Lukeeko puhelin ajatuksia?
Olen miettinyt ulko-oven maalausta. En mielestäni ole googletellut siihen liittyen mitään, mutta nyt tuli faceen maalimainos. Tuli kyllä mieleen, että kiersin toissapäivänä Prismassa maalihyllyjä, ostin maalarinteippiä, ja maalimainoksessa ollut maali on yhden työkaverin nimistä. Mutta silti.
Ja nurmikon laittamisen kohdalla melkein sama juttu. Mietin toissapäivänä, miten nurmikon saisi kasvamaan kun se on ollut kuivunut samasta kohtaa jo monta vuotta. No eikös juuri tullut tälle palstalle mainos siirtonurmesta 😮. Ja nuo molemmat jutut on tapahtuneet tässä muutaman päivän sisällä.
Kommentit (48)
Mulla Samsung Galaxy Android puhelin ainakin lukee ajatuksia facebookia selatessa ilman fb-sovellusta. Eli Kiinaan menee ajatukset. Mitä muuta datalla tehdään kuin kohdennetaan mainoksia? Ja miksi tämä on salaista, siihen ei kysytä lupaa?
Täytyy tarkkailla mitä mainoksia Youtubessa tulee, mutta ainakaan vielä en ole huomannut siellä tätä ilmiötä.
Jos selaan facebookia tietokoneella, ilmiötä ei tapahdu.
Face ainakin tunnetusti seuraa missä puhelimen paikannuksen perusteella liikut ja eipä ihme että jos tietää käyneesi jossain kaupassa niin alkaa sen alan mainoksia tulla.
Up. Pidetään aihetta esillä, eikä vaieta hiljaa hyväksyen tällaista.
Entä lukeeko tietokone ajatuksia? Tai matkapuhelinkentät? Otitteko ne piikit vai tekeekö se kaikille sitä. ;) Satelliitit?
Up. Taas tälläviikolla ja viimeviikolla tapahtunut monta kertaa. Onko tämä teknologia kokeilussa vain pienellä porukalla, ettei synny suurta porua? Jos kaikki huomaisivat tämän ilmiön, niin puhelimia ei enää myytäisi.
Kandee laittaa ne suojaukset ja rajoitukset voimaan, siis sijaintitiedot ym.
Me ihmiset olemme niin yksinkertaisia koneita, ettei ole kummoinen homma palvelinfarmille päätellä mitä aiomme seuraavaksi. Ei tähän ajatustenlukua tarvita.
Olen jo vuosia käärinyt pääni foliokelmuun sisätiloissa nenästä ylöspäin. En ole huomannut sen jälkeen mitään tuollaista. Naapurit tosin mulkoilevat.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin yksi päivä kassalla jogurttien eroista. Seuraavan päivän oli lehdessä artikkeli niiden lajien eroista. ;) Vaikka apua siitä artikkelista kyllä oli.
😂👍
En ole huomannut suuremmissa määrin. Mutta mä olenkin estänyt puhelimestani kaiken minkä voin. Enkä ole fbuukissa.
Puhelin kuuntelee ja tekoäly kohdentaa niitä mainoksiksi, sehän nyt on selvää. Useassa älytelkkarissakin on defaulttina päällä toiminto, joka ottaa ruudunkaappauksia ja lähettää niitä eteenpäin. Sitten alkaa puskemaan kohdennettua mainontaa. Tietokone jos on telkussa kiinni, niin lähtee henkilötietoja yms riippuen siitä mitä tietokoneella tekee.
Juu korvan kautta lukee ajatuksia sitten älypuhelin listaa ne ja lähettää mainokset ja ajattelemasi aiheet juuri sinun puhelimeesi. 🤕
Ainoastaan jos olet ottanut 5G sirun koronarokotteessa.
Nää yhdistyy bluetoothilla puhelimeen ja siirtää sitä kautta ajatuksia. Googlelle ja Deep Statelle.
Algoritmit on niin kehittyneitä nykyään että tietävät aikomuksesi jo etukäteen.
Minulle on käynyt myös noin. Olen vain ajatellut asiaa, en sanonut ääneen. Samana tai seuraavana päivänä se on joko lehdessä tai pomppii jossain instamainoksessa. Kyllä mä uskon, että meitä luetaan jo aika hyvin, ei siihen edes kuuntelua tarvita. Sitäpaitsi ei ihmisellä sinänsä ole vapaata tahtoa niin paljon kuin luulemme, meitä johdatellaan huomaamatta joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Me ihmiset olemme niin yksinkertaisia koneita, ettei ole kummoinen homma palvelinfarmille päätellä mitä aiomme seuraavaksi. Ei tähän ajatustenlukua tarvita.
Mä otin kuvakaappauksen neulemekosta joka tuli mainoksessa vastaan fb puhelimella. Siinä oli norjalaisen villapaidan kuviot ja siinä oli myös neule huppu. En ollut googlannut sellaista, vaan olin AJATELLUT muuntavani vanhasta neulemekostani sellaisen. Siinä on kaarroke kuin "norjalaisessa villapaidassa" ja huppu oli myös sellainen jota olin ajatellut hyödylliseksi. Kammottavaa, mitään muuta en ajatellut kun näin sen mekon. Mikään palvelin ei voisi päätellä tätä.
Monesti tullut mainoksia ajatuksista. Siis sellaisista etten ole sanonut ääneen