Miehen tehtävä perheessä?
Minulle on tullut sellainen asia eteen, etten enää tiedä omaa tehtävääni perheessä. En osallistu lasten harrastuksiin. Emme nuku vaimon kanssa yhdessä, emmekä ruokaile yhdessä, emme katso edes televisiota yhdessä. Toisin sanoen minä vaan maksan laskut, eikä vastineeksi ole oikein mitään. Mikä on oikeasti miehen paikka. Mikä on miehen tarkoitus perheessä muuta kuin toimia maksajana. Tietysti välitän perheestäni, mutta perhe-elämäni on pelkkää työtä ja päänsärkyä.
Kommentit (304)
Tässäpä vaihtoehtoja sinulle:
1. Lopeta laskujen maksu kun olet vain "rahapussi" perheessä.
2. Hanki itsellesi joku harrastus, nyt syksyllä esim työväenopiston kurssit alkavat.
3. Vaadi, että vaimosi laittaa ruokaa sinulle myös (kun maksat kauppalaskut) ja että syötte yhdessä, lapset ei saa syödä telkkarin ääressä olohuoneessa.
4. Etsi itsellesi rakastajatar, esim netistä.
5. Hanki avioero ja itsellesi uusi elämä.
6. Älä ole nynny ja vaimosi tossun alla.
7. Tsemppiä, olet mies!
Keskustele vaimosi kanssa, eiköhän asiat selviä, koska eihän tuo ole normaalia. Luultavasti kuitenkin ero edessä, mutta parempi sekin kuin huono liitto.
Joo. Olen ollut kerran aviksessa ja tehtäväni oli toimia vain rahasampona ja pölyrättinä. Kun erosin niin päätin etten enää koskaan ala leikkimään kotia kenenkään naisen kanssa. Mieluummin nautin sinkkuudestani kun lahjottelen niitä epäkiitollisille märmättäjille saamatta mitään kiitosta seksistä puhumattakaan. Olen nyt tosin seurustellut erään naisen kanssa kaksi vuotta, mutta asumme omissa asunnoissa. hän on kyllä reilu ja työssäkäyvä, mutta yhteen muuttaminen ei vielä tule kysymykseen lähiaikoina. Tuskin koskaan.
Vierailija kirjoitti:
2. Hanki itsellesi joku harrastus, nyt syksyllä esim työväenopiston kurssit alkavat.
3. Vaadi, että vaimosi laittaa ruokaa sinulle myös (kun maksat kauppalaskut) ja että syötte yhdessä, lapset ei saa syödä telkkarin ääressä olohuoneessa.
7. Tsemppiä, olet mies!
Mitä jos tuo mies tekisi itse ruokaa vaihteeksi koko perheelle? Jos vaimo ei kokkaa miehelle, se on selkeästi naisen vastalause siihen, että mies ei tee mitään. Nainen on lopettanut miehen passaamisen ja huolehtii enää itsestään ja lapsista.
Juu jos ei elvytysyritykset! auta eli yhteistä aikaa, tai vaimo sanoo ettei ole tekemistä..yms, skeidaa. Avioero on ihan hyvä, laitoin lusikat jakoon ja hyvin on mennyt meillä sen jälkeen kaksi yhteistä lasta vuorotelaan kuukaudessa x määrä milloin on mulla. Muistakaa että eläminen on elämistä varten eikä huijari valtiota varten!
Vierailija kirjoitti:
7. Tsemppiä, olet mies!
Edellä olevat vaihtoehdot ovat hyviä. Kannatan siis niitä.
Mikäli kotirintama on tyytyväinen, jotta maksat laskut eikä muuta tartte tehdä, niin eihän se huono juttu ole. Mikäli vain "pörssi" kestää sen. Hommaat tosiaan salarakkaan jostakin tai käyt maksullisissa. Käy vaikka vielä viettämässä äijien kanssa vähän iltaa jne. Panet eukkoas, jos se kerran parissa kuukaudessa sattuu ruinaamaan. Kaikki ovat onnellisia!
Tämä on miehen osa. Yhteiskunta on asettanut miehelle vastuuta lähes kaikista perheeseen liittyvistä vastattavista asioista. Miehellä on vain velvollisuuksia mutta vaimolla ja lapsilla vain oikeuksia. Nykyisinhän puhutaan vain naisten, lasten, maahan*muuttajien yms oikeuksista. Miehellä ei ole mihinkään oikeutta jos vaimo ei anna mutta kieltää vieraat. Minä olen nyt lopettelemassa perheen elatusta siirtymällä putkeen ja eläkkeelle. Kaikki perheessä ovat jo aikuisia ja eläkerahat riittävät minulle. Hankkikoot vaimo ja lapset leipänsä mistä haluavat. Alan elää ittelle.
Vierailija kirjoitti:
No meillä mies on perheen pää. Hän on se joka pysyy aina rauhallisena vaikka mitä kävisi. Kotihommia hän ei tee kyllä oikeastaan ollenkaan. Maksamme molemmat omat laskumme, lasten kulut ja ruuat maksan aika lailla minä kun minä siellä kaupassa käyn. Kohtaamme erityisesti makuuhuoneessa, se vahva liima meillä.
Ja ei, en ole trolli vaikka meillä eletäänkin perinteisten perhearvojen mukaan (toki aivan vapaasta tahdosta).
Mitäs perinteistä tuossa on? Sinä maksat ja teet kotityöt. Perinteisten arvojen mukaan mies maksaisi laskut ja lasten kulut.
Onnekas ukko sulla kyllä.
Saanko vielä arvata: vaimosi on lihonut naimisiinmenonne jälkeen n.30kiloa ja tietenkään ei käy töissä, eikä tietenkään hoida kotitöitä ollessaan päivät kotona(lapset tietenkin päiväkodissa, täytyyhän akankin levätä ts. löhötä sohvalla), femakkoemakot kun ovat opettaneet, että se on sovinismia, että naisen täytyisi hoitaa kotia,(sehän ei ole sinun puoleltasi osallistumista kodinhoitoon, että teet vähän pidempää päivää työssä ja elätät perheen!!!). Yleistä suomessa, ja syy miksei minun kotiini tule koskaan suomalaista ämmää siivelläeläjäksi.
Onneksi mulla ei oo MITÄÄN noista kaikista ongelmista mitä tässä ketjussa ihmiset kirjoittelee. Ei ole lapsia, ei asuntovelkaa. Ihana mies ja suhde. En hanki ikinä lapsia vaikka kohta pitäisi jos haluaisi. :D Nämä Vauva.fi keskustelut auttaa hyvin päätöksenteossa. Tuntuu että kaikki on vaan narisemassa siitä että on avioliitossa ja elämässä on muitakin kuin oma perse. Milloinka saa liian vähän seksiä, milloin liian vähän apua kotona. Nari nari nari. Siinä vaiheessa kun koko suhde on sitä narisemista niin sitten ihan oikeasti kannattaa miettiä että haluaako tuhlata aikaansa suhteeseen jossa ei ole hyväolla ja joka ei toimi. Me ollaan täällä vain hetki. Vanhukset sen tietää, ne vuodet vieriin niin nopeasti että se on kuin hyvin varjeltu salaisuus että joku päivä sitä vaan herään keski-ikäisenä. :)) Elämän täytyy olla joskus sitä juhlaa ja oikeastaan se voi sitä olla vähän joka päivä.
Oot tossu, nysvä vässykkä! Miten voi joku päästää kakarat määräämään tohon tyyliin! Oisko kannattanut kasvattaa ja olla aikuisen mallina jo varhaisessa vaiheessa eikä nysvätä töissä tai jossain takavasemmalla. Pelkkä rahan kantaminen kotiin ei sun asemaa lasten ja vaimon silmissä kasvata.
Ja käyttäsit senkin ajan mitä koneella nysväät johonkin kehittävään lasten kanssa.
Mikähän äidin tehtävä perheessä? Minä maksan laskut ja osallistun lasten harrastuksiin. Tällä hetkellä ovat jo aikuisia.
Miehen tehtävä perheessä on käydä kotona syömässä ja nukkumassa. Ehkä välissä vähän katsoa telkkaria ja tietokonetta. Laskut maksaa puoliksi. Lasten kanssa ei tee mitään eikä kotona tee mitään. Ja nalkuttaa ja räksyttää kaikesta. Surkeita tapauksia nämä miehet. Eipä ole ihme jos ei vaimo hymyile ja käy vieraissa. Katsokaapa peiliin hyvät herrat, vika lienee peilissä ;). Ei itsessä ainakaan..
Pitää huoli, että syöjiä riittää pirtissä jne..
Vierailija kirjoitti:
Onneksi mulla ei oo MITÄÄN noista kaikista ongelmista mitä tässä ketjussa ihmiset kirjoittelee. Ei ole lapsia, ei asuntovelkaa. Ihana mies ja suhde. En hanki ikinä lapsia vaikka kohta pitäisi jos haluaisi. :D Nämä Vauva.fi keskustelut auttaa hyvin päätöksenteossa. Tuntuu että kaikki on vaan narisemassa siitä että on avioliitossa ja elämässä on muitakin kuin oma perse. Milloinka saa liian vähän seksiä, milloin liian vähän apua kotona. Nari nari nari. Siinä vaiheessa kun koko suhde on sitä narisemista niin sitten ihan oikeasti kannattaa miettiä että haluaako tuhlata aikaansa suhteeseen jossa ei ole hyväolla ja joka ei toimi. Me ollaan täällä vain hetki. Vanhukset sen tietää, ne vuodet vieriin niin nopeasti että se on kuin hyvin varjeltu salaisuus että joku päivä sitä vaan herään keski-ikäisenä. :)) Elämän täytyy olla joskus sitä juhlaa ja oikeastaan se voi sitä olla vähän joka päivä.
Niin ja tosiaan kukaan mies ei tule koskaan alistamaan minua rahalla.. "Minä maksan kaiken ja sinä vaan makaat sohvalla". Polttaisin koko sohvan jos joku sanoisi mulle noin. Siinähän näkisi ettei sohvalla ole kerennyt istua. Itse en voisi jäädä kotiin ylpeyteni takia. Mies saa etulyöntiaseman rahasta ja käyttää sitä ns. "rakastamaansa" vaimoa kohtaan. Raha on vain rahaa, sillä saa ruokaa ja katon päänsä päälle. Mies asettaa itsensä jumalan paikalle kun hän "joutuu" käymään töissä. Itse nautin työn teosta ja en ole siitä valittanut ikinä. Nari nari nari nari.
Kehu käyneesi työkaverin luona syömässä ja hänen vaimonsa oli laittanut aivan mahtavaa ruokaa.
Vie muksut vaikka lätkämatsiin(riippuen tietty iästä), tulee ainakin jokin muisto isästä ja lapsuudesta
Menkää yhdessä ostamaan perheellä vaikka sukset tai luistimet.
Ota muksut mukaan kalalle, metsään marjastamaan ja sienestämään ja vaikka laavulle makkaraa paistamaan (tietty jos olet niin avuton ettet saa nuotiota syttymään niin unohda sit tämä).
Tee joku viikonloppu ruokaa koko perheelle tai vaikka vie perhe ulos syömään jotain extrahyvää.
Ripottele ruusunterälehdistä sydän makuuhuoneen sängyn päälle.
Monista näistä asioista tulee hyvä mieli myös itsellesi, eikä pelkästään perheellesi.
Minä olen ottanut valtaan keittiön jo sen takia että teen nopeammin ja parempaa ruokaa kuin toinen (hän tosin kyllä saattaa hyväsydämisyyttään juoksu leipoa pullia kun tulen treeneistä kotiin)I. Minä teen remonttihommat koska olen niissäkin parempi ja nopeampi kuin toinen. Pyykkivuoro on sillä kuka huomaa likapyykkikorin täyttyneen. Kumpikin käy töissä ja tulomme ovat melko samat, suurin osa laskuista menee suoraveloituksella, kummallakin omat tilit paitsi ruokakauppatili on yhteinen, eipä ole koskaan tullut narinaa rahoista...
Seksin määrä ja laatukin riippuu viikoista mutta 2-3 kertaa viikossa riittää hyvin ja ja asiasta keskustellessa toinenkin tuntui olevan tyytyväinen.
Itsehän nukun joskus sohvalla koska kärsin kroonisesta selkävaivasta enkä vitsi häiritä toisen unta pyörimiselläni.
Jotain tämän tyylistä kuvittelin parisuhteen/perheen olevankin ja hyvältä se tuntuu :)
Juuri samat tuntemukset on tääläki. Että et oo yksin asian kans ainakaan. Eli menee justiinsa noin ku kerroit. Ja sitten jos ero tulis nii nainenhan se lapsetki vie, että todellaki. Mikä on se miehen palkka?? Nooh vaa en jaksa enää välittää, oon nii turtunut kaikkeen. Päivä kerrallaan.
Kyllä seksiä pitäisi hoitaa niin miehekkäästä, että pelkästään sillä pysyy perheen päänä. Jos sen antaa repsahtaa, menee lopulta kaikki. Sinulla on jo mennyttä tuo perhe eli etsi uusi eukko ja aloita sen kanssa puhtailta lakanoilta. Muista naida niin, että miehen paikka pysyy päivänselvänä. Älä usko kukkahattuja, että muka joku muu olisi tärkeämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja tosiaan kukaan mies ei tule koskaan alistamaan minua rahalla.. "Minä maksan kaiken ja sinä vaan makaat sohvalla". Polttaisin koko sohvan jos joku sanoisi mulle noin. Siinähän näkisi ettei sohvalla ole kerennyt istua. Itse en voisi jäädä kotiin ylpeyteni takia. Mies saa etulyöntiaseman rahasta ja käyttää sitä ns. "rakastamaansa" vaimoa kohtaan. Raha on vain rahaa, sillä saa ruokaa ja katon päänsä päälle. Mies asettaa itsensä jumalan paikalle kun hän "joutuu" käymään töissä. Itse nautin työn teosta ja en ole siitä valittanut ikinä. Nari nari nari nari.
Elät feikki elämää. Ei se pelkkä seksi pitkälle kanna. Eihän sulla ole lapsiakaan joten et tiedä perhe elämästä mitään. Meillä on 2 aivan mahtavaa lasta ja toinen on jo lukiossa.
- ohis
Miksi et osallistu mihinkään? Pitäisikö sinua jonkun pyytää? Sanotko sinä vaimollesi mitä pitää tehdä? Et. Miksi sinulle pitää sanoa sitten mitä sinun pitää tehdä. Olet tyhmä ja itsekäs mies. Ellet osaa osallistua niin muista sekin, että osallistumista on myös se että tienaa rahaa ja maksa laskut. Olet kai jo alun pitäen jättäytynyt taka-alalle. Nyt kukaan ei enää edes odota sinulta mitään. Sinun itsesi pitää osallistua. Tee sitä ruokaa viikonloppuna tai vapaapäivänäsi ja ruokailkaa yhdessä. Miksi mariset jos et tee asioiden eteen mitään, vai pitäisikö jonkun muun tehdä, kantaa sinut ruokapöytään, viedä pelikentän laidalle katsomaan lastesi pelejä vai mitä sitten he harrastavatkaan. Olet kyllä harvinaisen saamaton mies.