Haluaako kaikki, jotka eivät raskaudu hedelmöityshoitoihin vai kieltäytyykö osa niistä?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan yritetty pitkään, eikä aiota mennä minkäänlaisiin hoitoihin, jos ei tärppää.
Siinä voi riittää pelkkä tutkimus onko kaikki ok. Ei tarvitse välttämättä hoitaa mitään. Minulla tutkittiin onko munajohtimet auki ja se riitti tärppiin, kun ennen sitä oltiin yritetty 10 vuotta tuloksetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoja nämä luovuttajat 🤔
No se on sitä luonnon karsintaa
Mitä outoa siinä on? Itselle jäänyt tosi huono kuva lapsettomuushoidoista. Joudut kyttäämään kellon kanssa, milloin pistät mitäkin, pää menee sekaisin hormoneista ja katkeroidut kaikille, elämä pyörii kokonaan lastenteon ympärillä jne ihanaa. Keskityn todellakin muuhun, jos ei luonnollisesti tärppää.
Toivotaan, että onnistutte saamaan lapsen luomuna!
Itse en saanut IVF:ssä käytetyistä lamaus- ja stimulaatiolääkkeistä mitään haittavaikutuksia - olin jopa yllättynyt, kuinka helppoa kaikki oli fyysisesti. Henkisesti toki rankkaa ja onhan se totta, että elämä pyörii lapsenteon ympärillä. Toisaalta niinhän se menee myös monella luomuyrittäjällä, että tikutetaan ovulaatiota monta kertaa päivässä ja mittaillaan aamulämpöjä, ja sitten mietitään joka ikisestä tuntemuksesta, onko kyseessä raskausoire.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoja nämä luovuttajat 🤔
No se on sitä luonnon karsintaa
Mikäs luovuttaja se on. Kyse on arvovalinnasta. Jos ei ole tarkoitettu raskautuvan niin joidenkin mielestä niin ei ole vain tarkoitettu. Ennemminkin se on juuri luonnonvalinnan kunnioittamista. Enemmänhän ne keinoalkuisesti menevät kesken jne.
Entä jos nainen on "tarkoitettu" raskautuvan, mutta miehessä vika? Mitä luonnonvalintaa se on?
No sitten jokainen henkilökohtaisesti tekee valinnan, hankkiiko lapsen hoidoilla vai hyväksyykö lapsettomuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osalla voi olla myös joku ideologinen syy, ettei tunnu oikealta aloittaa raskautta keinotekoisesti. Osa myös uskoo, että lapset on jumalan lahja eikä siihen ole ihmisen puuttuminen.
He eivät sitten varmaan myöskään estä raskauksia "keinotekoisesti".
Osta estää osa ei, riippuu siitä ideologiasta taustalla.
Ei kai niitä kukaan tule tarjoamaan, itse pitää kysyä.
Kuka jaksaa minkäkin verran, on se melkoinen henkinen taakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan yritetty pitkään, eikä aiota mennä minkäänlaisiin hoitoihin, jos ei tärppää.
Siinä voi riittää pelkkä tutkimus onko kaikki ok. Ei tarvitse välttämättä hoitaa mitään. Minulla tutkittiin onko munajohtimet auki ja se riitti tärppiin, kun ennen sitä oltiin yritetty 10 vuotta tuloksetta.
Niin ainakin meille kävi niin että yritystä oli ollut yli vuosi ja käytiin tutkimuksessa "kaikki on kunnossa" nähtiin että munasolu oli juuri irtoamassa, niin samalla kierroksella tärppäsi! Eli heti kun huoli poistui :)
Kieltämättä on vähän paineita kasvattaa ainoasta lapsesta sellainen, että hän haluaa hankkia perheen nuorena. Ja että rahat pysyvät hänellä hyppysissä, koska hän tulee saamaan kaiken meiltä. Ja tietysti että hän pysyy ylipäätään hengissä ja elää fiksusti. Mutta toistaiseksi kaikki oikein hyvin. Menettämisen pelko on arjessa läsnä varmaan vähän eri tavalla kuin normitaustaisilla, kun on elänyt pahimpia pelkojaan läpi monta kertaa.
En ylipäätään ymmärrä, miksi kukaan koskaan haluaisi lapsen.
Kas kun ei virtahevon..
Jee, lisää tykinruokaa maailmaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä katson tulloaisia luovuttajia alaspäin
Oikeesti mitä helvettiä
Ihan sama sanoa että minä katson alaspäin sellaisia jotka väenvängällä yrittää lapsia. Kymmenennen keskenmenon/kohtukuolmena jälkeen ei uskota että ei ole vain sellainen elimistö, että lapsen saa. Kymmeniä alkioita tehtaillaan ja istutetaan, jos joku vaan nyt sattuisi tärppäämään. MUTTA kun en SANO! Jokaisella on oma mielipide esim siitä onko alkio jo lapsi eli elämä. Potentiaalisesti on lapsi. Se on jokaisen arvovalinta miten pitkälle on noissa valmis menemään, että turha sitä on moraalisoida.
Olen saanut 3 keskenmenoa ja sanasi satuttavat. Yritämme uudelleen.
Mieti vähän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ainakin meille kävi niin että yritystä oli ollut yli vuosi ja käytiin tutkimuksessa "kaikki on kunnossa" nähtiin että munasolu oli juuri irtoamassa, niin samalla kierroksella tärppäsi! Eli heti kun huoli poistui :)
Kiva teille. Meille taas tutkimuksissa todettiin, että luomuna mahdotonta saada lasta. Ihan sama, vaikka miten huolehtii tai ei huolehdi tai seisol vaikka päällänsä, ei mitään toivoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä katson tulloaisia luovuttajia alaspäin
Oikeesti mitä helvettiä
Ihan sama sanoa että minä katson alaspäin sellaisia jotka väenvängällä yrittää lapsia. Kymmenennen keskenmenon/kohtukuolmena jälkeen ei uskota että ei ole vain sellainen elimistö, että lapsen saa. Kymmeniä alkioita tehtaillaan ja istutetaan, jos joku vaan nyt sattuisi tärppäämään. MUTTA kun en SANO! Jokaisella on oma mielipide esim siitä onko alkio jo lapsi eli elämä. Potentiaalisesti on lapsi. Se on jokaisen arvovalinta miten pitkälle on noissa valmis menemään, että turha sitä on moraalisoida.
Olen saanut 3 keskenmenoa ja sanasi satuttavat. Yritämme uudelleen.
Mieti vähän!
Niin minähän sanoin että en sano! Mikä oikeus toisella on sanoa "katsoo tuollaisia luovuttajia alaspäin" jos ei mene hedelmöityshoitoihin.
Sama
Me yritettiin kolme vuotta luomusti niin, että eka vuosi tjottailtiin, seuraavat kaksi tähdättiin ovulaation ympärille niin, että mittasin aamulämmöt ja selvittelin tarkkaan testeinkin, missä vaiheessa ovuloin ja sitten tutkimuksiin neljäntenä vuonna, kun lopputuloksena oli vain keskenmenoja. Tutkimuksissa tulos oli selittämättömän lapsettomuus, mutta sain mm. terolutit kokeiluun ja neljäntenä vuonna tärppäsi. Jos ei olisi viidenteen yrittämisvuoteen mennessä tärpännyt eikä näillä lääkekokeiluilla olisi ollut vaikutusta, niin siinä olisi ollut raja. Varsinaiset hoidot oli poissuljettu jo ihan rahallisestikin.
Ei niistä tarvitse kieltäytyä, koska ketään ei määrätä niihin. Päin vastoin, pitää hyvinkin aktiivisesti pyrkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen DI, ja tuollaiset luovuttajan ei myöskään sitä koulua olisi ikinä läpäissyt. Häpeän teitä.
Mieheni on DI ja oli loppuvaiheessa sitä mieltä, että enää ei jatketa yrittämistä. Onnistumistodennäköisyys oli kohdallamme niin huono, muuten olisimme ehkä vielä voineet jatkaa. Yhden lapsen kuitenkin saimme ja hän saa toivottavasti aikanaan useampia lapsia.
Sellainen valhe. Luovuttaja ja valehtelija!
Miehelläsi on kestämistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen DI, ja tuollaiset luovuttajan ei myöskään sitä koulua olisi ikinä läpäissyt. Häpeän teitä.
Mieheni on DI ja oli loppuvaiheessa sitä mieltä, että enää ei jatketa yrittämistä. Onnistumistodennäköisyys oli kohdallamme niin huono, muuten olisimme ehkä vielä voineet jatkaa. Yhden lapsen kuitenkin saimme ja hän saa toivottavasti aikanaan useampia lapsia.
Miehelläsi on kestämistä
Kyllähän tuo historia kulkee mukanamme vanhuuteen asti. Tietysti jos sinä haluat maksaa jatkohoitoja, voimme pohtia taas uudelleen. :) Yksi yrityskerta maksaa siinä viitisen tonnia.
Kieltäytyy? Mitä ihmeen kieltäytymistä se on ettei tee mitään? Ei ne kotiin tule hoitija tarjoamaan, onneksi.
Itse olin parin vuoden jälkeen sillä kannalla että jos ei luomusti tärppää, niin mikäs meidän on ollessa kaksinkaan. Viiden vuoden jälkeen tärppäsi ja hetki meni totutemlessa ajatukseen, että tässä kävikin sitten näin.
Me tehtiin lapsi ajatuksella tulee, jos tulee. Yksi tuli, enempää ei tullut. Ja tämä oli meille ihan ok. Olisi ollut ok myös, ettei olisi tullut yhtäkään. Mielestäni elämässä on asioita, joita ei tarvitse suorittaa. Ja elämä ja parisuhde on hyvää ilman lapsiakin. Siksi en olisi itseäni rääkännyt hoidoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelläsi on kestämistä
Johan on pimeä kommentti!! Häpeä!!!
Mielestäni koeputkihedelmöitys on Jumalan leikkimistä.
Syöpähoidot ja lapsettomuushoidot on vähän eri asioita 😀 tuon jankkaajan on pakko olla trolli. Ei kenelläkään oikeasti mene noin tunteisiin toisten lapsettomuushoitoihin menemättömyys.