Mieheni ei osaa jotenkin yhdistää asioita toisiinsa
Vaikeaa kuvailla tätä ongelmaa, mutta jos minä esim. Teen jotain hyviä asioita hänen eteensä, ne eivät liity tavallaan millään tavalla tulevaan, vaan hän voi sitten vaikka seuraavana päivänä tehdä jonkin todella ikävän asian minulle. Suhteemme on siis pahassa kriisissä mm. kommunikointiongelmien takia, mutta olemme yrittäneet sinnitellä yhdessä. Ennen olin kuitenkin kunnon kynnysmatto sovun säilyttämiseksi, mutta nyt olen alkanut pistää vastaan ja käyttäytymään välillä samoin kuin mies käyttäytyy. Mies mm. lähtee usein mökille sopimatta kanssani, että minä hoitaisin sitten yksin lapsia. No, minä tein sitten kerran samat hänelle, eli lähdin kun hän sieltä tuli ja sekös vasta törkeä teko hänestä oli ja hän vieläkin välillä muistelee sitä, kuinka ei ole sitä unohtanut. Eli hän ei näe lainkaan omaa toimintaansa.
Lisäksi minusta välillä tuntuu, että mieheni ei edes ymmärrä lastemme olevan myös hänen lapsiaan ja jokainen asia, jonka hän lastemme eteen tekee, on hänestä jokin palvelus minulle. Esim. Eilen sain hänet täyttämään lasten uima-altaan pihalle ennen kuin häipyi taas mökille, niin hän laittoi sitten mökiltä viestiä perään, kuinka hän käytti koko illan siihen, että sai altaan täytettyä TEILLE. Ihan kun se olisi ollut jokin maailman suurin tai vaativin urakka, kuten peruskodinhommat/lapsiin liittyvät asiat tuntuvat hänestä olevan..
Kommentit (226)
Meinasin jo kirjoittaa että jätä se sika mutta asiat ei koskaan ole kuten naiset väittää. Todellisuus on aivan muuta ihan varmasti tässäkin tapauksessa. Naiset valehtelee ja liioittelee AINA.
Vierailija kirjoitti:
Meinasin jo kirjoittaa että jätä se sika mutta asiat ei koskaan ole kuten naiset väittää. Todellisuus on aivan muuta ihan varmasti tässäkin tapauksessa. Naiset valehtelee ja liioittelee AINA.
Hanki elämä niin ei tarvii uhriutua jonkun toisen munatelineen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Saan suunnatonta tyydytystä siitä että täällä on selvästi keskivertoa fiksumpia naisia keskustelemalla selvästi keskivertoa tyhmempien miesten kanssa. Jälki on brutaalia. 😂
Kiitos nauruista, fiksuja naisia ei ole, kaikista vähiten täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki elämä niin ei tarvii uhriutua jonkun toisen munatelineen puolesta.
Mitä uhriutumista tuossa oli? Meinasi olle koska melkein uskoin naisen kirjoituksia. Onneksi järki voitti.
Vierailija kirjoitti:
Monet ovat ehdottaneet, että menisin lasten kanssa mökille/jättäisin lapset sinne miehen kanssa ja häipyisin itse. Se olisikin muuten hyvä idea, mutta mökille pääsee vain autolla ja meillä on vain yksi auto, jonka mies aina luonnollisesti vie sopimatta mukanaan, kun lähtee. Onneksi päiväkoti on kävelyetäisyydellä, mutta vaikka ei olisi, mies ei miettisi siitäkään sekuntiakaan, että miten vien lapset hoitoon.
Mies ei muutenkaan pysty pitämään yksinkertaisimmistakaan sopimuksista kiinni. Olimme vielä sopineet viikonloppuna, että mies hoitaa lapsiamme tänään, kun minulla olisi ollut yksi meno, mutta sekin sopimus oli hänelle aivan samantekevä. Hän siis aina vain päättää jotain, eikä sitten ota mitään muuta huomioon eikä millään ole merkitystä.
ap
On lasten henkistä pahoinpitelyä pitää heitä ympäristössä, jossa yksi vanhempi kohtelee toista välinpitämättömästi ja huonosti. He tajuavat kyllä. He ymmärtävät ja sisäistävät nekin tunteesi, joita et ole valmis kohtaamaan. Tyttö oppii, että mies voi kohdella naista, häntäkin, huonosti ja se on ok. Poika oppii, että hän voi kohdella naista huonosti, sekin on ok, hän oppii ettei naisia voi kunnioittaa, kun äitikään ei kunnioita itseään.
Voit syyttää miestäsi kaikesta pskssta jota hän tekee, mutta sekin on vain oman vastuusi väistämistä. Voit päättää, millaisen mallin lapset saavat ihmissutheista ja itsekunnioituksesta. Se on omalta osaltaan sinun vastuullasi.
Perheestä vastuu on molemmilla. Jos toinen ei hoida osuuttaan ja toinen silti jää huonoon suhteeseen, hänkin pettää lastensa luottamuksen ja turvan tarpeen.
Mies tulee syyttämään sinua erosta. Hän ei tule koskaan myöntämään, että teki mitään väärää. Sinun pitää kasvaa vahvaksi ja seistä omilla jaloillasi ihmisenä ja vanhempana. Nyt on aika kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienosti te naiset osaatte valita miehiä lol. Taas todistettu kuinka teistä ei ole mihinkään.
Vai olisko se valikoima mistä joutuu valitsemaan ihan sysipaska?
Ja nuorena sitä ei ole vielä iskenyt sen paskan tarjonnan realiteetit kehiin. Pitää jotain itsekästä mulkeroa ihan hyvänä tyyppinä. Olen itsekin sortunut siihen naiiviuuteen.
Jos on oppinut huonot mallit lapsuudenperheessään. Äiti ollut kynnysmatto, isä kusipää. Siinä oppii alitajunta, että se on normaalia. Nyt ap:n pitäis kasvaa siitä mallista pois ja olla opettamatta sitä omille lapsilleen.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on vain ihan ehta mulkku.
Mutta muuten varmasti aivan ihana :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näemmä pysty vastaamaan mutta: väkivaltaisella tavalla hullu nainen, tyypillinen pahvinen väliovi, tappeluhaluton mies, kättäpitempää- mikä tässä on epäuskottava? Lukekaa vaikka poliisiraportteja.
Se, että ei niistä tavallisista väliovista kyllä läpi mennä ilman sahaa tai kirvestä, vaikka kuin olis tehty kennosta. Ei vaan mennä. Keksi ensi kerralla jotain vähän uskottavampaa.
Teinipoika lyö nyrkin läpi kenno-ovesta.
Ja kehopositiivinen mamma menee siitä nojaamalla läpi
Jaa, tuon kitisijän ex oli joku järjettömän iso, kehopositiivinen, väkivaltainen hullu? Nyt vois kysyä samoin kuin miehet mielellään täällä aina kysyy: Miksi ihmeessä menit pariutumaan tuollainen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näemmä pysty vastaamaan mutta: väkivaltaisella tavalla hullu nainen, tyypillinen pahvinen väliovi, tappeluhaluton mies, kättäpitempää- mikä tässä on epäuskottava? Lukekaa vaikka poliisiraportteja.
Se, että ei niistä tavallisista väliovista kyllä läpi mennä ilman sahaa tai kirvestä, vaikka kuin olis tehty kennosta. Ei vaan mennä. Keksi ensi kerralla jotain vähän uskottavampaa.
Oliko se väkivaltainen ex siis sittenkin teinipoika, joka sujahti nyrkinkokoisesta reiästä oven läpi kylppärin puolelle? Muuttuu sina vain jännemmäksi tämä stoori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta suurimmalle osalle näille naisille kelpaa miehen palkka, status ja elintason nostaminen?
Jos mies hoitaa ne lapset niin aivan turha kuvitella että asioiden yhdistämisenä kumppani nainen korjaisi riittävän taitavasti sitä pirun kesämökkiä vastaavan ajan. Ei "kaupanteko" onnistu, siispä mies on joko vätys nysvääjä joka ei saa naisensa mielestä tarpeeksi aikaan tai mulkvisti joka ei tee perheensä eteen tarpeeksi asioiden yhdistämistä.
No ennen oli helpompaa kun nainen hoiti kodin sisältä ja mies sen ulkoa.
Niin helpompaa miehille, kun ei tarvinnut omista lapsista huolehtia ja voi paeta niitä ja kotitöitä autotalliin lajittelemaan ruuveja.
Noh onneksi pärjäätte lastenkanssa y
Tutkittu fakta on että mies on naista parempi yksinhuoltaja.
Joo, tästä syystä suurin osa yksinhuoltajista onkin miehiä, kuten kaikki tiedämme. Naiset kun ovat niin vastuuttomia ja jättävät lapsensa miesraukan vaivoiksi, mutta urhoolliset miehet kasvattavat lapset ihan yksin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kehopositiivinen mamma menee siitä nojaamalla läpi
Eli edelleenkään et pysty kertomaan, millä kättä pidemmällä nainen tuli oven läpi?
No sillä oli sekä kirves että moottorisaha. Ja lisäksi vielä viidakkoveitsi hampaiden välissä. Silti se tuli nyrkinkokoisesta reiästä oven läpi.
Kyyhöttelin pöntön takana piilossa, kun se 200-kiloinen väkivaltainen hullu riehui uhkailemassa minua käynnissä olevalla moottorisahalla ja samalla sohi silmiäni viidakkoveitsellä. Silti MINUT tuomittiin päälekarkauksesta. Ihan totta!
Itse olet miehes valinnut ja lapsiakin sen kanssa tehny. Hyvä valinta ollut.
"
Joo, tästä syystä suurin osa yksinhuoltajista onkin miehiä, kuten kaikki tiedämme. Naiset kun ovat niin vastuuttomia ja jättävät lapsensa miesraukan vaivoiksi, mutta urhoolliset miehet kasvattavat lapset ihan yksin!"
Oletko oikeasti noin tyhmä?
Kuulostaa, että mökillä olo on hänelle tärkeä, vaikka kuitenkin välittää myös perheestään, jos hän nyt ei sinne viikoiksi katoa.
Miehillä on sellainen tarve viettää myös miehen aikaa. On ihan normaalia, että perhettään rakastavakin mieskin haluaa mennä välillä vaikka kalastamaan esim. kavereiden kanssa.
Tuo on varman joku kivikauden perintö, silloin mies kävi metsästämässä ruokaa ja toi sen kotiluolaan.
Maailma on muuttunut niin, että naisetkin käyvät töissä, mutta varmaan miehistä ei ole vielä tullut naisia eikä päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Monet ovat ehdottaneet, että menisin lasten kanssa mökille/jättäisin lapset sinne miehen kanssa ja häipyisin itse. Se olisikin muuten hyvä idea, mutta mökille pääsee vain autolla ja meillä on vain yksi auto, jonka mies aina luonnollisesti vie sopimatta mukanaan, kun lähtee. Onneksi päiväkoti on kävelyetäisyydellä, mutta vaikka ei olisi, mies ei miettisi siitäkään sekuntiakaan, että miten vien lapset hoitoon.
Mies ei muutenkaan pysty pitämään yksinkertaisimmistakaan sopimuksista kiinni. Olimme vielä sopineet viikonloppuna, että mies hoitaa lapsiamme tänään, kun minulla olisi ollut yksi meno, mutta sekin sopimus oli hänelle aivan samantekevä. Hän siis aina vain päättää jotain, eikä sitten ota mitään muuta huomioon eikä millään ole merkitystä.
ap
Tajua jo, että miehesi tekee tuon kaiken tahallaan. Se on parisuhdeväkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
"
Joo, tästä syystä suurin osa yksinhuoltajista onkin miehiä, kuten kaikki tiedämme. Naiset kun ovat niin vastuuttomia ja jättävät lapsensa miesraukan vaivoiksi, mutta urhoolliset miehet kasvattavat lapset ihan yksin!"
Oletko oikeasti noin tyhmä?
Oletko itse? Jos miehet kerran ovat niin hyviä yksinhuoltajia, niin miksei heitä ole tuolla reaalielämässä? Miksi nuo loistavat yksinhuoltajat hylkäävät lapsensa, ja vielä märisevät siitä että näiden elatuksesta muka pitäisi jotain maksaakin? Kerro, minkä logiikan mukaan se menee noin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tajua jo, että miehesi tekee tuon kaiken tahallaan. Se on pa
Jos näin on, niin miten tuollaisen ihmisen kanssa voi sitten toimia vajoamatta hänen tasolleen? Koska lapsethan siinä kärsii, jos isi häipyy ensin ja äiti sitten perässä.
Sori, mutta sä olet ihan kynnysmatto. Mies määrää teillä kaikesta ja sä vaan hoidat lapset ja kodin. Tuossa on iso riski, että kontrolli ja vallankäyttö eskaloituu väkivallaksi, jos alat vaatia muutosta. Jotkut miehet tokenee ihan puhumalla ja eivät vain ole tajunneet etuoikeuttaan ja mulkkuuttaan. Mutta jotkut vastustaa ihan periaatteesta ja siksi kieltäytyvät myös keskustelusta, koska kaikki on hyvin ja heille mieleen. Kannattaa miettiä, että millaista elämää haluat elää ja millaisen miehen ja parisuhteen mallin haluat antaa lapsille.
Mun miehellä on sukulainen, jonka kuviot on tuota samaa. Mennyt jo useampi parisuhde hänellä puihin näinä vuosina kun minä olen veljensä kanssa ollut.
Hänellä on jonkinlainen ajatus siitä, että se kodin ja perheenhoito kuuluu kokonaan naiselle. Eli vaikka nainen olisi työssä (ja kuten meillä, tienaakin puolisoa enemmän) on naisen tehtävä kaikki kotihommat. Siellä hän istuu saastaisessa poikamisbokissaan ja odottelee taas tuoreinta deittikumppaniaan sinne siivoilemaan. Jostain kumman syystä ne aina katoavat.
Hänellä on aiemmasta liitostaan lapsia, ja hän lähettää lapsensa minulle, siis veljen vaimolle, hoidettavaksi, vaikka tekisin kotonani etätyöpäivää. Mulla on ilmeisesti aina aikaa ja halua kasvattaa hänen lapsiaan. Ja kun sitten jostain kieltäydyin, hän uhkailee kaikenlaisella vahingoteolla kun en suostu yhteistyöhön.
Mun käy lähinnä sääliski lapsia.
APn tilanteessa en laittaisi lapsia väkisin tuollaisen ukon matkaan. Ihan suoraan sanottuna kyllä epäilisin, että se jatkuva mökillemeno ihan pelkkää mökkeilyä ole. Itse ottaisin tuossa tilanteessa eron.
Saan suunnatonta tyydytystä siitä että täällä on selvästi keskivertoa fiksumpia naisia keskustelemalla selvästi keskivertoa tyhmempien miesten kanssa. Jälki on brutaalia. 😂