Eikö nykyihmiset enää ymmärrä mikä on riiaamista, eli heilastelua, eli vokottelua, eli kosiskelua?
Täälläkin on miljoona avausta aiheesta, että pitääkö miehen tarjota treffeillä naiselle, ja jos niin miksi.
Ei mikään ihme, jos ei puolisoa enää löydy, kun ei osata enää alkeellisiakaan käytöstapoja ja varsinkaan kosiskelutapoja.
Miten te nykyihmiset oikein riiaatte?
Mihin on kadonnut romantiikka?
Miten kukaan voisi rakastua kun puhutaan vaan rahasta?
"Molemmat käy töissä niin ei tarvi tarjota" siis mitä helvettiä? Ihan sama, että "molemmat osaa masturboida, joten turha pussailla ja ainakaan seksiin ryhtyä"
Ihan oikeasti. Jos mies on kiinnostunut naisesta, ja haluaa vokotella, mutta ei panosta siihen euron pari maksavan kahvikupillisen vertaa, miten mies olettaa, että nainen tulee vietellyksi? Ei se kahvin hinta, vaan se ele, että haluaa ilahduttaa toista, näyttää että on kykenevä ja halukas hyviin käytöstapoihin ja jopa huolehtimaan vaimosta ja lapsista.
Ennen tarjottiin baarissakin ihan vieraille ihmisillekin, ja nyt ei malteta itaruuksissaan edes tarjota kahvia vaikka on itse pyydetty jotain mielitiettyä treffeille? En ymmärrä millään. Ei ihme että syntyvyys on laskee ja suomalaiset kuolee sukupuuttoon, kun ei osata enää edes kosiskella mahdollisia parittelukumppaneita.
Ostaako nykymiehet naiselleen enää edes kukkia? Kyllähän nainen pystyy itsekin kukkansa ostamaan...
Nykymiehet, millä te näytätte naiselle, että olette herrasmiehiä? Millä näytätte, että olette kiinnostuneita? Mikä se asia on mihin panostatte, kun kosiskelette naista?
Kommentit (467)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen naimisissa oleva nainen, joten en tiedä nykydeittikulttuurista mitään. Kuitenkin, jos pitäisi nyt alkaa deittailemaan, niin kyllä minä olettaisi, että mies tarjoaa kaiken treffeillä. Miksi minä edes lähtisin treffeille, jos joudun itse maksamaan? Kyllä minut pitää vietellä. Avata ovi, tarjoutua laittamaan takki naulakkoon, kehua kauniita silmiäni. Sitten minäkin olen halukas antamaan sitä mitä mies haluaa saada. Jos mies ei kahvia viitsi maksaa, niin se on sitten siinä ja seuraavaa kertaa ei tulisi. Tienaan minäkin itse rahani, mutta haluan tulla kohdelluksi arvokkaana ja ihailtuna. Sellaisena johon kannattaa panostaa.
Maailma on muuttunut ja naiset tienaavat nykyään yhtä hyvin kuin miehet. Kuitenkin odotetaan miehen tarjoavan treffeillä, kuin joku maksuautomaatti, vaikka feministit ovat jo tasapäistäneet molemmat sukupuolet niin että mitään eroja ei ole. <
Tilastollisesti miehet tienaavat enemmän, mutta kyse on lähinnä ammantivalinnoista. Miehet ovat yliedustettuina stem -aloilla ja monilla aloilla ovat valmiita tekemään enemmän töitä kuin naiset.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko sellaisia miehiä oikeasti olemassa, jotka eivät maksa treffeillä? Uskomatonta. Entä aikuiset 40+ miehet? Maksatteko te viehättävän deittinne ravintolalaskun? Onko tämä nyt jokin nuorten juttu, vai onko yleistä aikuistenkin kesken, että mies ei maksa?
Ei tulisi mieleenkään mennä ensitreffeille ja olettaa naisen maksavan mitään. En salli tätä, vaikka nainen ehdottaakin maksavansa osuutensa. Vähän ritarillisuutta pitää sentään olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu vähän siltä että nykyään on kaksi eri maailmaa tuon tapailun suhteen. Se missä oikeasti etsitään kumppania ja missä nainen on yleensä aloitteellinen osapuoli, ja sitten tuo treffimaailma, jossa enemmän tyydytetään romantiikan ja perinteiden nälkää, mutta ei ihan tosissaan olla kumppania hakemassa. Tuo tilanne saa sitten vähän kaikki osapuolet katkeriksi. Toiset siksi koska kumppania ei löydy, ja toiset siksi koska perinteistä romantiikkaa ei löydy.
Omat kokemukseni ovat hyvin samanlaisia. Naiset hyvin mielellään puhuvat kuinka mahtavan ihanaa se on kun mies tekee aloitteen ja vie treffeille ym. Mutta sitten kun ovat tosissaan liikkeellä, joko hakemassa elämänkumppania tai vaan seksiä, niin silloin naiset hyvin määrätietoisesti haluavat olla se aloitteellinen osapuoli.
Tuo on juuri se homman nim
Toisilla treffeillä pantiin viimeksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne naiset sitten tekee sen onnistumisen eteen? Kertaakaan en ole kahvilla käynyt niin, että nainen olisi saapunut hienossa iltapuvussa, kampaus viimeisen päälle jne, niin ainakaan mistään ylimääräisestä pynttäytymisestä ei voi puhua.
Muutenkaan et anna naisista kovinkaan ylevää kuvaa, kun käytännössä kaikki tavat liehitellä mitä listaat, on rahassa mitattavia asioita. Täälläkin vähän väliä kuorossa halveksutaan, jos miehet ehdottaa kävelyä tms, joka ei maksa muuta kuin tekemisen vaivan.
No ei ti
Seksistä pidättyminen on totaalista itsekkyyttä ja parisuhteen toisen puolen hylkäämistä. Turha odottaa vastapalveluksia muissa asioissa. Puoliso olisi kaivannut apua jossain tietokonejutuissa, mutta en viitsi enää auttaa, kun ei edes yritä oppia ja seksiä ei näy. Onneksi on Tinder sun muut, joista löytyy seksiseuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen naimisissa oleva nainen, joten en tiedä nykydeittikulttuurista mitään. Kuitenkin, jos pitäisi nyt alkaa deittailemaan, niin kyllä minä olettaisi, että mies tarjoaa kaiken treffeillä. Miksi minä edes lähtisin treffeille, jos joudun itse maksamaan? Kyllä minut pitää vietellä. Avata ovi, tarjoutua laittamaan takki naulakkoon, kehua kauniita silmiäni. Sitten minäkin olen halukas antamaan sitä mitä mies haluaa saada. Jos mies ei kahvia viitsi maksaa, niin se on sitten siinä ja seuraavaa kertaa ei tulisi. Tienaan minäkin itse rahani, mutta haluan tulla kohdelluksi arvokkaana ja ihailtuna. Sellaisena johon kannattaa panostaa.
Maailma on muuttunut ja naiset tienaavat nykyään yhtä hyvin kuin miehet. Kuitenkin odotetaan miehen tarjoavan treffeillä, kuin joku maksuautomaatti, vaikka feministit ovat jo tasapäistäneet molemmat
"Tilastollisesti miehet tienaavat enemmän, mutta kyse on lähinnä ammantivalinnoista. Miehet ovat yliedustettuina stem -aloilla ja monilla aloilla ovat valmiita tekemään enemmän töitä kuin naiset."
Tiettyyn pisteeseen asti näin. Sitten on myös selittämätön palkkaero, joka perustuu vain ja ainoastaan sukupuoleen. Alasta riippuen 7-15%. Korostuu juurikin noilla stem-aloilla, joissa naiset tekevät yhtä vaativia töitä kuin miehet.
https://akava.fi/blogit/naisten-palkkapaiva-muistuttaa-tasa-arvon-heiko…
https://www.tek.fi/fi/uutiset-blogit/naisen-palkka-jaa-miehen-palkasta-…
https://proliitto.fi/fi/ajankohtaiset/sukupuolten-tasa-arvo-toissa-edis…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minä maksan omat kahvini koska seurani ei ole maksullista. Kaikki eivät odota että mies kaivaa kuvetta.
Kannattaa kuitenkin miettiä asiaa, ettet joudu suhteissa puhtaasti maksunaiseksi, kun et edes testaa, onko miehellä halua maksaa mistään. Et saa tietää, oletko tavoittelun arvoinen.
En minä miehen kahvia maksa vaan omani. Ja oletan että mies maksaa oman elämisensä ja syömisensä jatkossakin, kuten itsekin teen. Outoa ajatella että joku kahvikuppi osoittaisi sen että minua tavoitellaan. Halvalla lähtisi jos olisin maksullinen.
kaikki naiset ovat maksullisia. toise
On synnyttänyt ja hoitanut lapset sekä pyörittänyt arkea. Meillä on kuitenkin samalla aina ollut siivooja ja lasten ollessa pieniä lastenhoitaja myös mukana matkoilla. Aika helpolla on päässyt. Toki olen voinut keskittyä uraan ja tullut taloudellisesti riippumattomaksi, joka mahdollistaa paljon asioita. Kalleinta seksiä on kuitenkin avioseksi, jos sille haluaa hintalappua ruveta laskemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko sellaisia miehiä oikeasti olemassa, jotka eivät maksa treffeillä? Uskomatonta. Entä aikuiset 40+ miehet? Maksatteko te viehättävän deittinne ravintolalaskun? Onko tämä nyt jokin nuorten juttu, vai onko yleistä aikuistenkin kesken, että mies ei maksa?
Ei tulisi mieleenkään mennä ensitreffeille ja olettaa naisen maksavan mitään. En salli tätä, vaikka nainen ehdottaakin maksavansa osuutensa. Vähän ritarillisuutta pitää sentään olla.
Toivottavasti et ala kiusallisesti vänkäämään asiasta jos nainen haluaa maksaa oman osuutensa ja sen myös tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti et ala kiusallisesti vänkäämään asiasta jos nainen haluaa maksaa oman osuutensa ja sen myös tekee.
No mutta jos naisesta haluaa ap:ta lainaten "parittelukumppanin" niin pitäähän tällöin nyt kahvi maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta jos naisesta haluaa ap:ta lainaten "parittelukumppanin" niin pitäähän tällöin nyt kahvi maksaa.
Riippuu naisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu vähän siltä että nykyään on kaksi eri maailmaa tuon tapailun suhteen. Se missä oikeasti etsitään kumppania ja missä nainen on yleensä aloitteellinen osapuoli, ja sitten tuo treffimaailma, jossa enemmän tyydytetään romantiikan ja perinteiden nälkää, mutta ei ihan tosissaan olla kumppania hakemassa. Tuo tilanne saa sitten vähän kaikki osapuolet katkeriksi. Toiset siksi koska kumppania ei löydy, ja toiset siksi koska perinteistä romantiikkaa ei löydy.
Niin jos aloittaja oikeasti tietäisi minkälainen maailma nykypäivän deittiappimaailma on, niin ehkä harkitsisi vielä mielipidettään ennen aloituksen tekemistä. Se mitä itse olen tutustunut ja treffaillut naisia, niin millään tarjoamisilla ja kukilla ei ole ollut minkään valtakunnan merkitystä mihinkään.
Se millä on valtava merkitys on siinä, että onko miehellä huomattavan korkea tulotaso tai varallisuutt
En ole väittänyt, että niillä kipinä sytytetään, vaan sitä lietsotaan, sitä se liehittely on, osoitetaan kiinnostusta ja huomioidaan kaikin tavoin, jos nainen tykkää kukista, niin kyllä siinä lisäpisteitä saa kun vie hänelle kukkia, koska se on romanttista. Se voi olla että kipinä sammuu saman tien, jos naisesta tuntuu, että mies ei ole tosissaan kiinnostunut jos ei tee mitään romanttista, eli sellaista jota kiinnostuneet/ihastuneet miehet yleensä tekee, pientä vaivannäköä. Esim. minä ja mieheni tutustuttiin aikoinaan niin, että ei ensimmäiseen kolmeen kuukauteen nähty toisiamme, siihen aikaan kännyköissä ei ollut kameroita, eli lähetimme tavallisessa postissa kuvamme toisillemme ja lähettelimme miljoona tekstiviestiä ja puhuimme tunteja puhelimessa. Olin sitten muuttamassa huomattavasti lähemmäs hänen paikkakuntaansa, ja mies heti tarjoutui että voi tulla kantamaan tavaroita muutossani. Kieltäydyin, koska en halunnut ensitapaamisemme olevan muutto, joka on kauheaa aikaa. Mutta se, että hän tarjoutui ajamaan parin tunnin matkan, kantaakseen minun huonekalujani ja satoja kirjojani, teki kyllä sellaisen fiiliksen, että tämä mies on tosissaan. Tosin myöhemmin kun ollaan muutettu useamman kerran, mies vannoo ettei mun kirjojani enää raahaa seuraavaan paikkaan, no en kyllä sitä oletakaan kun hän on sairas, eikä ole enää muutenkaan niin nuori ja friksevä kuin 25 vuotta sitten. Ei meidän suhde olisi jäänyt syntymättä vaikka mies ei olisi tarjoutunut tulemaan kantajaksi, mutta kuten huomaat, minä muistan sen kaikkien näiden vuosien jälkeen, kaiken sen jälkeen mitä olemme yhdessä kokeneet, ja arvostan edelleen mieheni elettä silloin.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään vallitsee tasa-arvo.
Edelleen, romantiikka ei liity tasa-arvoon mitenkään. Jos et sitä ymmärrä, jäät yksin.
Vierailija kirjoitti:
En aio lukea koko ketjua, mutta tuliko aapeen kysymykseen yhtään vastausta? Siis siihen, että miten miehet nykyään osoittavat olevansa herrasmiehiä ja kiinnostuneita treffikumppanistaan, ja miten hurmaavat hänet?
Ikävä kyllä ei. Ei tästä tule hullua hurskaammaksi, kun miehet edelleen jumittaa siinä, että pitäisi kahvikupillinen maksaa ja naiset ei ole sen arvoisia. Näköjään romantiikka ja hyvät käytöstavat ovat kuolleet viimeisten parinkymmenen vuoden aikana. Joten, en ihmettele enää syntyvyyden rajua laskua. Suomalaiset kuolevat pois, ja viimeinen sammuttaa valot.
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos mies joutuu naistenkanssa kahlaressaa esim käymään 100 ensitreffeillä? Esim se 5€ kahvi alkaakin jo tuntumaan jossain, illallisista puhumattakaan. Ei senttiäkään rahaa naisiin, lopettakaa treffailu.
Jos oikeasti pitää ihastua sataan naiseen niin paljon että vie treffeille, eikä niistä synny parisuhdetta, on ongelma paljon suurempi kuin se vitosen menetys per nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä odottaisin, että jos mies olisi minusta kiinnostunut ja kutsuisi treffeille (vaikka syömään ravintolaan) niin hän myös tarjoaisi tai ainakin ehdottaisi että tarjoaa. Samalla periaatteella, kuin jos kutsun ihmisiä kylään luokseni, niin aina minä kahvit tai ruoan laitan ja tarjoan, enkä oleta muiden osallistuvan siihen rahallisesti. Jos itse menen kylään, vien yleensä jotain kahvileipää tai muuta tuomisiksi ja niin tekee moni muukin kylään tullessaan. Tämä on peruskäytöstapoihin kuuluvaa kohteliaisuutta.
Kun mennään kaverin kanssa tai isommalla porukalla yhdessä kahville tai syömään, on oletus että kumpikin tai kukin maksaa itse. Ei siinä ole tarkoitus tehdä toiseen vaikutusta tai koettaa huomioida erityisesti - toki jos on vaikka syntymäpäivä tai muu juhla, on kiva tarjota myös kaverille. Mutta jos on kyse seurustelukumppanista tai treffeistä, niin tilanne on erilainen ja siinä
Ei tietenkään kukaan pelkän tinderin perusteella ketään vie syömään, hulluko olet? Ja monta naista kuukaudessa? Eli oikeasti ne ei ole sellaisia naisia joista olet oikeasti kiinnostunut ja haluat seurustella, aloittaa parisuhteen? Jos kyse on pelkästä irtosuhteesta, niin tarviiko siinä mennä treffeille yhtään mihinkään, kysyy vaan että teille vai meille, niin ennenkin tehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Useat naiset käyvät treffeillä vain syömässä, ilman mitään aikomusta lähteä toisille treffeille. Olen tarjonnut parit kerrat kun naisella on ollut rahat tiukilla ja näinä kertoina ei ole kertaakaan ollut uusia treffejä. Ne kerrat joina en ole tarjonnut mitään, on aina ollut uudet treffit. Rahan käyttö ei ole yhtä kuin kunnioitus tai arvostus, se että huomioi toista ihmisenä on. Tietysti jos raha on yksi kriteeri parinhaussa, kuten monella ketjun naisella tuntuu olevan, niin sitten valitaan mies sen rahankäytön perusteella. Kukaan ei menetä mielestäni mitään.
Jos olet tosissasi kiinnostunut naisesta jonka viet syömään, olet aika huono ihmistuntija jos se nainen on vain ilmaista ruokaa vailla. Kuinka pitkään juttelet, miten syvällisiä, naisen kanssa ennen syömään kutsumista? Rahan käytöstä ei ole kyse, vaan romantiikasta. Jos joku naisparka etsii miehistä rahaa, se on hänen häpeänsä, rakkautta ei tule löytämään.
Eli niin tai näin, miehen vika. Ongelma on se, että naisten puheet ja teot ovat niin ristiriidassa keskenään. Tasa-arvoa halutaan, mutta käytäntö on muuta. Edelleen moni pitää enemmän siitä ns. perinteisestä miehestä mitä tulee varallisuuteen, vastuun kantoon ja käytöstapoihin.
Me too oli aikanaan hyvällä asialla, mutta nyt siitä on tullut vallan väline. Kaikki tuo "riiaaminen, vokottelu, flirttailu" voidaan tulkita seksuaaliseksi ahdisteluksi - jos nainen niin vain päättää. Uskon, että jos mies on vähänkään epävarmempi ja ujompi, tämä me too tosiaankin tekee liian varovaiseksi. Moni nuori mies on ihan pihalla siitä, miten naisten kanssa pitäisi toimia, niin tai näin, aina väärin päin.
Toisaalta, kohta ei löydy yhtään julkkismiestä joka ei olisi syytteessä jostain, vuosia sitten tapahtuneista jutuista. Aika kyyniseksi sitä on tullut, en enää oikein usko mihinkään naisten syyttelyihin ilman kovaa faktaa. Joskus oli toisin, taisin vaan silloinkin olla liian sinisilmäinen.
Vierailija kirjoitti:
Ne nuoret, jotka ovat saaneet kotoansa käytöstavat , pääsevät jo niiden ansiosta elämässä helpommalla. Helpottaa työmarkkinoilla ja parisuhdeasioissa.
Tapojen lisäksi malleja pitäisi olla terveestä tunnesäätelystä ja siitä, miten osoitetaan positiivisia tunteita toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä odottaisin, että jos mies olisi minusta kiinnostunut ja kutsuisi treffeille (vaikka syömään ravintolaan) niin hän myös tarjoaisi tai ainakin ehdottaisi että tarjoaa. Samalla periaatteella, kuin jos kutsun ihmisiä kylään luokseni, niin aina minä kahvit tai ruoan laitan ja tarjoan, enkä oleta muiden osallistuvan siihen rahallisesti. Jos itse menen kylään, vien yleensä jotain kahvileipää tai muuta tuomisiksi ja niin tekee moni muukin kylään tullessaan. Tämä on peruskäytöstapoihin kuuluvaa kohteliaisuutta.
Kun mennään kaverin kanssa tai isommalla porukalla yhdessä kahville tai syömään, on oletus että kumpikin tai kukin maksaa itse. Ei siinä ole tarkoitus tehdä toiseen vaikutusta tai koettaa huomioida erityisesti - toki jos on vaikka syntymäpäivä tai muu juhla, on kiva tarjota myös kaverille. Mutta jos on kyse seurustelukumppanista tai treffeistä, niin tilanne on erilainen ja siinä
Ymmärrätkö miten kalliiksi tulee tarjota jokaiselle treffikumppanille illallinen? Sanotaan että käyt 10 tindertreffeillä eri naisten kanssa, ja jokainen illallinen maksaa 50e ylimääräistä. 500e pelkkiin treffikumppanin ruokiin parin kuukauden aikana. Ja lisäksi nainen olettaa miehen tarjoavan jatkossakin kaikki treffit ja lounaat.
Ei kannata mennä lounaalle koskaan ekoilla deiteillä treffeillä. Lasillinen on parempi ja sen tarjoaminen luonnonkauniille tatuoitumattomalle vaimomateriaalia olevalle neidolle on ihan ok
Vierailija kirjoitti:
Eli niin tai näin, miehen vika. Ongelma on se, että naisten puheet ja teot ovat niin ristiriidassa keskenään. Tasa-arvoa halutaan, mutta käytäntö on muuta. Edelleen moni pitää enemmän siitä ns. perinteisestä miehestä mitä tulee varallisuuteen, vastuun kantoon ja käytöstapoihin.
Me too oli aikanaan hyvällä asialla, mutta nyt siitä on tullut vallan väline. Kaikki tuo "riiaaminen, vokottelu, flirttailu" voidaan tulkita seksuaaliseksi ahdisteluksi - jos nainen niin vain päättää. Uskon, että jos mies on vähänkään epävarmempi ja ujompi, tämä me too tosiaankin tekee liian varovaiseksi. Moni nuori mies on ihan pihalla siitä, miten naisten kanssa pitäisi toimia, niin tai näin, aina väärin päin.
Toisaalta, kohta ei löydy yhtään julkkismiestä joka ei olisi syytteessä jostain, vuosia sitten tapahtuneista jutuista. Aika kyyniseksi sitä on tullut, en enää oikein usko mihinkään naisten syyttelyihin ilman kovaa faktaa. Joskus oli t
Ihan oikeasti, antakaa nyt joku edes yksi esimerkki jossa miehen lähestyminen on "tulkittu" ahdisteluksi. Ei sellaista tapahdu, ellet jatka limaista ehdotteluasi vielä ei:n jälkeen.
Miten aivokuollut pitää olla että sekoittaa lähestymisen ahdisteluun?
Tuskin se mies on oikeasti kiinnostunut yhdestäkään noista naisista, aloituksen romantiikasta puhumattakaan, kun noin monta ehtii parissa kuukaudessa tapaamaan.
Juuri tuollaiset ihmiset on se mikä on tappanut koko riiastelun ja romantiikan. Harratustreffailijat.