Yksin asuvat. Miksi teille ei riitä yksiö?
Kommentit (147)
Ei tässä iässä viiti enää yksiössä kököttää, alkaa ahdistaan. Nuorena asuin yhesti yksiössä, se oli aika tilava mutta sänky oli olkkarissa niin en tykänny.. Mulla on 56m2 kaksio, keittiö, mh ja oloh erikseen, las iso partsi, vuokra vähä yli 500e ja maksan ite 200e. (Eläkel as tuki.) Mahtuu elukoiden hoitajakin pitemmäksi aikaa kun mahtuu toinen sänky väliaikasesti..
Ei sillä koolla ole väliä jos maksaa itse asumisensa. Kyssäri parempi niille jotka ovat tukien varassa.
Minulla on sinkkuna 70 m2 kolmio, ja niin kauan kuin kustannan asumiseni itse, sen ei pitäisi kuulua sinulle millään lailla.
Mulla on kaksio ja koko sika pitää miettiä mihin laittaa tavaroita. Oon yksin elävä.
Miksi ihmeessä yksin asuvan pitäisi asua pienessä asunnossa? Minä tykkään olla kotona ja siksi minulla on myös tilaa paljon. Tykkään myös kutsua ystäviä kylään ja on kivaa ettei aina tartte sylikkäin istua.
Riittää. Asun 27 neliön yksiössä
Asun yksiössä mutta täällä on aina sekasorto kun ei mahdu tavarat minnekään ja harrastan taidetta ja kaikkea muuta olisi kiva jos olisi edes tilaa säilyttää niitä
Kyllä mulle yksiö riitti pitkään. Jossain vaiheessa pätäkkää oli kertynyt sen verran taskuun, että päätin ostaa sillä isohkon kaksion. Ei siksi, että olisi ollut joku pakko saada se kaksio, vaan siksi koska se oli mahdollista ja halusin.
Riittäisihän se, mutta kun on kissoja ja seurustelukumppani niin on mukavaa, kun tilaa on vähän enemmän. Arvostan myös erillistä työ-/vierashuonetta sekä kunnollisen kokoista keittiötä, johon mahtuu täysleveä tiskikone.
Jos yksin asuvalle pitää riittää yksiö, niin eikö sen pitäisi riittää myös kahdelle? Mihin pariskunta tarvitsee enemmän huoneita kuin yksin asuva? Vauvakaan ei omaa huonetta kaipaa. Sinne vaan kaikki yksiöön. Mitäpä sitä kotona muuta ku pakolliset nukkumiset ja pesut tarttee tehdä. Ei siellä ainakaan viihtyä tartte.
Koska isompi asunto on hyvä olla valmiin sitten kun löydän elämänkumppanin.
Viihdyin hyvin rivitaloyksiössä, mutta se tuntui olevan naisille ongelma jos aikoi muuttaa yhteen. Nyt on sitten pienehkö omakotitalo. Ei minua häirinnyt yhtään naisen asumismuoto, joka myös oli yleensä yksiö mutta kerrostalossa.
Riittäisi ihan hyvin mutta kun on noita lapsia ja lastenlapsia niin tilava kaksio on nyt. On sauna ja iso piha. Peräkammarinpojille ehkä yksiökin riittää, ei meille.
Vierailija kirjoitti:
Riittäisi ihan hyvin mutta kun on noita lapsia ja lastenlapsia niin tilava kaksio on nyt. On sauna ja iso piha. Peräkammarinpojille ehkä yksiökin riittää, ei meille.
Ja sain tietää että saan jopa asumistukea kaksiooni ja muutin isompaan muutama vuosi sitten. Tää on tosi hyvä. Iso piha, oma sauna ym. Kiitos vaan.
Vähintään 90 neliötä pitää olla, koska etätyö ja harrastusvälineet.
En halua asua missään koirankopissa. Miesystävä vierailee luonani viikonloppuisin ja iso makkari parisänkyineen on tarpeen.
Muille vieraille lisäksi yksi vierashuone.
Halusin läpitalon huoneiston joten yksiö ei ollut vaihtoehto. Kolme huonetta ja keittiö riittää juuri ja juuri omaan käyttöön.
Asun kaksiossa, mutta haluaisin kolmion, eli vielä erillisen työ/vierashuoneen. Pieni koppi tai miniasunto ei ole minulle mikään vaihtoehto.
On yksiöitä ja on yksiöitä.
Olen joskus asunut 60-luvulla rakennetussa yksiössä, jossa oli erikseen keittiö, parveke ja eteinen selkeästi eri tilana. Siinä eteisessä oli kunnolliset vaatekaapit. Se oli ihana, uskomattoman toimiva asunto. Kylppärissä amme. Ikkunoista näki puita ja pihaa. Pidin jo silloin, mutten ymmärtänyt ihan sen asunnon arvoa.
Vierailin juuri ystäväni 2020-luvulla rakennetun talon yksiössä. Se oli neliön mallinen, keittiökaapit oli eteisen kaappien jatkeena samalla seinällä. Surkeat kaappitilat. Kaikki sitä yhtä tilaa, ei parveketta. Ikkunoista näki seuraavan talon ikkunat. Kaikki pitivät kaihtimia. Koin todella ahdistavaksi tilan.
Miksi pitäisi? Minä tykkään asua kolmiossa tai isommassa. Syyt: teen 100% etätyötä ja haluan etätyölle oman huoneen. Lisäksi haluan, että makuuhuone on erilllnen olo- tai työhuoneesta. Olen melkein aina kotona, joten kodilla on paljon merkitystä, siellä pitää mahtua harrastamaankin ja säilömään harrastusvälineet. Harrastan kotona jumppaa (välineitä: jumppamatto, vastuskuminauhoja, kahvakuula, käsipainoja, kuntopyörä), käsitöitä, piirtämistä ja maalausta.