Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sitten kun ei ole mitään syytä pitää ihmistä isänä?

Vierailija
17.05.2024 |

Tämä niin sanottu isä ei koskaan ollut mikään varsinainen isä. Minulla ei ole koskaan ollut tähän ihmiseen samanlaista vanhemman ja lapsen välistä suhdetta kuin esimerkiksi äitiin. En ole edes kutsunut tätä isäksi. Hän oli lapsuudessani käytökseltään arvaamaton, kotona oli ankea ja usein pelottava ilmapiiri, jouduin kuuntelemaan myös itsariuhkailujaan.

Tämä myös saattoi käytöksellään minut ja sisarukseni vaaraan. Esimerkiksi ollessaan lastenhoitovastuussa meni nukkumaan ja jätti meidät keskenään ollessamme reilusti alle kouluikäisiä. Kun pikkusisarus löysi ja söi lattialle tältä niin sanotulta isältä pudonneen unilääkkeen, tämä niin sanottu isä syytti tapauksesta minua.

Lisäksi tämä vähätteli ja mollasi minua. Vaikka menestyin koulusta hyvin, niin saadessani vain 8 olin huono ja tyhmä, saadessani 10 olin kuulemma itsekäs ja omahyväinen leuhkiva kakara. Tämä myös varasti minulta rahaa. Toki valehteli monista muistakin asioista. Olen aikuisena miettinyt, että mitä syytä minulla oikeastaan on edes sanoa että minulla olisi ollut isä. Kun eihän sitä käytännössä ole ollutkaan.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, sitten on isätön.

Vierailija
2/76 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen vanhempi tekee virheitä joten kannattaa antaa anteeksi. Kaikilla on oma isä ja äiti jotka aina yrittää olla parhaita vanhempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen vanhempi tekee virheitä joten kannattaa antaa anteeksi. Kaikilla on oma isä ja äiti jotka aina yrittää olla parhaita vanhempia.

Ei yritä.

Vierailija
4/76 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HV!

Vierailija
5/76 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kuitenkin ollut se isä. Mietipä miltä tuntuu meistä joiden isä on kuollut kun sanot olevasi isätön vaikka et oikeasti ole. Isäni kuoli onnettomuudessa kun olin 15.

Vierailija
6/76 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on kuitenkin ollut se isä. Mietipä miltä tuntuu meistä joiden isä on kuollut kun sanot olevasi isätön vaikka et oikeasti ole. Isäni kuoli onnettomuudessa kun olin 15.

Et sinä ole isätön, sinulla on isä jota voi kutsua isäksi ja lisäksi olet saanut pitää isän lähelle täysikäisyyttä.

Vierailija
7/76 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän se isä on sitten ollut? Jos ajattelen vanhempia yleensä, niin äiti on ainoa vanhempi joka minulla on ollut. Minulla ei ole tämän niin sanotun isän kanssa koskaan minkäänlaista lapsen ja vanhemman välistä suhdetta.

Ap

Vierailija
8/76 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä se tuntuu jos jollain toisella ei ole isää? Eihän se liity sinuun yhtään mitenkään.

Vierailija
9/76 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla logiikalla sinä et ole isätön ksoak ainutlaatuinen on kuitenkin ollut se isä koko lapsuuteni teiniksi saakka.

Vierailija
10/76 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhyy

Vierailija
11/76 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa ikävissä ajatuksissa piehtarointi. Antakaa ikävien ajatusten olla rauhassa, sitten miettikää mitä teette niillä kun ette halua piehtaroida niissä. Miksi kerron jättämään ne rauhaan? Koska piehtarointi ei auta mitään ja siitä tulee ikävä olo, ei koskaan hyvä olo. Olen puhunut.

Vierailija
12/76 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän isättömälle ole olemassa mitään yksiselitteistä määritelmää. Molemmat biologiset vanhempani ovat kuolleet kun olen ollut alle kouluikäinen, mutta tuntuisi tosi typerältä sanoa olevani isätön tai äiditön, kun minulla on kuitenkin ollut elämässäni isä ja oikeastaan kaksikin äitiä.

Vierailija
13/76 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa taas.

Biologia hukassa vai muuten vaan olet yksinkertainen? On ihan sama mitä teet tai mitenpäin olet niin se vanha äitisi rakastama alkoholistimies on ikuisesti oleva sinun isäsi.

Vierailija
14/76 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nuo itsekkäät omahyväiset pikku paskiaiset mitään muuta ajattele kuin itseään. Minäminäminäminä.

Vierailija
15/76 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmuutta on monenlaista.On täysin eri asioita olla isätön ja kehnosti isän velvollisuudet hoitaneen lapsi.

Vierailija
16/76 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missähän se isä on sitten ollut? Jos ajattelen vanhempia yleensä, niin äiti on ainoa vanhempi joka minulla on ollut. Minulla ei ole tämän niin sanotun isän kanssa koskaan minkäänlaista lapsen ja vanhemman välistä suhdetta.

Ap

Sulla on ollut suhde,mutta ei sellaista,millaisen olisit halunnut.

Vierailija
17/76 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa taas.

Biologia hukassa vai muuten vaan olet yksinkertainen? On ihan sama mitä teet tai mitenpäin olet niin se vanha äitisi rakastama alkoholistimies on ikuisesti oleva sinun isäsi.

Et sitten mitään nolompaa keksinyt?

Vierailija
18/76 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja mä oon neitsyt koska yhdenkään miehen  kanssa en oo saanut orgasmia yhdynnässä.Ei näin,olet AP höpsö.

Vierailija
19/76 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nuo itsekkäät omahyväiset pikku paskiaiset mitään muuta ajattele kuin itseään. Minäminäminäminä.

Niinpä. Isä on ollut lähes aikuisikään ja sitten rutistaan että kun isä otti ja kuoli, vaikka toisilla ei ole ikinä ollutkana isää.

Vierailija
20/76 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän sinua Ap. Isäsi on narsistinen taikka jopa psykopaattinen. Sinulla on oikeus tuntea sitä mitä tunnet.