Millainen mies viehättää naisia
Pohdin tässä nykymiesten valitusta naispulasta. Ihminenhän on perimältään vielä paljolti luolaihminen ja muistuttaa monessa asiassa muita nisäkkäitä. Millainen koiras sitten saa parhaat naaraat? Sellainen, joka antaa jälkeläisille parhaat geenit, mutta pystyy myös ruokkimaan ne ja rakentamaan kunnollisen pesän. Vaikka nainen ei haluaisi itse lapsia, nämä kriteerit vaikuttavat alitajuisesti parinvalintaan. Ei naista viehätä sohvaperuna, joka pelaa videopelejä, eikä varsinkaan reppana ruikuttaja. Joku mies hoitaa asiat rahalla (jolla siis maksetaan jälkeläisten elatus ja koti), mutta köyhempi voi tehdä vaikutuksen tekemällä itse. Käsistään kätevä ja ahkera tee-se-itse-mies on hyvä valinta. Mies: älä kerjää äläkä ruikuta, vaan ota vasara käteen ja ryhdy hommiin, sillä naiset saa kiinnostumaan. Oma vaimokin on suopeampi, kun ensin pistät kodin kuntoon. Nyt joku mies tulee vinkumaan tasa-arvosta. Tähän vastaisin, että ole sitten ilman.
Kommentit (119)
On ihan turhaa yrittää määritellä millaisen miehen naiset haluavat, koska makuja on yhtä monta kuin naisiakin, ja eri naiset arvostaa eri asioita.
Osalle ulkonäkö on tärkeä, osalle ei, niilläkin joilla on tiettyjä ulkonäkökriteereitä, kriteerit vaihtelevat eri naisilla, toiset tykkää laihoista, toiset lihavista, joku haluaa lihaksikkaan miehen, toinen ei, joku tykkää vaaleista hiuksista, toinen tummista, kolmas kaljuista jne.
Itsellä ei ole koskaan ollut tarkkoja ulkonäkökriteereitä, vaan ihastuksia on ollut elämän aikana, niin vaalea hiuksisiin, tummiin, kuin kaljuihin, pituudet vaihdelleet 165-197cm, on ollut hoikkaa ja pyöreämpää ja joku vähän lihaksikkaanpikin (mistä en yleensä tykkää). Se mikä ulkoisesti on minulla kiinnittänyt huomion on aito hymy ja persoonallinen tyyli.
Parisuhteen kannalta minulle oleellisia kriteereitä on ollut muun muassa hyvät kommunikointitaidot, luotettavuus, samankaltainen huumorintaju, samanlainen rahankäyttötapa, tietty yhteinen kiinnostuksen kohde ja oma-aloitteisuus esim. kotitöissä.
Fiksut naiset: itselle sopiva
Bimbot: kuka tahansa
Vierailija kirjoitti:
On ihan turhaa yrittää määritellä millaisen miehen naiset haluavat, koska makuja on yhtä monta kuin naisiakin, ja eri naiset arvostaa eri asioita.
Osalle ulkonäkö on tärkeä, osalle ei, niilläkin joilla on tiettyjä ulkonäkökriteereitä, kriteerit vaihtelevat eri naisilla, toiset tykkää laihoista, toiset lihavista, joku haluaa lihaksikkaan miehen, toinen ei, joku tykkää vaaleista hiuksista, toinen tummista, kolmas kaljuista jne.
Itsellä ei ole koskaan ollut tarkkoja ulkonäkökriteereitä, vaan ihastuksia on ollut elämän aikana, niin vaalea hiuksisiin, tummiin, kuin kaljuihin, pituudet vaihdelleet 165-197cm, on ollut hoikkaa ja pyöreämpää ja joku vähän lihaksikkaanpikin (mistä en yleensä tykkää). Se mikä ulkoisesti on minulla kiinnittänyt huomion on aito hymy ja persoonallinen tyyli.
Parisuhteen kannalta minulle oleellisia kriteereitä on ollut muun muassa hyvät kommunikointitaidot, luotettavuus, samankaltainen huumorinta
Mutta makuja ei loppujen lopuksi ole kovinkaan erilaisia, mitä paremman näköisiin naisiin mennään. Sieltä alkaa lopulta kuoriutua se sama tummahiuksinen eteläeurooppalaisiin piirteisiin kääntyvä miesmaku, joka löytyy lähes joka naiselta. Mitään erityistä variaatiota ei ole. Yksikään kuuma nainen ei tähän päivään mennessä ole ihaillut lihavia ja kaljuja miehiä.
Jännämiehet on kuuminta hottia naismarkkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Jännämiehet on kuuminta hottia naismarkkinoilla.
Se "jännyys" ei ole se juttu, vaan ulkonäkö, mistä naiset tekevät tulkinnan "jännyydestä". Totta kai Henry Cavill on lähes jokaisen naisen mielestä jännä, vaikka tyyli on mitä persoonattomin ja tylsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteen kannalta minulle oleellisia kriteereitä on ollut muun muassa hyvät kommunik
Jotkut aasialaiset pitävät pappavartaloista, kranssitukista ja miestisseistä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on suorastaan trauma miehistä, jotka esittelevät itsensä Ihan Tavallisena Suomalaisena Miehenä. Käsittämättömiä luikureita, moraalittomia mukaihmisiä. Suosittelen tarkkaa tarkastelua, sillä vaikka kuinka on _olevinaan_ normaali, tekevä ja puuhasteleva, usein sitä kovasti mainostava on jotakin aivan muuta.
Olen huomannut saman. Tavallinen Kunnon Mies on yleensä jotain ihan muuta.
Rikas kaunotar tuskin tosiaankaan edes vilkaisee tavismiesten suuntaan. Sama pätee tietysti myös siihen rikkaaseen urokseenkin.
Tietyillä tasoilla mennään ja niitä vaaditaan, kaikkihan sen tietävät. On naiivia ajatella mitään muuta.
Sellainen 172,5 pituinen, 38 - 39 vuotias. Etunimi alkaa A:lla. On työtön. On peräkammarinpoika.
Vierailija kirjoitti:
Rikas kaunotar tuskin tosiaankaan edes vilkaisee tavismiesten suuntaan. Sama pätee tietysti myös siihen rikkaaseen urokseenkin.
Tietyillä tasoilla mennään ja niitä vaaditaan, kaikkihan sen tietävät. On naiivia ajatella mitään muuta.
Enkä minä häneen. Ei kiinnosta rikkaat naiset yhtään.
Vierailija kirjoitti:
"Kuka tahansa mies voi saada joskus jonkun parisuhteeseen, mutta vain osa voi saada toistuvasti irtosuhteita."
Onhan tuossa vissiä perää.
Onko miehille siis arvokkaampaa saada useita irtosuhteita kuin yksi hyvä parisuhde?
Vierailija kirjoitti:
Sellainen 172,5 pituinen, 38 - 39 vuotias. Etunimi alkaa A:lla. On työtön. On peräkammarinpoika.
Kerroit juuri minusta mutta enpä ole kelvannut naisille vaik olen kovasti yrittänyt .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kuka tahansa mies voi saada joskus jonkun parisuhteeseen, mutta vain osa voi saada toistuvasti irtosuhteita."
Onko miehille siis arvokkaampaa saada useita irtosuhteita kuin yksi hyvä parisuhde?
Sitä ei saa sanoa.
Kiltti, kunnioittava, hauska...
Ei ole täysin samaa persoonaa kaikilla. Ulkonäkö ei ole tärkeintä. Ammatti ei vaikuta.
Itsevarma pashtu, jo stringit mulla kashtu, t. aada24
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei saa sanoa. Ähh...ähhh...ehhh.....ähhh. Ssshitä ei shaa shanoa, t: Tenho Lepakko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten tässä voisi kaikkien miesten puolesta puhua? Riippuu miehen tavoitteista. Jos miehen ehdoton tavoite on olla suurperheen isä, niin hän varmaan haluaa vastaavanlaisen naisen. Oletko kuullut koskaan naiset puhuvan, miten jännittävä sinkkuvaihe on edessä päättyneen parisuhteen jälkeen? Tai miten on tulossa "villi sinkkukesä" ja sinkkuelämä on ihanaa, kun saa tehdä mitä haluaa. No moni mies haluaa varmasti tuota samaa, mutta miehelle se on paljon vaikeampaa saavuttaa ulkonäöllisistä syistä johtuen. Miestä kun ei ole keskimäärin tehty kovin kauniiksi sukupuoleksi.
Hyvännäköinen viehättää. Sillä pötkii jo pitkälle. Ajatella, että palstalaiset ovat kaikista vaativimpia. On myös ihmisiä, joilla ei ole kriteerilistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei saa sanoa.
Siitä allulla on kysymys, mutta syyllistäminen (ja allu) ei kuulosta yhtä hyvältä jos ei ole etsivinään sitä omaa ainokaista.