Lapsettomat häät, joihin osan läheisten lapset on kutsuttu
Kesällä on yhden veljeni häät. Heillä ei ole lapsia ja haluavat pitää lapsettomat häät. Meitä on yhteensä viisi sisarusta, meillä neljällä muulla on lapsia, kaikki alaikäisiä vielä. Ja nyt kahden meistä sisaruksista lapset on kutsuttu, kahden ei. Ja muiden vieraiden ei. Onko tämä teidän muiden mielestä ok? Minun lapset kuuluu kutsuttujen joukkoon, mutta kahden siskoni lapset ei, ja he ovat aika pahoillaan asiasta. Ja minäkin heidän puolestaan. Olen kysellyt veljeltäni miksi on toiminut näin, mutta en saa mitään ymmärrettävää vastausta. Vähän tunnelma pilalla jo. Mp?
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsia ei kutsuttu, koska halusivat, että minä ja mieheni saadaan kerrankin "omaa aikaa". Harmi vaan, että häissä oli myös kaikki ne ystävät ja sukulaiset, joilta ois voinut saada lastenhoitoapua. Mies jäi kotiin hoitamaan lapsia ja minä menin "lapsettomiin" häihin yksin. Yllätyin, kun siellä olikin kaikki tuttava- ja sukulaisperheet lapsineen.
Hääpari ihmetteli miksei mieheni päässyt juhliin. Taaperoa, vauvaa ja eskaria ei voinut jättää kotiinkaan keskenään ja tosiaan kutsussa erikseen luki, että pitää tulla ilman lapsia. Juhlavieraat taas kyselivät miksi tulin yksin ja siinä sitten koitin vastata jotenkin niin etten nolaisi hääparia hääpäivänään... lähdin kotiin heti, kun se oli mahdollista.
Todennäköisesti olisin itsekin lähtenyt. Outo ajatus että sitä "omaa aikaa" ei olisi mahdollista viettää vaikka lapset olisi kutsuttu. Pitääkö lasten pakosta ottaa mukaan jos he ovat saaneet kutsun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tiesit että on käytännössä mahdotonta saada lapsia hoitoon edes yksien juhlien ajaksi. Omissa piireissäni on onneksi toisin.
Niin? Miksi ajattelet, että ihmisellä pitää olla omakohtaista kokemusta, jotta hän voisi tietää noinkin yksinkertaisen asian?
Koska minullakaan ei ole ja kokemukseni on aivan erilainen.
Okei. Eli olet kuin 3-vuotias lapsi, joka kuvittelee, että oma kokemus=kaikkien kokemus. Tämä selvä.
En ole sanonut sellaista missään. Puhuin omista piireistäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tiedät, että pitäisivät ensisijaisesti lapsettomat, niin miksette sisarusten kesken hanki vaikka yhteistä lastenvahtia ja jätä kaikkia lapsia samantien pois juhlista? Lapsilla on varmasti hauskaa keskenään sen aikaa. Eihän teidänkään ole pakko lapsia ottaa mukaan vaikka on kutsuttu.
Lastenvahdin voi myös ostaa sinne häiden lähelle, jolloin lapset saa mukaan autoon kun lähdette takaisin. Joku sukulainenkin voi suostua lastenvahdiksi, mutta ei ole kutsuttu häihin. Samalla kaikki sukulaislapset tapaavat toisensa.
Moniko vanhempi on valmis maksamaan 150 e/lapsi siitä, että näillä on häiden ajan hoitaja? Lauantai-illat on aika hintavia.
Aika moni. Tosin valtaosalla lapsiperheistä on edullisempiakin v
Toki olisin valmis maksamaan, mutta silloin toivoisin ettei paikalla tosiaan ole lapsia koska muuten tuo raha menee hukkaan. Ei se ole sen kummempaa. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ollaan taidettu käydä aika erilaisissa häissä sitten. En itsekään menisi jos kokisin häät vastenmielisinä.
Aika yksinkertainen ihminen pitää olla, jos ei keksi mitään välimuotoa messevän ja vastenmielisen välistä. Messevä tarkoittaa yleensä jotain erityisen hienoa. Häät harvoin ovat mitään kovin erityistä muille kuin hääparille ja ehkä ihan kaikkein läheisimmille. Eikä niiden tarvitsekaan olla. Hauskaa ja viihtyisää voi olla ihan ilman messevyyttäkin.
No, minulle ovat ja hauskaa on näyttänyt onneksi olevan muillakin. Aina on se yksi pariskunta joka lähtee naama norsunveellä kakun jälkeen kotiin, mutta ei se muiden menoa haittaa.
Kannattaa vielä vähän harjoitella lukutaitoa ennen kuin jatkat tuota provoiluasi. Nyt meni pahasti vi
Niin, siis kertauksena: minä ja monet muut nauttivat häistä, sinä ja monet muut eivät. Se on ok, mutta et voi väittää ettäkö juhlat olisivat tärkeät vain parille ja heidän läheisimmilleen.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsia ei kutsuttu, koska halusivat, että minä ja mieheni saadaan kerrankin "omaa aikaa". Harmi vaan, että häissä oli myös kaikki ne ystävät ja sukulaiset, joilta ois voinut saada lastenhoitoapua. Mies jäi kotiin hoitamaan lapsia ja minä menin "lapsettomiin" häihin yksin. Yllätyin, kun siellä olikin kaikki tuttava- ja sukulaisperheet lapsineen.
Hääpari ihmetteli miksei mieheni päässyt juhliin. Taaperoa, vauvaa ja eskaria ei voinut jättää kotiinkaan keskenään ja tosiaan kutsussa erikseen luki, että pitää tulla ilman lapsia. Juhlavieraat taas kyselivät miksi tulin yksin ja siinä sitten koitin vastata jotenkin niin etten nolaisi hääparia hääpäivänään... lähdin kotiin heti, kun se oli mahdollista.
Itselle kävi vähän sama. Hääpari sanoi meille että lapset ei ole kutsuttu, kiva teidänkin saada omaa aikaa ilman lapsi edes joskus. Ei saatu lapsenvahtia, kaikki viisi mahdollista lapsenvahtia oli siellä häissä. Ja mies jäi meidän 6-vee lapsen kanssa sitten kotiin ja minä menin yksin häihin, joissa tosiaan oli sitten muiden lapsia vaikka häiden piti olla lapsettomat. Harmitti kyllä aika paljon. Myös tytärtäni, joka olisi halunnut päästä edes kerran elämässään häävieraaksi (koronan ym takia hänen elämän aikana ei muita häitä ole ollut). Olin pari tuntia ja lähdin kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei tarvitse, kun omassa sosiaalisessa maailmassa ihmiset saavat tarvittaessa sen lastenhoidon onnistumaan.
Hienoa, että sulla on oma täydellinen kuplasi, josta ei kannata edes yrittää nähdä asioita muiden näkökulmasta. Olet varmasti ratkiriemukasta seuraa, kun juttusi ovat tasoa minäminäminä ja minunpiiriniminunpiiriniminunpiiriniminunpiirini
Mitä minä hyödyn siitä tiedosta että random av-mammoilla ei ole lastenvahtia? Ei vaikuta elämääni nyt eikä tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tiesit että on käytännössä mahdotonta saada lapsia hoitoon edes yksien juhlien ajaksi. Omissa piireissäni on onneksi toisin.
Niin? Miksi ajattelet, että ihmisellä pitää olla omakohtaista kokemusta, jotta hän voisi tietää noinkin yksinkertaisen asian?
Okei. Eli olet kuin 3-vuotias lapsi, joka kuvittelee, että oma kokemus=kaikkien kokemus. Tämä selvä.
Ei sun tarvitse sitä erikseen sanokaan. Se paistaa läpi viesteistäsi sanomattakin. Ketjun aiheenahan eivät ole sinun piirisi, vaan ap:n veljen häät. Huomaatko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sun tarvitse sitä erikseen sanokaan. Se paistaa läpi viesteistäsi sanomattakin. Ketjun
Huomaatko ettei tässä keskustelussa ole aapeen veljen häistä puhuttu aikoihin, vaa lastenvahdeista ja häistä yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ollaan taidettu käydä aika erilaisissa häissä sitten. En itsekään menisi jos kokisin häät vastenmielisinä.
Aika yksinkertainen ihminen pitää olla, jos ei keksi mitään välimuotoa messevän ja vastenmielisen välistä. Messevä tarkoittaa yleensä jotain erityisen hienoa. Häät harvoin ovat mitään kovin erityistä muille kuin hääparille ja ehkä ihan kaikkein läheisimmille. Eikä niiden tarvitsekaan olla. Hauskaa ja viihtyisää voi olla ihan ilman messevyyttäkin.
No, minulle ovat ja hauskaa on näyttänyt onneksi olevan muillakin. Aina on se yksi pariskunta joka lähtee naama norsunveellä kakun jälkeen kotiin, mutta ei se muiden menoa haittaa.
Kannattaa vielä vähän harjoitella lukutaitoa enne
Vieläkin tarvitset harjoitusta. Aloita vaikka hahmottamaan, mitä tarkoittaa lause "hauskaa ja viihtyisää voi olla ilman messevyyttäkin" ja miten se eroaa lauseesta "en viihdy koskaan häissä". Pyydä tarvittaessa avustaajasi tulkkaamaan, jos ei muuten meinaa sujua. Tsemppiä!
Useimmilla on pari sukulaista, jotka voi ottaa lapset hoitoon. Esim oma äiti tai sisko. Mutta suvun häät kun on kyseessä, niin äiti ja sisko yleensä on siellä häissä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei tarvitse, kun omassa sosiaalisessa maailmassa ihmiset saavat tarvittaessa sen lastenhoidon onnistumaan.
Hienoa, että sulla on oma täydellinen kuplasi, josta ei kannata edes yrittää nähdä asioita muiden näkökulmasta. Olet varmasti ratkiriemukasta seuraa, kun juttusi ovat tasoa minäminäminä ja minunpiiriniminunpiiriniminunpiiriniminunpiirini
Mitä minä hyödyn siitä tiedosta että random av-mammoilla ei ole lastenvahtia? Ei vaikuta elämääni nyt eikä tulevaisuudessa.
Et mitään. Voit siis poistua sinne minäminä-maailmaasi pyörimään oman napasi ympärillä. Ei tule ikävä.
Eniten tässä vaivaa se, että ap:n veljen häitä on väitetty lapsettomiksi. Minusta kyseessä on silloin valehtelu eikä se, että kutsutaan ketä halutaan. Minä ainakin odotan lapsettomia häitä ihan eri tavalla kuin lapsihäitä, vaikka en alkoholia juokaan.
Asian olisi myös voinut ilmaista kirjoittamalla, että kutsu koskee vain mainittuja henkilöitä. Tällöin käy selväksi, että kaikkia perheenjäseniä ei haluta juhliin, mutta häät eivät silti välttämättä ole lapsettomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sun tarvitse sitä erikseen sanokaan.
Huomaan. Missäköhän vaiheessa sinä huomaisit sen ja lopettaisit jankkaaamisen omista kokemuksistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin ettet pidä häistä, kun luettelit asioita häistä jotka ilmeisesti olet kokenut ja vielä negatiivisena. Anteeksi sekaannus.
Vierailija kirjoitti:
Eniten tässä vaivaa se, että ap:n veljen häitä on väitetty lapsettomiksi. Minusta kyseessä on silloin valehtelu eikä se, että kutsutaan ketä halutaan. Minä ainakin odotan lapsettomia häitä ihan eri tavalla kuin lapsihäitä, vaikka en alkoholia juokaan.
Asian olisi myös voinut ilmaista kirjoittamalla, että kutsu koskee vain mainittuja henkilöitä. Tällöin käy selväksi, että kaikkia perheenjäseniä ei haluta juhliin, mutta häät eivät silti välttämättä ole lapsettomat.
Siis häitä joissa on lapsia, ei lapsihäitä. Hyi olkoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä saat puhua omistasi ja minä en? Sinun maailmassasi lastenvahdin hankkiminen on hankalaa, minun ei. Miksi se häiritsee?
Vierailija kirjoitti:
On aika tökeröä olla kutsumatta kaikki perheenjäseniä häihin, jos kyseessä on lähisukulainen ja muista perheistä kutsutaan kaikki perheenjäsenet. Että rakas siskoni Liisa, sinun lapset Ville ja Maija voi tulla, mutta (vähemmän?) rakas siskoni Leena, sinun lapset Minna ja Mikko ei ole tervetulleita. Ai miksikö ei ole? No siksi, että muminaa muminaa tällä kertaa näin muminaa muminaa koska me nyt muminaa muminaa.
Ajattelin ettet pidä häistä, kun luettelit asioita häistä jotka ilmeisesti olet kokenut ja vielä negatiivisena. Anteeksi sekaannus.
Kannattaa opetella lukemaan niin ei tule tuollaisia ajatusvirheitä. Sinulle kuitenkin jopa ratakiskosta vääntäen selitettiin tämäkin asia. Ja silti halusit tulkita asian niin, että pääset räksyttämään ja käyttämään lempisanaasi norsunvttu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asian olisi myös voinut ilmaista kirjoittamalla, että kutsu koskee vain mainittuja henkilöitä. Tällöin käy selväksi, että kaikkia perheenjäseniä ei haluta juhliin, mutta häät eivät silti välttämättä ole lapsettomat.On aika tökeröä olla kutsumatta kaikki perheenjäseniä häihin, jos kyseessä on lähisukulainen ja muista perheistä kutsutaan kaikki perheenjäsenet. Että rakas siskoni Liisa, sinun lapset Ville ja Maija voi tulla, mutta (vähemmän?) rakas siskoni Leena, sinun lapset Minna ja Mikko ei ole tervetulleita. Ai miksikö ei ole? No siksi, että muminaa muminaa tällä kertaa näin muminaa muminaa kos
Tavallaan olen samaa mieltä, toisaalta asiaan voi olla jokin hyvä syy. Minä varmaan selittäisin sen syyn sisarukselleni, jottei jäisi kenellekään paha mieli. Ihmettelen vähän näitä kommentteja, joissa sanotaan ettei kenellekään tarvitse perustella. Eikös häihin yleensä kutsuta tärkeitä ihmisiä, miksei heille voisi kertoa?
Kannattaa vielä vähän harjoitella lukutaitoa ennen kuin jatkat tuota provoiluasi. Nyt meni pahasti vihkoon luetunymmärtämisen suhteen.