Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisin mennä vannomaan, että suurin osa hikihaisuleista ei peseydy aamuisin

Vierailija
18.05.2024 |

Ja väittävät, että "hienhajuun ei auta mikään".

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no kyllä se puhdistaa, jos päivittäin käy. näin ei tulekaan niin likaiseksi.

Mä käyn päivittäin suihkussa ja menee n. 5-10 min.

Vierailija
42/67 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mie käyn iltaisin mieluummin suihkussa,nukkumaan puhtaana. 

Vai niin. Mulla on niin edistyksellinen suihku, että sitä voi käyttää useamman kerran päivässä. Kokeile sinäkin toimisiko omasikin myös aamulla.

Ap

Ihan mielenkiinnosta, mitä teet öisin jos saat itsesi yöllä niin likaiseksi ja haisevaksi?

Minä käyn illalla suihkussa, silloin sänkyvaatteetkin pysyy puhtaana enkä yöllä tee sellaista mistä tulisin likaiseksi. Kämppäkin tarpeeksi viileä ettei hikoile yhtään yöllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset vaatteet eivät kestä konepesua, joten säästösyistä pesen ne kerran parissa viikossa. Muuten tuuleton niitä. Alushousut pysyvät lähes siedettävänä näin neljä-viisi päivää. Itseä pieni työn haju ei haittaa. Joskus pesu viivästyy, jos sähkö on kallista. Mutta minkäs teet kun kaikki maksaa ja kallistuu. 

Vierailija
44/67 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn nimenomaan aamuisin suihkussa, jotta olisin päiväsaikaan muita ihmisiä varten puhdas. 

Likaisena nukkumaan? 

Likaisena töihin? Ei kiitos!!

PS. Petivaatteet voi vaihtaa useammin kuin kerran kuukaudessa ja samoin kuin itse vaatteet myös

Vierailija
45/67 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdastilatyönskentelyä tehdessä ei saa käydä aamulla suihkussa, jotta normaali ihon bakteeritasapaino on kerinnyt touteutumaan. Muuten kontaminoi puhdastilan helpommin. Ja kyllä koko ajan ja joka paikassa on bakteereja.

Liiallinen peseytyminen on pahasta, kerran päivässä riittää ihan hyvin normaalille ihmiselle. Esim. kainalot voi huuhtasta lavuaarin yllä, jos kokee tarvetta pestä niitä useamman kerran päivässä.

T. Laborantti

Vierailija
46/67 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta on niitten likaiset ja pinttyneen löyhkäävät vaatteet, joita ei pestä tarpeeksi usein, tarpeeksi kuumalla ohjelmalla ja tarpeeksi tehokkaalla pesuaineella. Niistä jäö oikein leijailemaan kaamea lemupilvi, esim kaupan käytäville, hisseihin ja muihin suljettuihin tiloihin 🤮🤮🤮

Meillä on töissä pari lemupilvityyppiä. Vaikka ketään ei näkyisi, voi haistaa, kuka on juuri kulkenut ohi. Mutta näillä tyypeillä on työvaatteet, joille on pesu työnantajan puolesta. En tiedä laittavatko he ikinä työvaatteitaan pesuun, mutta jos laittavat, niin ne kyllä pestään ihan samalla ohjelmalla ja aineella kuin muidenkin (hajuttomat) vaatteet.

Olen itse myös iltasuihkuihmisiä. Aamulla voi silti pestä kainalot lavuaarin yläpuolella ja laittaa dödöä. Dödön sitäpaitsi pitäisi paketin mukaan toimia 48h, eli kestää yksi välipäiväkin.

Vierailija
47/67 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihoa hangataan pesusienellä tai saunaharjalla minimi kerran viikossa! Härski ihorasvan haju on järkyttävä. Samaa keltaista talia on tyynyssä, lakanoissa ja petarissa. Jos et hankaa niin haiset.

Vierailija
48/67 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienhaju lähtee ilman suihkuakin, kun pyyhkäisee kainalot aamuisin desinfiointinesteellä nimeltä Neo Amisept, jota saa apteekista. Sen jälkeen päälle dödöä. Rexona on ainoa kunnon dödö, muut jää kauas. Kannattaa ostaa miesdödö. Hiki ei haise ikinä ja sama paita käy uudelleen. Pyykki vähenee ja paidat pysyvät hyvinä. Mutta myönnän, että kovin kuivaihoiselle voi olla liian raaka temppu. Kannattaa käyttää puuvillavaatteita, jotka voi pestä 60 asteessa. Alushousut vaihtoon joka päivä ja sukat, jos on tarvis. Alapesusuihku käyttöön. Näin kun tekee, niin ei tarvi käydä suihkussa kolmea kertaa päivässä. 

Vierailija
49/67 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn mieluummin illalla suihkussa  jotta pääsen puhtaana omaan petiin.

Aamulla pikkupesut eli kasvot, hampaat ja alapää. Siksi, että hikoonnun töissä jo ensimmäisen tunnin aikana. 

Sellainen asia vielä, että tiesittekö ettei kaikkien hiki haise? Se on jkn geneettinen juttu ettei joidenkin kainaloissa ala bakteerien toiminnan takia hiki haisemaan. Itse olen sellainen, kuten myös 17v poikani. Ikinä en ole haistanut hienhajua meillä kummallakaan. Myöskään isäni ei haissut koskaan. Sen sijaan mieheni ja tyttäreni kainalot haisevat herkästi jos dödö on pettänyt. 

Vierailija
50/67 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Likaisena töihin? Ei kiitos!!

PS. Petivaatteet voi vaihtaa useammin kuin kerran kuukaudessa ja samoin kuin itse vaatteet myös

Ei yöllä likaannu. :D Päivän aikana hikoilee.

Mä vaihdan lakanat joka viikko. Mä vaihdan puhtaat vaatteet joka päivä.

Vierailija
51/67 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ihoa hangataan pesusienellä tai saunaharjalla minimi kerran viikossa! Härski ihorasvan haju on järkyttävä. Samaa keltaista talia on tyynyssä, lakanoissa ja petarissa. Jos et hankaa niin haiset.

Sitä ei tule kun käy joka päivä suihkussa ja vaihtaa puhtaat vaatteet joka päivä.

Vierailija
52/67 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkis vaan sen sun vannomisen. Mihin menet vannomaan?

Vierailija
53/67 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On eri asia joutua käymään suihkussa ja haluta käydä suihkussa usein. 

Joku kauhisteli vedenkulutusta. Suihku ei vaadi kuin minuutin tai kaksi. Ei ole siis vesi- tai kustannuskysymys käydä suihkussa. Yksi käyttää rahansa tupakkaan tai kaljaan tai karamelliin. Toinen käy suihkussa useammin. Elämä on valintoja.

Oikeasti minuutin suihku ei puhdista mitään.

Minun täytyy herkkäihoisena käyttää kosteusvoiteita suihkun jälkeen. Minuutin pikasuihku + rasvaus siihen päälle tuntuisi kyllä tosi tahmaiselta ja ällöttävältä. Kyllä se iho täytyy saada kunnolla puhtaaksi ensin.

-eri

Vierailija
54/67 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 kertaa päivässä suihkussa?!?

3krt on liikaa. Kerran päivässä kin melkein liikaa. Mikä teitä vaivaa. Kai sitä jokainen saa pitää ominaishajjnsa kun sille ei mitään voi. Ha, kaikki vapaa ajat itseään jhnssätä. Sairasta. Mikä teitä pelottaa. 

Vierailija
55/67 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kertaa päivässä ei riitä mihinkään.

Ainakin 15 kertaa pitää käydä.

Senkin haisulit. 

Vierailija
56/67 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hlvetin keltaista talia? Mene ihminen lääkäriin. Juotko vettä lainkaan?

Vierailija
57/67 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska aattelit mennä? Missä näitä vannomistilaisuuksia järjestetään?

Naurahdin.

Vierailija
58/67 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi on kallista siispä emme peseydy emmekä pese vaatteitamme.

Vierailija
59/67 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On eri asia joutua käymään suihkussa ja haluta käydä suihkussa usein. 

Joku kauhisteli vedenkulutusta. Suihku ei vaadi kuin minuutin tai kaksi. Ei ole siis vesi- tai kustannuskysymys käydä suihkussa. Yksi käyttää rahansa tupakkaan tai kaljaan tai karamelliin. Toinen käy suihkussa useammin. Elämä on valintoja.

Oikeasti minuutin suihku ei puhdista mitään.

Minun täytyy herkkäihoisena käyttää kosteusvoiteita suihkun jälkeen. Minuutin pikasuihku + rasvaus siihen päälle tuntuisi kyllä tosi tahmaiselta ja ällöttävältä. Kyllä se iho täytyy saada kunnolla puhtaaksi ensin.

-eri

Se pestään ja rasvataan illalla kunnolla. Aamulla huuhdotaan vaan pikaisesti yölliset hiet ja rasvat pois, vain kainaloihin saippuaa.

Ap

Vierailija
60/67 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mie käyn iltaisin mieluummin suihkussa,nukkumaan puhtaana. 

Vai niin. Mulla on niin edistyksellinen suihku, että sitä voi käyttää useamman kerran päivässä. Kokeile sinäkin toimisiko omasikin myös aamulla.

Ap

Ihan mielenkiinnosta, mitä teet öisin jos saat itsesi yöllä niin likaiseksi ja haisevaksi?

Minä käyn illalla suihkussa, silloin sänkyvaatteetkin pysyy puhtaana enkä yöllä tee sellaista mistä tulisin likaiseksi. Kämppäkin tarpeeksi viileä ettei hikoile yhtään yöllä.

Nukun. Jokainen elävä ja terve ihminen erittää hikeä öisin. 

Ap

Ps. Minä en haise koskaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän