Lukeeko puhelin ajatuksia?
Olen miettinyt ulko-oven maalausta. En mielestäni ole googletellut siihen liittyen mitään, mutta nyt tuli faceen maalimainos. Tuli kyllä mieleen, että kiersin toissapäivänä Prismassa maalihyllyjä, ostin maalarinteippiä, ja maalimainoksessa ollut maali on yhden työkaverin nimistä. Mutta silti.
Ja nurmikon laittamisen kohdalla melkein sama juttu. Mietin toissapäivänä, miten nurmikon saisi kasvamaan kun se on ollut kuivunut samasta kohtaa jo monta vuotta. No eikös juuri tullut tälle palstalle mainos siirtonurmesta 😮. Ja nuo molemmat jutut on tapahtuneet tässä muutaman päivän sisällä.
Kommentit (48)
Käytä omaa harkintaasi uskotko vai et, mutta tämä oli mielenkiintoinen näkemys joka saattaa liittyä ajatustenlukemiseen puhelimen kentän kautta.
Jason Christoff mukaan kännyköiden ja LED -laitteiden sinivalo liittyy mielenhallintaan, mind control nanotech.
The COVID Shot and Your Computer Screen - What's The Connection
Onhan tämä teknologia jo varmaan ihan käytössä ja moni muu mistä emme ole tietoisia.
Vierailija kirjoitti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Yleisyysharha
"Yleisyysharha (myös käsitteillä esiintymisharha ja frekvenssi-illuusio), joka tunnetaan myös nimellä Baader-Meinhof-ilmiö, on kognitiivinen vinouma,jossa henkilö huomaa tietyn käsitteen, sanan tai asian esiintyvän näennäisesti useammin sen jälkeen, kun on ensimmäisen kerran kiinnittänyt siihen huomiota."
Tämäkin kyllä on totta ja kyllä mainoksia myös osataan kohdentaa aika tehokkaasti erilaisten "vinkkien" perusteella. Netin selailu ja hakujen tekeminen on toki ihan selkeitä vinkkejä mainostajille, kuten myös erilaisten etukorttien käyttö ostoksia tehdessä ja kylläpä se puhelimen mikrofonin kuuntelukin taitaa pitää paikkansa. Googlehan myös tallentaa jatkuvasti paikkatietoa, missä olet milloinkin liikkunut ja siitäkin saa vinkkiä mainostamiseen jos esim. viivähdät tietynlaisten liikkeiden kohdalla jne.
Puhdasta yleisyysharhaa lienee sitten esim. se että joskus tuntuu tännekin palstalle putkahtelevan yllättäen sellaisia keskusteluja joihin liittyviä asioita on juuri tullut itsekin pohtineeksi.
Mulla käy niin kun puhun jostain elokuvasta kaverin kanssa niin parin päivän päästä se tulee telkkarista 🤷
Kyllä noita pelkästään ajateltuja tulee muutama vuodessa. Eikä voi olla minkään algoritmin mukaan haarukoituja, koska kyseessä on niin oudot ja kaikesta eroavat jutut.
Mietin tätä samaa joskus. Mutta kyseessä voi olla sekin, että ihmiset ovat kollektiivisessa tietoisuudessa keskenään, ja sinä ajattelet suunnilleen samoja asioita, mitä muutkin ajattelevat
Ruohofirma aloittaa paikallisen kampanjan -> naapurisi näkee mainoksen -> asia tulee sinun mieleesi, koska olet heidän kanssaan kollektiivisessa tietoisuudessa
Naapurisi puhuvat ruohosta -> google kuuntelee naapurin puhetta -> ajatus tulee sinulle kollektiivisen tietoisuuden kautta -> mainos tulee sinulle naapurin facebook-kaveruuden kautta
Itse olen huomannut, että usein jos minun alkaa tekemään mieli esim. appelsiineja, ne ovat juuri tulleet tarjoukseen lähikauppaan. Tämä selittyy tuon kollektiivisen tietoisuuden kautta, sillä työntekijät ja muut asiakkaat ovat tietoisia appelsiinierästä ja tarjouksesta
Pidän kyllä mahdollisena myös sitä, että puhelin osaa tekniikan avulla oikeasti lukea ajatuksia. Ajatukset voidaan varmaan tieteellistää jonkinlaisiksi spesifeiksi elektromagneettisiksi signaaleiksi ja nämä signaalit yhdistää oikeaan ajatukseen. Mielestäni tätä on jonkun uutisoitukin, että tällaista on kokeiltu menestyksekkäästi
Kolmas vaihtoehto on se, että näet "etiäisen" tulevasta ruohomainoksesta
Neljäs vaihtoehto on se, että mielesi tuottaa KOKO YMPÄRÖIVÄN TODELLISUUTESI ja sen vuoksi ihan kaikki puhelimesta appelsiineihin on täydellisessä synkronissa ajatustesi kanssa, kuin unessa...
Ainakin Metan sovellukset kuuntelevat puheluita ja seuraavat sijaintia, vaikka nuo kieltäisi asetuksista.
Juttelin kerran ystäväni kanssa lapsettomuushoidoista, niin seuraavana päivänä kun menin Faceen, fiidissä oli melkein ekana juuri sen Felicitas-klinikan mainos, jossa ystävääni oli hoidettu.
Kun käyn kaupassa, niin yleensä Instagram-fiidiin tulee juuri sen kauppaketjun mainos, jossa olen vastikään käynyt.
Joo, ehkä pitäisi luopua somettamisesta mutta hävettää myöntää että se ei ole helppoa.
Tekoäly pystyy nykypäivänä laskemaan tosi hyvin todennäköisyyksiä mitä joku ihminen on vailla. Sillä kun on paljon dataa muistakin käyttäjistä ja heidän toimintamalleistaan.