En ymmärrä yhtään ihmisten seksuaalista himoa. Millaista se on, miltä se tuntuu? Jotkut ovat jopa valmiita pettämään!?
Yritän miettiä välillä tätä kun pohdin, että miksi maailmassa seksistä toitotetaan niin paljon sekä ylipäätään miten traagisia juttuja seksin vuoksi tapahtuu. Ihmiset ovat valmiita jopa satuttamaan sen vuoksi muita, jopa todella törkeällä ja rikollisella tavalla!
En käsitä lainkaan miten se himo voi olla niin valtava? Osaisiko joku voimakkaan vietin omaava selittää sen oman seksuaalisen maailmansa, miltä se tuntuu ja onko se oikeasti jotenkin niin voimakas, että vaikka joka päivä harrastaisi seksiä ja vaikka eri ihmisten kanssa?
En ole a-seksuaali, en neitsyt mutta en myöskään mitenkään vahvasti halukas. Nuorena tuli hyväksymisen vuoksi suostuttua hölmöihin juttuihin mutta en ole esim koskaan pettänyt. Mielestäni se on ala-arvoista ja mielummin eroaa sitten. Ellei sitten puolisolle ole ok, että käy vieraissa.
Kyllä pidän joitakin ihmisiä seksikkäänä ja haluttavina, on hienoa kun jollakin on upea kroppa jne mutta ei minulla nyt mitää erityisiä himoja tule.
Teininä ehkä tuli mutta kai olen sitten kadottanut haluni. Olen kolmekymppinen.
Mielenkiinnosta vain kyselen ja haluaisin muistaa taas, että mikä siinä oikein vetää niin puoleensa.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja kipuilen vähän saman asian kanssa. Ihastun kyllä naisiin ja joskus tosi voimakkaastikin, mutta en tunne mitään vetoa naisen sukupuolielimiä kohtaan. Enkä käsitä, miten se voi olla niin iso juttu joillekin.
Tunnetko vetoa sitten miehen sukupuolielimiin? Vai et kummankaan? Itselläni on niin, että ihastun miehiin, mutta ei kiiinnosta miesten sukupuolielimet vaan naisten.
Ei mitkään sukupuolielimet kiinnosta, mutta olen selkeästi hetero, eli ihastun vain naisiin.
Olen miettinyt, että "seksuaalisuuteni" on varmaan jäänyt jotenkin ala-asteikäisen tasolle, koska ihastun edelleen samalla tavalla kuin silloin kun seksi ei ollut mielessä, vaan se kaikki muu jännä tunne siinä.
Samaistun tähän. Deittaileminen on kamalaa, kun 99% ihmisistä menee seksi edellä ja sitä pitäisi saada heti. Tuntuu, että olen outolintu siellä joukossa, kun olen enemmän kiinnostunut ihmisen ylä- kuin alapäästä. N
Aseksuaalisuus ei aina tarkoita kokonaan seksuaalisuuden puutetta. Ihan hyvin ap sovit aseksuaalin tai demiseksuaalin kuvaukseen. Kirjoa on monta, aivan kuten ei voida sanoa, että kaikki oululaiset naiset ovat samanlaisia, vaikka Oulu ja paikallinen kulttuuri heitä yhdistääkin.
Intohimo on ihana ja kaunis tunne, en tulisi toimeen ilman sitä. Mutta vain tiettyä henkilöä kohtaa, en voisi koskaan hypätä sänkyn jonkun random tyypin kanssa vain naimaan. Siitä en saa mitään.
Mutta sen oikean.... kun haluaa olla ihan lähellä toisen ihoa, melkein ihon alla henkisesti ja fyysisesti. Saada silittelyä, kosketusta, suudelmia ja tuntea että on toiselle ihmeellisin asia maailmassa. Rakastelu on vain piste i:n päällä, ei päämäärä vaan osa kokonaisuutta. Tuntikausia.
Ja ikää kuitenkin paljon mutta tunteet ja halut yhtä voimakkaat kuin nuorena. Nyt vaan osaa nauttia enemmän
Ei se ainakaan mikään luonnollinen vietti ole, kuten täälläkin moni väittää. Luontohan on päin vastiin hoitanut asiat niin, että hedelmällisyyttä on vain tiettyyn ikään, mikä onkin erinomaista ajatellen kaikkia niitä, joilla on tyyliin 4 lasta, kaikki eri kumppaneiden kanssa ja dumpattu ties kenen vastuulle. Kova vietti kertoo kyllä enemmän jostain psyyketason ongelmasta, henkisestä kypsymättömyydestä jne.
No itsellä ainakin hormonit säätelee aivan selkeästi seksuaalista himoa. Ovulaation aikaan sen muutaman päivän ajan huomaan miehet aivan eri tavalla kuin muulloin. Jopa haistan miesten tuoksut tarkemmin. Hormonitasot voi vaihdella monien tekijöiden kuten stressin, iän, ravinnon, omien perintötekijöiden ym vuoksi. Ja toki pettämiseen vaikuttaa muukin tekijä kuin himo kuten menneet kiintymyssuhteiden häiriöt ja huono itsetunto. Eivät kaikki, joilla tekee mieli, välittömästi petä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun on vaikeaa ymmärtää sitä, kun joku ei erityisemmin halua, mutta seksi ei haittaakaan. Koen joko tai -asiaksi. En siis halua, enkä osaa kuvitella, että jostain syystä "muuten vain" voisin suostua - vaikka suurimman osan ihmiskunnan historiasta asia lienee ollut juuri niin erityisesti naisten osalta.
No jos et erityisemmin himoitse maksalaatikkoa, mutta ei se pahaakaan ole. Ehkä sama?
Kuin söisi mautonta keitettyä makaroonia ilman kastiketta?
Minulla on ollut tässä elämäni aikana kaksi sellaista tyyppiä jotka ovat saaneet niin järjettömän himon aikaan että todellakin se järki on hämärtynyt. Toinen vuosia sitten, toinen vähän tuoreempi. Se kemia, himo, miksi sitä haluaakaan kutsua, on jotain aivan selittämätöntä ja lähes sietämätöntä. Sellaisen vallassa sitä sitten ehkä tekee tyhmiäkin asioita.... en toki minä mutta muut. ;)
Muutoin haluni ovat olleet sellaista varmaan aika keskinkertaista tasoa, jolloin on suhteellisen helppoakin toimia järkevästi ja vastuullisesti. Mutta nuo kaksi eri tapausta ovat kyllä jättäneet ymmärryksen siitä mistä puhutaan kun himottaa niin että järki lähtee.
Nainen 47v.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut tässä elämäni aikana kaksi sellaista tyyppiä jotka ovat saaneet niin järjettömän himon aikaan että todellakin se järki on hämärtynyt. Toinen vuosia sitten, toinen vähän tuoreempi. Se kemia, himo, miksi sitä haluaakaan kutsua, on jotain aivan selittämätöntä ja lähes sietämätöntä. Sellaisen vallassa sitä sitten ehkä tekee tyhmiäkin asioita.... en toki minä mutta muut. ;)
Muutoin haluni ovat olleet sellaista varmaan aika keskinkertaista tasoa, jolloin on suhteellisen helppoakin toimia järkevästi ja vastuullisesti. Mutta nuo kaksi eri tapausta ovat kyllä jättäneet ymmärryksen siitä mistä puhutaan kun himottaa niin että järki lähtee.
Nainen 47v.
Tuollainen olisi joskus kiva kokea.
En myöskään koe seksuaalista himoa toista ihmistä kohtaan. Toki voin pitää seksikkään näköisenä muttei siitä silti mitään pakottavia paneskelutarpeita tule.
Vierailija kirjoitti:
Aseksuaalisuus ei aina tarkoita kokonaan seksuaalisuuden puutetta. Ihan hyvin ap sovit aseksuaalin tai demiseksuaalin kuvaukseen. Kirjoa on monta, aivan kuten ei voida sanoa, että kaikki oululaiset naiset ovat samanlaisia, vaikka Oulu ja paikallinen kulttuuri heitä yhdistääkin.
On se mukavaa kun voi olla aivan mitä haluaa. Vaikka seksistä diggaava aseksuaali. Itseä ei kiinnosta seksi lainkaan ja rassaa kun tällanen ns. aseksuaali tuttu jauhaa siitä seksistä jatkuvasti. Painottelee kuitenkin että onneksi se seksi ei häntä kiinnosta, kuulostaa niin käänteishöpötykseltä kuin voi.
Mielenkiintoinen keskustelu, olen miettinyt tätä paljon itsekin. Nuorempana koin tuollaista himoa harvakseltaan, mutta nykyään en juuri koskaan. Erikoisinta on se, että viimeksi kun koin tuollaista järkeä sumentavaa himoa, oli tilanne jossa olin juuri kuullut puolisoni pettäneen minua. Muistan kuinka ristiriitainen tilanne oli, kun samaan aikaan inhosin ja rakastin häntä sydämeni pohjasta, olisin halunnut hänen tuntevan edes osan siitä tuskasta minkä pettäminen minulle aiheutti. Halusin kostaa, mutta samalla en ikipäivänä halunnut satuttaa häntä. Tunnekuorma oli valtava ja jotenkin purkautui sitten järkyttävänä himona. Olemme edelleen yhdessä ja tapauksesta on jo useita vuosia.
Viime aikoina olen kuitenkin tajunnut, että tuon jälkeen en ole koskaan tuntenut niin valtavaa intohimoa tai intohimoa ollenkaan. Havahduin siihen, kun näin kerran unta, jossa olin valtavan intohimon vallassa ja unessa petin puolisoani. Herätessäni tajusin etten ole oikeasti vuosiin tuntenut mitään tuollaista. Olen miettinyt asiaa paljon ja se saa minut tavallaan surulliseksi, koska se tunne on ihana ja haluaisin kokea sen oikeassakin elämässä vielä. En vain tiedä mistä oman puolison kanssa voin sen löytää, koska tuon pettäminen jälkeen olen aina kokenut olevani seksissä jotenkin altavastaaja. Häpeän itseäni ja tunnen järkyttäviä paineita siitä, että jos en ole riittävä hän pettää uudelleen. En pysty enää olemaan vapautunut, eikä välillämme ole luottamusta. Vaikealta tuntuisi myös ajatus erosta vuosia tapahtuneen jälkeen, erossa menisi rikki paljon ja oikeastaan ainoa mikä parisuhteessa on vialla on nykyään puuttuva intohimo. Arki rullaa hyvin ja kyllä minä puolisoani edelleen rakastan.
Se himo on = testosteroni.
Sitä on eri ihmisillä eri verran, naisilla vähemmän kuin miehillä, mutta joillain naisilla selvästi enemmän kuin toisilla.
En ymmärtänyt tätä ennen kuin n 40 v, jolloin vaihdevuosien alussa estrogeenin väheneminen toi testosteronin vaikutuksen yhtäkkiä paremmin esiin. Minusta tuli vähän seksihullu, mitä en ollut koskaan aiemmin kokenut, sillä estrogeenitasoni on ollut nuorena erityisen korkea ja se on hieman anti seksihormoni.
Sitä himon tunnetta voi kuvailla lähinnä niin, että seksi oli ajatuksena koko ajan mielessä ja katselin kaikkia miehiä sillä silmällä, että voisinko olla tuon kanssa ja millainen kosketus tuolla miehellä olisi jne.
Surullista, jos ap ei tiedä mitä himo on. Surullista myös se, jos ei himojaan pysty lainkaan hallitsemaan.
Ihmiset ja kokemukset ovat erilaisia. Keskiverto ihminen yleensä tuntee himoa, mutta siihen vaaditaan läheisyyttä ja intiimiyttä. Yliseksuaalinen kai himoitsee seksiä ilma selkeää kohdettakin.
Ap. Etkö ole koskaan ollut kumppanisi kanssa tilanteessa, jossa on tehnyt mieli seksiä, muttei sitä voi siinä tilanteessa toteuttaa?
Alhainen älykkyysosamäärä? Pettäminen on eri asia kuin himo tms. Pettämisestä ihminen tarvitsee itsetunnolleen pönkitystä. Haluaa huomiota ja nauttii sen saamisesta. Jotkut haluaa sitä joka paikasta ja mielummin kaikilta ja vain joiltain seksuaalisesi.
Itse himoitsen yleensä kun annan itselleni luvan. Esim parisuhteessa. Ja jossain vaiheessa seksuaalinen himo vie tilaan missä ei näe tai kuule muuta. Silloin siis ollaan jo touhussa pitkällä. Orgasmi on vain yksi osa siitä. Ei edes välttämätön. Se himo/hekuma on se paras. Löysin sen aikuisena, ,kun itsetunto ja oma seksuaalisuus oli käsitelty ja ymmärretty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja kipuilen vähän saman asian kanssa. Ihastun kyllä naisiin ja joskus tosi voimakkaastikin, mutta en tunne mitään vetoa naisen sukupuolielimiä kohtaan. Enkä käsitä, miten se voi olla niin iso juttu joillekin.
Tunnetko vetoa sitten miehen sukupuolielimiin? Vai et kummankaan? Itselläni on niin, että ihastun miehiin, mutta ei kiiinnosta miesten sukupuolielimet vaan naisten.
Ei mitkään sukupuolielimet kiinnosta, mutta olen selkeästi hetero, eli ihastun vain naisiin.
Olen miettinyt, että "seksuaalisuuteni" on varmaan jäänyt jotenkin ala-asteikäisen tasolle, koska ihastun edelleen samalla tavalla kuin silloin kun seksi ei ollut mielessä, vaan se kaikki muu jännä tunne siinä.
Väitän, että suurin osa deittailee yläpään takia. Haluavat siis löytää kumppanin. Ja suurin osa menee sänkyyn yläpään takia. Harva voi sekstailla idiootin kanssa ihan vain seksin takia. (Idiootilla tarkoitan laajasti itselle epäsopivia ihmisiä). Ehkä miehillä ja naisilla on tässä eroa. En tiedä. Itselleni olis vaikea mennä sänkyyn upean ja taitavan miehen kanssa, jos en hänestä muuten pidä.
Vierailija kirjoitti:
No itsellä ainakin hormonit säätelee aivan selkeästi seksuaalista himoa. Ovulaation aikaan sen muutaman päivän ajan huomaan miehet aivan eri tavalla kuin muulloin. Jopa haistan miesten tuoksut tarkemmin. Hormonitasot voi vaihdella monien tekijöiden kuten stressin, iän, ravinnon, omien perintötekijöiden ym vuoksi. Ja toki pettämiseen vaikuttaa muukin tekijä kuin himo kuten menneet kiintymyssuhteiden häiriöt ja huono itsetunto. Eivät kaikki, joilla tekee mieli, välittömästi petä.
Tämä on entistä selkeämpi nyt vanhana. Vaihdevuodet pahasti päällä, eikä seksi kauheasti enää kiinnosta, mutta kerran kuussa iskee halut päälle. Kai se kierto on edelleen jossain kuosissa.
Minä en nyt jotenkin ymmärrä lainkaan, mitä AP. Puhuu. Olen nelikymppinen nainen, ja olen aina halunnut seksiä.
Sitä vain tekee mieli, paikat kostuu, jalkovälissä tykyttää, ajatukset pyörii asiassa.
Hormonit vaikuttaa, tottakai, ovulaatio aikaan ei muuta mieleen mahdukkaan. Ja E-pillerit vie halut. Siksi en niitä syökään.
En edes laukea kovin helposti, eli orkku ei ole se juttu.
En kuitenkaan katsele esim. Miehiä kaupungilla tms. Vaan minulla täytyy olla joku tuttu mies, josta pidän, halujeni kohteena. Yhdenillanjutuista ym en saa mitään iloa.
Luulen, että saan helposti luotua sellaisen kipinän ja jännitteen itseni ja miehen välille, siis muunkin, kuin oman miehen. En silti pettäisi, miksi niin tekisin. Olen muuten elänyt suurimman osan elämääni sinkkuna, ja en silloinkaan halunnut etsiä seksiseuraa esim. Tinderistä. Toki minulla seksiä oli, oli aina joku vakkari, vaikkei se ollut seurustelua.
Mutta sellainen ei ole sama asia, kuin parisuhde, jossa toista kohtaan on tunteita. On ihanaa katsoa omaa miestä vaikka korjaamassa polkupyörän rengasta. Katsoa hänen käsiään ja miettiä, miltä ne kädet tuntuvat minun vartalollani. Selkää katsoessa tiedän tarkalleen, miltä se tuntuu sormieni alla,kun hän on päälläni. Jne.
Kyllä se halu tuntuu koko kropassa, kun on sellaisen ihmisen lähellä jonka kanssa tuntee seksuaalista halua ja himoa. Aah, ne hetket ennen suutelua kun kasvot ja huulet lähestyy hitaasti ja nautinnollisesti.
Periaatteessa samanlainen kosketuskin tuntuu aivan erilaiselta, kun kyse on sellaisesta henkilöstä joka saa himot ja halut syttymään vs. henkilö johon ei tunne mitään seksuaalista.
Olen onnellinen että elämässäni on tällä hetkellä sellainen mies jota haluan ja himoitsen. Hän on saanut housuni kostumaan tavalla ettei kukaan muu aiemmin.
N47
Olen nainen, enkä koskaan pettäisi pelkästään seksin takia. Jos haluan seksiä niin siihen riittää puoliso. Tähän mennessä en ole koskaan pettänyt ja ainoa tilanne missä se voisi tapahtua on silloin, kun olen rakastunut toiseen mieheen.
Ymmärrän täysin ihmettelysi. En ole ikinä halunnut ketään. Siis edes sellaista, jota pidän s e k sikkään näköisenä. Himo on minussa. En minä silloin halua toiselle tehdä mitään tai alkaa neuvoa ja ohjailla. Hoidan asiani itse.