Tiesin tulleeni vanhaksi, kun...
...näin n. 18-20 kesäisen nuoren naisen kävelemässä kaupungilla urheiluleggingseissä, jotka oli kirjaimellisesti pyllyvaossa ja mietin, että en ole eläissäni rivompaa nähnyt. En ymmärrä tätä nykymuotia.
Milloin te muut heräsitte tähän ikääntymisen todellisuuteen?
N37
Kommentit (76)
Luultavasti en ole vielä liian vanha, koska kyseinen näky aiheuttaisi minulle seisokin, vaikka olen jo kuusikymppinen!
Kenkien jalkaan laittamisesta on tullut jotenkin vaivalloista. Kaikesta on tullut jotenkin hankalaa. Hengästyn ja uuvun helposti. Maha kasvanut. Täytän kohta 40. Vielä kymmenisen vuotta sitten olin ketterä nuori mies ja pelailtiin höntsäfutista kavereiden kanssa. Ei ollut silloin väsymyksestä tietoa.
Sillon kun kaiken maailman Tempparit tulivat telkkariin.
Kun pikku kakkonen vaihtuu isoon kolmoseen...
Kun menin 41-vuotiaana uuteen työpaikkaan tietämättä muiden ikää ja ekalla viikolla selvisi, että olen yrityksen vanhin! Jopa toimitusjohtaja oli minua pari vuotta nuorempi. Perehdyttäjäni 20 vuotta.
Järkytys oli varmasti kaikille tasapuolinen, sillä näytän itse ikäistäni nuoremmalta ja kun porukalle alkoi selvitä minkäikäinen olen - ne ilmeet! No, olenpa tässä työssä ollessa varmaan nuorentunut itsekin, oppinut nuorisoslangia ja kaikenlaista ajanhermolla olevaa. Siitä on ollut myös paljon hyötyä ja iloa.
En periaatteesta myönnä olevani vanha, vaikka vaikea sitä on kohta peittää, kun kollegat alkaa olemaan samaa ikää lapseni kanssa tai jopa nuorempia kuin hän.
Sitä en myöskään ymmärrä nykyajassa, että pukeudutaan vaatteisiin, jotka paljastaa enemmän kuin peittää. Sitten itketään, että joku katsoi irstas setä katsoi.
... lääkäri, tuomari tai pappi on oman lapseni koulukaveri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä herännyt omaan ikääntymiseen, mutta nuoriso on ollut hunningolla jo ennen antiikin aikoja.
Varmasti näin. Antiikin aikaan Aristoteles ja Platon teksteissään ovat viitanneet nuorison hunningolla olemiseen, ja 1800-luvulta taas nuoriso haaskasi aikaansa lukemalla kirjoja. Mikä siinä on, ettei se nuoriso koskaan opi 😄 terv. ikuinen ikä-ihminen Pirkanmaalta
Tämä muistuttaa lukion uskonnonopettajani valitusta hänen korjattuaan kokeemme: "Vaikka olen opettanut tätä asiaa kymmeniä vuosia, miin teette vieläkin tämän saman virheen!"
Olen ikäni vihannut teinejä oman koulukiusaamiseni vuoksi. Nykyään hekin ovat vain lapsia silmissäni eivätkä aiheuta sen kummempaa reaktiota. Toki oman lapsen saamisella on varmasti merkitystä myös. Lapsi tosin vielä alakoululainen.
N43
Kun tajusin tarvitsevani lukulaseja 57-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Tiesin tulleeni vanhaksi, kun laivastosta lomille päässeet inttipojat alkoivat näyttää lapsilta kiinnostavien nuorten miesten sijasta
Aika hauska miten miehillä menee toisin päin! Varokaa pedareita!!!!!
- Kun menin lääkäriin ja lääkäri näytti noin 18vuotiaalta sekä sanoi "teidän iässäne verenpaine helposti nousee"
- Kun tajusin etten pääse vessanpytyltä taikka sohvalta ylös ilman ähinää ja naksuvia niveliä
- Kun mopomiitti parkkipaikalla herätti murhanhimoa
- Kun otsaan ja alaselkään ilmestyi ns mummoluomet eli rasvaluomet
- Kun naamassa oli tyynyn painautumat vielä iltapäivälläkin
- Kun huomasin että kahvin kanssa on oltava keksi jota voin uittaa siinä kahvissa
Aika on julma ja petollinen. Vastahan tässä päästiin ripiltä.
Sinä päivänä kun täytin 40 vuotta ja samanikäinen hyvä ystäväni,jolla oli ollut rastat 16vuotiaasta asti ja lopulta ne olivat melkein roikkuneet maassa, tuli kahville lyhyessä tukassa. Rastat olivat lähteneet. Ystäväni näytti vieraalta ja minulle iski jostain syystä hautajaistunnelma.
Kalja ei enää maistu
Hiuksia lähtee hirveä määrä
Pissalla saa käydä yölläkin
Ne perseet on houkuttimia. Jos kommentoit sitä, saat syytteen. Mutta nähtävillehän se on selvästi tuotu.
Kun lähdin kuuntelemaan yhtä kiinnostavaa bändiä,se alkoi soittaa 23.00 ja olin tuossa vaiheessa jo puoliunessa! En siis sammumassa vaan rehellisesti väsynyt. Oli liian myöhä.