Millaisia ovat ns. statusmiesten vaimot
Statusmiehillä en tarkoita viihdejulkkiksia ja vauraita yrittäjiä, jotka viihtyvät julkisuudessa, vaan harmaita eminenssejä tai vain virkansa puolesta harvoin julkisuudessa olevia miehiä, joilla on yhteiskunnallista vaikutusvaltaa. Suurten pörssiyhtiöiden, kauppajättien, metsäyhtiöiden, pankkien, virastojen, eläkelaitosten, sairaalapiirien johto sekä valtion ylin johto (ministeriöiden ylimmät virkamiehet). Ne ihmiset, joiden käsissä on suomalaisten elämä hyvin pitkälti - he eivät siis pääosin ole poliitikkoja.
Heidän vaimonsa ovat aivan muuta mitä täällä yleensä ajatellaan. He ovat pitkään naimisissa olleita pareja (statusmies ei voi olla alle nelikymppinen), akateemisia (usein itsekin johtotehtävissä), hoikkia tai normaalipainoisia, oikeistolaisia, maltillisia, konservatiivisia, hillittyjä, hyvin yksityisiä - kenelläkään ei ole ig- tai fb-tilejä, joissa esiteltäisiin omaa elämää (työtehtävään liittyvä voi olla). Heillä ei ehdottomasti ole minkäänlaisia teko- tai muoviosia, ei noidankynsiä, teippihiuksia, rasvaimuja ja kauneusleikkauksia, vaan he suhtautuvat tuollaiseen erittäin kielteisesti ja naureskellen (sekä miehet että naiset).
He harrastavat kulttuuria, jotkut urheilua, kulinarismia myös. He pitävät yksinkertaisesta mökkielämästä esimerkiksi saaristossa, he eivät käy rantalomilla, vaan kaupunki- ja kulttuurikohteissa (esim. oopperajuhlat, konsertit, patikointi Alpeilla jne.). Ehkä tärkein tunnusmerkki on se, että he ovat hyvin yksityisiä ja viihtyvät omissa oloissaan kaltaistensa seurassa.
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Juha Tapio toimitusjohtaja Raija Tapion statuspuoliso?
Aloitus käsittelee vain statusmiehiä, ei statusnaisia. En tunne näitä tapauksia lainkaan, mutta mielestäni statusta on yhteiskunnallinen vaikutusvalta. Viihdealalla ei ole sitä. Ap
Olisi kyllä ihan mielenkiintoista miettiä mikä on statusnainen. Minulla on kaksi sellaista ystävää, jotka lasken statusnaisiksi. Toinen on globaalin pörssiyhtiön hallituksessa täällä Suomessa ja lisäksi hallitusammattilainen sekä sijoittaja, toinen on kansainvälisen, omalla alallaan maailman tunnetuimman järjestön johtoportaassa Genevessä. Toisen mies on statusmies, toisen on normaali akateeminen, menestynyt yrittäjä, jonka kädenjälki näkyy eurooppalaisissa suurkaupungeissa, mutta ei hän kuitenkaan ole statusmies, koska toiminnalla ei ole yhteiskunnallista merkittävyyttä ja vaikuttavuutta.
Minusta elämäntapa on aivan samanlainen olipa statusammatissa nainen tai mies. Ap
Jotenkin naurettava aloitus. Ap pönkittämässä itseään.
Uusrikkaat, mauttomat miehet tykkää näistä silikoni, botox, huulitäyte pimuista,jotka esittelee takapuoltaan.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin naurettava aloitus. Ap pönkittämässä itseään.
Kieltämättä tavallaan naurettavaa. Mutta minähän en ole statusmiehen vaimo, jos tuota omaa määritelmääni seuraan. Mun faija oli statusmies ja tuttavapiiriini kuuluu statusmiehiä ja myös -naisia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Uusrikkaat, mauttomat miehet tykkää näistä silikoni, botox, huulitäyte pimuista,jotka esittelee takapuoltaan.
Itse asiassa mulla on sama käsitys. En tiedä pitääkö paikkansa, mutta nimenomaan tuollaiset uusrikkaat, jotka ovat köyhästä perheestä. Mulla on se käsitys, että teko-osista kiinnostuneita miehiä on todella vähän. Ja kuten sanoin, niin niitä pidetään hassuina, ikävä kyllä aika alaluokkaisina niiden parissa, joiden kanssa vietän aikaani. Teippihiukset... siis mitä ihmettä? Ja ne huulet ja muut vastaavat vain ovat aika rumia. Surullista, että tuollainen on muotia, koska muodit menevät aina ohi, vain seuraukset jäävät. Ap
Jokaisella tuntemallani korkean statuksen miehellä on kaunis vaimo.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia, jotka eivät vilkaisekaan 38 vuotiaaseen työttömään
Ihan tavallisia ihmisiä me kaikki olemme loppupeleissä. En tunne ihmisiä, jotka eivät vilkaisisi muita ja juttelisi normaalisti kaikkien kanssa. Se kuuluu hyviin tapoihin. Koskaan ei muutenkaan tiedä milloin oma elämä muuttuu peruuttamattomasti. Kuka tahansa voi vaikka saada infarktin ja joutua muiden armoille tai joutua auto-onnettomuuteen ja halvaantua.
Minusta on tyhmää halveksua muita varsinkaan rahan ja älykkyyden johdosta, koska molempien perusta on perimässä ja perinnössä eikä omaa ansiota. Ihmiset ovat samanarvoisia, mutta kaikille ei kuulu silti kaikkea. Yhteiskunta on parempi, kun jokainen suorittaa oman osansa parhaansa mukaan. Kateus ei ole hyväksi myöskään. Ap
Kyllä status miehiä on erilaisia ja heidän vaimot ovat myös erilaisia eli eri pituisia,painoisia,näköisiä. En ole itse vielä yhdenkään sellaisen vaimon kuvaa nähnyt joka miellyttäisi omaa silmää mutta makuasioitahan nämä täysin ovat josta ei pidä paljastus. Monesti vaan jotkut pahoittaa kovin mielensä siitä esim. että joku on eri mieltä tai vastaus ei miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Statusmiehet on korkeatasoisia miehiä joten heillä on korkeatasoiset naiset eli heillä on naiset jotka on kauniita ja normaalipainoisia/hoikkia. Ei jollain keskitason miehillä ole mahdollisuuksia tasokkaisiin naisiin.
Se mikä on tasokas nainen kenenkin miehen mielestä on täysin yksilöllistä. Et voi puhua muiden kuin itsesi puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Minun tuntemillani korkean statuksen miehillä taas on hyvin tavallisen näköiset vaimot. Ne vaimot ovat lisäksi itsekin statusnaisia.
Vierailija kirjoitti:
Makuasioita. Kukaan ei ole kaunis kaikkien mielestä. Itse luikittrlrn naiset siten että mun makuun olevia kauniita naisia mielellään katsoo mutta eivät herätä minkäänlaisia haluja. Sitten on pantavan näköisiä naisia jotka saa halut heräämään ja joiden kanssa voisin alkaa suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makuasioita. Kukaan ei ole kaunis kaikkien mielestä. Itse luikittrlrn naiset siten että mun makuun olevia kauniita naisia mielellään katsoo mutta eivät herätä minkäänlaisia haluja. Sitten on pantavan näköisiä naisia jotka saa halut heräämään ja joiden kanssa voisin alkaa suhteeseen.
*Luokittelen
Vierailija kirjoitti:
Kyllä status miehiä on erilaisia ja heidän vaimot ovat myös erilaisia eli eri pituisia,painoisia,näköisiä. En ole itse vielä yhdenkään sellaisen vaimon kuvaa nähnyt joka miellyttäisi omaa silmää mutta makuasioitahan nämä täysin ovat josta ei pidä paljastus. Monesti vaan jotkut pahoittaa kovin mielensä siitä esim. että joku on eri mieltä tai vastaus ei miellytä.
Näinhän se menee. Jos on taipumusta pahoittaa mielensä eikä halua mieltänsä pahoittaa vaikka siitä että joku sanoo ettei vaikka joku auto ole hieno hänen mielestään, joku puhelin hyvä,nainen hyvännäköinen tms. niin silloin ei mielipidettä edes pidä kysyä muilta /asiaa ottaa ollenkaan puheeksi.
Kyllä mä panen kaikkia kauniita naisia.
Staattus mies
Täällä on yllättävän paljon niitä, joiden tuttavissa on statusmiehiä vaimoineen, vaikka statusmiehet ovat todella harvassa. Heidän vaimonsahan eivät ole julkkiksia, eivätkä he itsekään ole julkkiksia, joten heitä ei oikein voi tuntea kuin henkilökohtaisesti.
Se mitä aloituksessa ja myöhemminkin lukee geenikauneudesta pitää minun kokemukseni mukaan paikkansa. Feikkikauneutta ei arvosteta noissa piireissä. Tuntuisi vähän turskilta arvostella ystävien kauneutta, mutta se pitää sanoa, että nämä minun omat ystäväni ovat nimenomaan geenikauniita. Olen tuntenut heidät teinistä asti, he olivat Stadin kauneimpia tyttöjä, minä se tavis heidän joukossaan.
Mutta mieheni ystävien vaimot eivät ihan samanlaisia geenikauniita (kaikki osa-alueet kunnossa) kaunottaria ole, vaan enemmän näyttäviä, upeita naisia (heihin pätevät kaikki aloituksen pointit). Uranaisia hekin kuten ovat kaikki ystävänikin minua itseäni lukuunottamatta. Olen se poikkeus meidän joukosta, olen varmaan aina ollut, jo teinistä asti.
Olen siis tuntenut nämä ihmiset kaikki jo yli 30 vuotta, mutta osa omista ystävistä on liukunut kauemmas (ulkomailla asumisen vuoksi osittain), kun taas miehen ystävät vaimoineen ovat läheisempiä nykyään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että monetkin miehet ajattelevat noin. Kauneus ei välttämättä ole seksikästä tai mielenkiintoista, tarvitaan muutakin. Ja jos katson noita statusmiesten puolisoita, niin heillä tuo muu on hyvin voimakas tekijä. Eli heillä on hyvin voimakas ja erottuva persoona. He ovat yksilöitä, siksi kiinnostavia, täysin omanlaisiaan. Heillä on tarjota jotain sellaista, mitä kenelläkään muulla ei ole. Ap
No ehkä, mutta itse sanoisin, että kaikkein määräävin ominaisuus on työ yksityisyys. Kun on kunnianhimoisesti paikonut uraa koko ikänsä, ei ole varaa menettää mitää jonkun tyhmän sekoilun tai juorun takia. Siksi ne liitotkin kestää vaikeudet, kun molemmat panostavat uraan eikä ole varaa avioriitoihin, vaan mieluummin sovitaan joku kompromissi.
Vierailija kirjoitti:
No ehkä, mutta itse sanoisin, että kaikkein määräävin ominaisuus on työ yksityisyys. Kun on kunnianhimoisesti paikonut uraa koko ikänsä, ei ole varaa menettää mitää jonkun tyhmän sekoilun tai juorun takia. Siksi ne liitotkin kestää vaikeudet, kun molemmat panostavat uraan eikä ole varaa avioriitoihin, vaan mieluummin sovitaan joku kompromissi.
No ehkä mitä? En ymmärtänyt tuota etukaneettia, mutta siitä olen samaa mieltä, että näitä ihmisiä luonnehtii pitkäjännitteisyys ja suunnitelmallisuus sekä päämäärätietoisuus myös avioliitossa. He eivät ole ihmisiä, jotka harrastavat suhdesekoilua, mutta voihan vastaan tulla yksinkertaisesti parempi ja sopivampi. Sitten se on menoa. Ap
Linnanjuhlien kättelyjonossa on kaikenlaista pullukkaa johtajien perässä kuljeksimassa.
Sellaisia, jotka eivät vilkaisekaan 38 vuotiaaseen työttömään