Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömyyskorvaus lopetetaan ja tilalle tarjotaan toimeentulotukea köyhimmille

Vierailija
17.05.2024 |

Tämä lisää työllisyyttä hallituksen mielestä

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010429708.html?utm_medium=promobox…

Kommentit (626)

Vierailija
461/626 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaista ei saa enää pienellä palkalla, keräysaika 12 kuukautta, palkkatukityöllä ei saa ansiosidonnaista. Ihmiset eroaa liitoista.

En ole ikinä ajatellut liiton jäsenyyttä tuota kautta että kyse olisi vain työttömyyskassasta. Olen aina kuulunut liittoon sen varalta että työnantajan kanssa tulee erimielisyyksiä, kuten varmaan useimmat.

No, ei pätkätyöläiset liiton jäsenmaksua maksa, jos ei saa ansiosidonnaista.

Vierailija
462/626 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän te halusitte, ulistiin Ukrainasta, syydettiin sinne rahaa, avustetaan maahanmuuttaneita, mennään natoon jne. Jenkkimeininkiä. Kohta terveydenhuoltoa, hoitoa saa vain vakuutuksella. Jne. Tuloerot kärjistyyy, köyhyys -rikkauskuilu syvenee. 

"Olen kotona, elän tuilla, töitä ei kannata tehä."    Se mantra loppu nyt. Kohta ei oo kotia, ei tukia. Mitäs läksit. Turha meuhkata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/626 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no onhan se vähän naurettavaa, että työmarkkinatuella voi olla 10 tai 20 vuotta "työtä etsimässä". Ei henkilön pitäisi olla työmarkkinatuella, jos työnteko ei kiinnosta. Kymmenessä vuodessa olisi kyllä jotain ihan varmasti löytynyt, jos olisi oikeasti yrittänyt.

Jää vanhana työttömäksi. Vaikka opiskelet lisää, ei töitä saa. Ja tulevaisuudessa säästöjä.einkannata olla. Se kyllä hyödyttää kansantaloutta, koska rahat pitää laittaa kiertoon. Hyvä veli työpaikat nousee entistä enemmän esiin. 

Siis ei kannata olla säästöjä, jotta saa tukia? Vai mitä ihmettä. Eikö olisi parempi,että olisi säästöjä ja omaisuutta, esimerkiksi asunto, jolloin ei tarvitsisi olla niin riippuvainen tuista. 

Ideahan on imeä ihmisten omaisuus pois kieltämällä tuet niiltä, joilla on edes jotain.

Vierailija
464/626 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei mitään ihmeellistä tiedossa. Perusturvaan lasketaan työttömyysturva, asumistuki ja toimeentulotuki. Eli voidaan ihan vapaasti poistaa nuo ja maksaa saman suuruista "perusturvaa". Syntyvyys on hyvällä mallilla ja laskussa joten ihmiset osaavat ennakoida tulevaa. Ei tähän maahan kannata synnyttää uusia ihmisiä työttömiksi joten olkaa ihan huoletta. Tässä menee pari vuosikymmentä kun huomataan että eläkeläisten määrä on kovassa laskussa luonnollisen poistuman kautta ja syntyvien määrä on niin pieni että kaikille löytyy töitä. Tätähän hallitus ilmeisesti haluaa ja sitä se saa. Tämän päivän "menkää töihin" öyhöttäjille löytyy uusia aiheita kun ei enää voi valittaa. 

"Syntyvyys on hyvällä mallilla ja laskussa"

Joku on jo kännissä 10 aamulla.

Ei kannattaisi olla. Itse en käytä lainkaan. Niin katsos ei kannata tuottaa uusia kansalaisia eli tuotantovälineitä jos niille ei ole kysyntää. Kai sinä sen verran ymmärrät markkinataloudesta?? Kapitalismi taas käsittelee ihmistä hyödykkeenä ilman mitään muuta arvoa kuin siitä saatavana hyötynä. Elämä on kylmää mutta asiat ovat näin. Ei ihmisten kannata lisääntyä yhteiskuntaan jonka arvot ovat vain kylmän kapitalistisia. 

Vierailija
465/626 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätähän te halusitte, ulistiin Ukrainasta, syydettiin sinne rahaa, avustetaan maahanmuuttaneita, mennään natoon jne. Jenkkimeininkiä. Kohta terveydenhuoltoa, hoitoa saa vain vakuutuksella. Jne. Tuloerot kärjistyyy, köyhyys -rikkauskuilu syvenee. 

"Olen kotona, elän tuilla, töitä ei kannata tehä."    Se mantra loppu nyt. Kohta ei oo kotia, ei tukia. Mitäs läksit. Turha meuhkata.

Irtisanomista helpotetaan just siksi, että päästään pienemmällä palkalla vakituisten tilalle.

Vierailija
466/626 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tabu ja tästä saan aina valtavasti vastaväitteitä ja alanuolia, mutta usein pitkäaikaistyöttömyyden taustalla on yt-neuvottelujen tai konkurssien yhteydessä saadut potkut, hyvä ansiosidonnainen, mahdollisesti jotain erorahaakin ja asenne "lepäilen tässä ansiosidonnaisella niin kauan kun se loppuu ja menen sitten jonnekin töihin". Suurin osa yllättyy, kun työttömyydestä ei enää noin vain mennäkään töihin. Moni on tuota ennen keskustelupalstoilla kehunut kuinka ei ole koskaan ollut työttömänä ja kuinka on aina pyydetty uuteen työpaikkaan. Se vaan on äärimmäisen harvinaista, että pitkään työttömänä ollutta kukaan enää tulisi pyytämään. Itsekään en näitä tyyppejä arvosta. Arvostan niitä (itseni kaltaisia) jotka aloittavat aktiivisen työhaun heti kun työttömyysuhka päällä tai heti kun tietävät jäävänsä työttömäksi. Minä en olisi päässyt takaisin työelämään

Kurssit ja työkokeilut eivät ole töitä, eikä niillä töitä saa. Ihan turhaa pelleilyä ja ajanhukkaa.

Vierailija
467/626 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset täältä lasnamäeltä. Silmä alkoi vuotaa ja saikulla ollaan viimeiset 2 viikkoa töistä ennenkuin määräaikainen soppari taas päättyy. Kohta meen Piritan rantaan kävelylle. Alkoi työt ahdistaa kun ilmat lämpeni.....

Kela työttömyyskorvaukset alkavat juosta kesäkuun alusta. Air bnb kämppä on ihan ok. Kesäloma ja löhöily on taas edessä, hyvä että on työttömyyskorvausta ja ansiosidonnaistakin saan taas! Ahdistaa jo kesän loppuminen, töitä ja pätkää ois tarkoitus syyskuussa etsiä, sitä ennen löhöilen ja nautin Viron kesästä! Kesä on vain kerran vuodessa, oon kelannut. Musa on mun juttu. Tartte tämän vapaan itselleni ja musiikille. Päässäni soi jo kesäbiisit, luovaa latautumista. Enkä oikein tykkää helteellä paiskia töitä, se ei oo mun juttu.

468/626 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hallitus pitää kaikkia työttömiä jonain työtävieroksuvina I o i s i n a? Ainakin sellaisen kuvan saa hallituksesta. Yrittävät keksiä koko ajan jotain ikävää työttömien pään menoksi

Vierailija
469/626 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilu kaupoissa, tarhoissa jne.

https://toimistot.te-palvelut.fi/tyokokeilun-kaytannot-ja-saannokset

Kesät kannattaa olla työttömänä ja vetää ansiosidonnaiset korvaukset... Kukapa nyt kesällä duunii paiskoisi, kun kela maksaa!

Vierailija
470/626 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveiset täältä lasnamäeltä. Silmä alkoi vuotaa ja saikulla ollaan viimeiset 2 viikkoa töistä ennenkuin määräaikainen soppari taas päättyy. Kohta meen Piritan rantaan kävelylle. Alkoi työt ahdistaa kun ilmat lämpeni.....

Kela työttömyyskorvaukset alkavat juosta kesäkuun alusta. Air bnb kämppä on ihan ok. Kesäloma ja löhöily on taas edessä, hyvä että on työttömyyskorvausta ja ansiosidonnaistakin saan taas! Ahdistaa jo kesän loppuminen, töitä ja pätkää ois tarkoitus syyskuussa etsiä, sitä ennen löhöilen ja nautin Viron kesästä! Kesä on vain kerran vuodessa, oon kelannut. Musa on mun juttu. Tartte tämän vapaan itselleni ja musiikille. Päässäni soi jo kesäbiisit, luovaa latautumista. Enkä oikein tykkää helteellä paiskia töitä, se ei oo mun juttu.

Oot ilmeisesti enemmänkin poltellut? 

471/626 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No seuraavaksi ihmettelevät kun monet eivät aio hankkia lapsia. No milläs niitä hankit ja elätät jos olet työtön? Pyhällä hengelläkö?

472/626 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus kurjistaa suomalaisten elämää valmistellakseen suomalaisia Venäjän invaasiota varten koska sitten sama pas ka jatkuisi kun olisimme Venäjän vallan alla. Ovat varmaan saaneet Putinilta ohjeet tehdä näin

Vierailija
473/626 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no onhan se vähän naurettavaa, että työmarkkinatuella voi olla 10 tai 20 vuotta "työtä etsimässä". Ei henkilön pitäisi olla työmarkkinatuella, jos työnteko ei kiinnosta. Kymmenessä vuodessa olisi kyllä jotain ihan varmasti löytynyt, jos olisi oikeasti yrittänyt.

Eiköhän se kerro siitä että kun työttömyyskorvaus on 590 euroa netto ettei duunia ole kaikille.

Nämä korvauksen poistot on päinvastaiseen suuntaan kun pitäisi maksaa kunnon korvausta poliittisesti aiheutetusta työttömyydestä.

"Työtä ei ole kaikille". Ja samaan aikaan tänne tulee ulkomaalaisia siivoamaan, ajamaan bussia, hoitajaksi, ja monille muille aloille, myös koulutusta vaat

Ei kohta ole enää liittoja ja silloin ei ole työehtosopimuksia.

Hallitus leikkasi ansiosidonnaista, ihmiset eroaa liitoista, ne voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä.

ihan turhaa spekulointia. Itse palkanlaskijana kyllä koen, että liittoon liittyjiä on ollut entistä enemmän, kun tämä hallitus julkisti leikkauksensa. Hyvin harva eroaa liitosta.

Vierailija
474/626 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten sama, mutta talvella työskentelykään ei oikein oo mun juttu. Haluun Goalle joogaa ja kelaa juttui. Siellä kyllä voisin vetää jotain retriittii tai muuta rauhoittumista. Mutta siihen ei saa starttirahaa, ni oon tieteellä vaan. 

Vierailija
475/626 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se kerro siitä että kun työttömyyskorvaus on 590 euroa netto ettei duunia ole kaikille.

Nämä korvauksen poistot on päinvastaiseen suuntaan kun pitäisi maksaa kunnon korvausta poliittisesti aiheutetusta työttömyydestä.

"Työtä ei ole kaikille". Ja samaan aikaan tänne tulee ulkomaalaisia siivoamaan, ajamaan bussia, hoitajak

TES sitovuus romautetaan ihan eri keinoin.

Vierailija
476/626 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesät kannattaa olla työttömänä ja vetää ansiosidonnaiset korvaukset... Kukapa nyt kesällä duunii paiskoisi, kun kela maksaa!

Puolen vuoden työllä sitä ei jatkossa saa. Eli sitten vaan joka toinen kesä lomailette jatkossa.

Vierailija
477/626 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolen vuoden työllä sitä ei jatkossa saa. Eli sitten vaan joka toinen kesä lomailette jatkossa.

Syntyvyys vähenee entisestään. Kohta irtisanotaan opettajia, sun pitää hommata uusi työpaikka. 

Vierailija
478/626 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten sama, mutta talvella työskentelykään ei oikein oo mun juttu. Haluun Goalle

Gooa ois kiva talvella. Kiitos vinkistä. Täytyykin miettiä kun ansiosidonnaiset riittäisi tammikuulle asti!

Musa on mun juttu.

Vierailija
479/626 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä saa jos syyskuusta toukokuuhun duunii paiskoo tai duunista saikulla on, heti kun koeaika loppuu? Kai sitä kesäkuukaudet voi edelleen työttömänä olla? Mä oon jo ollut liki 20 vuotta kesäkuukaudet työttömänä ja lomaillut! Eihän ne kela kesästä voi leikata?

Vierailija
480/626 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se uudistus menee läpi, niin voi olla rauhattomat ajat edessä.

Totta kai se menee läpi. Kaikki hallituksen uudistukset menevät läpi. Kuka alkaa rettelöimään, joutuu vankilaan.

Ainakin on katto pään päällä, ruokaa lautasella, lääkäriin pääsee heti ilman odottelua ja töistä saa palkkaa.