Vieläkö joku konmarittaa?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
En ole konmarittanut. Turhaa touhua.
Miksi tekisitkään sellaista, mikä on sinusta turhaa touhua.
Juu, täällä yksi. Aina välillä innostun käymään jonkun kategorian läpi. Nautin, tulee kevyt olo kun saa turhaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Tein sen alkusiivouksen vuosia sitten, ja ylläpitosiivouksia kerran vuodessa.
Nyt tänä vuonna mukaan tuli vaatteiden osalta kapselivaatekaappiajattelu.
Varmaan myös karppaat ja käyt mittauttamassa kilpirauhasarvoja? 🤣😆
Olet ymmärtänyt väärin, jos nämä asiat kuuluvat mielestäsi yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Tein sen alkusiivouksen vuosia sitten, ja ylläpitosiivouksia kerran vuodessa.
Nyt tänä vuonna mukaan tuli vaatteiden osalta kapselivaatekaappiajattelu.
Varmaan myös karppaat ja käyt mittauttamassa kilpirauhasarvoja? 🤣😆
Nuo menivät jo. Nykyään ollaan vegaaneja ja mitataan varastorautaa.
Konmaritan/raivaussiivoan ja muuten vaan siivoan ihan säännöllisesti. Olen tehnyt tätä jo 12 vuotta. En tähtää mihinkään täydelliseen minimalismiin koskaan, tosin ihmiset aina ihmettelevät miksi en "omista mitään" :D
Pyrin siis oikeasti vaan stressittömään arkeen, siisteyteen ja järjestykseen ja onnellisuuteen. Olen oppinut nauttimaan tästä elämäntavasta. Muutaman vuoden välein teen kunnon raivausta, mutta muuten teen pikkusta hienosäätöä koko ajan. Nyt on menossa kierrätyskeskukseen muutamat kassilliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kapselivaatekaappi = kokeilet mitkä vaatteet sopivat toistensa kanssa, eli ei mktään uusi ilmiö pukeutumisen historiassa
Ei toki, mutta itse en ollut sillä tavalla suunnitelmallinen ennen, että olisin jo ostaessani miettinyt tätä asiaa. Nyt kun kesäkapselia kokoan, olen ensimmäistä kertaa miettinyt mun kesän väripaletin, ja suunnitelmallisesti ostan tarvittavia vaatteita niin, että kaikki sopii yhteen kaikkien kanssa.
Tää kapselivaatekaappi on siinä mielessä huono vitsi, että niihin on aina kuvattu ne muutama UPOUUSI, saman sesongin vaate. Sit ei ollenkaan uikkareita, urheiluasuja, sadetakkia ja kumppareita ym. Kuka vaan saa selkeän "kokonaisuuden" kun kuvaa ne muutamat paraativaatteet.
Yläluokka ei jumppaa tai käytä kumisaappaita. Älä ole noin rahvas
Tavallaan joo. Mulla karsiminen ja siihen liittyvä kulutustottumusten muutos alkoi aikoinaan Konmarista melkein 10 vuotta sitten. Parikymppisenä tehdyn konmarituksen jälkeen muutin vielä neljä kertaa, myös maasta toiseen, ja muuttojen yhteydessä tehtiin toki karsimista ja hankintoja kyseisen kodin tarpeisiin. En elänyt koskaan erityisen askeettisesti eikä minimalismi tarkoittanut mulle sitä, että pyritään itseisarvona mahdollisimman vähäiseen tavaramäärään.
Nyt olen pitkäaikaisessa omassa kodissa. Ei tarvitse tehdä enää isoja raivauksia tai karsimisia. Suhde tavaraan on mutkattomampi, tunnistan paremmin halut ja tarpeet. Oma maku on selkiytynyt. Tarvetta ostamiseen ostamisen vuoksi ei juuri enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Konmari-oppaat kannattaa kyllä 'konmarittaa' ensi töikseen, jos on niitä joskus tullut ostaneeksi...
Ketjussa on aika erikoista aggressiivisuutta Konmaria kohtaan. Mitä sen takana on? Millaista ihmistä harmittaa, jos joku karsii tavaroitaan konmarituksen hengessä? Näen silmissäni puolisyrjäytyneen säölimyksen, joka on hautautunut kotiinsa roskavuoren alle ja kadehtii ihmisiä, joilla koti on hallinnassa ja järjestyksessä.
Itse konmaritin viimeksi tänään vaatteen ja pari tavaraa.
Eihän sinun tarvitse noudattaa mitään mitä et halua. Anna vapaus toisille tehdä mitä he haluavat.