Mieheni ei osaa jotenkin yhdistää asioita toisiinsa
Vaikeaa kuvailla tätä ongelmaa, mutta jos minä esim. Teen jotain hyviä asioita hänen eteensä, ne eivät liity tavallaan millään tavalla tulevaan, vaan hän voi sitten vaikka seuraavana päivänä tehdä jonkin todella ikävän asian minulle. Suhteemme on siis pahassa kriisissä mm. kommunikointiongelmien takia, mutta olemme yrittäneet sinnitellä yhdessä. Ennen olin kuitenkin kunnon kynnysmatto sovun säilyttämiseksi, mutta nyt olen alkanut pistää vastaan ja käyttäytymään välillä samoin kuin mies käyttäytyy. Mies mm. lähtee usein mökille sopimatta kanssani, että minä hoitaisin sitten yksin lapsia. No, minä tein sitten kerran samat hänelle, eli lähdin kun hän sieltä tuli ja sekös vasta törkeä teko hänestä oli ja hän vieläkin välillä muistelee sitä, kuinka ei ole sitä unohtanut. Eli hän ei näe lainkaan omaa toimintaansa.
Lisäksi minusta välillä tuntuu, että mieheni ei edes ymmärrä lastemme olevan myös hänen lapsiaan ja jokainen asia, jonka hän lastemme eteen tekee, on hänestä jokin palvelus minulle. Esim. Eilen sain hänet täyttämään lasten uima-altaan pihalle ennen kuin häipyi taas mökille, niin hän laittoi sitten mökiltä viestiä perään, kuinka hän käytti koko illan siihen, että sai altaan täytettyä TEILLE. Ihan kun se olisi ollut jokin maailman suurin tai vaativin urakka, kuten peruskodinhommat/lapsiin liittyvät asiat tuntuvat hänestä olevan..
Kommentit (226)
Ap, olin itse samanlaisessa suhteessa. Pakkasin tavarani ja jätin miehen. Mikään ei tule muuttumaan mutta pahempaan suuntaan voi mennä.
Sinäkin olet onnistunut saalistamaan miesvauvan. Rakkauden alkuhuumassa sitä ohittaa kaikki varoitusmerkit ja kun huuma on haihtunut, niin alkaa tulla arki ja sen varjopuolet esiin. Näin kävi minullekin ja 20 vuotta itkin ja kestin ja lopulta rohkenin erota. Siitä alkoi hyvä elämä enkä miestä ole sen jälkeen "ottanut" enkä kaivannut, näin on menty jo yli 20 vuotta. Siitä olen kuitenkin äärettömän kiitollinen, että sain ihanat lapset ja nyt on jo lasten lapsiakin . Onnella on aina hintansa, mitään ei tule elämässä ilmaiseksi. Välit exään, lasten isään on vihdoinkin oikein hyvät. Lopputulema: muuta pysyvää ja kestävää rakkautta ei ole olemassa kuin rakkaus omiin lapsiin, heistä ei erota, vaikka tapahtuisi mitä. Se vaan, että ainakin minun nuoruudessani ne lapset oli hankittu puolison/jonku miehen kanssa, ei ollut mitään systeemiä, josta olisi voinut siittiöitä ostaa. Nyt on mahdollisuuksia toimia erikin tavoin ken haluaa. Parisuhde ei ole enää ainoa tie äidiksi. Isyys taas vaatii naista. Eiköhän jokin muutos tuohonkin keksitä..
Minun mies samanlainen. Hänellä on oman isänmalli välttelevä, vastuuta vieroksuva. Miehellä myös alkoholin kanssa ongelmia ja paineen kertyessä hakee minusta tai lapsista herkästi syytä repsahtaa juomaan.
"Mieheni ei osaa jotenkin yhdistää asioita toisiinsa". Edelleen mitäs läksit tätä todennäköistä skenaariota ennakoimatta?
Miehesi osaa äärimmäisen hyvin yhdistää asioita juuri toivomallaan tavalla. Tuo käytös on tahallista ja hän haluaa luistella lastenhoidosta ja kotitöistä sekä näköjään myös taloudellisesta vastuusta lasten suhteen. Toiminta jatkuviin kauan kuin mahdollistat sen
Se hoitelee asian issekseen.