Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukeeko puhelin ajatuksia?

Vierailija
20.05.2024 |

Olen miettinyt ulko-oven maalausta. En mielestäni ole googletellut siihen liittyen mitään, mutta nyt tuli faceen maalimainos. Tuli kyllä mieleen, että kiersin toissapäivänä Prismassa maalihyllyjä, ostin maalarinteippiä, ja maalimainoksessa ollut maali on yhden työkaverin nimistä. Mutta silti.

Ja nurmikon laittamisen kohdalla melkein sama juttu. Mietin toissapäivänä, miten nurmikon saisi kasvamaan kun se on ollut kuivunut samasta kohtaa jo monta vuotta. No eikös juuri tullut tälle palstalle mainos siirtonurmesta 😮. Ja nuo molemmat jutut on tapahtuneet tässä muutaman päivän sisällä.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti tullut mainoksia ajatuksista. Siis sellaisista etten ole sanonut ääneen

Vierailija
22/48 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista. Lisää kokemuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Samsung Galaxy Android puhelin ainakin lukee ajatuksia facebookia selatessa ilman fb-sovellusta. Eli Kiinaan menee ajatukset. Mitä muuta datalla tehdään kuin kohdennetaan mainoksia? Ja miksi tämä on salaista, siihen ei kysytä lupaa?

Täytyy tarkkailla mitä mainoksia Youtubessa tulee, mutta ainakaan vielä en ole huomannut siellä tätä ilmiötä.

Jos selaan facebookia tietokoneella, ilmiötä ei tapahdu.

Vierailija
24/48 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep. lukee se.

Vierailija
25/48 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelitko ääneen, ap?

Vierailija
26/48 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Face ainakin tunnetusti seuraa missä puhelimen paikannuksen perusteella liikut ja eipä ihme että jos tietää käyneesi jossain kaupassa niin alkaa sen alan mainoksia tulla.

Vierailija
27/48 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Pidetään aihetta esillä, eikä vaieta hiljaa hyväksyen tällaista.

Vierailija
28/48 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä lukeeko tietokone ajatuksia? Tai matkapuhelinkentät? Otitteko ne piikit vai tekeekö se kaikille sitä. ;) Satelliitit?

Vierailija
29/48 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Taas tälläviikolla ja viimeviikolla tapahtunut monta kertaa. Onko tämä teknologia kokeilussa vain pienellä porukalla, ettei synny suurta porua? Jos kaikki huomaisivat tämän ilmiön, niin puhelimia ei enää myytäisi.

Vierailija
30/48 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandee laittaa ne suojaukset ja rajoitukset voimaan, siis sijaintitiedot ym.

Vierailija
31/48 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ihmiset olemme niin yksinkertaisia koneita, ettei ole kummoinen homma palvelinfarmille päätellä mitä aiomme seuraavaksi. Ei tähän ajatustenlukua tarvita.

Vierailija
32/48 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vuosia käärinyt pääni foliokelmuun sisätiloissa nenästä ylöspäin. En ole huomannut sen jälkeen mitään tuollaista. Naapurit tosin mulkoilevat. 

Vierailija
33/48 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin yksi päivä kassalla jogurttien eroista. Seuraavan päivän oli lehdessä artikkeli niiden lajien eroista. ;) Vaikka apua siitä artikkelista kyllä oli.

😂👍

Vierailija
34/48 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut suuremmissa määrin. Mutta mä olenkin estänyt puhelimestani kaiken minkä voin. Enkä ole fbuukissa.

Vierailija
35/48 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin kuuntelee ja tekoäly kohdentaa niitä mainoksiksi, sehän nyt on selvää. Useassa älytelkkarissakin on defaulttina päällä toiminto, joka ottaa ruudunkaappauksia ja lähettää niitä eteenpäin. Sitten alkaa puskemaan kohdennettua mainontaa. Tietokone jos on telkussa kiinni, niin lähtee henkilötietoja yms riippuen siitä mitä tietokoneella tekee. 

Vierailija
36/48 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu korvan kautta lukee ajatuksia sitten älypuhelin listaa ne ja lähettää mainokset ja ajattelemasi aiheet  juuri sinun puhelimeesi.  🤕

Vierailija
37/48 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan jos olet ottanut 5G sirun koronarokotteessa.

Nää yhdistyy bluetoothilla puhelimeen ja siirtää sitä kautta ajatuksia. Googlelle ja Deep Statelle.

Vierailija
38/48 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Algoritmit on niin kehittyneitä nykyään että tietävät aikomuksesi jo etukäteen.

Vierailija
39/48 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käynyt myös noin. Olen vain ajatellut asiaa, en sanonut ääneen. Samana tai seuraavana päivänä se on joko  lehdessä tai pomppii jossain instamainoksessa. Kyllä mä uskon, että meitä luetaan jo aika hyvin, ei siihen edes kuuntelua tarvita. Sitäpaitsi ei ihmisellä sinänsä ole vapaata tahtoa niin paljon kuin luulemme, meitä johdatellaan huomaamatta joka päivä. 

Vierailija
40/48 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ihmiset olemme niin yksinkertaisia koneita, ettei ole kummoinen homma palvelinfarmille päätellä mitä aiomme seuraavaksi. Ei tähän ajatustenlukua tarvita.

Mä otin kuvakaappauksen neulemekosta joka tuli mainoksessa vastaan fb puhelimella. Siinä oli norjalaisen villapaidan kuviot ja siinä oli myös neule huppu. En ollut googlannut sellaista, vaan olin AJATELLUT muuntavani vanhasta neulemekostani sellaisen. Siinä on kaarroke kuin "norjalaisessa villapaidassa" ja huppu oli myös sellainen jota olin ajatellut hyödylliseksi. Kammottavaa, mitään muuta en ajatellut kun näin sen mekon. Mikään palvelin ei voisi päätellä tätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan