Miksi suomalaiset ovat niin yrittäjä vastaisia?
Suomessa yrittäjä on sama kun riistäjä, miksi? Valtava vasemmistolaisuus syynä?
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Monet yrittäjät ovat hermovikaisia hulluja. Ja ahneita kuin mitkä. Kokemusta on tällaisesta.
Kyllä. Ahneus on aivan omalla demonisella tasollaan. Ihan jäätävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kuulemma paljon yrittäjiä, jotka tienaavat alle tonnin tai hieman yli. Kyllä mä lopettaisin yrittäjyyden siinä vaiheessa.
Ehkä yrittäjäksi on ajanut luonne, jolla ei pärjätä palkkarenkinä.
Narsismi.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kuulemma paljon yrittäjiä, jotka tienaavat alle tonnin tai hieman yli. Kyllä mä lopettaisin yrittäjyyden siinä vaiheessa.
Et saa edes toimeentulotukea, jos vaan päätät lopettaa yritystoimintasi ja et heti saa töitä muualta. Pitää myydä yritys tai tehdä konkurssi että saat sosiaaliturvaa.
Ehkä arvostuksen puute johtuu siitä, että duunarilta vaaditaan ummet ja lammet mutta yrittäjäksi voi ryhtyä kuka tahansa täysi tunari ja helppoheikki. Seuraavaksi tämä tunari alkaa vinkumaan yrittämisen vaikeutta ja kaikenmaailman helpotuksia. Yrittäjäksi pitäisi olla pakollinen amk-tutkinto. Karsisi ksikenmaailman mätäpaiseet yrityskartalta.
YEL voi olla suuri ongelma. Jos on aloittava tai pienyrittäjä. Ei ole takeita tuloista kaikilla nykyään tai että se olisi tasainen myynti, löytääkö asiakkaat paikan. Miksi on pakkovakuutus vai oletetaanko että palkkaa ei juuri nostella, eli minituen suuruisen saa ilman? Mikä kaikki katsotaan yrittämiseksi. Onko kaikki tulo yrittämistä josta joku ottaa korvauksen jopa kirjailijoilla, ellei ole toisen yrityksessä töissä tai kirjapaino myy sitä. Verot toki on siihen päälle. Ei ole mahdollista ottaa YELiä jos sitä ei pysty maksamaan, vaikka olisi minirahalla ollut, vai pitääkö vakuutus ottaa välillä ja poistaa. Taas ottaa kun on millä maksaa. Liian monimutkaista. Kohta tulee sanktio jos ei osaa sitä tai tajua, ettei ymmärrys riitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet yrittäjät ovat hermovikaisia hulluja. Ja ahneita kuin mitkä. Kokemusta on tällaisesta.
Kyllä. Ahneus on aivan omalla demonisella tasollaan. Ihan jäätävää.
Sitä voisi myöskin sanoa kunnianhimoksi, tai vaan yksinkertaisesti näläksi.
Jotkut yrittäjät ovat todella veemäisiä. Siis aivan hulluja päästään. Työntekijä ei ole mikään koira.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että yrittäjät ovat usein täysiä kusipäitä. Luulevat ettei heillä ole mitään yhteiskuntavastuuta, vaan olisivat vaan kermojen päältä kuorijoita. Kun omat taidot pyörittää yritystä on vajaat, syytetään yhteiskuntaa, markkinaa, ja etenkin työntekijöitä. Hypätköön takaisin työntekijöiksi jos se yrittäminen on niin v*tun vaikeaa.
Tässä ap:lle vastaus, asennevammainen ja katkera kirjoittaja
Ei sitten sinullakaan ollut mitään oikaistavaa väitteille? Taisi osua yrittäjälle suoraan maaliin.
Yleisesti. Jotkut ylihinnoittelevat tuotteet, vaikkei ole kivijalka. Eikö osa asiakkaista näe sitä. Jos muuta ei ole saatavilla, menee kaupaksi? En tarkoita etteikö joku hinta voi olla, mutta jos se on tarpeellinen tuote vaikka köyhälle ja huonosta tuotteesta tulee vain ongelmia.
Ei todellakaan ole. Ihan höpöhöpö juttu. Suurin osa yrittäjistä on yksinyrittäjiä tai työntekijöitä on alle 5. Mikä ihmeen riistäjä se persaukinen yksinyrittäjä on joita yrittäjistä on joku 80%? Kyllä minä olen itsekin ollut yrittäjänä, ja saanut vain positiivista palautetta. Olen ikäni äänestänyt ja ollut aktiivi vihreissä, meitä yrittäjäjiä on vihreissä todella paljon. Meidän alueella paikallisyhdistyksen hallituksessa on aina vähintään pari yrittäjää, myös opettajat ovat hyvin edustettuina. Varsinkin Pohjanmailla yrittäjät ovat erittäin arvostettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et saa edes toimeentulotukea, jos vaan päätät lopettaa yritystoimintasi ja et heti saa töitä muualta. Pitää myydä yritys tai tehdä konkurssi että saat sosiaaliturvaa.
Mutta pärjätessä hyvin, voit nostaa joka sentin itsellesi. Valita nyt siitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä arvostuksen puute johtuu siitä, että duunarilta vaaditaan ummet ja lammet mutta yrittäjäksi voi ryhtyä kuka tahansa täysi tunari ja helppoheikki. Seuraavaksi tämä tunari alkaa vinkumaan yrittämisen vaikeutta ja kaikenmaailman helpotuksia. Yrittäjäksi pitäisi olla pakollinen amk-tutkinto. Karsisi ksikenmaailman mätäpaiseet yrityskartalta.
Ei pienet yritykset saa mitään helpotuksia tai tukia. Ne menee jättiyrityksille joita on kourallinen tässä maassa. Niin, yhtä lailla joka duunari on oikeutettu ryhtymään yrittäjäksi jos perse kestää. Mitä siinä yrittäjiä dissaamaan.
Suomi on talouden näkökulmasta demariyhteiskunta. Toisekseen meillä ei ole omistajuuden kulttuuria. Näistä syistä kotitaloudet ovat köyhiä.
Luonne muotoutuu röyhkeäksi ja ahneeksi. Se on pakko, että pärjää yrittäjänä.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole. Ihan höpöhöpö juttu. Suurin osa yrittäjistä on yksinyrittäjiä tai työntekijöitä on alle 5. Mikä ihmeen riistäjä se persaukinen yksinyrittäjä on joita yrittäjistä on joku 80%? Kyllä minä olen itsekin ollut yrittäjänä, ja saanut vain positiivista palautetta. Olen ikäni äänestänyt ja ollut aktiivi vihreissä, meitä yrittäjäjiä on vihreissä todella paljon. Meidän alueella paikallisyhdistyksen hallituksessa on aina vähintään pari yrittäjää, myös opettajat ovat hyvin edustettuina. Varsinkin Pohjanmailla yrittäjät ovat erittäin arvostettuja.
Nämä samat ihqut pohjanmaalaiset (minun lessesukulaiseni) huutavat minulle pää punaisena kommaria siitä syystä että kehtaan olla palkansaaja julkisella sektorilla. Arvostanko yrittäjiä enää sen jälkeen? 🤮🤮🤮🤮🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Kateus. Ei ihmiset ymmärrä mistä on kysymys. Laitat rahasi likoon ja lainaat että pystyt laittamaan pystyyn firman ja mitä saat, kateutta. Luulevat että siitä rikastuu ! Harvoin .
Itse tehnyt töitä kuin pieni peikko omissa firmoissa.Nyt eläkeläisenä jatkan koska en voi elää pienellä eläkkeellä. Häviäjän paikka oma firma .Muytta yksi siinä on, oma vapaus.
Kaverilla on oma firma ja se vois työllistää monta ihmistä ja kasvattaa sitä juttuaan, mutta se pitää homman niin, että tekee yksin. On tehnyt jo 15 vuotta noin sitä. Kysyin kerran siltä paljon se tienaa kuukaudessa, niin 6000e pyöreästi ja se on tyytyväinen. Tekee 5h päiviä ma-pe. Sitä ei kiinnosta yhtään kasvattaa sitä, koska se toimii just noin hyvin ja ei ole kiinnostunut siitä, että alkaa ottaa vastuuta muista jne. Mikäs siinä.
Koska pienyrittäjyys ei Suomessa kannata. Säälittää nämä nuoret ja maahanuuttajat, joita vimmalla kannustetaan yrittämään. Vuoden ne kestää siinä pikkukaupassaan ja sitten tulee konkka. Suomessa jyrää keskot sun muut joilla on monopoli.