187/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastuin pidemmäksi aikaa, ja alussa mies otti kopin, mutta jossain vaiheessa alkoi työntää lapset isovanhemmille. Lopulta isovanhemmat keskenään yhdistivät, mitä mieheni tekee, ja laittoivat stopin touhulle, josta mieheni sitten suuttui, kun ei päässyt luistelemaan vastuusta. Mieheni nurisi aiheesta, ja vastaukseni oli sama kuin isovanhemmilla: mitä kuvittelit vanhemmuuden olevan? Käskin hakea eroa, jos ei kelpaa, mutta muistaa, että en tule hyväksymään vastuun pakoilua silloinkaan. Pidemmän aikaa tunnelma oli aika jäätävä, mutta pidin kiinni siitä, että ei pääse luistelemaan vastuustaan koskaan, vaikka se johtaisi riitaan. Olin jo sanonut, että hakee eron, jos ei miellytä, mutta mikään vapautus sekään ei tulisi olemaan eivätkä isovanhemmat tasan tarkkaan auttaisi häntä viimeisimmän tempun jälkeen. Sen verran törkeä se oli. 

No hyvä, että laitoit rajat, mutta ihan tosissaanko jäit suhteeseen tuollaisen kanssa? En pystyisi.

Vierailija
188/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä on sukulainen, jonka kuviot on tuota samaa. Mennyt jo useampi parisuhde hänellä puihin näinä vuosina kun minä olen veljensä kanssa ollut. 

Hänellä on jonkinlainen ajatus siitä, että se kodin ja perheenhoito kuuluu kokonaan naiselle. Eli vaikka nainen olisi työssä (ja kuten meillä, tienaakin puolisoa enemmän) on naisen tehtävä kaikki kotihommat. Siellä hän istuu saastaisessa poikamisbokissaan ja odottelee taas tuoreinta deittikumppaniaan sinne siivoilemaan. Jostain kumman syystä ne aina katoavat. 

Hänellä on aiemmasta liitostaan lapsia, ja hän lähettää lapsensa minulle, siis veljen vaimolle, hoidettavaksi, vaikka tekisin kotonani etätyöpäivää. Mulla on ilmeisesti aina aikaa ja halua kasvattaa hänen lapsiaan. Ja kun sitten jostain kieltäydyin, hän uhkailee kaikenlaisella vahingoteolla kun en suostu yhteistyöhön.

Mun käy lähinnä sääliski lapsia. 

APn tilanteessa en laittaisi lap

Tiedätkö, mikä tuossa on hyvää? Hänellä sen tään on niitä naisia. Eikö olekin kummallista?

Vierailija
189/226 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä on myös uskomattoman huono muisti. Eivät osaa yhdistää asioita, koska ovat jo unohtaneet.

Vierailija
190/226 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea ottaa kantaa, kun ei tiedä asiasta kuin toisen osapuolen näkökulman. Onko mies vuosien saatossa esim ollut se, joka lähinnä yksinään tuo toimeentulon taloon? Ajatteletko, että kotityöt sun muut kuuluu mennä 50/50 ja siihen päälle vielä on luonnollista, että mies vastaa leijonanosasta elinkustannuksista? Näin tuntui ajattelevan kaverini vaimo ja erohan siitä tuli, kun mies koki suhteen epätasa-arvoiseksi, eikä kyllä syyttä.

Me olemme molemmat työssäkäyviä ja tienaaminen suunnilleen saman verran. Mieheni ei nykyään suostu osallistumaan edes lastemme vaatekuluihin, vaan sanoi esim eilen kun ostin lapsellemme shortsit, että ei maksa niistä osuuttaan koska ei lapsi sellaisia tarvitse.

ap

Vierailija
191/226 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me olemme molemmat työssäkäyviä ja tienaaminen suunnilleen saman verran. Mieheni ei nykyään suostu osallistumaan edes lastemme vaatekuluihin, vaan sanoi esim eilen kun ostin lapsellemme shortsit, että ei maksa niistä osuuttaan koska ei lapsi sellaisia tarvitse.

ap

On kyllä järkyttävän paska isä, jos ei lapselleen halua edes vaatteita hankkia. Roskikseen koko äijä. 

Vierailija
192/226 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, se vaimo jätti sen laiskan sovinistisian, joka ei tehnyt kotitöitä. 

Ne kotityöt ja lapset hoidetaan 50/50, oli kenenkin palkka mitä tahansa. Millään typerillä verukkeilla siitä ei pääse kiemurtelemaan irti, joten voitte lopettaa rahasta jauhamisen. Ostakaa sillä rahalla kodinhoitopalveluita joltakin yritykseltä. Ilmaiseksi niitä ei kenenkään tarvitse teidän puolestanne tehdä. 

Vierailija
193/226 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mies taitaa olla ihmisvihaaja :P 

Vierailija
194/226 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kotityöt ja lapset hoidetaan 50/50, oli kenenkin palkka mitä tahansa. Millään typerillä verukkeilla siitä ei pääse kiemurtelemaan irti, joten voitte lopettaa rahasta jauhamisen. Ostakaa sillä rahalla kodinhoitopalveluita joltakin yritykseltä. Ilmaiseksi niitä ei kenenkään tarvitse teidän puolestanne tehdä. 

Tämä järjestely varmasti sopii lokki-akalle erittäin hyvin, en epäile yhtään. Kotihommat puoliksi ja lokki-akalle oikeassa työelämässä raatavan miehen kustannuksella vielä taloudellinen ylläpito. On varsinaista tasa-arvoa, bravo! Tap tap 👏 Hyvä femarit!

Vierailija
195/226 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ovat ehdottaneet, että menisin lasten kanssa mökille/jättäisin lapset sinne miehen kanssa ja häipyisin itse. Se olisikin muuten hyvä idea, mutta mökille pääsee vain autolla ja meillä on vain yksi auto, jonka mies aina luonnollisesti vie sopimatta mukanaan, kun lähtee. Onneksi päiväkoti on kävelyetäisyydellä, mutta vaikka ei olisi, mies ei miettisi siitäkään sekuntiakaan, että miten vien lapset hoitoon. 

Mies ei muutenkaan pysty pitämään yksinkertaisimmistakaan sopimuksista kiinni. Olimme vielä sopineet viikonloppuna, että mies hoitaa lapsiamme tänään, kun minulla olisi ollut yksi meno, mutta sekin sopimus oli hänelle aivan samantekevä. Hän siis aina vain päättää jotain, eikä sitten ota mitään muuta huomioon eikä millään ole merkitystä. 

ap

Miten olet päästänyt itsesi tuollaiseen jamaan, että teillä on yksi auto, ja se on miehen käytössä?

Vierailija
196/226 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eron jälkeen miehen on osallistuttava elatusmaksujen muodossa lasten vaatekuluihin.

Vierailija
197/226 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet alistettu, etkä itse vain ymmärrä sitä.

Vierailija
198/226 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kotityöt ja lapset hoidetaan 50/50, oli kenenkin palkka mitä tahansa. Millään typerillä verukkeilla siitä ei pääse kiemurtelemaan irti, joten voitte lopettaa rahasta jauhamisen. Ostakaa sillä rahalla kodinhoitopalveluita joltakin yritykseltä. Ilmaiseksi niitä ei kenenkään tarvitse teidän puolestanne teh

Tämä järjestely varmasti sopii lokki-akalle erittäin hyvin, en epäile yhtään. Kotihommat puoliksi ja lokki-akalle oikeassa työelämässä raatavan miehen kustannuksella vielä taloudellinen ylläpito. On varsinaista tasa-arvoa, bravo! Tap tap 👏 Hyvä femarit!

Onko minun mieheni tuon logiikan mukaan lokki, kun oikeassa työelämässä raatava vaimo (=minä) yli tienaa tuplasti sen mitä mies? Pitäiskö miehen tehdä sillä perusteella yksin kaikki kotityöt? Mitä mieltä sinä lokkiasiantintija olet tästä?

Vierailija
199/226 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Joko nyt alkaa sulle valkeamaan, että miehesi on henkisesti väkivaltainen sinua kohtaan. Toisaalta missä ihmeen avioliitossa äidin ostettua lapselleen vaatteen vaatii puolisoltaan puolet hinnasta? Onkohan teidän suhde ihan terve noin muutenkin. Vaaditko kaikista lapsille ostamistasi vaatteista puolet hinnasta mieheltäsi? Ei voi olla totta, en usko.

Vierailija
200/226 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei itse osta juuri koskaan lapsillemme vaatteita ja muut kulut maksamme puoliksi, joten en näe miksi mieheni noista lasten kuluista voisi luistaa. Lisäksi ostan suurimman osan lastemme ruoista kun suurimman osan ajasta heitä yksin hoidan.

ap