Me&I vaatteet + toimituskulut!
Olen tilannut Me&I kotimyyjän kautta vaatteita. En pitänyt kutsuja, mutta tiedän että myyjä on samaan aikaa pitänyt puolitutun luona kutsut ja ilmeisesti laittanut samaan aikaan tilaukset menemään. Mistään toimituskuluista ei ollut puhetta, mutta nyt kun sain vaatteet ja laskun niin siinä veloitettiin toimituskulut.
Onko tämä yleinen käytäntö?
Kommentit (5)
toimituksessakin olisi todella toivomisen varaa! Odotin ostamiani vaatteita yli 6 vkoa!
Vaatteet ovat kalliita (ostin täsmälleen samanlaiset ruskeat housut H&M hintaan 7,90¿, jotka Meandilla maksoivat 31¿!) ja laatu on ihan samaa kuin missä tahansa lasten vaatteessa. Älkää nyt hyvät ihmiset menkö siihen lankaan että tämä yritys olisi keksinyt jotain aivan mullistavaa puuvillalaatua jota ei kellään muulla valmistajalla ole!
Sitä paitsi plyyssihousujen laatu oli eri kuin esittelyssä olevien housujen.
Jos palautatte tuotteita, niin muistakaa ettei asiakkaan tarvitse maksaa mitään kuluja siitä! Tai ainakin yritys on velvollinen korvaamaan ne.
Emännänlahja on surkea! Eikä millään tavalla huomioida sitä vaikka esittelyssä olisi kuinka hyvä myynti.
Laskut eivät tulleet ajallaan, viitenumerot eivät toimi, toimitusaika on tooooodellla pitkä, palauttamisesta veloitetaan, vaatteiden laatu eri kuin esittelyssä, kokonumerointi ei pidä paikkaansa ja hyvitystä ei anneta vaikka kaikki nämä viat sattuneet samalle myyjälle yhdessä esittelyssä.
Joten arvata saattaa, etten ollut tyytyväinen =)
Minäkin olen noita tuotteita tilannut ja ainakaan itse en huomannut niiden laadussa eroa verrattuna esittelykappaleisiin. Ja paremmin kestävät pesuissa kuin esim. H&M:n vaatteet, ainakin meillä. Koot menivät kyllä vähän hassusti, esim. meillä tilattiin kokoa 86/92 ja osan vaatteista pystyi ottamaan käyttöön heti, loput ehkä vasta puolen vuoden päästä kun olivat vielä niin isoja.
Viitenumeroa ei kuulu laskua maksaessa kirjoittaa viitenumero- vaan viestikenttään, se tieto luki lähetyksen mukana tulleessa lapussa.
Mielestäni toimituskulut ovat ok, koska joutuuhan myyjä kuljettamaan ne emännälle ja toisaalta vaatteet tulevat Ruotsista asti. Ja jokuhan ne siellä varastolla keräilee ja pakkaa jne.
Nupukki:
toimituksessakin olisi todella toivomisen varaa! Odotin ostamiani vaatteita yli 6 vkoa!Vaatteet ovat kalliita (ostin täsmälleen samanlaiset ruskeat housut H&M hintaan 7,90¿, jotka Meandilla maksoivat 31¿!) ja laatu on ihan samaa kuin missä tahansa lasten vaatteessa. Älkää nyt hyvät ihmiset menkö siihen lankaan että tämä yritys olisi keksinyt jotain aivan mullistavaa puuvillalaatua jota ei kellään muulla valmistajalla ole!
Sitä paitsi plyyssihousujen laatu oli eri kuin esittelyssä olevien housujen.
Jos palautatte tuotteita, niin muistakaa ettei asiakkaan tarvitse maksaa mitään kuluja siitä! Tai ainakin yritys on velvollinen korvaamaan ne.
Emännänlahja on surkea! Eikä millään tavalla huomioida sitä vaikka esittelyssä olisi kuinka hyvä myynti.
Laskut eivät tulleet ajallaan, viitenumerot eivät toimi, toimitusaika on tooooodellla pitkä, palauttamisesta veloitetaan, vaatteiden laatu eri kuin esittelyssä, kokonumerointi ei pidä paikkaansa ja hyvitystä ei anneta vaikka kaikki nämä viat sattuneet samalle myyjälle yhdessä esittelyssä.
Tilatut tuotteet tulivat parissa viikossa ja laskut tulivat tuotteiden mukana. Tuo on totta että kotimyynnissä on 14 vrk:n palautusaika ja tuotteet on saatava palauttaa maksutta, en tiedä miten olisi maksun kanssa käynyt jos olisin palauttanut. Jos myyjällä ei ole sopimusta postin kanssa, postimaksun joutuu asiakas ensin itse maksamaan, mutta se on palautettava myöhemmin.
Vaatteita en ole ehtinyt vielä pestä kuin pari kertaa, mutta ei ainakaan vielä ole mitään moittimista laadun suhteen (jos olisi niin sitten laatu olisi kyllä todella surkea). Olen pesuohjeiden vastaisesti myös kuivannut vaatteet rummussa, ja hyvänä ovat pysyneet. Ostin lapsille monta plyysivaatetta ja itselleni kukkapaidan, emännänlahjaksi valitsin tytölle vaaleanpunaisen kanitunikan. Emännänlahjan suhteenhan voi kyllä käydä huono tuuri, koska valikoima on aika suppea. Meille kyllä sattui löytymään oikein sopiva lahja, ja tulee samalla tetsttua myös lasten trikoovaatteiden laatu. Muuten ostin lapsille vain plyysivaatteita.
Ovathan nuo vaatteet kalliimpia kuin H&M:llä, mutta itse ihastuin lähinnä niiden ulkonäköön. H&M:n lastenvaatteiden laatuunkin olen ihan tyytyväinen, joten jos M&I-vaatteet osoittautuvat yhtä laadukkaiksi, niin hieno juttu. Etenkin " nyreä sammakko" -potkuhousut ovat minun suosikkini, ihanan pehmeät ja raikkaan väriset :o)
Me&I-toiminta on jotenkin amatöörimäistä - ottaen huomioon että kotikutsuperiaatteella toimivia systeemeitä joista ottaa mallia on pilvin pimein. Alkaen suttuisesta tilauskaavakkeesta, jossa tosiaan tuo toimituskulu mainitaan.
Minusta toimituskulut ovat ok jos toimitus tulee kotiovelle, työpaikalle, lasten kerhoon tms. tai vaikka lähimpään postiin. Mutta maksoin 3,50 euroa siitä että sain itse ajella vaatteiden perässä emännän kotiin toiselle puolelle kaupunkia - emäntänä toimineen äidin aikataulujen mukaan! Osittain rahastuksen makua. Toisaalta vaatteet olivat kivoja ja " erilaisia" . Lindex tosin myy nykyään hyvin samanhenkisiä paaaljon halvemmalla...
Olin eilen Me&I kutsuilla.Jokaiselta tilaajalta veloitettiin 3,50E toimituskulut.Eli yleinen käytäntö on.