Miksi suomalaiset ovat niin yrittäjä vastaisia?
Suomessa yrittäjä on sama kun riistäjä, miksi? Valtava vasemmistolaisuus syynä?
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kuulemma paljon yrittäjiä, jotka tienaavat alle tonnin tai hieman yli. Kyllä mä lopettaisin yrittäjyyden siinä vaiheessa.
Et saa edes toimeentulotukea, jos vaan päätät lopettaa yritystoimintasi ja et heti saa töitä muualta. Pitää myydä yritys tai tehdä konkurssi että saat sosiaaliturvaa.
Suomessa et saa palkkatöitä entisenä yrittäjänä. Varsinkaan, jos taustalla on konkurssi. Sen takia itsekin karsastan nykyään suomalaisia yrityksiä, arvomaailma noissa piireissä on kummallinen.
Terkuin entinen freelancer, palkkatöissä jenkkiläiselle työnantajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole. Ihan höpöhöpö juttu. Suurin osa yrittäjistä on yksinyrittäjiä tai työntekijöitä on alle 5. Mikä ihmeen riistäjä se persaukinen yksinyrittäjä on joita yrittäjistä on joku 80%? Kyllä minä olen itsekin ollut yrittäjänä, ja saanut vain positiivista palautetta. Olen ikäni äänestänyt ja ollut aktiivi vihreissä, meitä yrittäjäjiä on vihreissä todella paljon. Meidän alueella paikallisyhdistyksen hallituksessa on aina vähintään pari yrittäjää, myös opettajat ovat hyvin edustettuina. Varsinkin Pohjanmailla yrittäjät ovat erittäin arvostettuja.
Nämä samat ihqut pohjanmaalaiset (minun lessesukulaiseni) huutavat minulle pää punaisena kommaria siitä syystä että kehtaan olla palkansaaja julkisella sektorilla. Arvostanko yrittäjiä enää sen jälkeen? 🤮🤮🤮🤮🤮🤮
Sinun lessusukulaisesi ovat pienenpieni vähemmistö, eikä heidän tekemisensä liity pohjalaiseen yrittäjähenkisyyteen, vaan siihen että että jollain pitää se järkyttävä lapsilauma ruokkia.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä arvostuksen puute johtuu siitä, että duunarilta vaaditaan ummet ja lammet mutta yrittäjäksi voi ryhtyä kuka tahansa täysi tunari ja helppoheikki. Seuraavaksi tämä tunari alkaa vinkumaan yrittämisen vaikeutta ja kaikenmaailman helpotuksia. Yrittäjäksi pitäisi olla pakollinen amk-tutkinto. Karsisi ksikenmaailman mätäpaiseet yrityskartalta.
Yrittäjä ottaa kaiken riskin, duunari ei mitään
Koska yrittäjät ovan aivan järkyttävän ahneita ja rehellistä yrittäjää ole ei suomesta löydy. Jokainen valehtelee sekä huijaa aivan järkyttävän paljon muita ja kaiken takana on ainoastaan vaatimus voittojen maksimoinnista keinoja kaihtamatta.
Esimerkiksi yksikään yrittäjä ei rehellisesti kerro hinnan muodostuksesta kun vetoaa yrityssalaisuuksiin. Tämä asiakkaan näkökulmasta tarkoittaa että kate ja voitot on niin hirveitä että niitä ei edes kehdata sanoa ja hintaan on lisätty paljon asioita mitkä ei sinne kuulu
Mikään ei ole kuvottavampaa, kuin eteläpohjalainen, taikinanaamainen ja mätisäkkiruhoinen, ahne ja hyväksikäyttävä pyrkyri.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole kuvottavampaa, kuin eteläpohjalainen, taikinanaamainen ja mätisäkkiruhoinen, ahne ja hyväksikäyttävä pyrkyri.
Unohdit kranssitukan 🙄
Kieltämättä onhan niitä kaikenlaisia huijari-miehiä ja naisia. Mutta suurin osa on ihan normaaleja. Ja Suomi tarvitsee kipeästi yrityksiä. On normaalia ja jopa tarpeellista että tässä prosessissa osa lopettaa, osa pysyy pienyrityksinä ja pieni osa kasvaa ja menestyy. Suomessa moni tuntuu ajattelevan että vain se menestys on tärkeää. Vähän niinkun olympialaisiin ei kannata treenata jos ei tule kultamitallia.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kuulemma paljon yrittäjiä, jotka tienaavat alle tonnin tai hieman yli. Kyllä mä lopettaisin yrittäjyyden siinä vaiheessa.
Niinhän ne lopettaakin joilla tilanne on noin. Julkisesti noin uhriutuu vain yrittäjät joka yhden kuukauden aikana tienasi tuon jonkun investoinnin takia mutta loppuvuosi tienataan huomattavasti enemmän. Ja muutenkin nuo yrittäjät joka veroista ja voittojen pienuudesta kitisevät kertovat summan aina siinä vaiheessa kun verot on maksettu mutta kukaan ei puhu todellisista summasta eli sen jälkeen kun se yrittäjä on käyttänyt ne kaikki lukuisat verovähennyskeinot että tulee todella suuret veronpalautukset
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tonni paljon enemmän kuin työmarkkinatuki.
Kaikki yrittäjät leimaavat meidät normaalit ihmiset kommareiksi. Tässäkin ketjussa on kuultu mm. "kuin suoraan Marxin oppikirjasta". Hankkikaa viholliskuvanne edes tältä vuosituhannelta. Minun käsitykseni yrittäjistä: 🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdit kranssitukan 🙄
Kyllä on hyvin kapea mielikuva. Missä naiset? Kampaajat, hierojat, personal trainerit, maatalousyrittäjät, sote-alan yrittäjät, vaateliikkeiden pitäjät, kosmetologit, valokuvaajat, leipomoyrittäjät, ravintoloiden omistajat, kahvilan pitäjät, majoitusalan yrittäjät jne. Ei pienyrittäjät ole mitään pyrkyreitä, vaan yrittävät elättää itsensä ja lapsensa kun ei muuten töitä saa. Yrittäjäyydessä on vapautta, mutta se myös sitoo ja tuo valtavan taloudellisen riskin. Suurin osa yrittäjistä tienaa huomattavasti vähemmän kuin palkansaajat, joten se siitä "ahne hyväksikäyttävä pyrkyri" Puhutte ihan sontaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et saa edes toimeentulotukea, jos vaan päätät lopettaa yritystoimintasi ja et heti saa töitä muualta. Pitää myydä yritys tai tehdä konkurssi että saat sosiaaliturvaa.
Ensimmäisen tilikauteni (14 kk) 3000 tuhannen työtuntini palkaksi jäi noin 7,80 markkaa/ tunti. Syynä aloittavan yrityksen isohkot hankinnat ja velaksihan sitä elettiin oikeasti. Lainarahalla jonka pankki merkkasi asuntolainaksi. Sen korkoja sain verovähennyksiin vaikka asuntoa ei ollut enää aikoihin. Etuina oli puhelin, vanhan auton kulut peittyi kilsakorvauksella ym. Veronpalautusta tuli ensimmäiseltä tilikaudelta 14 tuhatta markkaa, se lämmitti kyllä. Muutaman vuoden päästä lopetettuani jäi kaikki kalusto itselle harrastuskäyttöön. Kun tiesin lopettavani, myin tavaraa paljon kuititta. Kirjanpitäjä ihmetteli kun kassa oli miinuksella eli syötin firmaani omaa rahaa... Lopetin firman, menin oikeisiin töihin. Pitihän siinä joku selvitys tehdä omaisuudesta mutta kalusto oli jo vanhaa eikä niillä ollut arvoa. Siis lopetin ja sain toimeentulotukea, en myynyt, ei konkurssia. Elatusmaksut veti talouden miinukselle. Mieliala oli aika maassa mutta sain töitä ja taas tuli veronpalautusta mukavasti. Olin liian ystävällinen ja halpa asiakkailleni mutta en veroja lopulta maksanut juuri mitään ja eläke karttui hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Koska yrittäjät ovan aivan järkyttävän ahneita ja rehellistä yrittäjää ole ei suomesta löydy. Jokainen valehtelee sekä huijaa aivan järkyttävän paljon muita ja kaiken takana on ainoastaan vaatimus voittojen maksimoinnista keinoja kaihtamatta.
Esimerkiksi yksikään yrittäjä ei rehellisesti kerro hinnan muodostuksesta kun vetoaa yrityssalaisuuksiin. Tämä asiakkaan näkökulmasta tarkoittaa että kate ja voitot on niin hirveitä että niitä ei edes kehdata sanoa ja hintaan on lisätty paljon asioita mitkä ei sinne kuulu
Mitä se sinulle kuuluu mistä kate muodostuu? Sinä joko ostat tai et osta. Ei mikään yritys missään kerro mistä heidän katteensa muodostuu, se olisi kilpailun kannalta sitä, että kaikki ajautuisi ihan kaaokseen. Minä tunne erittäin paljon suomalaisia rehellisiä yrittäjiä. Jos se olisi niin helppoa, että ahneesti vaan maksimoidaan voitot keinoja kaihtamatta, miksi konkursseja ja lopettamisia tulee niin paljon? Miksi kaikki eivät ryhdy yrittäjiksi kun se on niin helppoa vaan maksimoida voittoja? Alapa itse yrittäjäksi, ja katso mitä kaikkea sen katteen pitää kattaa. Ihan kaiken. Ja myös sun elämisen. Mitkä asiat ei kuulu myytävän palvelun tai tuotteen katteeseen? Mistä ne maksetaan jotka ei sun mielestä siihen kuulu? Tippuuko taivaasta rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa et saa palkkatöitä entisenä yrittäjänä. Varsinkaan, jos taustalla on konkurssi. Sen takia itsekin karsastan nykyään suomalaisia yrityksiä, arvomaailma noissa piireissä on kummallinen.
Terkuin entinen freelancer, palkkatöissä jenkkiläiselle työnantajalle.
Minulla on ihan toisenlainen kokemus. Toimintaani yksityisyrittäjänä on arvostettu ja töitä olen saanut siitä huolimatta tai sen takia, en tiedä. Konkurssi ei takoita muuta kuin että talousjutut eivät ole olleet hanskassa. En tehnyt konkurssia vaan lopetin yritykseni avioeron seurauksena.
Olen yrittäjä, jolla on vain yksi asiakas. En voi päättää hintoja tai mitään. Silti demarit vihaavat minut, kun olen kiinnostunut työnteosta, en vain irtisanomissuojasta ja palkankorotuksista.
Mä en tiedä näistä mitään mut voisin kuvitella että jos on pienyrittäjä ja idea vailla kunnon perustusta niin jos ei muu vie maihin niin verotus, hahah kannustava maa. Uskomaton verotusprosentti kaikkialla, sitä kun kelailee ni ei täällä..siss pysty elää jos et ole vähintään keskituloinen ja silloinkin voi olla tiukkaa.
Käsittämätön paikka.
Ylimielisyys, ahneus, epärehellisyys. Siinäpä ne syyt. Ei tietenkään koske kaikkia, mutta valitettavan suuri osa yrittäjistä on tällaisia.
Lisäksi useimmat pitävät työntekijöitä pelkkänä paskana, jotka yrittävät laistaa ja laiskotella joka käänteessä, ja jolle ei tarvitse maksaa kuin ehdoton minimi. Siis ihmisille, jotka ne oikeat työt tekevät ja hänelle Mersut ja veneet ja muun ökyelämän tienaavat.
Erityisesti toisen polven yrittäjät on lähes poikkeuksetta luonnevikaisia.
Joskus miettinyt että ajaako tämän maan tolkuton verotus ja muu byrokratia yrittäjät vihaamaan kansaa?
Vierailija kirjoitti:
Minusta olet aivan väärässä. Varsinkin pienyrittäjien on oltava rehellisiä koska asiat tiedetään, piirit on pienet ja tieto kulkee. Kilpailu on kovaa. Meidän firmassa myydään vain työtä ja jossain määrin suunnittelua. Asiakas maksaa joka tunnista ja tarvikkeista. Urakoita ei tehdä, niissä on aina vääntämistä. Hinta- arvio toki tehdään aina ja useimmiten tulee tuntityö edullisemmaksi. Tiedossa on että isommat firmat harrastaa ns. kaksoislaskutusta. On sovittu urakka kokonaisuudessaan mutta silti tekijä laskuttaa tavaraa toiseen kertaan.
Itse toimin yrittäjänä vuosituhannen vaihteeseen asti. Lopetin lopullisesti kun euro tuli. Se ei ollut syynä vaan avioero. Kyllä pienyrittäjällä pitää olla perheasiat kunnossa tai muuten on liian rankkaa. En kyllä ikinä havainnut että yrittäjiä olisi vihattu. Päinvastoin, usein tuntui että ammattitaitoani arvostettiin. Asiakkaat olivat ystävällisiä ja töitä yllinkyllin. Toimitilan pienuuskin esti sen etten voinut palkata työntekijää, ei ollut tilaa kahdelle. Sanoisin että se K- kirjain eli kateus on se miksi ehkä yrittäjiä jotkut vihaa tai kadehtii. Mutta koittakaapa itse. Entistä enemmän arvostan pienyrittäjiä kun itse olin sellainen muutaman vuoden. Jos et tee mitään, rahaa ei tule, saikulla ei voi olla...Onneksi oli hyvä kirjanpitäjä ja maksoin hulppeat eläkemaksut ja on varaa ajaa samalla avoautolla kesäisin vieläkin. Ajatusmaailmaltani olen kumminkin enemmän vasemmistolainen, kannatan tasaisempaa tulonjakoa enkä ihannoi mitään turhaa ökyelämää ja valtavia omaisuuksia, nekin tehdään joidenkin kovalla työllä ja pienelläkin palkalla.