Amazing race suomi 2024
Uuden kauden kisaajat julki:
juontaja Mikko Kekäläinen ja kummitätinsä Mervi Levänen, juontaja Tinni Wikström ja ystävänsä Antti Savinainen, näyttelijäystävykset Leea Klemola ja Kaarina Hazard, jalkapalloilija Paulus Arajuuri ja näyttelijäsiskonsa Adeliina Arajuuri, ex-uimari Jani Sievinen ja vaimonsa Maria Nyqvist, somepersoona Metti Forssell ja ystävänsä Hanna Launonen, näyttelijä Mimosa Willamo ja isänsä Patrick Willamo, räppäri ja näyttelijä Deogracias "Gracias" Masomi ja ystävänsä ex-jalkapalloilija Jeremie Malolo, näyttelijä Aku Sipola ja ystävänsä Wille Komulainen, Leijonan luolasta tuttu sijoittaja Elias Aaltoja veljensä Matias Pietilä sekä artisti Tuure Boelius ja siskonsa Saana Boelius.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/f6d9b4d1-c327-4b9f-8332-a5593da…
Katso lähetysajat : Amazing Race Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (3553)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se käy monessa kilpailijoidenkin kommentissa ilmi että Metistä ei tykätä. Esim. kun kävi ilmi että kaikki on samalla lautalla, joku sanoi että "tästä Metti ei tykkää".
Mun silmiin näytti siltä, että olivat pidemmällä kuin muutaman metrin säkkien kannossa, kun Metti viimein alentui kantamaan säkkiä.
Eiköhän totuus ole se, että kritiikki kohdistuu METTIIN, ei Hannaan. Hanna vaikuttaa fiksulta, hermonsa hyvin hallitsevalta ja kohteliaalta. Metti saattaa joutua huomaamaan että somesuosio laskee tämän myötä aika tavalla, itse en ainakaan aio enää klikkailla sitäkään vähää kuin ennen.
Sun silmät ei ollut tapahtumapaikalla. Metti ja Hanna kertoivat eilisessä instan live-lähetyksessä, joka on katsottavissa nytkin, miten asia mene. Ei kannata kirjoittaa skeidaa, kun ei tiedä totuutta. Kantomatka oli rinnettä ylös
Jotenkin on vainea luottaa Metin totuutena esittämiin asioihin instalivessä jonka tarkoitus on puhdistaa Metin maine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se käy monessa kilpailijoidenkin kommentissa ilmi että Metistä ei tykätä. Esim. kun kävi ilmi että kaikki on samalla lautalla, joku sanoi että "tästä Metti ei tykkää".
Mun silmiin näytti siltä, että olivat pidemmällä kuin muutaman metrin säkkien kannossa, kun Metti viimein alentui kantamaan säkkiä.
Eiköhän totuus ole se, että kritiikki kohdistuu METTIIN, ei Hannaan. Hanna vaikuttaa fiksulta, hermonsa hyvin hallitsevalta ja kohteliaalta. Metti saattaa joutua huomaamaan että somesuosio laskee tämän myötä aika tavalla, itse en ainakaan aio enää klikkailla sitäkään vähää kuin ennen.
Sun silmät ei ollut tapahtumapaikalla. Metti ja Hanna kertoivat eilisessä instan live-lähetyksessä, joka on katsottavissa nytkin, miten asia mene. Ei kannata kirjoittaa skeidaa, kun ei ti
Jotenkin on vainea luottaa Metin totuutena esittämiin asioihin instalivessä jonka tarkoitus on puhdistaa Metin maine.
Instan lähetyksessä oli mukana myös Hanna. Etkö uskalla katsoa nauhoitetta? Käykin niin, että kun siinä kerrotaan kahdella suulla johdonmukaisesti tapahtumista, sun vihakirjoituksilta ja valheilta tippuu pohja pois. Ja moneen kertaan tuli ilmi, kuinka molemmat nauttivat kisasta ja kokemastaan. Keskenään heillä on edelleen syvä ystävyys, mikä varmasti myös täällä vähintäänkin skeidan kirjoittajia harmittaa.
Hanna ja Metti saivat viimeisinä dominotehtävän valmiiksi. Metti otti Hannaa hartioista kiinni ja kiitti todella kauniisti ystäväänsä yhteisestä matkasta.
Kävi kuitenkin niin, että taksimatkan aikana kohti maalia he ohittivat kaksi paria. Näillä siirtymillä on iso merkitys kisassa, vaikka niitä näytetään jaksojen aikana vähän. Katsojat eivät koskaan tiedä, kuinka pitkä siirtymä on ja kauanko se kestää. Kisasta ei saa täyttä kuvaa. Ei olisi kuin yksi virke, kun Heikki tämän kertoisi aina kunkin tehtäväpaikan välimatkan.
Mikään pelasta enää kun on mokannut näin pahasti! Kyse ei ole yhdestä tai kahdesta flippauksesta vaan jatkuvasta huonosta käytöksestä. Omaan silmään pistää se, että ohjelma on tunnettu konsepti ja ne ulkopuoliset jotka saavat kiukuttelijan vihat niskaansa. Metroasemalla lipunmyyntiautomaatilla ihminen, taksikuskit jne. Rapidon huutelut.
Ensin Metti pyytää ystäväänsä sanomaan ja huutelee itse päälle rapidoja.
Kilpailuasetelma tai ei, käytöstavat tulee selkärangasta.
Live oli turha, varsinkin kun kommentointi oli suljettu. Metin pyynnöstä selkeästi ystävänsä siellä vastaamassa, eikö mennytkin näin? Sinähän sanoit näin? Johdattelua Metiltä siihen suuntaan mitä asiaa itse halusi ajaa!
Mummuni käyttämä sanonta sopii tähän!
Minkä taakseen jättää, sen eestään löytää!
Vierailija kirjoitti:
Mikään pelasta enää kun on mokannut näin pahasti! Kyse ei ole yhdestä tai kahdesta flippauksesta vaan jatkuvasta huonosta käytöksestä. Omaan silmään pistää se, että ohjelma on tunnettu konsepti ja ne ulkopuoliset jotka saavat kiukuttelijan vihat niskaansa. Metroasemalla lipunmyyntiautomaatilla ihminen, taksikuskit jne. Rapidon huutelut.
Ensin Metti pyytää ystäväänsä sanomaan ja huutelee itse päälle rapidoja.
Kilpailuasetelma tai ei, käytöstavat tulee selkärangasta.
Live oli turha, varsinkin kun kommentointi oli suljettu. Metin pyynnöstä selkeästi ystävänsä siellä vastaamassa, eikö mennytkin näin? Sinähän sanoit näin? Johdattelua Metiltä siihen suuntaan mitä asiaa itse halusi ajaa!
Mummuni käyttämä sanonta sopii tähän!
Minkä taakseen jättää, sen eestään löytää!
Höpö, höpö. Ketään ei voi pakottaa vastaamaan toisen puolesta. Hannaa selvästi harmitti, miten tuotanto oli editoinut tilanteita ja kuinka isommasta kokonaisuudesta sai tapahtumasta poikkeavan kuvan. Useammassa kohdassa Hanna johdatti aiheeseen juuri tästä johtuen. Erityisesti Hanna selvensi työnjakoa. Kaikkinensa kiusallista tuotannon kannalta, että väkisin editoimalla saadaan asiat mukamas näyttämään ihan joltain muulta. Rummutustehtävän tapahtumatkin oli oikeasti jotain muuta kuin mitä ruudussa näytettiin. Kyllä, Hanna ja Metti vaihtoivat rumpuja. Lisäksi Metin yksi sanominen oli leikattu toisesta kohtaa, jolla tuotanto yritti vähintäänkin saada aikaan draamaa.
Mikään valkopesu ei pelasta Metin huonoa käytöstä.
Ennen kilpailua en tiennyt Luka tämä äksyilevä ihminen on.
Mutta nyt tiedän ja harmikseni tämän tuntemattomuuden takaa paljastui jo ensimmäisessä osassa kireä, hermostunut ja toisia kilpailijoita dissaava naisihminen ilman käytöstapoja.
Tällaiseen ihmiseen en olisi halunnut tutustua, mutta kun pidän ohjelmasta en voinut Netistä välttyä
Kaikki muut kilpailijat ovat olleet mukavi
Vierailija kirjoitti:
Mikään valkopesu ei pelasta Metin huonoa käytöstä.
Ennen kilpailua en tiennyt Luka tämä äksyilevä ihminen on.
Mutta nyt tiedän ja harmikseni tämän tuntemattomuuden takaa paljastui jo ensimmäisessä osassa kireä, hermostunut ja toisia kilpailijoita dissaava naisihminen ilman käytöstapoja.
Tällaiseen ihmiseen en olisi halunnut tutustua, mutta kun pidän ohjelmasta en voinut Netistä välttyä
Kaikki muut kilpailijat ovat olleet mukavi
En tiedä, millä silmällä olet jaksoja katsonut, mutta kenenkään käytös ei ole koko kauden aikana poikennut toisistaan siinä määrin, että kirjoituksesi olisi totta.
Instan lähetyksessä oli mukana myös Hanna. Etkö uskalla katsoa nauhoitetta? Käykin niin, että kun siinä kerrotaan kahdella suulla johdonmukaisesti tapahtumista, sun vihakirjoituksilta ja valheilta tippuu pohja pois. Ja moneen kertaan tuli ilmi, kuinka molemmat nauttivat kisasta ja kokemastaan. Keskenään heillä on edelleen syvä ystävyys, mikä varmasti myös täällä vähintäänkin skeidan kirjoittajia harmittaa.
Heh. Tuo hanna on niin lapanen että suostuu mihin hyvänsä mitä julmia juoninen käskee. Miksei sitten imagonpesu operaatioonkin. Etenkin kun reissu ohi ja julmia syöttänyt, juottanut tai muuten hyvitellyt. Eikä minua sun hannasi huoleta. Itsepä seuransa valitsee. Mutta sun ihannoima julmia-metti on paljastanut täysin mikä noita-akka on. Sitä et muuta.
Eri
Metin pisteet pysyvät alhaalla vaikka kuinka Hanna yrittäisi puhua muuta. Ohjelmasta voi jokainen katsoa missä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Heh. Tuo hanna on niin lapanen että suostuu mihin hyvänsä mitä julmia juoninen käskee. Miksei sitten imagonpesu operaatioonkin. Etenkin kun reissu ohi ja julmia syöttänyt, juottanut tai muuten hyvitellyt. Eikä minua sun hannasi huoleta. Itsepä seuransa valitsee. Mutta sun ihannoima julmia-metti on paljastanut täysin mikä noita-akka on. Sitä et muuta.
Eri
Se on helppo mustamaalata ihmisiä netissä. Ymmärrän kyllä, että on varmasti vaikeaa katsoa insta-tallenne niillä, joilla on taipumusta psykoptiaan ja sadismiin, kuten psykiatri ja professori Hannu Lauerma totesi muutama viikko sitten netissä anonyymeina mellastavista kirjoittajista. Kirjoituksesi ei kerro mitään kohteista, vain sinusta itsestäsi.
Minä epäilen, että ohjelmasta on päinvastoin editoitu ne pahimmat äksyilyt ja keskisormen näyttelyt pois.
Eikös joku aika sitten ollut joku tositv-ohjelma mistä tuotanto myönsi jälkikäteen, että oli joutunut editoimaan rankalla kädellä jonkun ihmisen huonoa käytöstä jotta oli saanut sellaista materiaalia mitä pystyi tv:ssä näyttämään?
Vierailija kirjoitti:
Minä epäilen, että ohjelmasta on päinvastoin editoitu ne pahimmat äksyilyt ja keskisormen näyttelyt pois.
Eikös joku aika sitten ollut joku tositv-ohjelma mistä tuotanto myönsi jälkikäteen, että oli joutunut editoimaan rankalla kädellä jonkun ihmisen huonoa käytöstä jotta oli saanut sellaista materiaalia mitä pystyi tv:ssä näyttämään?
Amazing Race-jaksoja on editoitu siten, että saadaan näyttämään ikävämmältä kuin todellisuudessa on tapahtunut. Ihan tavanomaista settia esim. Selviytyjissä ja Farmi Suomessa. Pikkasen toivois ihmisten oppivan kriittisempää medialukutaitoa varsinkin, kun kyse on viihteestä. Tässä ympärillä tapahtuu hiton paljon vakavampaa, mutta skeidan ja valheiden kirjoittaminen yhdestä viihdeohjelmasta ja srn kilpailijoista on elämää suurempi asia 😂
Anna, kun arvaan, että suurin osa loan heittäjistä on keski-ikäisiä naisia, jotka on jo 20 vuotta sitten nähneet parhaat päivänsä.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa uskoa, että ohjelma olisi leikattu niin, että vain Hannan kiitokset+halaukset paikallisia kohtaan näytettiin. Ei se Metti niitä paikallisia juuri tervehtinyt tai kiittänyt, kun hyvät käytöstavat eivät näytä koskevan häntä.
Sydämen sivistystä ei näytä olevan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä näissä etapeissa, joissa kukaan ei tipu. Ottaisivat enemmän kilpailijoita mukaan, jos haluavat pitkittää ohjelmaa.
Formaatti määrännee, näinhän se on jenkkiversiossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa uskoa, että ohjelma olisi leikattu niin, että vain Hannan kiitokset+halaukset paikallisia kohtaan näytettiin. Ei se Metti niitä paikallisia juuri tervehtinyt tai kiittänyt, kun hyvät käytöstavat eivät näytä koskevan häntä.
Sydämen sivistystä ei näytä olevan.
Eihän tuo pidä paikkansa. Valhetta. Kannattaa katsoa jaksot uudelleen, myös muiden kisaajien kohdalla.
Kertokaahan te jankkaajat, että mitä tääl on valehdeltu? Monessa viestissä on, että kirjoitetaan valheita, niin mitä valheita?
Tuohon psykopatiaan ja muuhun mielisairauteen niin mua itseäni pelottaisi olla joku julkkis, kun ei tietäisi kuka tällaisista ottaa itseensä niin paljon, että alkaa vainota ja jopa uhata henkeä. Onhan näitä. Tai siis vainosta mulla on henkilökohtaista kokemusta, koska tietyt ihmiset ottaneet silmätikukseen. On kyllä joskus käynyt mielessä voisikohan ne tehdä jotain, koska ovat niin katkeria. Olen siis ollut aina koulu- ja työpaikkakiusattu ja minua yritetty polkea maahan. Kun saivat selville elämästäni asioita, että mulla meneekin hyvin niin aloin saamaan vainoa kaikkiin sometileihini ja jopa paikalliseen lehteen, kirjoitteluja sinne tänne jne. Ja tämä voi olla jopa pientä verrattuna julkkiksiin.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon psykopatiaan ja muuhun mielisairauteen niin mua itseäni pelottaisi olla joku julkkis, kun ei tietäisi kuka tällaisista ottaa itseensä niin paljon, että alkaa vainota ja jopa uhata henkeä. Onhan näitä. Tai siis vainosta mulla on henkilökohtaista kokemusta, koska tietyt ihmiset ottaneet silmätikukseen. On kyllä joskus käynyt mielessä voisikohan ne tehdä jotain, koska ovat niin katkeria. Olen siis ollut aina koulu- ja työpaikkakiusattu ja minua yritetty polkea maahan. Kun saivat selville elämästäni asioita, että mulla meneekin hyvin niin aloin saamaan vainoa kaikkiin sometileihini ja jopa paikalliseen lehteen, kirjoitteluja sinne tänne jne. Ja tämä voi olla jopa pientä verrattuna julkkiksiin.
Fiksu kirjoitus. Tsemppiä ja kaikkea hyvää elämääsi!
Minusta Metti on hassu ja tuo paljon sisältöä ohjelmaan. Joo, häneltä menee pinna nopeasti ja hermostuu paineessa helposti. Mutta hän myös ottaa vastuun käytöksestään, ei ole pitkävihainen ja on 'quick witted', eli häneltä tulee sanontoja kuten se "you better watch your back", mikä ei todellakaan ollut uhkaavaa, vaan itse asiassa aika hauska kommentti kilpailussa.
He ovat hyvä pari Hannan kanssa. Kumpikin älykkäitä ja osaavia, mutta Hanna tasaisempi ja hallitsee hermonsa paremmin. Se jo, että Hanna voi sanoa Metille, että "nyt tarvii rauhoittua", ja Metti kuuntelee, osoittaa heidän suhteensa syvyyttä ja toimivuutta. Ymmärrän, että Metti voi ärsyttää monia, mutta minusta hänellä on luonnetta ja temperamenttia, mikä ei ole ollenkaan huono asia, kun sydän ja arvot ovat kohdallaan.
Ja en ole Metille sukua tai ystävä tms. Olen kyllä seurannut hänen instaansa pitkän aikaa ja minusta sieltäkin on saanut jo aika hyvän kuvan hänen luonteestaan, esim. siitä miten heillä Miklun kanssa on aika ronskiakin huumoria ja nälväilyä paljon suhteessaan. Monella ei itsetunto riittäisi siihen, mutta kun kumpikin on samanlainen, niin se toimii loistavasti.
Niinkö? Miten tällaiseen johtopäätökseen päädyit?