Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaari jakaa taas kesärahaa lastenlapsille todistuksen mukaan

Vierailija
19.05.2024 |

Kaikki lastenlapset yläasteiässä.

Keskiarvo vähintään 9.0: 750 Euroa

Keskiarvo 8.0-8.9: 400 Euroa

Keskiarvo alle 8.0: 150 Euroa

Ilmoitti lapsille taulukon jo viime kesänä. Ollut itse aina yrittäjä ja siksi uskoo tälläiseen palkitsemiseen. Onko reilua teistä tämä?

Kommentit (706)

Vierailija
481/706 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaari voi antaa lapsille haluamallaan kaavalla erilaisia summia, mutta sillehän vaari ei voi mitään, että minä kotona sitten annan niille vähemmän saaneille lapsille sen verran, että menee tasan.

Minä vanhempana teen kasvatuspäätökset, ei kokoomusvaari.

Jatkatko sitten samalla tavalla, kun lapsesi siirtyvät työelämään? Yksi on lääkäri ja tienaa 10 000 kuusssa ja yksi raksaduunari ja yksi kotona pitkäaikaistyöttömänä. Maksat kahdelle muulle erotuksen siihen lääkärin palkkaan?

Vierailija
482/706 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille sama summa. Aiheuttaa lapsissa suorittamista ja tunteen, että on eriarvoinen. Ei kaikki ole menossa yliopistoon, ja kyllä niitä putkimiehiäkin tarvitaan. Amispohjalla voi tehdä paremman uran nykyään kun joillakin yliopistokoulutuksilla.

Miksi ei saisi palkita siitä jos joku on tehnyt enemmän töitä koulun eteen kuin toinen? Amikseenkin saa mennä hyvälläkin todistuksella.

Kertooko arvosana absoluuttisesti tehdyn työn määrästä yhtään mitään?

Kertoo osaamisesta ja tuloksista. Jos vaari pyytää lapsenlasta maalaamaan aidan, palkka tulee maalatusta aidasta, ei siitä kuinka työlääksi maalaamisen lapsenlapsi koki. 

Vaari haluaa tukea lapsenlapsia pärjääviksi ja menestyviksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/706 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa miten psykologisesti ja epatiakyvyltään täysin raakileita ihmisiä tässä ketjussa on. Elätte kuin lapsenne olisivat aikuisia ja ymmärtäisivät asiat kuin te, aikuisena.  Monet kirjoittavat " lapsien pitää oppia miten maailma toimii"  miksi? Miksi lapsen pitäisi pienestä asti elää aikuisten maailmaa? Miksi hänen pitäisi stressata pienestä pitäen asioista?  Kuka on luonut tämän kaltaisen maailman?  Ei, se ei ole syntynyt itsestään, vaan aloituksen vaari ja kaikki te hänen kaltaiset olette sen luoneet, maailman joka perustuu rahaan ja kilpailuun. Tiedättekö kuka voi maailman muuttaa, jolloin lapsia ei tarvitse kasvattaa kilpailemaan kaikkia vastaan? Niin, te vanhemmat itse. Te joilla on pieniä lapsia, te voitte kaikki asenteet muuttaa kasvattamalla lapsenne täysin erilailla, kuin ap:n vaari tekee.

Projisoitte omia toiveitanne lapsiinne, hänen pitää saada hyvä koulutuspaikka, päästä hyvään työpaikkaan, ettei vain

Tuo on vanhempien tehtävä. Kummeilta ja mummeilta voi saada random-palkintoja, jotka eivät romuta kodin pohjaa, jos se on hyvin rakennettu. Yhtä hyvin vaari voi jättää sitten rahan antamatta.

Vierailija
484/706 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppiipahan että koulu on koulua tai rahaa varten.

Vierailija
485/706 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea 24 sivun jorinaa. 

Mutta vanhemmat: kai poimitte nuo vaaren rahut lapsilta. En usko, että tuon ikäiset erityisesti tarvitsevat tai arvostavat rahaa. Rahaa toisaalta tarvitaan joka päivä lapsiperheen toiminnan mahdollistamiseksi, eivätkä vaarit ja muksut tälläistä ymmärrä.

Jos lapsi saa jostain rahaa, niin vanhemmilla ei ole mitään oikeutta ottaa sitä rahaa itselleen lapsiperheen arjen pyörittämiseen. Oli lapsi sitten yksivuotias tai 14! Tuo on rikollista touhua! Rahaa voi käyttää lapsen hyväksi, mutta ei mihinkään muuhun! Jos summat kasvaa isommaksi lapselle asetetaan ihan edunvalvoja.

Vierailija
486/706 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ainaski motivoi ponnisteleman. Olkss onnellisia, kun on tämmöinen ukki. 

Vierailija
487/706 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä systeemi, luulis kaikkien yrittävän parastaan. Siinä näkee kuka on koulun ottanut vakavasti ja ollut ahkera .

Vierailija
488/706 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaari voi antaa lapsille haluamallaan kaavalla erilaisia summia, mutta sillehän vaari ei voi mitään, että minä kotona sitten annan niille vähemmän saaneille lapsille sen verran, että menee tasan.

Jatkatko sitten samalla tavalla, kun lapsesi siirtyvät työelämään? Yksi on lääkäri ja tienaa 10 000 kuusssa ja yksi raksaduunari ja yksi kotona pitkäaikaistyöttömänä. Maksat kahdelle muulle erotuksen siihen lääkärin palkkaan?

No tietenkin se maksaa. Paitsi että se on itse luultavasti pienituloinen, eikä elätä itseäänkään.

Paitsi että sen lapsista tulee alisuoriutujia, joille ei ole selvinnyt ettei se pelkkä yrittäminen riitä, ellei tule tulosta. Se valittaa lääketieteelliseen tiedekuntaan, että miksi sen koulupudokasta ei valittu opiskelijaksi, vaikka mamman mussukka on niin  kiva ihminen ja yrittää, ainakin sanoo yrittävänsä.

Vierailija
489/706 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää nauratti mua.  Kasvatuspäätökset teet sinä, toki.  Ei vaari mikään lastesi kasvattaja olekaan.  Hän on vaari.

Juu ei vaari voi mitään, että sinä sitten lahjot lapsesi uudestaan.  Tee niin.  Opetat vain sillä, että kyllä se äiti tai isä sen tien silottaa, tekee niin tai näin.  Ja sitten tulee se päivä, jolloin et olekaan sitä tietä silottamassa, syystä tai toisesta.  Mitenkäs se lapsen pettymys silloin saadaan haihdutetuksi, kun se vielä ei ole mokomaan oppinut,

Miksi lopettaa opetukset siihen palkintoon? Jos vaari haluaa olla opetusleikissä työnantaja niin minä voin olla sitten verottaja. Pitäähän tulevien veronmaksajien oppia mitä progressio tarkoittaa!

Ei, kyllä on parempi että lapset saa edes kotona olla tasa-arvoisia ja turvassa aikuisten masinoimalta kilpailulta. Ehtivät kärsiä siitä myöhemminkin. Pohja on hyvä rakentaa muunlaisille arvoille.

Vierailija
490/706 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Me saatin siskoni kanssa omilta vanhemmiltani todistuksista niin, että 10 markkaa kympistä ja 9 markkaa ysistä. Muista numeroista ei saatu mitään eikä keskiarvolla ollut merkitystä. Vaikka siskoni saikin aina enemmän kuin minä, ei mua haitannut. Olisinhan mäkin voinut istua nenä kiinni kirjassa, mutta huitelin mieluummin kavereiden kanssa ulkona. Omille lapsilleni en tuota tapaa jatkanut eikä vanhempanikaan enää lapsenlapsilleen. Mä en saanut lapsena viikkorahaa tai kuukausirahaa, omille lapsilleni taas annoin kuukausirahan. 

Minä lupasin lapselleni myös 10mk kympistä, 9mk ysistä jne. Oli pakko lopettaa kun alkoi rahat loppumaan, sen verran hyvä oppilas ala-asteella. Olisi pitänyt tehdä sama yläasteella vaikka ei sielläkään huonosti mennyt.

Vierailija
491/706 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuo "vähintään 9" on liian kova vaatimus. Minulla oli keskiarvo 8,8, koska muutama heikompi aine (liikunta, kuvis ja äikkä) painoivat keskiarvoa alaspäin. Kaikki muut aineet 9 tai 10.

Vierailija
492/706 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppiipahan että koulu on koulua tai rahaa varten.

No mitä varten koulu on? Sitä varten, että saa sitten hyvän työpaikan hyvän opiskelupaikan jälkeen. Joka opiskelupaikka tulee tasan sillä koulumenestyksellä.

Vierailija
493/706 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä yksi lapsi saa kovalla työllä seiskoja ja toinen lukematta kymppejä. Joten, meillä ei arvosanoista palkita.

Vierailija
494/706 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin se vaaria haittaa. Niitä hyvin menestyneitä lapsia sen sijaan saattaa haitata eriarvoistaminen. Annatko kaikille lahjan, kun yhdellä on synttärit?

Minun lapset eivät edes suostuisi ottamaan viittä kertaa enempää kuin sisaruksensa! Ehkä kohteliaisuudesta vaaria kohtaan ottaisivat rahat, mutta haluaisivat keskenään sitten jakaa ne tasaisemmin. Ja synttärilahjoja saa jokainen kerran vuodessa, eli reilu peli siinäkin.

Vierailija
495/706 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää nauratti mua.  Kasvatuspäätökset teet sinä, toki.  Ei vaari mikään lastesi kasvattaja olekaan.  Hän on vaari.

Juu ei vaari voi mitään, että sinä sitten lahjot lapsesi uudestaan.  Tee niin.  Opetat vain sillä, että kyllä se äiti tai isä sen tien silottaa, tekee niin tai näin.  Ja sitten tulee se päivä, jolloin et olekaan sitä tietä silottamassa, syystä tai toisesta.  Mitenkäs se lapsen pettymys silloin saadaan ha

Sinä olet sitten varas, kun lapsen raha ei ole sinun. Ja mitkä ne sun arvot on? Että riittää kun vaan on ja sluibii? Kova herätys lapsella todellisuuteen, kun sillä sluibimisella ei hääviä elämää saa.

Vierailija
496/706 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi. Naapurin "Ville-Valtterikin" saa mitalin joka urheilukilpailusta ja meidän "Nico-Petteri" ei koskaan saa mitään

Pitäisikö urheilukilpailussakin palkita jokainen, kun urheilullisesti lahjakkaampi voittaa vaikka ei ole yhtään sen ahkerampi

EI, EI ja EI

Kyllä yläasteiköiselle voi jo opettaa, että MENESTYMISESTÄ palkitaan 

Tää on muuten jännä, että urheilussa on itsestään selvää, että suoritus ratkaisee palkittavan, ei harjoitusmäärä tai se, miten iso muutos on tullut lähtötasoon verraten. Mutta koulumenestyksessä sama periaate onkin "epäreilua".

Muistan tän jo omien kouluaikojen stipendikeskusteluista. Ei kukaan valittanut, että miksi urheilustipendit menevät parhaille urheilijoille eikä jollekin peruskuntoliikkujille, jotka ovat lisänneet harjoitusmääriään. Puhumattakaan, että olisi tullut edes mieleen palkita joku urheilustipendillä siitä, että täyden liikkumattomuuden sijaan on ryhtynyt vaikka kävelemään kouluun autokyydin sijasta. Sen sijaan koulumenestysstipendien kohdalla kauhisteltiin keskiarvokriteerin epäreiluutta ja kehitettiin tsemppari-stipendejä tyypeille, jotka ysillä tajusivat, että numerot voisivat olla parempia, jos oikeasti osallistuisi opetukseen ja tekisi läksyt. (Joo, varmasti on heitäkin, jotka raataa tuntikausia joka päivä eikä saa kuutosta parempaa arvosanaa, mutta kyllä ainakin meillä noi tsemppistipendit meni tyypeille, jotka vasta lukiohakujen lähestyessä havahtuivat ihan perusjuttujen hoitamiseen.)

Varmasti myös joillekin se kympin keskiarvo tulee ilman töiden tekoa, mutta ei kaikille. Itsellä oli peruskoulun keskiarvo yli 9, mut kyllä se vaati töitä ja tukiopetusta ekoilla luokilla. Keskiarvostipendeihin pääsin kuitenkin käsiksi, urheilu- ja taidepuolella ei kyvyt/lahjakkuus/motivaatio riittäneet.

497/706 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olisi esim. että korkeimman rahasumman saa, jos saa kiitettävän arvosanan / keskiarvon tai jos onnistuu korottamaan arvosanoja. Tässä periaatteessa palkkio kohdistuisi myös yrittämiseen ja ahkeruuteen.

Vierailija
498/706 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan opetetaan piilevästi, kuinka yhteiskunta jatkossa toimii. Ahkerimmat ja lahjakkaimmat saavat todennäköisemmin korkeampaa palkkaa kuin heikompilahjaiset. Tiedä sitten, onko tuo reilua lasten kannalta. 

Vierailija
499/706 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä appi aina antoi oli 1000 € meidän lapsille, koska pojan lapsia, siis arvokkaita ja toki meillä molemmat poikia. Kälyn penikat ei saaneet mitään, ovat tyttöjä. Tykkäsin apen tyylistä. 

hahhaaaaa :)))) sinähän vitsin päästit

Vierailija
500/706 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaarilla meni koulussa???? Mikä tutkinto?