Lapsettomat häät, joihin osan läheisten lapset on kutsuttu
Kesällä on yhden veljeni häät. Heillä ei ole lapsia ja haluavat pitää lapsettomat häät. Meitä on yhteensä viisi sisarusta, meillä neljällä muulla on lapsia, kaikki alaikäisiä vielä. Ja nyt kahden meistä sisaruksista lapset on kutsuttu, kahden ei. Ja muiden vieraiden ei. Onko tämä teidän muiden mielestä ok? Minun lapset kuuluu kutsuttujen joukkoon, mutta kahden siskoni lapset ei, ja he ovat aika pahoillaan asiasta. Ja minäkin heidän puolestaan. Olen kysellyt veljeltäni miksi on toiminut näin, mutta en saa mitään ymmärrettävää vastausta. Vähän tunnelma pilalla jo. Mp?
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin ettet pidä häistä, kun luettelit asioita häistä jotka ilmeisesti olet kokenut ja vielä negatiivisena. Anteeksi sekaannus.
Kannattaa opetella lukemaan niin ei tule tuollaisia ajatusvirheitä. Sinulle kuitenkin jopa ratakiskosta vääntäen selitettiin tämäkin asia. Ja silti halusit tulkita asian niin, että pääset räksyttämään ja käyttämään lempisanaasi norsunvttu
Olet ymmärtänyt totaalisen väärin mutta en jaksa jauhaa enempää. Sanoit itse että häistä nauttii lähinnä pari itse ja messevät ne eivät ole. Olen toista mieltä, ja siitäkös suutuit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsia ei kutsuttu, koska halusivat, että minä ja mieheni saadaan kerrankin "omaa aikaa". Harmi vaan, että häissä oli myös kaikki ne ystävät ja sukulaiset, joilta ois voinut saada lastenhoitoapua. Mies jäi kotiin hoitamaan lapsia ja minä menin "lapsettomiin" häihin yksin. Yllätyin, kun siellä olikin kaikki tuttava- ja sukulaisperheet lapsineen.
Hääpari ihmetteli miksei mieheni päässyt juhliin. Taaperoa, vauvaa ja eskaria ei voinut jättää kotiinkaan keskenään ja tosiaan kutsussa erikseen luki, että pitää tulla ilman lapsia. Juhlavieraat taas kyselivät miksi tulin yksin ja siinä sitten koitin vastata jotenkin niin etten nolaisi hääparia hääpäivänään... lähdin kotiin heti, kun se oli mahdollista.
Todennäköisesti olisin itsekin lähtenyt. Outo ajatus että sitä "omaa aikaa" ei olisi mahdollista viettää vaikka lapset olisi kutsuttu. Pitääkö lasten pakosta
Tää on totta. Usein näkee häissä, miten pariskunta lykkää lapset tuttujen tai teinien hoitoon ja sanoo, että katsokaa te näitten perään. Ja sitten he viettävät omaa aikaa tuijotellen toisiaan silmiin. Usein isovanhemmat "juhlivat" lapsenlapsia hoitaen.
Mikä muka voi olla pätevä syy jättää osa lähisuvun lapsista kutsumatta? En keksi yhtään. Jos joku lapsista on kovin villi, niin kyllä hänetkin pitää kutsua jos muutkin saa kutsun, vanhemmille pitää vain sanoa etukäteen että lapsi on vietävä pihalle rauhoittumaan jos alkaa riehua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä saat puhua omistasi ja minä en? Sinun maailmassasi lastenvahdin hankkiminen on hankalaa, minun ei. Miksi se häiritsee?
Koeta nyt hyvä lapsi tajuata, että en puhunut mistään minun maailmastani tai minun kokemuksistani. Puhuin yleisellä tasolla, koska toisin kuin sinä, osaan käydä keskustelua kääntämättä asiaa aina omaan napaan omiin piireihin. Ihan täällä samassa maailmassa me kaikki elämme, joten sen puoleen täysin turhaa vastakkainasettelua sinulta. Yrität nyt vain kestää sen, että kaikilla ei ole sama tilanne kuin sinulla. Kyllä se siitä.
Eikun sinä puhuit juuri omasta kokemuksestasi. Ei se ole mikään fakta etteivät ihmiset saa lapsenvahtia edes kuukausien varoajalla, se on sinun kokemuksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten tässä vaivaa se, että ap:n veljen häitä on väitetty lapsettomiksi. Minusta kyseessä on silloin valehtelu eikä se, että kutsutaan ketä halutaan. Minä ainakin odotan lapsettomia häitä ihan eri tavalla kuin lapsihäitä, vaikka en alkoholia juokaan.
Asian olisi myös voinut ilmaista kirjoittamalla, että kutsu koskee vain mainittuja henkilöitä. Tällöin käy selväksi, että kaikkia perheenjäseniä ei haluta juhliin, mutta häät eivät silti välttämättä ole lapsettomat.On aika tökeröä olla kutsumatta kaikki perheenjäseniä häihin, jos kyseessä on lähisukulainen ja muista perheistä kutsutaan kaikki perheenjäsenet. Että rakas siskoni Liisa, sinun lapset Ville ja Maija voi tulla, mutta (vähemmän?) rakas siskoni Leena, sinun lapset Minna ja Mikko ei ole tervetulleita. Ai miksikö ei ole? No siksi, että muminaa muminaa tällä kertaa näin muminaa muminaa kos
Perheitä on monenlaisia. Ulkopuolisena et voi tietää syitä kutsumattomuuden taustalla. Sille voi olla ihan painavatkin perustelut. Se, että ollaan biologisesti samaa perhettä ei automaattisesti tarkoita, että ollaan läheisiä tai edes tekemisissä keskenään. Eikä se myöskään automaattisesti tarkoita, että ko. henkilön haluaa omiin häihinsä. Aika pumpulissa on saanut kasvaa, jos kuvittelee että perhe on aina jotenkin auvoisa kokonaisuus, jossa kaikki tykkäävät kaikista ja haluavat kaikki häihinsä. Itselläni esimerkiksi on veli, jonka kanssa voin viettää aikaa pieniä määriä silloin tällöin. Mutta en ikimaailmassa ottaisi sitä riskiä, että pilaisi hääni ilmestymällä paikalle huumepäissään. Hän on addikti eikä koskaan voi tietää, missä kunnossa hän on. Tästä syystä en kutsuisi häntä häihini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin ettet pidä häistä, kun luettelit asioita häistä jotka ilmeisesti olet kokenut ja vielä negatiivisena. Anteeksi sekaannus.
Kannattaa opetella lukemaan niin ei tule tuollaisia ajatusvirheitä. Sinulle kuitenkin jopa ratakiskosta vääntäen selitettiin tämäkin asia. Ja silti halusit tulkita asian niin, että pääset räksyttämään ja käyttämään lempisanaasi norsunvttu
Olet ymmärtänyt totaalisen väärin mutta en jaksa jauhaa enempää. Sanoit itse että häistä nauttii lähinnä pari itse ja messevät ne eivät ole. Olen toista mieltä, ja siitäkös suutuit.
Paitsi etten missään kohtaa sanonut, että häistä nauttii lähinnä pari itse. Tuollainen viesti on ihan oman mielikuvituksesi tuotetta ja pitkälti seurausta siitä, ettet selkeästikään ymmärrä lukemaasi.
Ei joku lapsi mikään huumeaddikti hörhö ole. Puhut eri asiasta, kun aikuinen veljesi on huumeaddikti etkä siksi halua häntä häihisi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä muka voi olla pätevä syy jättää osa lähisuvun lapsista kutsumatta? En keksi yhtään. Jos joku lapsista on kovin villi, niin kyllä hänetkin pitää kutsua jos muutkin saa kutsun, vanhemmille pitää vain sanoa etukäteen että lapsi on vietävä pihalle rauhoittumaan jos alkaa riehua.
Jos lapsi ei ole söpön näköinen niin sitä ei haluta pilaamaan häissä otettuja kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Veljelläni on lapsi, mutta veljenikään ei tapaa häntä kuin valvotusti silloin tällöin. Osaatko keksiä, miksi en kutsuisi tuota lasta häihini? En ole tavannut häntä tai hänen äitiään koskaan, jos se auttaa hahmottamaan asiaa.
t. addiktiveljestään kertonut
Onko kyseessä sinun häät? Ei vissiin. Joten anna hääparin kutsua vieraita oman mielensä mukaan äläkä kysele randomien mielipiteitä HEIDÄN häävieraspäätöksistän jossain vauvafoorumilla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi ei ole söpön näköinen niin sitä ei haluta pilaamaan häissä otettuja kuvia.
Miksi häihin kutsutaan ylipäätään vieraita pilaamaan niitä kuvia?
Vierailija kirjoitti:
Outoa. Jos he sanovat lapsettomat, ja silti osa lapsista saa tulla? Ei, sen pitäisi olla joko-tai. Ei ketään lapsista, tai kaikki lapset. Tuollainen suosiminen on outoa.
Pah. Me kutsuimme esim. sisarusten lapset, muttei kavereiden lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä saat puhua omistasi ja minä en? Sinun maailmassasi lastenvahdin hankkiminen on hankalaa, minun ei. Miksi se häiritsee?
Koeta nyt hyvä lapsi tajuata, että en puhunut mistään minun maailmastani tai minun kokemuksistani. Puhuin yleisellä tasolla, koska toisin kuin sinä, osaan käydä keskustelua kääntämättä asiaa aina omaan napaan omiin piireihin. Ihan täällä samassa maailmassa me kaikki elämme, joten sen puoleen täysin turhaa vastakkainasettelua sinulta. Yrität nyt vain kestää sen, että kaikilla ei ole sama tilanne kuin sinulla. Kyllä se siitä.
Eikun sinä puhuit juuri omasta kokemuksestasi. Ei se ole mikään fakta etteivät ihmiset saa lapsenvahtia edes kuukausien varoajalla, se on sinun kokemuksesi.
Lopetahan jo. Täysin turhaa vänkäämistä sinulta. Tiedät itsekin, että olet väärässä, mutta haluat nyt vain jostain syystä saada riitaa aikaan. Se on lapsellista.
Paitsi etten missään kohtaa sanonut, että häistä nauttii lähinnä pari itse. Tuollainen viesti on ihan oman mielikuvituksesi tuotetta ja pitkälti seurausta siitä, ettet selkeästikään ymmärrä lukemaasi.
Voin lopettaa kinastelunne ja sanoa, että minä kyllä ajattelen juurikin niin että hääpäivästä nauttivat lähinnä hääpari ja muutama vieras. Kokemusta sekä häävieraana olemisesta että työn kautta. Tämä siis kokemukseni keskivertohäistä, jotkut kyllä osaavat järjestää juhlia mutta se on Suomessa harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veljelläni on lapsi, mutta veljenikään ei tapaa häntä kuin valvotusti silloin tällöin. Osaatko keksiä, miksi en kutsuisi tuota lasta häihini? En ole tavannut häntä tai hänen äitiään koskaan, jos se auttaa hahmottamaan asiaa.
t. addiktiveljestään kertonut
Tuo lapsi ei kuulosta veljesi perheenjäseneltä. Ap:n tilanne on ihan eri.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tosi omituiselta. Mielestäni häät ovat joko lapsettomat tai sellaiset että kaikkien läheisten kutsuttujen lapset ovat tervetulleita. Tuo vaikuttaa nyt vain epäkohteliaalta.
Saa kutsua ketä haluaa. Voisin ihan hyvin itsekin kutsua muutamat hyväkäytöksiset, lahjakkaat ja läheiset lapset, kun kaikki eivät kuitenkaan mahtuisi.
Epäkohteliasta ruveta kysymään, miksi jotkut on kutsuttu ja toiset ei.
Vierailija kirjoitti:
Ei joku lapsi mikään huumeaddikti hörhö ole. Puhut eri asiasta, kun aikuinen veljesi on huumeaddikti etkä siksi halua häntä häihisi.
Aika paha kutsua esim. 3-vuotiasta lasta häihin, jos ei halua tämän vanhempia paikalle. Riippumatta siitä, mikä se syy on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa. Jos he sanovat lapsettomat, ja silti osa lapsista saa tulla? Ei, sen pitäisi olla joko-tai. Ei ketään lapsista, tai kaikki lapset. Tuollainen suosiminen on outoa.
Itse tekisin juuri samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kutsuitko vain osan sisarusten lapsista kuten ap:n veli ja hänen morsio?