Voisin mennä vannomaan, että suurin osa hikihaisuleista ei peseydy aamuisin
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en koskaan käy aamulla suihkussa, ellei nyt ole jokin poikkeustapaus. Enkä kyllä kuulu noihin haisuleihinkaan. Eikö aineenvaihdunnassa ole jotain vikaa, jos käy suihkussa, ja kun on maannut paikallaan jonkun 6-8 tuntia, niin on sen jälkeen hikinen ja likainen?
Työpäivän jälkeen ollaankin muhittu sitten jo yli 16 tuntia. Tiedätkö kuinka paljon ihminen hikoilee yön aikana?
Ap
No ei kovin paljon. Kun on illalla käynyt suihkussa, on yön jälkeen ihan puhdas ja raikas ole. En tosin hikoile päivälläkään, jos olen paikallani, niinkuin nukkuessa.
0,5 - 1 LITRAA.
Ap
Ihmeesti se tuntuu haihtuvan ilmaan. Herään kuivana, samoin tyynyt, patjat, lakanat ja peitot ovat aamuisin kuivat.
-ohis
Väitän taas, että suurimmalla osalla se johtuu elimistön tilasta. Esimerkiksi liiallinen sokerin käyttö, ruokavalio, ylipaino, stressi, sairaudet, uni, hormonit, geenit. Vähän kuin pahanhajuinen hengitys ei yleensä johdu hammashygienian puutteesta.
Tietenkin peseytyminen on kaiken a ja o, mutta jos peseytymisestä huolimatta haisee, pitää huomioida oma keho.
Vierailija kirjoitti:
Pahinta on niitten likaiset ja pinttyneen löyhkäävät vaatteet, joita ei pestä tarpeeksi usein, tarpeeksi kuumalla ohjelmalla ja tarpeeksi tehokkaalla pesuaineella. Niistä jäö oikein leijailemaan kaamea lemupilvi, esim kaupan käytäville, hisseihin ja muihin suljettuihin tiloihin 🤮🤮🤮
50-luvulla syntyneen isäni mielestä riittää kun käy kerran viikossa saunassa ja pesee tukan. Dödöä ei voi laittaa, "kun haisee niin voimakkaalle". Sentään on oppinut pesemään pyyhkeensä kun ennen nekin haisi usean metrin päähän. Siis pyyhettä ei oltu pesty useaan vuoteen koska "puhdasta ihoahan sillä kuivataan".
Muuten normaali ja hyvissä ruumiin ja sielun voimissa.
Vierailija kirjoitti:
Mie käyn iltaisin mieluummin suihkussa,nukkumaan puhtaana.
Ja sit haiset muiden nokkaan koko päivän. 🤮
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn nimenomaan aamuisin suihkussa, jotta olisin päiväsaikaan muita ihmisiä varten puhdas.
Näin mäkin teen. Voihan sitä illallakin pikaisesti suihkutella mutta aamulla aina kunnon pesut, että on hajuton ja raikas. Hävettäisi haista ihmisten ilmoilla.
ELÄKÖÖN KIVESHIKI!