Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieläkö joku konmarittaa?

Vierailija
19.05.2024 |

Itse juuri heittelen kaikenlaista pois. 

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks🙋 olen nyt viikon verran vienyt jotain minulle tarpeetonta tavaraa roskiin. En osta uutta tilalle. 

Vierailija
22/70 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse konmaritin niin että pois heittämisen sijaan vein ylimääräiset tavarat varastoon ja olen sieltä tarvinnut muutamassa vuodessa melkein kaikkea.

Tämä todistaa minkälaista konmaritus on: niiden asioiden heittämistä pois joita sitten kuitenkin myöhemmin tarvitsee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu tottakai ja näemmä myös lomareissuillla muualla. Vein sukulaisten mökiltä viisi jätesäkillistä roinaa. 

Me konmaritettiin miehen sukumökki. Kolmen sukupolven kantamana roinaa oli kertynyt. En edes tiedä kuinka monta jätesäkillistä, mutta useita isoja peräkärrykuormallisia meni kaatopaikalle ja paljon myös poltettiin mitä pystyi. 

Ja sitten joku sukulaisista näki kaupan kassajonossa lehden, jossa luki: "Näistä kotien aarteista maksetaan nyt maltaita, ethän heitä pois".  Kaamea totuus alkoi valjeta, ja nyt ette uskalla nokkaanne sukumökillä näyttää.

Vierailija
24/70 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"heittelen kaikenlaista pois" =/= konmaritus

Konmaritus on juuri sitä että heitetään paljon pois että voi taas ostaa uutta tilalle. 

Ei todellakaan ole. 

On ihan kansainvälisesti ja käytännön tasolla todistettu että se trendi oli juuri sitä!

Vierailija
25/70 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotisolarium

Leipäkone

Trampoliini

Konmaritus

Lihashuoltovasara

Aamiaiskaappi

Vierailija
26/70 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin konmarittaa Marie Kondōa suuhun.

Kylläpä tekköö hyvvee!

Vierailija
27/70 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse konmaritin niin että pois heittämisen sijaan vein ylimääräiset tavarat varastoon ja olen sieltä tarvinnut muutamassa vuodessa melkein kaikkea.

Tämä todistaa minkälaista konmaritus on: niiden asioiden heittämistä pois joita sitten kuitenkin myöhemmin tarvitsee!

Eli teit homman ihan väärin. Minä en edes muista mitä laitoin pois, kun ne eivät olleet tarpeellisia.

Vierailija
28/70 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu tottakai ja näemmä myös lomareissuillla muualla. Vein sukulaisten mökiltä viisi jätesäkillistä roinaa. 

Me konmaritettiin miehen sukumökki. Kolmen sukupolven kantamana roinaa oli kertynyt. En edes tiedä kuinka monta jätesäkillistä, mutta useita isoja peräkärrykuormallisia meni kaatopaikalle ja paljon myös poltettiin mitä pystyi. 

Ja sitten joku sukulaisista näki kaupan kassajonossa lehden, jossa luki: "Näistä kotien aarteista maksetaan nyt maltaita, ethän heitä pois".  Kaamea totuus alkoi valjeta, ja nyt ette uskalla nokkaanne sukumökillä näyttää.

Voin vakuuttaa että mitään arvokasta ei heitetty pois kun ei sinne ole sellaista koskaan vietykään. Mökki on malliesimerkki paikasta jonne viedään kaikki rikkinäinen ja kulahtanut joka ei enää kotiin kelpaa käyttöön. Toki jos joskus tulevaisuudessa otsikoihin pääsee hiki/ties mikä eritetahraiset patjat, linttaan istutut ja rikkinäiset sohvat tai mäntylaverit niin sitten syön sanani. 

Vierailija
29/70 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Tein sen alkusiivouksen vuosia sitten, ja ylläpitosiivouksia kerran vuodessa.

Nyt tänä vuonna mukaan tuli vaatteiden osalta kapselivaatekaappiajattelu. 

Varmaan myös karppaat ja käyt mittauttamassa kilpirauhasarvoja? 🤣😆

Ei sovi unohtaa ferritiiniarvojen mittaamista.

Vierailija
30/70 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotisolarium

Leipäkone

Trampoliini

Konmaritus

Lihashuoltovasara

Aamiaiskaappi

Air fryer

Pizzauuni

Vierailija
31/70 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan konmarita, vaan temutan. Temu on paljastanut minulle, miten paljon maailmassa on minua kiinnostavaa tavaraa. Nytkin on kaksi pakettia tulossa.

Vierailija
32/70 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan se konmarituksen keksijä. Sehän jossain haastattelussa kertoi lopettaneensa koko touhun kun tuli äidiksi ja alkoi olla muutakin mietittävää kuin joku ruukun paikka eteisessä. 

Vierailija
33/70 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upuup

Vierailija
34/70 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei millään raaski luopua tästä. Voi kuinka ihguuuuu....

Vierailija
35/70 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen juuri päinvastaista. Minulla on runsas värikäs koti, täynnä muistoja. Ja kasveja! Rakastan kaunista persoonallista kotiani. Ja saan paljon positiivista palautetta miten hienosti kaikki sopii kodin bohotyyliin.

Vierailija
36/70 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapselivaatekaappi = kokeilet mitkä vaatteet sopivat toistensa kanssa, eli ei mktään uusi ilmiö pukeutumisen historiassa

Vierailija
37/70 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotisolarium

Leipäkone

Trampoliini

Konmaritus

Lihashuoltovasara

Aamiaiskaappi

Älä mollaa leipäkonetta! Sama kone käytössä since 1995! 🍞 💪

Vierailija
38/70 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen juuri päinvastaista. Minulla on runsas värikäs koti, täynnä muistoja. Ja kasveja! Rakastan kaunista persoonallista kotiani. Ja saan paljon positiivista palautetta miten hienosti kaikki sopii kodin bohotyyliin.

Et tee, vaan toimit juurikin konmarin ideologian mukaisesti, kun säilytät kodissa vain tavaroita, jotka tuottavat iloa. Konmari ei ole minimalismia eikä karsimista.

Vierailija
39/70 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tee, vaan toimit juurikin konmarin ideologian mukaisesti, kun säilytät kodissa vain tavaroita, jotka tuottavat iloa. Konmari ei ole minimalismia eikä karsimista.

Ai. Luulin että konmaritus on sitä että hävitetään osa omaisuudesta. En minäkään kaikkea säilytä ja lahjoitan kierrätyskeskukseen. Mutta onko sillä mitään tekemistä konmarituksen kanssa?

Vierailija
40/70 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konmaritus on puhtaasti business. Fillari keksitty uudelleen ja kirjoitettu siitä kirja. Joka myynyt ja kirjailija saanut miljoonatulot. Olisinpa itse keksinyt.