Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä perheettömät eivät ymmärrä lapsiperheen elämästä? ov

Vierailija
26.01.2007 |

Mielestäni vielä lapsetomat ystäväni eivät tajua esim seuraavia asioita:

-väsymystä, mikä on ensimmäisten kuukausien/ensimmäisen vuoden aikana vauvan kanssa

-kuinka vauvan syntymä muuttaa koko elämän ja dominoi elämää, kun juuri muulle ei jää aikaa ainakaan aluksi

-kuinka kaikki ei ole vaan ihanaa ja ruusunpunaista vauvan kanssa, esimerkiksi parisuhde on välillä koetuksella

-kuinka ihanaa on olla äiti/isä!

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kyse ole nyt siiitä että haluaisin korostaa että " lapsettomat ne ei tajua mistään mitään" ;) Toi väsymys mulla ainakin on aiheuttanut ongelmia joissain ihmissuhteissa, sillä en ole saanut millään perille sitä viestiä että hei, todellakin olen valvonut ja väsyttää ihan jumalattomasti, siksi en nyt lähde mihinkään paariin tms.

Vierailija
2/62 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ettei lapsiperheen arki ole sitä härdelliä, mitä kahden tunnin kylävierailu voisi olettaa

- Ettei ylivilkas ole yhtä kuin huonostikasvatettu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eipä tuu oikeestaan muuta mieleen kuin se miten onni, ilo ja rakkaus voi oma lapsi olla. Äitinä on ihmeellisen ihanaa olla :)

Vierailija
4/62 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, ja eivät usko vaikka sanoisi, että niiii-in., mulla ei ole neljän tunnin univajetta vaan sadanneljän tai enmmän, koska en koskaan pysty nukkumaan vanhoja univajeita pois..

luulevat että on sama asia valvoa yhtenä perjantai-iltana tai puoli vuotta putkeen..

t. unihäiriöisen taaperon äiti

Vierailija
5/62 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- eivät ymmärrä sitä, että ei sitä lasten kanssa " noin vaan" lähdetä jonnekkin.

- ei ehdi välttämättä minuutti/tuntitolkulla istua juttelemassa puhelimessa

Vierailija
6/62 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin kyllästynyt parisuhteessa elävän ystäväni narinaa siitä, mitä lapset ovat tehneet ja miten on NIIN väsynyt. Kyllä minä tiedän, että parisuhteesta huolimatta voi lasten kanssa väsyä, mutta koskaan tämä ystävä ei tajua minun tilannettani. Luulee, että kun lapset ovat joka toinen vkl pois, että pääsen helpommalla kuin hän yhdessä miehensä kanssa =(.

Vierailija
7/62 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai minkälaista on kun kaikilla neljällä lapsella on ja itsellä siinä sivussa on vatsatauti samaan aikaan...

Vierailija
8/62 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voi rakastua niin järjettömästi siihen vauvaan kun oli juuri synnyttänyt. Tai rakastan siis edelleen mutta silloin se iski tosi kovaa :)

Vierailija
9/62 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vanhempien suhdetta lapseen, sitä rakkautta ja että lapsen etu tulee ennen vanhempien etua.

Vierailija
10/62 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

- Ettei lapsiperheen arki ole sitä härdelliä, mitä kahden tunnin kylävierailu voisi olettaa

Juuri tätä en ymmärrä.

Vierailija
11/62 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä esim. pyydetään lapsettomiin paikkoihin kylään usein vasta 18.30 arki-iltana. Eikä ymmärretä kun kieltäydytään. Meidän pitäis lähteä reilun puolen tunnin päästä kotimatkalle että saadaan lasten iltahommat tehtyä ja ne ajoissa nukkumaan...

Eikä kyllä ymmärretä sitäkään että meillä herätään aamulla noin klo.7 ja ollaan menossa päiväunille kun lapsettomat vasta viikonloppuisin heräilee...

Vierailija
12/62 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

monelle ekaa kertaa vanhemmaksi tulevalle se on. Tuntuu että olen muuttunut yhtä paljon viimeeksi murrosiässä.

Vierailija
13/62 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä vähän nauratti ja ärsytti, kun kylässä käynyt kaveri valitti kun oli nukkunut niin huonosti huonon sängyn takia kun oli ollut vanhemmillaan kylässä. En jaksanut sanoa, että itse olen heräillyt 2-10 kertaa joka ylö viimeiset 8 kk ja että olen luultavasti hieman väsyneempi kun tämä kaveri yhden huonosti nukutun yön jälkeen.

Huvittaa myös kaveri joka sanoi minulle että ' joudun minäkin heräämään joka aamu seitsämältä töihin' . Ei tullut mieleen, että minulla ei koskaan ole viikonloppuna vaan vauva herää klo 6-7 joka ikinen aamu (ja herää joka yö vieläkin 2-3 kertaa jolloin myös minä herään).

t. 8 kk vauvan äiti

Vierailija
14/62 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-että lasten kanssa ei yhtä vapaasti pääse liikkumaan kun ilman lapsia.

-lapsista tulee paljon ääntä vaikka he eivät olisi häiriintyneitä.

-kotiäidilläkin saattaa olla menoja eikä tapaamiset välttämättä sovi yksin lapsettoman ihmisen aikataulun mukaan.

-väsymys,väsymys ja väsymys :)

-monella on kuva että jos hällä olisi omia lapsia niin hän veisi lapsia sinne ja tänne ja tekis joka päivä kauheesti kaikkea lasten kanssa.

-äidiksi tullut on edelleen sama kaveri kun ennen äidiksi tuloa.

paljon on muitakin, mutta noi tuli äkkiseltään mieleen.

Vierailija
15/62 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi kaveri kanssa on aina niin kauhean väsynyt kun pitää kerran viikossa herätä viideltä ajaakseen työmatkalle jonnekin päin Suomea... Meillä herätään joka jumalan aamu ennen seitsemää ja monta kuukautta meni sillä tunti sillon-toinen tällön unirytmillä. Mä olen joskus ottanut paalin rautalankaa ja sanonut että pistä joka yö kello soimaan 2-10 kertaa ja lopeta se joskus juhannuksen jälkeen ja ruikuta sitten.

Vierailija
16/62 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritämme sopia tapaamista ja homma etenee näin:

- hän ehdottaa tapaamispaikkaa, mikä ei sovi minulle, koska en halua matkustaa kahden lapsen kanssa tuntia julkisilla (itse on autollinen ihminen ja asumme lyhyen etäisyyden päästä toisistamme, joten helpompikin tapaamispaikka pitäisi löytyä)

- hän ehdottaa tapaamisaikaa, mikä ei sovi lasten päiväuniin

Kun viimein pääsemme sopuun paikasta ja ajasta:

- hän ilmoittaa lyhyellä varoitusajalla, ettei pääsekään ja peruu

- hän yrittää siirtää tapaamisaikaa, mikä tuo minulle hankaluuksia

Näiden em. syiden vuoksi hän on kohta ex-ystävä.

Vierailija
17/62 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia menoja pitää joskus perua kun lapset sairastuvat tai ovat niin jeesuksen kiukkuisia ettei vanhemmat jaksa lähteä ajamaan puolta tuntia niiden kanssa kylään jonkun kaverin luokse. Sitä ei kaikki ymmärrä.

Myöskään jotkut ei ymmärrä sitä että jos HE peruvat tulonsa niin uutta tapaamisaikaa ei löydykään ihan nurkan takaa.

Vierailija
18/62 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä, että on se joka toinen viikonloppu vapaata=)

T. parisuhteessä elävä, jolla on mahdollisuus viettää yksi - kaksi iltaa vuodessa kahdestaan.

Vierailija
19/62 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomat eivät meinaa ymmärtää meidän koiranhoitoa. Pienten lasten kanssa koira odottaa, että saa ruuan, pääsee ulos vasta kun kaikki aamutoimet on lasten kanssa tehty ja puettu ym. ym. Ärsyttää kun sellaiset ihmiset kauhistelevat, kun meidän koira ei pääse ulos heti kahdeksalta aamulla ja ruokaakin saa useimmiten vasta päivemmällä. Mutta eivät taas tiedä kuinka koiran iltalenkitykset ym. tehdään myöhään yöllä, kun on vasta kunnolla aikaa.

Vierailija
20/62 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Univaje ja väsymys, joka kertyy kahden lapsen kanssa, kun on allergioita ja pieni ikäero. Mies paljon töissä, melkein yh-elämää.

- Allergiat, kyllähä se nyt voi vähän tota ja tota maistaa vaikka allerginen olisikin

- Arki ei ole sitä välttämättä mitä kahden tunnin kyläily antaa ymmärtää

- Ylivilkas ja temperamenttinen ei ole huonosti kasvatettu

- Siivous ja kahvinjuonti, työnteko " siinä sivussa" kahden lapsen kanssa kotona ei välttämättä onnistu

- Kuinka paljon ruokaa menee ja paljonko se maksaa jo neljänkin hengen perheessä

- Kuinka tärkeitä on tietyt rutiinit tietyssä järjestyksessä, ja että lasten ruokailuja ei voi vaan jättää väliin edes matkoilla tai kylässä...

- Nukkumiset, jotkut lapset ei nuku täyttä yötä heti alusta tai viimeistään puolivuotiaasta lähtien, eikä se ole kasvatuksesta kiinni esim. koliikki, allergiat, tai muuten vaan.

- Koliikkia ei ymmärretä, jos ei osu omalle kohdalle.

- Synnytys ja raskaus, miten ne voi vaikuttaa hormonaalisesti mielialaan, seksuaalisuuteen, ja kaikkeen.

- Kotona voi olla myös KIVAA lasten kanssa versus baarissa käyminen