40 alueella joku meinasi ajaa minun ja ystäväni päälle.
Tie oli yksikaistainen, toiselle kaistalle auto pysähtyi joten lähdimme ylittämään suojatietä mutta sieltä toiselta kaistalta tuli auto törkeää ylinopeutta ja se meinasi ajaa meidän päälle. Kyseinen auto ajoi arvion mukaan 50-60 nopeutta vaikka kyseessä on 40 alue eli kyseessä on törkeä ylinopeus.
Aina kun auto on pysähtynyt suojatielle niin myös viereisen kaistan auton on pakko pysähtyä siihen. Olen muutenkin huomannut että nykyään tuo liikenne on kuin villi länsi, harvaa kiinnostaa liikennesäännöt ja liikenne turvallisuus.
Onko teille meinannut sattua lähellä piti tilanteita?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Yksisuuntainen kahdella kaistalla?
Joo. Kannattaa olla varovainen noissa. Ei tarvi sit jälkikäteen itkee.
Ratissa voi olla joku vanhus, väsynyt, keskittyminen muusta syystä harhautunut.
Yksi suuntainen missä oli kaksi kaistaa. Kyseessä ei ollut vanhus vaan joku 20-30 vuotias mies ja auto oli farmari bmw. Mietin että onko tuollaisissa tilanteissa järkeä ottaa rekkari ylös ja ilmoittaa polliisille?
Ap
Eihän yksikaistaisella tiellä ole mitään viereistä kaistaa samaan suuntaan jota tuo sääntö koskisi.
Mutta ihan yleisesti: aina tulee noudattaa varovaisuutta ja omaa järkeä tienylityksissä.
Ihmiset ei osaa enää edes ajaa autoa eikä ne osaa liikennesääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän yksikaistaisella tiellä ole mitään viereistä kaistaa samaan suuntaan jota tuo sääntö koskisi.
Mutta ihan yleisesti: aina tulee noudattaa varovaisuutta ja omaa järkeä tienylityksissä.
Aijaa? Mä olen ajatellut että jos suojatien eteen on pysähtynyt auto niin silloin viereisen kaistan auton on myös pysähdyttävä siihen suojatien eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi suuntainen missä oli kaksi kaistaa. Kyseessä ei ollut vanhus vaan joku 20-30 vuotias mies ja auto oli farmari bmw. Mietin että onko tuollaisissa tilanteissa järkeä ottaa rekkari ylös ja ilmoittaa polliisille?
Ap
Ilmoita ihmeessä. Yksi ilmoitus tuskin saa toimenpiteitä aikaan, mutta jos tästä samasta autosta tulee muitakin ilmoituksia niin alkaa poliisiakin kiinnostaa.
Liikkuvan poliisin lakkauttaminen oli virhe koska nykyään oikeastaan kukaan ei valvo liikennettä. Jos ajat nopeusrajoitusten mukaan niin kaaharit syyttä sinua alinopeudesta ja sitten ne tulevat roikkumaan takapuskuriin kiinni.
No itse tiputan vauhtia entisestään kun takapuskurissani roikutaan. Suurin sallittu nopeus on se nopeus mikä ilmoitetaan liikennemerkillä, ajan maksimissaan sitä ja jos se kaahareita ottaa päähän niin se on voivoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kun tie oli yksikaistainen, lue nyt edes Ap:n postauksen ensimmäiset sanat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa? Mä olen ajatellut että jos suojatien eteen on pysähtynyt auto niin silloin viereisen kaistan auton on myös pysähdyttävä siihen suojatien eteen.
No voi hyvänen aika, lue nyt edes Ap:n avauspostauksen KOLME ENSIMMÄISTÄ SANAA. Niissä sanotaan, että tie oli yksikaistainen.
Se on aina ylinopeutta ajavan vika, jos ajat 40 alueella 41 niin se on sen ylinopeutta ajavan vika.
Minä se vain olin, harmi kun ette jääneet alle.
oliko naamas luurissa ja kuulokkeet korvilla?
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettlen minkä tasoinen autokoulu on Eestissä, eestin kilvillä ajavat ihan ääliömäisesti liikenteessä. Samoin jotkut taksikuskit ajaa kuin idiootit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettlen minkä tasoinen autokoulu on Eestissä, eestin kilvillä ajavat ihan ääliömäisesti liikenteessä. Samoin jotkut taksikuskit ajaa kuin idiootit.
Kyllä se firman (valkoinen) paku on kuitenkin pahin.