Miksi suomalaiset ovat niin yrittäjä vastaisia?
Suomessa yrittäjä on sama kun riistäjä, miksi? Valtava vasemmistolaisuus syynä?
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä onhan niitä kaikenlaisia huijari-miehiä ja naisia. Mutta suurin osa on ihan normaaleja. Ja Suomi tarvitsee kipeästi yrityksiä. On normaalia ja jopa tarpeellista että tässä prosessissa osa lopettaa, osa pysyy pienyrityksinä ja pieni osa kasvaa ja menestyy. Suomessa moni tuntuu ajattelevan että vain se menestys on tärkeää. Vähän niinkun olympialaisiin ei kannata treenata jos ei tule kultamitallia.
Täällä Etelä- Hämeessä on yritys joka suunnittelee ja valmistaa järjestelmiä ja laitteita teollisuudelle ja esim. laivanrakennukseen ym. Onkohan nelisenkymmentä vuotta vanha firma. On erikoistunut. Työntekijöitä se tusina aina vaan. Ei ole lähtenyt laajentumaan vaan nostanut vakavaraisuuden omalle tasolleen, ei velkoja enää aikoihin. On vain nostettu tuotteiden hintaa ja erikoistuttu. Se on riittänyt. Suuruudenhulluus usein kostautuu.
Jotkut yrittäjät näyttelee ystävällistä asiakkaille, mutta ovat todella paskamaisia työntekijöille. Sille hyvällekin. Uskomatonta käytöstä työnantajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä arvostuksen puute johtuu siitä, että duunarilta vaaditaan ummet ja lammet mutta yrittäjäksi voi ryhtyä kuka tahansa täysi tunari ja helppoheikki. Seuraavaksi tämä tunari alkaa vinkumaan yrittämisen vaikeutta ja kaikenmaailman helpotuksia. Yrittäjäksi pitäisi olla pakollinen amk-tutkinto. Karsisi ksikenmaailman mätäpaiseet yrityskartalta.
Ei pienet yritykset saa mitään helpotuksia tai tukia. Ne menee jättiyrityksille joita on kourallinen tässä maassa. Niin, yhtä lailla joka duunari on oikeutettu ryhtymään yrittäjäksi jos perse kestää. Mitä siinä yrittäjiä dissaamaan.
Älä nyt viitsi! Ihan samanlaiset verohelpotukset saatte! Tai sitten kannattaa lopettaa, jos on noin avuton yrittäjä, ettei edes tiedä asioista mitään!
Suomi on liian sosialistinen maa. Siksi.
Liikaa sosialismia hallinnon kaikilla tasoilla.
Ex sossumaat itä euroopassa menneet jo ohi.
Suomi vain taantuu.
Yleistäminen, yleistäminen. Itsensä elättävät pienyrittäjät pistetään samalla viivalle kuin pääoman ehdoilla toimivat yritykset. Mutta yrittäjävastaisuus on yhtä kuin kommunismi. Ilman yrittäjiä eläimme kuin Neuvostoliitossa. Yrittäjävastaiset haluavatkin ehkä Neuvostoliiton takaisin ja Suomen osaksi sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateus. Ei ihmiset ymmärrä mistä on kysymys. Laitat rahasi likoon ja lainaat että pystyt laittamaan pystyyn firman ja mitä saat, kateutta. Luulevat että siitä rikastuu ! Harvoin .
Itse tehnyt töitä kuin pieni peikko omissa firmoissa.Nyt eläkeläisenä jatkan koska en voi elää pienellä eläkkeellä. Häviäjän paikka oma firma .Muytta yksi siinä on, oma vapaus.
Kaverilla on oma firma ja se vois työllistää monta ihmistä ja kasvattaa sitä juttuaan, mutta se pitää homman niin, että tekee yksin. On tehnyt jo 15 vuotta noin sitä. Kysyin kerran siltä paljon se tienaa kuukaudessa, niin 6000e pyöreästi ja se on tyytyväinen. Tekee 5h päiviä ma-pe. Sitä ei kiinnosta yhtään kasvattaa sitä, koska se toimii just noin hyvin ja ei ole kiinnostunut siitä, että alkaa ottaa vastuuta muista jne. Mikäs siinä.
Oletko nyt tosissasi? Kaverisi pitäisi ottaa suuri riski muiden työllistämisestä, omille niskoilleen kun tällä hetkellä pystyy elättämään itsensä? Olet sosialistisen yhteiskunnan aivopesemä. Kerrotko samalla, että mistä itse saat elantosi ja miten itse kannat kuvittelemasi vastuun muiden työllistämisestä?
Miten olisi, vaikka se huono palkanmaksu halukkuus?! Kehtaatte teetättää ihmisillä töitä, vaikka he hakevat loput palkastaan valtion tukina. Tai otatte suoraan valtion kustantamat työntekijät. Jos työvoimalle on tarvetta, se palkataan omalla kustannuksella, jos ei ole varaa maksaa ihmisille elämiseen riittävää palkkaa, silloin tehdään itse ne hommat! Tai vaihtoehtoisesti, katse peiliin, jos yrityksellä on töitä, mutta rahaa ei!
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mutta kun olen kasvissyöjä, sähköauton omistaja ja yrittäjä niin tuntuu että mua vihatumpaa ihmistä ei olekkaan😂
Sama muuten, mutta oon lisäksi lesbo. Revi siitä 🙈
"Oletko nyt tosissasi? Kaverisi pitäisi ottaa suuri riski muiden työllistämisestä, omille niskoilleen kun tällä hetkellä pystyy elättämään itsensä? Olet sosialistisen yhteiskunnan aivopesemä. Kerrotko samalla, että mistä itse saat elantosi ja miten itse kannat kuvittelemasi vastuun muiden työllistämisestä?"
Niin, miksi yritykset nyt yleensä laajenee? Katsos kun kaikille ei riitä että tulee itse juuri ja juuri toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi, vaikka se huono palkanmaksu halukkuus?! Kehtaatte teetättää ihmisillä töitä, vaikka he hakevat loput palkastaan valtion tukina. Tai otatte suoraan valtion kustantamat työntekijät. Jos työvoimalle on tarvetta, se palkataan omalla kustannuksella, jos ei ole varaa maksaa ihmisille elämiseen riittävää palkkaa, silloin tehdään itse ne hommat! Tai vaihtoehtoisesti, katse peiliin, jos yrityksellä on töitä, mutta rahaa ei!
Tämähän on puhdasta narsismia. Yrittäjä kiihottuu muiden alistamisesta ja kärsimyksestä seksuaalisesti. Myös sairauksista ja niiden merkeistä.
Työntekijöt ovat yrityksen tärkein voimavara. Paitsi heti kun menee vähän huonommin. Onneksi kohta pääsee hankalasta työntekijästä eroon, jos vaikka oli minuutin liian pitkään kahvitauolla tms. hyvällä tekosyyllä.
Vierailija kirjoitti:
Työntekijöt ovat yrityksen tärkein voimavara. Paitsi heti kun menee vähän huonommin. Onneksi kohta pääsee hankalasta työntekijästä eroon, jos vaikka oli minuutin liian pitkään kahvitauolla tms. hyvällä tekosyyllä.
Eli työntekijän toimeentulon voi mielivaltaisesti katkaista tuosta vaan, mutta yrittäjä voi persuilla miten huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on liian sosialistinen maa. Siksi.
Liikaa sosialismia hallinnon kaikilla tasoilla.
Ex sossumaat itä euroopassa menneet jo ohi.
Suomi vain taantuu.
Varsinkin yrityssosialismia yhteiskunnan piikkiin yritystukineen. Nihin tukiin ei kosketa mutta muut saa kuolla vaikka nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli työntekijän toimeentulon voi mielivaltaisesti katkaista tuosta vaan, mutta yrittäjä voi persuilla miten huvittaa.
Tuohan on yksi tärkein (sisäinen) yllyke ylipäätän lähteä yrittäjäksi; mahdollisuus muiden ihmisten kyykyttämiseen, vallankäyttöön ja määräilemiseen. Juuri nämä ovat narsistisia elementtejä.
Vierailija kirjoitti:
Yleistäminen, yleistäminen. Itsensä elättävät pienyrittäjät pistetään samalla viivalle kuin pääoman ehdoilla toimivat yritykset. Mutta yrittäjävastaisuus on yhtä kuin kommunismi. Ilman yrittäjiä eläimme kuin Neuvostoliitossa. Yrittäjävastaiset haluavatkin ehkä Neuvostoliiton takaisin ja Suomen osaksi sitä.
Te yrittäjät itse luotte sen oman kommunismin ja vastakkainasettelun omalla toiminnallanne. Te saatte rikastua kuin joku neuvostoliiton eliitti mutta duunari ei. Nielkää paskanne sillä teistä johtuen mikään ei muutu paremmaksi
Vierailija kirjoitti:
Tuolaiset tuilla loisivat yritykset vääristää vain kilpailua.
Kun puhutaan yrittäjistä niin melkein aina tarkoitetaan keskisuuria ja suuria yrityksiä. Helppo kohdistaa vihansa näihin suuripalkkaisiin "etuoikeutettuihin" yrittäjiin. Unohdetaan vaan se, että 90% yrityksistä on pk-yrityksiä ja olikohan 70% yksinyrittäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä arvostuksen puute johtuu siitä, että duunarilta vaaditaan ummet ja lammet mutta yrittäjäksi voi ryhtyä kuka tahansa täysi tunari ja helppoheikki. Seuraavaksi tämä tunari alkaa vinkumaan yrittämisen vaikeutta ja kaikenmaailman helpotuksia. Yrittäjäksi pitäisi olla pakollinen amk-tutkinto. Karsisi ksikenmaailman mätäpaiseet yrityskartalta.
Yrittäjä ottaa kaiken riskin, duunari ei mitään
Duunari ottaa riskin suostumalla tulemaan kaltaisillesi kusipäille töihin.
Vierailija kirjoitti:
"Oletko nyt tosissasi? Kaverisi pitäisi ottaa suuri riski muiden työllistämisestä, omille niskoilleen kun tällä hetkellä pystyy elättämään itsensä? Olet sosialistisen yhteiskunnan aivopesemä. Kerrotko samalla, että mistä itse saat elantosi ja miten itse kannat kuvittelemasi vastuun muiden työllistämisestä?"
Niin, miksi yritykset nyt yleensä laajenee? Katsos kun kaikille ei riitä että tulee itse juuri ja juuri toimeen.
Kaltaisesi pässi haaveilee että työntekijät ottaisivat yrittäjäriskin. Myy heille osakkeita ja maksa vähintään sama palkka kuin itsellesi niin eiköhän se onnistu.
Et tiedä? Suomessa yrittäjä on yleensä kouluttamaton morooni, jolla on liikeideana myydä samaa mitä muutkin, mutta kalliimmalla. Asiakkaalta huijaamalla saatu euro on enemmän kuin euron arvoinen, ja yleensä moraalittoman k*settajan asenteeseen kuuluu aliupseerikoulu puolustusvoimissa, eli huonoin mahdollinen johtamiskoulutus liike-elämää varten.