Amazing race suomi 2024
Uuden kauden kisaajat julki:
juontaja Mikko Kekäläinen ja kummitätinsä Mervi Levänen, juontaja Tinni Wikström ja ystävänsä Antti Savinainen, näyttelijäystävykset Leea Klemola ja Kaarina Hazard, jalkapalloilija Paulus Arajuuri ja näyttelijäsiskonsa Adeliina Arajuuri, ex-uimari Jani Sievinen ja vaimonsa Maria Nyqvist, somepersoona Metti Forssell ja ystävänsä Hanna Launonen, näyttelijä Mimosa Willamo ja isänsä Patrick Willamo, räppäri ja näyttelijä Deogracias "Gracias" Masomi ja ystävänsä ex-jalkapalloilija Jeremie Malolo, näyttelijä Aku Sipola ja ystävänsä Wille Komulainen, Leijonan luolasta tuttu sijoittaja Elias Aaltoja veljensä Matias Pietilä sekä artisti Tuure Boelius ja siskonsa Saana Boelius.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/f6d9b4d1-c327-4b9f-8332-a5593da…
Katso lähetysajat : Amazing Race Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (3553)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos joku pelkää ja inhoaa eläimiä niin sellainen ihminen on täysi hirviö. Tämä on oma mielipiteeni.
Sanottakoon heti alkuun, että mä pidän eläimistä ja niitä on myös itselläni, mutta miten ihminen joka pelkää eläimiä on hirviö? Yleensä taustalla on joku trauma. Mun kaveri joutui pienenä tdeolla pahasti koiran puremaksi ja pelkää edelleen koiria. Ei toki enää niin paljon kun ennen.
Pelkääkö se sinun kaverisi myös kaikkia muita eläimiä, mukaan lukien laiskiaisia?
No ei ole tullut juteltua juuri laiskiaisista, mutta pelkää myös muita eläimiä jotka jollain tavalla edes muistuttaa koiraa tai että ne pystyisi satuttamaan.
Ei pelkääminen tarkoita samaa kuin inhoaminen. Jos ihmistä PELON takia nimittää "täydeksi hirviöksi" niin sillon on aika vieraantunut todellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa todellakin muistaa, että kukin jakso on editoitu materiaalista, joka kuvattu usealla kameralla noin kahdeksan tunnin ajan per kilpailijapari.
Kannattaisi kysyä tuotannolta, miksi koirapelkoisesta editoidaan koiravihamielinen tai säkkien kantaminen editoidaan kuin se olisi ollut yhden henkilön vastuulla, vaikka
alkumatkasta Hanna nappasikin itselleen kummankin säkin, kun Metti vielä luki ohjeita läpi. Muutaman metrin päästä Metti otti itselleen toisen säkin ja kuljetti sen perille noin puolentoista kilometrin matkan mäkeä ylös.
Tämäkin on käännetty niin, että Hanna kantaa ja Metti käskee, mitä tehdään. Ihmiset haluavat nähdä tietyllä tavalla vihamielisten lasien läpi, Metti vastaa Instagramissa.
Vaikka taas miten selittelisi editoinnista, niin on hän joka tapauksessa huutanut että viekää se koira helvettiin täältä.
Ainakaan toistaiseksi ei ole vaikuttanut siltä että Metti olisi ohjelmassa mielellään vaan haukkuu tehtävät yms. Niin miksi mennä ollenkaan tuollaiseen?
Keskiviikkona täällä ei purnaa enää kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos joku pelkää ja inhoaa eläimiä niin sellainen ihminen on täysi hirviö. Tämä on oma mielipiteeni.
Sanottakoon heti alkuun, että mä pidän eläimistä ja niitä on myös itselläni, mutta miten ihminen joka pelkää eläimiä on hirviö? Yleensä taustalla on joku trauma. Mun kaveri joutui pienenä tdeolla pahasti koiran puremaksi ja pelkää edelleen koiria. Ei toki enää niin paljon kun ennen.
Ja jos tuon Iltalehden jutun luet, niin Metti sanoi että hänellä on lapsuudesta jäänyt trauma, jonka takia pelkää koiria. Sanotaan nyt vielä, ennen kuin alapeukkuja satelee, en ole Metti, Metin äiti, enkä hänen puolustajansa muutenkaan, kunhan nyt kerron mitä luin ja näin.
Tyylikkäintä olisi nyt lopettaa turha selittely ja vetäytyä julkisuudesta. Insta ym somet yksityisiksi ja keskittyisi vaan omaan elämäänsä. Sonta on jo tuulettimessa ja oikea luonne tullut esiin, ihan turha selitellä mitään editoinnista ja syyttää tuotantoa.
Lähinnä täällä kommentoidaan ihan Metin itse tekemiä tai sanomia asioita. Yksi silti hokee ripiittinä valehtelua. Pitääkö siis syyttää mtv:tä deepfake-videoista?
Jos heitä on uhattu väkivallalla, kuten annettiin ymmärtää, se on toki väärin. Mutta ihan itse hän on käyttäytynyt niin, että siitä riitä jauhettavaa.
Minusta livessä ei puhuttu vauva.fi sanakaan, mutta jodel keskustelut mainittiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pudonneen tilitys.
olipa mielenkiintoista, Kaarina sanoi haastattelussa .
Hän toivoi että, Metti ja Hanna voittaisi, koska Metti tarvitsee voittoa eniten.
Toisaalta toivoisi Puluksen voittavan, koska on päättänyt uransa ja voi nyt viettää menetettyä aikaa siskonsa kanssa.
Oikeesti toivovat Eliaksen ja Matiaksen voittoa.
Mutta todennäköisesti voittajat ovat Minosa ja Patrik .
Itsestään olivat yllättyneitä, että selvisivät näin pitkälle fyysisesti ja henkisesti.
# eivät puhuneet kenestäkään pahaa#
mut, miksi M tarvitsee voittoa, jäin miettimään.q
Minun ajatukseni oli, Kaarina näki Metissä jotain, jota me emme nähneet. Luulen Kaarinan huomanneet Metin heikon itsetunnon ja voitto kohentaisi Metin itsetuntoa.
Tämä varmasti pitää paikkaansa mitä sanoit. Olen kuitenkin varma, että itsetuntoa ei paranneta yhdellä voitolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, ettei hän lainkaan huomioinut käytöstään kanssakilpailijoita kohtaan. Mutta he varmaan ansaitsivat mitä saivat..
Kilpailijoilla on kaikilla hyvät välit, oli kilpailun aikana ja sen jälkeen. Onko tässä joku ongelma? Tätäkin on jauhettu täällä viikkotolkulla. Ihme valehtelemista eikä mitään jännää..
Ohjelma on tehty katsojille, joilta palaute on tullut.
Jännä kausi kun itselle ei ole muodostunut selkeää voittajasuosikkia vaan toivon tasapuolisesti voittoa joko Arajuureksille, kulttuuritädeille, veljeksille tai willamoille. Kaikki ovat yhtä hyviä ja ansaitsevat voiton.
Media ja tosi tv saavat luotua ihmisistä haluamansa kuvan. Näyttämällä vain tietynlaista materiaalia. Jättämällä jotain pois. Mietin eräässä toisessa formaatissa (menestysresepti) eräänkin pudonneen käytöstä ja jäikö jotain pois. Näytti kuin hän lähti tylysti pois sanomatta mitään. Tekikö näin vain kiittikö mahdollisuudesta. Seuraavaksi hänet näytettiin itkevänä ja selittämässä miten pelottaa kotiin soittaminen, kun menestystä ei tullutkaan. Mitä kaikkea ohjelmissa leikataan pois, jotta saadaan huomiota herättäviä tilanteita luotua ja ihmisille tietynlaisia rooleja. Olen myös osallistunut ketjussa arvostelemaan Metin käytöstä. Siltä pohjalta mitä olen ohjelmassa nähnyt. Siinä hänestä ei anneta oikein kivaa kuvaa ja eräskin lehdistön edustaja löi lisää puita pönttöön mainitsemalla laittoman uhkauksen. Noh, itse asiassa se maininta ei ollut ohjelmassa niin paha, vaan se millä äänellä sanoi ja mitä sen jälkeen. Noh, media on löytänyt ohjelmasta pahiksen ja sillä roolilla hän nyt menee. Tilannetta ei paranna kaverin kommentit ja oma avautuminen. Toisenlainen merkitys olisi toisten kilpailijoiden pyyteetön ulostulo asiasta ja mitä oikeasti ollut.
Ei enää montaa amazing racistia jäljellä...
Kilpailijoilla on kaikilla hyvät välit, oli kilpailun aikana ja sen jälkeen. Onko tässä joku ongelma?
Forsell muun muassa hyvästi vaan nimittelee woltteja "mulkuiksi" ja tönii Klemolaa. En ole sen enempää wolttien kuin klemolan fani mutta se niistä hyvistä väleistä.
Vierailija kirjoitti:
Media ja tosi tv saavat luotua ihmisistä haluamansa kuvan. Näyttämällä vain tietynlaista materiaalia. Jättämällä jotain pois.
Kyllä leikkaamalla saadaan kärjistettyä asioita kun jätetään pois sitä toista positiivisempaa puolta, mutta jokainen antaa kuitenkin itse sen materiaalin mistä leikataan.
Forssell saisi kompastua kadulla vuittonin koroissaan ja lentää vıttumaiselle naamalleen. Joku koiranpaska vois osua kohdalle...
Vierailija kirjoitti:
Tyylikkäintä olisi nyt lopettaa turha selittely ja vetäytyä julkisuudesta. Insta ym somet yksityisiksi ja keskittyisi vaan omaan elämäänsä. Sonta on jo tuulettimessa ja oikea luonne tullut esiin, ihan turha selitellä mitään editoinnista ja syyttää tuotantoa.
Minkä ihmeen takia? Sen takia, että täällä riehuu pieni joukko anonyymeja psykopaatteja ja sadisteja vaatimassa?
Käy lukemassa, mitä professori ja psykiatri Lauerma kirjoittaa sinusta ja kaltaisista
https://www.apu.fi/artikkelit/psykopaatit-ja-sadistit-mellastavat-somes…
Mieti sitten, kenen kannattaa lopettaa
^Kannattaisikohan sinun katsoa peiliin? :D
Vierailija kirjoitti:
Kilpailijoilla on kaikilla hyvät välit, oli kilpailun aikana ja sen jälkeen. Onko tässä joku ongelma?
Forsell muun muassa hyvästi vaan nimittelee woltteja "mulkuiksi" ja tönii Klemolaa. En ole sen enempää wolttien kuin klemolan fani mutta se niistä hyvistä väleistä.
Muistatko, mitä Adeliina sanoi Krakovassa ruokatunnistustehtävässä Wolt-veljestä? Klippi löytyy ruutu.fi stä. Kerro, missä jaksossa ja kohdassa on ollut mulkkuja tai Leea olisi tönitty?
Metti ja Hanna ovat olleet yhdessä hyvä kilpailupari viitteellisessä seikkailuohjelmassa.
Yrittäkääpä kaikki vihaviestejä kirjoittavat pärjätä tämän totuuden kanssa. Muuksi se ei muutu, vaikka kuinka yritätte vääntää tapahtumat valheiksi.