Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomat häät, joihin osan läheisten lapset on kutsuttu

Vierailija
21.05.2024 |

Kesällä on yhden veljeni häät. Heillä ei ole lapsia ja haluavat pitää lapsettomat häät. Meitä on yhteensä viisi sisarusta, meillä neljällä muulla on lapsia, kaikki alaikäisiä vielä. Ja nyt kahden meistä sisaruksista lapset on kutsuttu, kahden ei. Ja muiden vieraiden ei. Onko tämä teidän muiden mielestä ok? Minun lapset kuuluu kutsuttujen joukkoon, mutta kahden siskoni lapset ei, ja he ovat aika pahoillaan asiasta. Ja minäkin heidän puolestaan. Olen kysellyt veljeltäni miksi on toiminut näin, mutta en saa mitään ymmärrettävää vastausta. Vähän tunnelma pilalla jo. Mp?

Kommentit (239)

Vierailija
101/239 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi joku selkeä linjaus tehdä. Häät ovat joko lapsettomat tai sitten eivät. Ei mitään välimalleja, että jonkun lapset on ok ja toiset ei.

Toki veljen häihin menisin, vaikka mitkä säädöt olisi. Muille vastaisin, että kiitos ei päästä. 

Eiköhän se ole ihan hääparin asia miten rajauksen tekee. Kummalliselta tässä kuulostaa lähinnä se että sitä ei osata tai haluta edes perustella miksi osa kutsutaan osa ei. Jotenkin eivät vaikuta sen vuoksi myöskään kovin houkuttelevilta juhlalta.

Vierailija
102/239 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittava tämä osan ajatus, että tuosta vaan löytyy joku teini tai nuori opiskelija, joka haluaa hoitaa lapsia. Ihan kuin nuorisolla ei olisi lauantai-iltana parempaa tekemistä kuin kykkiä, jonkun vieraan penskan vahtina. Ei eletä enää 1900-lukua. Nykynuoret ovat erilaisia. Eikä kaikilla ole tuttuja nuoria, joita uskaltaisi kysyä. Uskaltamisella viittaan siihen, että heihin voisi luottaa niin paljon, että jättäisi oman lapsensa moneksi tunniksi ko. nuoren vastuulle. 

Jos se lapsenvahdin löytäminen oikeasti on niin hankalaa, kannattaa vain hyväksyä se fakta että juhlat ovat omalta osalta ohi muutamaksi vuodeksi. Ja siis vastata hääkutsuihin sun muihin ajoissa että kiitos, ei päästä.

Missä kohtaa sanoin, että minulla on hinku mennä juhliin ilman lapsia tai että juuri minulla vaikeuksia saada lapsenvahtia? Tai että minulla edes olisi lapsia? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/239 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä messevää hääjuhlassa on vieraiden näkökulmasta?

Ei kai änkyröiden mielestä mitään. Itse nautin suuresti. Viime viikonloppuna oli tosi hauskat lapsettomat häät joissa bailattiin aamuun asti, heinäkuussa isommat häät joissa mukana lapsia ja koiria. Odotan innolla niitäkin, sillä hauskaa tulee olemaan.

Itselleni messevä tarkoittaa ihan muuta kuin bailaamista aamuun asti. Bailaaminen on peruskauraa.

t. eri

Niin, niissä häissähän ei siis muuta ollut kuin bailausta. : D jösses.

Vierailija
104/239 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittava tämä osan ajatus, että tuosta vaan löytyy joku teini tai nuori opiskelija, joka haluaa hoitaa lapsia. Ihan kuin nuorisolla ei olisi lauantai-iltana parempaa tekemistä kuin kykkiä, jonkun vieraan penskan vahtina. Ei eletä enää 1900-lukua. Nykynuoret ovat erilaisia. Eikä kaikilla ole tuttuja nuoria, joita uskaltaisi kysyä. Uskaltamisella viittaan siihen, että heihin voisi luottaa niin paljon, että jättäisi oman lapsensa moneksi tunniksi ko. nuoren vastuulle. 

Jos se lapsenvahdin löytäminen oikeasti on niin hankalaa, kannattaa vain hyväksyä se fakta että juhlat ovat omalta osalta ohi muutamaksi vuodeksi. Ja siis vastata hääkutsuihin sun muihin ajoissa että kiitos, ei päästä.

Missä kohtaa sanoin, että minulla on hinku mennä juhliin ilman lapsia tai että juur

Kun tiesit että on käytännössä mahdotonta saada lapsia hoitoon edes yksien juhlien ajaksi. Omissa piireissäni on onneksi toisin.

Vierailija
105/239 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko veljesi ei halua kahta sisarustaan häihinsä (niitä, joiden lapsia ei ole kutsuttu) tai tietää, että he saavat helposti hoitajan, mutta teille kahdelle muulle se on vaikeampaa. 

Jos olisi ikäkysymys, sen kai olisi voinut mainita kutsussa tyyliin alaikäraja 15 tms. Tietysti lapseton ihminen ei välttämättä osaa ajatella niin, että vanhemmilleen se 15 v. ja sitä vanhempi on lapsi siinä missä viisivuotiaskin, eli saattaa kuvitella, että jokainen ymmärtää lapsettoman tarkoittavan, ettei mukaan haluta nimenomaan pikkulapsia, mutta teinit ok. 

Tuo, ettei anna selvää vastausta, kun kysytään ,mistä moinen päätös, viittaisi kyllä siihen suuntaan, että ne kahden sisaruksen lapset on jätetty kutsumatta siksi, etteivät osaa olla ihmisiksi. Tai siihen, että teidän kahden muun lapset on kutsuttu vain siksi, että saattaisitte jättää tulematta, jollette voisi ottaa lapsia mukaan (hoitopaikan puute).

Vierailija
106/239 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hävisi kuin pieru Saharaan.  Taitaa olla trolli.

Vierailija
107/239 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai änkyröiden mielestä mitään. Itse nautin suuresti. Viime viikonloppuna oli tosi hauskat lapsettomat häät joissa bailattiin aamuun asti, heinäkuussa isommat häät joissa mukana lapsia ja koiria. Odotan innolla niitäkin, sillä hauskaa tulee olemaan.

Itselleni messevä tarkoittaa ihan muuta kuin bailaamista aamuun asti. Bailaaminen on peruskauraa.

t. eri

Niin, voihan se toki jonkun mielestä olla kovinkin messevää istua kirkonpenkissä kuuntelemassa vihkiseremoniaa tai syödä noutopöytäruokaa, joka on pienin variaatioin tarjolla jokaisissa muissakin juhlissa. Senkin toki joku voi kokea messeväksi, kun leikitään kiusallisia hääleikkejä tai pari polkaisee kakkua tms. 

Vierailija
108/239 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tosi omituiselta. Mielestäni häät ovat joko lapsettomat tai sellaiset että kaikkien läheisten kutsuttujen lapset ovat tervetulleita. Tuo vaikuttaa nyt vain epäkohteliaalta.

Siis sinusta olisi asiallista kutsua kaikkien läheisimpien lapset, muttei muiden lapsia? Minä taas en ymmärrä tuota ollenkaan. 

Tyttäreni meni naimisiin, kun pikkuveli oli 6v. Kuulin juhlatilan vessassa, miten yksi vieraista purnasi siitä, miten hänen lapsensa ei ollut saanut kutsua, kun joku lapsi kuitenkin juhlissa on. Juhlija voi itse päättää, ketä kutsuu - kutsuuko serkun lapset, vai kutsuuko ystävänsä - tila voi asettaa rajoituksia kutsuttujen määrään tai raha. Jos kutsuu vain osan sisarusten lapsista, syynä voi ol

Niin on ihmiset erilaisia. Minulla ja serkuksillani on suuria ikäeroja. Mummi ja pappa päättivät aikoinaan kustantaa vanhojentanssipuvun ja ajokortin vanhimmalle serkulle, ja tekivät jo siinä vaiheessa päätöksen että kustantavat ne myös muille. Olemme myös kaikki olleet heidän kanssaan matkoilla ilman muita serkuksia. 

Vierailija
109/239 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa sanoin, että minulla

Hah :D Eipä siihen omia lapsia tarvita, että tietää joillekin lastenvahdin saamisen olevan oikeasti hankalaa. Sen tietämiseen riittää ihan vain se, että osaa katsella maailmaa muualtakin kuin omasta navasta ja omasta lähipiiristä käsin. Suosittelen. Auttaa kummasti ymmärtämäään asioita. 

Vierailija
110/239 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsia ei kutsuttu, koska halusivat, että minä ja mieheni saadaan kerrankin "omaa aikaa". Harmi vaan, että häissä oli myös kaikki ne ystävät ja sukulaiset, joilta ois voinut saada lastenhoitoapua. Mies jäi kotiin hoitamaan lapsia ja minä menin "lapsettomiin" häihin yksin. Yllätyin, kun siellä olikin kaikki tuttava- ja sukulaisperheet lapsineen.

Hääpari ihmetteli miksei mieheni päässyt juhliin. Taaperoa, vauvaa ja eskaria ei voinut jättää kotiinkaan keskenään ja tosiaan kutsussa erikseen luki, että pitää tulla ilman lapsia. Juhlavieraat taas kyselivät miksi tulin yksin ja siinä sitten koitin vastata jotenkin niin etten nolaisi hääparia hääpäivänään... lähdin kotiin heti, kun se oli mahdollista.

Vierailija
111/239 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tiesit että on käytännössä mahdotonta saada lapsia hoitoon edes yksien juhlien ajaksi. Omissa piireissäni on onneksi toisin.

Niin? Miksi ajattelet, että ihmisellä pitää olla omakohtaista kokemusta, jotta hän voisi tietää noinkin yksinkertaisen asian? 

Vierailija
112/239 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. eri

Niin, voihan se toki jonkun mielestä olla kovinkin messevää istua kirkonpenkissä ku

Niin, ollaan taidettu käydä aika erilaisissa häissä sitten. En itsekään menisi jos kokisin häät vastenmielisinä.

Vierailija
113/239 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei tarvitse, kun omassa sosiaalisessa maailmassa ihmiset saavat tarvittaessa sen lastenhoidon onnistumaan.

Vierailija
114/239 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Miksi ajattelet, että ihmisellä pitää olla omakohtaista kokemusta, jotta hän voisi tietää noinkin yksinkertaisen asian? 

Koska minullakaan ei ole ja kokemukseni on aivan erilainen.

Vierailija
115/239 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ollaan taidettu käydä aika erilaisissa häissä sitten. En itsekään menisi jos kokisin häät vastenmielisinä.

Aika yksinkertainen ihminen pitää olla, jos ei keksi mitään välimuotoa messevän ja vastenmielisen välistä. Messevä tarkoittaa yleensä jotain erityisen hienoa. Häät harvoin ovat mitään kovin erityistä muille kuin hääparille ja ehkä ihan kaikkein läheisimmille. Eikä niiden tarvitsekaan olla. Hauskaa ja viihtyisää voi olla ihan ilman messevyyttäkin. 

Vierailija
116/239 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häät ovat kalliit ja kaikkia ei voi kutsua. On tehty selkeä valinta, ketkä kutsutaan ja siksi aikuisen mukana ei voi tulla lasta. Kutsutut lapset ovat joko vauvoja tai niin isoja, että heidän tunnetaan jo hyvin, ovat muita läheisempiä tms., osaavat käyttäytyä muita paremmin tai ilman heitä vanhemmat eivät tulisi, koska heitä ei voi laittaa hoitoon.

Miksi vetää hernettä nenään joka asiassa?

En koe että kyseessä on varsinaisesti mikään loukkaantuminen. Mutta kyllä minä ajattelisin, että jos olen parille niin etäinen ettei lastani kutsuta vaikka muut lapset kutsutaan, olen heille myös niin etäinen ettei minun tarvitse käyttää aikaa tai energiaa noihin häihinkään. Reilu peli minusta. 

Vierailija
117/239 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika yksinkertainen ihminen pitää olla, jos ei keksi mitään välimuotoa messevän ja vastenmielisen välistä. Messevä tarkoittaa yleensä jotain erityisen hienoa. Häät harvoin ovat mitään kovin erityistä muille kuin hääparille ja ehkä ihan kaikkein läheisimmille. Eikä niiden tarvitsekaan olla. Hauskaa ja viihtyisää voi olla ihan ilman messevyyttäkin. 

No, minulle ovat ja hauskaa on näyttänyt onneksi olevan muillakin. Aina on se yksi pariskunta joka lähtee naama norsunveellä kakun jälkeen kotiin, mutta ei se muiden menoa haittaa.

Vierailija
118/239 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse, kun omassa sosiaalisessa maailmassa ihmiset saavat tarvittaessa sen lastenhoidon onnistumaan.

Hienoa, että sulla on oma täydellinen kuplasi, josta ei kannata edes yrittää nähdä asioita muiden näkökulmasta. Olet varmasti ratkiriemukasta seuraa, kun juttusi ovat tasoa minäminäminä ja minunpiiriniminunpiiriniminunpiiriniminunpiirini

Vierailija
119/239 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsia ei kutsuttu, koska halusivat, että minä ja mieheni saadaan kerrankin "omaa aikaa". Harmi vaan, että häissä oli myös kaikki ne ystävät ja sukulaiset, joilta ois voinut saada lastenhoitoapua. Mies jäi kotiin hoitamaan lapsia ja minä menin "lapsettomiin" häihin yksin. Yllätyin, kun siellä olikin kaikki tuttava- ja sukulaisperheet lapsineen.

Hääpari ihmetteli miksei mieheni päässyt juhliin. Taaperoa, vauvaa ja eskaria ei voinut jättää kotiinkaan keskenään ja tosiaan kutsussa erikseen luki, että pitää tulla ilman lapsia. Juhlavieraat taas kyselivät miksi tulin yksin ja siinä sitten koitin vastata jotenkin niin etten nolaisi hääparia hääpäivänään... lähdin kotiin heti, kun se oli mahdollista.

Jotenkin hassu ajatus, että häissä oleminen olisi omaa aikaa. Siellähän nimenomaan on tupa täynnä ihmisiä, pukukoodi sekä toisten määrittelemät puitteet. Paikkansa toki sellaisellakin, mutten määrittelisi sitä omaksi yhteiseksi ajaksi. 

Vierailija
120/239 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska minullakaan ei ole ja kokemukseni on aivan erilainen.

Okei. Eli olet kuin 3-vuotias lapsi, joka kuvittelee, että oma kokemus=kaikkien kokemus. Tämä selvä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän