Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

♦ LOKAKUISTEN VIIKONLOPPU ♦

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tytön kanssa nyt yöt menneet tosi hankaliksi. Heräilee noin 6krt yön aikana syömään. Ei kyllä paljon kerralla syö, mutta kuitenkin. Tätä on jatkunut jo ainakin viikon verran...

Tyttö on siis pääsääntöisesti imetyksellä ja iltaisin olen yritänyt antaa lisäksi korvikettakin, mutta eipä juuri ole noihin öihin vaikuttanut... Iltaisin " asuu" koko ajan tissillä joten luulisi että vatsakin olis sen verran täys ettei tarvis yöllä jatkuvasti heräillä.

Olenkin miettinyt jo että josko kokeilis esim velliä antaa illalla jos vaikka parantaisi yöunia? Onko kukaan muu vielä alkanut vellejä tms vauvalle?

eikku+nelli, kohta jo 4kk! =)

Vierailija
22/30 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli pojun kans tuollainen vaihe, kesti n. 3 viikkoa ja nyt on reilu viikko taas nukuttu paremmin. Oli aika raskaat 3 viikkoa.. rintamaidolla ruokin sen ajan ja ruokin edelleen. Usein tuntui ettei pojulla ollut edes nälkä kun söi vain vähän kerrallaan, mutta joku hänet herätti. Kokeilin antaa välillä tuttia tissin sijaan jos oli vasta syönyt ja joskus se toimikin, ei aina. Vellin toimivuudesta en osaa sanoa tähän ongelmaan. Jotkut kuulemna pumppaavat päivisin sen takamaidon pulloon ja antavat sen yötä vasten vauvalle, jotta nukkuisi paremmin. Itse olen kokeillut muutaman kertaan sitä ja joskus poju on nukkunut ehkä 1-1,5h minusta normaalia pitempään mutta en sitte tiiä onko juuri takamaidolla ollut se vaikutus. En vaan jaksa jatkuvasti tuota tehä kun minusta työlästä. Tsemppiä öihin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikulle heti ensin,

meillä neiti oli myös jossain vaiheessa kokoajan tissillä ja kun totesin että nälkähän sillä on niin aloin heti antaa korviketta lisäksi, sen jälkeen on ollut tosi tyytyväinen.

Oma maito ei siis vain riitä sen nälkää tyydyttämään.

Iltaisin annan pelkkää korviketta, aloitan antamaan n.kasin aikoihin ja kymmeneltä viimeisen pullon. Syö sinä aikana n.300-400ml.

" Kympin pullon" jälkeen menee yöunille ja nukkuu putkeen parhaimmillaan 8tuntia!! Ja sen jälkeen riittää hyvin rintamaito, jatkaa unia vielä 3-4tuntia.

Vellejä ja kiinteitäkin jo pohdin, mutta meillä ei taida olla vielä kiirettä niiden kanssa kun nukkuu kuitenkin suht hyvin.

Mutta teillä kun vauveli on jo 4kk:ta, niin miksei vois alkaa antamaan vaikka just vellejä. Mukavampi vauvallekkin kun saa nukkua kunnon yöunet massu täynnä :)

MaryJ: Sähän olet sitten tosi kaukana kotoa. Synnytitkö siellä vai lähdittekö vasta vauvan syntymän jälkeen.

(oot saattanut kertoakkin joskus, mutta ei ainakaan mun silmiin oo osunu) :)

Meillä on tänään ulkoiltu (tein lumitöitä jopa), siivottu ja kohta pääseekin lämpimään saunaan :)

Ihana ilma ollut tänään, kivan pirtsakka pakkaskeli.

Jotain muutakin oli mielessä, mutta se unohtu jo...

Z&J (tulee tiistaina jo 3kk)

Vierailija
24/30 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain piti viimeksi kirjoittaa, mutta unohdin ja nyt muistan. Coelle ja muille puklailevien vauvojen aideille piti sanoa jotain. Meilla Emily on puklaillut vaihtelevasti lahes alusta saakka ja alkuun vaihdoin jopa 10 kertaa paivassa vaatteita. Sitten loysin kaupoista " burp-bib" :it eli puklaus (-ja ruoka)laput. Siis kankaiset ruokalapun malliset jotka on tarkoitettu nimenomaan puklailuun. Nyt vaihdellaan enaa noita " bibpeja" ja saastyy bodyn vaihdolta, suurin osa noista puklista ainakin meilla tulee juurikin tuohon rinnuksille. Saisikohan noita Suomesta?

Kaytiin asken laittamassa Emilylle passihakemus postiin (kylla, taalla voi postiasiatkin hoitaa myos viikonloppuisin=)), etta saadaan neiti ulos maasta. USA:n passillahan tuo tulee ensisijaisesti liikkumaan vaikka on siis myos Suomen kansalainen.

Ja kaytiin samalla reissulla ostamassa sellainen juniorisanky, jossa on irrotettavat laidat paapuoliskossa. Meinataan laittaa meidan sangyn viereen kiinni kun niinhan siina sitten kavi, etta ei tuo neiti suostu enaa omassaan nukkumaan kun oli isannan tyomatkan aikana saanut minun kainalossa kollotella yot. Siis oma sankynsa on sellainen matkasanky josta ei saa laitoja alas. Eika nyt sitten tosiaan oikein mukavasti kaikki mahduta samaan sankyyn jos ei hieman levennysta saada. No, laitetaan se nyt seinan ja meidan sangyn valiin joten ei paase tippumaan mihinkaan ja minun on helppo kuitenkin yolla syottaa ja mahdutaan kaikki. Ja mina kun niin olin perhepetia vastaan, mutta nainpas kavi;-)

Nyt taitaa pienella paikkareilta herailevalla olla nalka, tuolla alkoi tuhina ja ahina kiikusta kuulumaan...

Terkuin Millian ja Emily

Vierailija
25/30 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen yö vellipullon jälkeen takana. Annoin siis eilen päivällä joku 40ml korvikkeen seassa maissivelliä ja illalla vielä samanlaisen annoksen. Eipä ainakaan tämän yön osalta vaikuttanut millään lailla uniin, eli heräilty ollaan ja varmaan ainakin sen 6krt.... huoh...

No siellä oli jollain muillakin ollut tällaisia " univaikeuksia" vauvan kanssa ja kuitenkin päästy niistä ohi, joten ei auta ku toivoa että tyttö nyt piakkoin alkaisi nukkumaan yöt paremmin!

Velliä aion kuitenkin antaa tänäänkin illalla.

Mulla on vissii jonkin asteinen rintatulehdus päällä kun vasen rinta ollut kainalon puolelta tosi kipeä yön jälkeen. Kuume nousi aamupäivällä mutta on nyt laskenut kun otin panadolia. Päätä kyllä särkee vielä aika lailla. Olen pumppaillut rintaa että pysyis mahdollisimman tyhjänä (tällaisia neuvoja sain imetystukipuhelimesta). Toivottavasti huomenna jo parempi. Viimeks oli joulun jälkeen samassa rinnassa joku tukos ja sillon kuume nousi melkeen 40asteeseen, ei kyllä ollu hirveen kiva.

Sisko tuli poikaystävänsä kanssa ulkoiluttamaan meidän esikosta, niin pääsee poika sentään ulos ku on täällä niin kaunis tuo ilmakin!

Nyt Nelli tuolla hermostuu jumppamattoonsa joten taidan mennä viihdyttämään!

Vierailija
26/30 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Nellityttönen nukkui viime yönä omassa huoneessa ensimmäistä kertaa! Viihtyi loistavasti, joten tilanteesta tulee pysyvä. Kyllä helpottaa elämää iltaisin meilläkin, kun voi puhua ihan ääneen... WAU!

Meillä tänään käynyt sukulaisia, kun tänään tuli 30 mittariin. Kääk. Toivottivat tervetulleiksi keski-ikään. Blaah. Isommat bileet pidetään sitten keväällä, kun pääsee äitikin juhlimaan kunnolla....

Nyt jatkamaan muita hommia.

Mutteri 30 + Nelli 2,5 kk

Vierailija
27/30 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut mutterille ja tervetuloa " kolmekymppisten kerhoon" ;)

Mä en oo vielä ehtinyt kolmekymppisiä juhlimaan ollenkaan, kun satuin olemaan silloin oikeana päivänä siellä synnytyslaitoksella... mutta ehtiihän tässä vielä.

Tuli vielä mieleen Eikulle. Meillä tyttö nukkuu yöt selvästi paremmin, kun annan pitkin päivää sille lisämaitoa, aina rintaruokinnan jälkeen, tai sitten vuorotellen.

Niinä päivinä kun olen yrittänyt antaa pelkkää rintaa, niin yleensä heräilee yöllä vähän useammin.

Nyt pitäis mennä opettamaan tota meidän poikaa virkkaamaan patalappua. Ope oli antanut sen kotitehtäväksi, kun siitä ei tahdo tulla mitään. Poika ite sanoi, että ei se saa tehtyä siihen muuta ku solmuja..

ja perään vielä tokas ottavansa sellasen vaimon mikä osaa virkata, etteihän sen tarvii sillon osatakkaan :)

No koitan nyt silti jos se vaikka innostuis.

Z

Vierailija
28/30 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan höpöhöpöjä sun vieraat on kyllä puhuneet, eihän kolmekymppinen ole vielä LÄHELLÄKÄÄN keski-ikää, nuori nainen parhaimmillaan;)))

Voi voi noita EIKUN tytsyn öitä:( Jotenkin kuulostaa siltä, että vauva ei ehkä nälkäänsä herää, kun kerran koko illan tankkaa...Syökö sitten yöllä joka kerta ihan kunnolla? Mutta kokeile ihmeessä sitä velliä (tai ihan vaan korviketta) jos se vaikka auttaisikin. Joillainhan se ilmeisesti pitää nälän paremmin poissa (esim Zimpun vaavilla). Sitten on -ikävä kyllä- niitä vauvoja, jotka heräävät joka tapauksessa, saivat sitten suuhunsa mitä vaan:/ Terv. Nimim. yhden sellaisen kanssa noin vuoden heräillyt.

Niin ja tuttihan teillä ei muistaakseni kelpaa eli vähissä ovat keinot nukuttaa öisin heräilevää lasta...Voimia sinulle kovasti!!! Tuohon rintatulehdukseen auttaa myös kuuma suihku ja/tai lämmitettävä kaurapussi, pehmittää pakkaantunutta rintaa ja voi myös helpottaa pumppaamista.

Ei kai mulla muuta näin viikonlopun päätteeksi ollut. Tavataan taas huomenna:)

-L-

Vierailija
29/30 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä ei muka milloinkaan ehdi kirjoittelemaan..:O

Meillä ollaan TAAS kipeinä. Tällä kertaa minä ja vauva :( Ja todella pidän sormet kyynärpäitä myöten ristissä ettei esikoinenkin sairastuis...Viikon päästä pitäis viettää synttäreitä ja ei ole ollenkaan kiva jos sillon sairastelee.(On muutenkin ollut tän 3kk:n sisään jo niin paljon kipeänä)

Joku kyseli (Nanse??) että miten vauvan hoito onnistuu jos itse kipeänä.No, mitenkäs muuten kuin hoitamalla vauvaa vaikka itse olis kuinka kipeä. Tästä työstä kun ei sairaslomaa oikein saa..

Olin viime talvena 40c:n kuumeessa, sama tauti iski siinä sitten pojallekin yhtä korkein kuumelukemin...Oli todella ihme että niistä päivistä jotenkin selvittiin, mutta niin se vaan on että äiti joutuu lapsen eteen venymään :)

Miten nää pienet kasvaakin niin nopsaan? Oletteko huomannut että odotus-puolelle on tullut jo uudet LOKAKUISET :O

Ja vastahan me oltiin siellä pohtimassa että uskoako testiä vaiko ei ;)

Mutta nyt nukkumaan, taitaa taas tulla yö jona ei nukuta. Tytön nenä vuotaa niin kovasti ettei saa kunnolla hengitettyä->ei nukuta kumpikaan :( Samalla lailla meni viime yökin...

Mutta mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja tervetuloa uusille kirjoittajille :o)

Terkuin,

Camelot ja Typy 3kk

Vierailija
30/30 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kerroit että vauva tosiaankin syö vain vähän kerrallaan yöllä. Tämä (ikävä kyllä) puhuu sen puolesta, ettei hän nälkäänsä herää. Nukutteko samassa huoneessa/vierekkäin? Joskus omassa sängyssä nukkuminen " rauhoittaa" vauvaa nukkumaan, kun ei ole äiti koko ajan vieressä ihanien maidolta tuoksuvien tissiensä kanssa:)