Työttömänä työnsaannin vaikeus
En edes muista moneen paikkaan olen hakenut 8kk aikana, mutta erittäin paljon ja kaikki vuokrafirmat käyty läpi mitä pk seudulla ja hieman kauempana on.
Sain sitten viestiä yhdeltä työnantajalta, että kutsuvat haastatteluun, jos muita hakijoita ei saada eli odottavat. Miltä tää teidän silmissä näyttää? Itselle tuli tunne et ok, en ole sopivaa tyyppiä, taaskaan.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt väitettä että työssä olevana saa uuden työn helposti, mutta työttömänä ollessa se on tosi vaikeaa. Että työtöntä ei haluta palkata. Miksei haluttaisi? Itse olen tehnyt paljon määräaikaisia työsuhteita ja ollut myös todella paljon sairauslomilla, joten työttömyysjaksoja on ollut paljon. Silti olen aina saanut uuden työn nopeasti kun olen halunnut, 1-4 kuukaudessa. Työkkärissäkin joskus aiemmin totesivat että turhaa me sulle mitään palveluita tyrkytetään, kun löydät töitä kuitenkin taas samantien - ja näin olikin. Nyt työnhakuvelvollisuuksien aikana en ole työttömänä ollut enää kun sain 3 vuotta sitten vakituisen asiantuntijatyön. Senkin sain puolen vuoden työttömyysjakson jälkeen (en edes etsinyt työpaikkaa ennen kuin tämä paikka tuli auki ja sen sain).
Pikemminkin työttömyys on ollut plussaa monesti, kun olen voinut aloittaa työt heti, ilman irtisano
Kerrotko vielä miksi työtöntä ei palkata?
Vierailija kirjoitti:
Palkkatukityö on osa-aikaista, silti täytyy hakea 4 työpaikkaa kk. Palkkatukityöstä ei kerry ansiosidonnaista.
Mä olen palkkatukityössä eikä tarvitse hakea yhtään paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt väitettä että työssä olevana saa uuden työn helposti, mutta työttömänä ollessa se on tosi vaikeaa. Että työtöntä ei haluta palkata. Miksei haluttaisi? Itse olen tehnyt paljon määräaikaisia työsuhteita ja ollut myös todella paljon sairauslomilla, joten työttömyysjaksoja on ollut paljon. Silti olen aina saanut uuden työn nopeasti kun olen halunnut, 1-4 kuukaudessa. Työkkärissäkin joskus aiemmin totesivat että turhaa me sulle mitään palveluita tyrkytetään, kun löydät töitä kuitenkin taas samantien - ja näin olikin. Nyt työnhakuvelvollisuuksien aikana en ole työttömänä ollut enää kun sain 3 vuotta sitten vakituisen asiantuntijatyön. Senkin sain puolen vuoden työttömyysjakson jälkeen (en edes etsinyt työpaikkaa ennen kuin tämä paikka tuli auki ja sen sain).
Pikemminkin työttömyys on ollut plussaa monesti,
"Kerrotko vielä miksi työtöntä ei palkata?"
Tämän minäkin haluaisin kuulla. Hyvin usein sanotaan ja pidetään itsestäänselvyytenäkin, että "työttömässä on jotakin vikaa, koska muuten hän ei olisi työtön". Kyllä CV kertoo ihmisestä enemmän kuin hänen kulloinenkin työllisyystilanteensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikemminkin työttömyys on ollut plussaa monesti, kun olen voinut aloittaa työt heti, ilman irtisano
Kerro toki miksi ei työtöntä palkata? Tai joku muu rekryihminen vois kertoa
Ap
Jos tulee konflikti niin Suomi on pulassa.
Jos en saa työtä ja palkkaa niin en konflikti tilanteessa auta ketään.
Työttömiä haukutaan niin en konflikti tilanteessa auta ketään. En tee ruokaa, enkä pese kenenkään pyykkejä enkä hoida kenenkään lapsia.
Euroopassa riehuu sota ja Suomessa keskitytään työttömien haukkumiseen.
Jos tulee konflikti niin turha sitten alkaa käskyttämään ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Euroopassa riehuu sota ja Suomessa keskitytään työttömien haukkumiseen.
Jos tulee konflikti niin turha sitten alkaa käskyttämään ihmisiä.
Jos tulee konflikti ja jollakin on pieniä lapsia niin se on hänen ongelmansa, ei auteta mitenkään, ei edes vaikka lapsen äiti ei pystyisi hoitamaan omaa lastaan.
Työttömiä haukutaan, en auta ketään.
Ansiosidonnaista leikataan ja soviteltua päivärahaa ja työttömiä haukutaan.
Valtio jakaa kansaa kahtia ja tekee työtä, että jos tulee konflikti niin on 2 eri kansaa eikä auteta toisia.
Emme vahdi sotilaiden lapsia emmekä tee niille ruokaa.
Työ- ja elinkeinoministeriön selvityksen mukaan noin joka neljäs rekrytoiduista on työtön
Tilastojen mukaan jo kolmen kuukauden työttömyyden jälkeen mahdollisuus saada työtä laskee aika rajusti
Mahtaisiko syy siihen miksi työttömiä ei palkata olla tämä yleinen asenneilmapiiri työttömiä kohtaan?
Jatkuvasti selitetään kuinka työttömät on laiskoja, saamattomia, loisia, r0ttia, vastuuttomia sun muuta. Miksi kukaan sellaista palkkaisi?
Vierailija kirjoitti:
Työ- ja elinkeinoministeriön selvityksen mukaan noin joka neljäs rekrytoiduista on työtön
Tilastojen mukaan jo kolmen kuukauden työttömyyden jälkeen mahdollisuus saada työtä laskee aika rajusti
Jos me ei kelvata töihin nyt ja meitä haukutaan niin turha odottaa, että tehdään yhtään mitään, jos tulee konflikti.
Suomi satsaa nyt armeijaan, mutta unohtaa muun kansan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos me ei kelvata töihin nyt ja meitä haukutaan niin turha odottaa, että tehdään yhtään mitään, jos tulee konflikti.
Suomi satsaa nyt armeijaan, mutta unohtaa muun kansan.
Ihan turha suunnitella mitään tehtäviä mitä pitäisi tehdä, jos tulee sota.
Jos me ei nyt kelvata ja haukutaan niin me ei tehdä yhtään mitään, jos tulee sota.
Ihan turha sitten odottaa mitään apua.
Siis, käsketään, että reservin pitäisi olla kunnossa vuonna 2025 ja samalla haukutaan työttömät naiset ja leikataan ansiosidonnainen.
Me ei tehdä yhtään mitään, jos tulee joku sota.
Itsepä haukuitte meitä.
Kansa on jaettu kahtia, mitään yhteistyötä ei tehdä, jos tulee sota tilanne.
Yhteishenkeä ei ole, se on tuhottu.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin yritettiin siirtää typin asiakkaaksi joskus 15 vuotta sitten. Tuli iso kirje jossa oli tehtäviä jotka olisi pitänyt täyttää ja sitten tietenkin lähettää tuo nivaska pääpajaan. Tehtävät oli tyyliltään yhsitä alla olevat kuvioiden osat. Revin koko pas....n. Asia jäi siihen.
Sitten heräsit ja käytit koiran ulkona.
Lottia kehutaan Suomessa.
Mutta työttömiä naisia haukutaan eli jos tulee sotatilanne niin ei haluta olla Lottia.
Ketä sotilaita sitten auttaa, en tiedä. Ei me ainakaan.
Työttömiä haukkumalla saatte vain pahaa aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaisiko syy siihen miksi työttömiä ei palkata olla tämä yleinen asenneilmapiiri työttömiä kohtaan?
Jatkuvasti selitetään kuinka työttömät on laiskoja, saamattomia, loisia, r0ttia, vastuuttomia sun muuta. Miksi kukaan sellaista palkkaisi?
Kertoo myös paljon kaikkien heidän äo:staan, jotka moiseen vielä uskoo! Jos et työttömänä pääse haastatteluun tms. vaikka olisit täysin pätevä, ole tyytyväinen ettet joudu ko. asenteen omaavan tyypin firmaan töihin. Se asenne tuskin on parempi juuri ketään kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Lottia kehutaan Suomessa.
Mutta työttömiä naisia haukutaan eli jos tulee sotatilanne niin ei haluta olla Lottia.
Ketä sotilaita sitten auttaa, en tiedä. Ei me ainakaan.
Työttömiä haukkumalla saatte vain pahaa aikaan.
Sanotaan sotilaille, että te haukuitte meitä. Puhdistakaa itse haavanne ja laittaakaa siteenne, peskää itse pyykkinne ja laittaakaa ruokanne, hoitakaa lapsenne ja eläkkeellä olevat vanhempanne itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkatukityö on osa-aikaista, silti täytyy hakea 4 työpaikkaa kk. Palkkatukityöstä ei kerry ansiosidonnaista.
Mä olen palkkatukityössä eikä tarvitse hakea yhtään paikkaa.
Ei tarvitsekaan, jos et ole osa-aikaisessa palkkatukityössä. Ensimmäinen kommentoija ei ilmeisesti tiedä, että palkkatukityö voi olla siis tietenkin myös kokoaikaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo myös paljon kaikkien heidän äo:staan, jotka moiseen vielä uskoo! Jos et työttömänä pääse haastatteluun tms. vaikka olisit täysin pätevä, ole tyytyväinen ettet joudu ko. asenteen omaavan tyypin firmaan töihin. Se asenne tuskin on parempi juuri ketään kohtaan.
Ongelma onkin että tämä on hyvin yleinen asenne ja sitä yleisempi, mitä paremmin asenteen omistajalla itsellään menee. Näitä paskapuheita pidetään faktana. Eli kun ihminen saa potkut, hän muuttuu samantein alkoholisoituneeksi sairaaksi zombiksi joka vain loisii ja räkii kattoon, vaikka taustalla olisi 30 vuotta menestyksekästä uraa.
Suomessa myös ikä, sukupuoli sekä ulkomaan työkokemus vaikuttaa negatiivisesti. Esim. ulkomainen työkokemus negatiivisena asiana on täydellisen hämärä juttu. Luulisi sen nimenomaan olevan suuri positiivinen asia kun on uskaltanut lähteä muuallekin maailmalle ja saanut kv kokemusta vaan ei. Suomessa jää työt saamatta sen vuoksi.
Mikä on Typ?