Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö ja kannattaisiko kertoa ihmiselle, että hänen puoliso pettää?

Vierailija
17.05.2024 |

Tiedän pariskunnan, jossa mies oli puoli vuotta pettänyt puolisoaan. Nainen ei tiedä asiasta mitään. 

Kertoako vai ei? Ja jos kertoo, niin miten? 

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä haluaisin tietää. 

Vierailija
42/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyt todistamaan asian, niin voit kertoa. Varaudu kuitenkin siihen, että kertomisen seuraukset voivat olla täysin odottamattomat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvä ystävä, niin pitää kertoa. Tuttavan kohdalla on riskinä, että ei uskota ja saa vain vihat niskoilleen eikä nykyaikana tiedä, jos vaikka on sovittu järjestely.

Vierailija
44/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan mulle kerro. En haluaisi tietää.

Vierailija
45/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tilanne. Luulisi, että se petetty osapuoli osaa jo epäilläkin. Vai pitäisikö ehkä asia ottaa puheeksi sen pettäjän kanssa,  että se kertoisi itse?

Vierailija
46/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tapauskohtaista.

Vierailija
47/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiinni siitä, mitä tuolla kertomisella haluaa saavuttaa. Aika moni on menettänyt ystävänsä kertomalla, että tämän puoliso pettää. Pettäjä jatkaa liittoaan, vain petetty jättää pahaa haluavan ystävänsä.

Ja aika moni on menettänyt ystävänsä jätettyään kertomatta ja ystävän saatua sittemmin tietää, että toinen tiennyt jo pitkään, mutta salannut asian. Tällöinhän myös tämä asian salassa pitänyt ystävä saattaa tuntua petturilta.

Vierailija
48/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tietää, kerro ihmeessä vaikka anonyyminä. Voit laittaa postia nimettömänä. 

Vierailija
49/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä, minun kaverit aviomiehiä. Kavereiden tekemisiä ei kerrota vaimoille.

Oletan, että sama periaate toimii myös naisilla.

Sori nyt vaan, mutta ei toimi naisilla.

Vierailija
50/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiinni siitä, mitä tuolla kertomisella haluaa saavuttaa. Aika moni on menettänyt ystävänsä kertomalla, että tämän puoliso pettää. Pettäjä jatkaa liittoaan, vain petetty jättää pahaa haluavan ystävänsä.

Sillä halutaan varmaan saavuttaa se, että petetty pystyy tekemään omat ratkaisunsa oikean tiedon perusteella. Ottaisin se riskin silläkin uhalla, että välit menee kaveriin, koska niin hyvä ystävä tekee.

Jostain syystä jälkeenpäin kukaan ei pidä kertojaa hyvänä ystävänä, ainoastaan pahansuopana ihmisenä, joka teki kaikkensa tuhotakseen ystävänsä liiton.

Vierailija
51/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta kokemuksesta sanoisin, että kertoisin vain tosi hyvälle ystävälleni, joka tietäisi tasan tarkkaan, että puhun totta. 

Minä kyllä kertoisin hyvälle ystävälle myös sen, heistä kiertää moinen juoru, vaikken tietäisi todenperäisyydestä. 

Vieraamman ihmisen asioihin en varmaankaan sotkeutuisi. 

Vierailija
52/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minua petettäisiin ja saisin tietää että ystäväni tiesi eikä kertonut, niin se olisi entinen ystävä samantien.

Ystävä voi aina sanoa, että ei voinut uskoa asiaa todeksi, vaikka oli kuullut siitä. Siihen on hankala väittää vastaan.

Vierailija
53/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä aikasemmista työpaikoistani oli näitä vakipareja. Kotona mies/vaimo ja töissä rakkaana työkaveri.

Jos oli juhlia, yöpymisiä niin aivan avoimesti kuhertelivat.

Ei näitä koskaan kukaan käräyttänyt.

Itse erosin koska mieheni petti. Luin viestit mitä lähetti toiselle naiselle sinkkuna esiintyen.

Ehdottomasti haluaisin tietää.

I wouldn't shoot the messenger.

Vierailija
54/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja aika moni on menettänyt ystävänsä jätettyään kertomatta ja ystävän saatua sittemmin tietää, että toinen tiennyt jo pitkään, mutta salannut asian. Tällöinhän myös tämä asian salassa pitänyt ystävä saattaa tuntua petturilta.

Eli ystävä on joka tapauksessa petturi, teki miten päin tahansa.

Vierailija
55/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä halutaan varmaan saavuttaa se, että petetty pystyy tekemään omat ratkaisunsa oikean tiedon perusteella. Ottaisin se riskin silläkin uhalla, että välit menee kaveriin, koska niin hyvä ystävä tekee.

Jostain syystä jälkeenpäin kukaan ei pidä kertojaa hyvänä ystävänä, ainoastaan pahansuopana ihmisenä, joka teki kaikkensa tuhotakseen ystävänsä liiton.

Vähän taidat nyt liioitella. Jos saat tietää ystäväsi kautta, että puolisosi on pettänyt sinua, et kai tosissasi ole sitä mieltä, että ystäväsi on tuhonnut avioliittosi. Eiköhän se avioliiton tuhoaja ole silloin se pettävä puoliso.

Voi olla, että monella ensireaktio onkin suuttua sille ystävälle, mutta kun tieto varmistuu paikkansa pitäväksi, useampi varmaan loppujen lopuksi kiittää ystävää. Väittäisin, että aika harva meistä haluaa olla "aisan kannattaja" tietämättään.

Vierailija
56/56 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sopia kavereiden kanssa etukäteen, miten toimitaan, jos tuollainen tilanne tulee eteen. Ja sitten itse tilanteessa voi vedota siihen, että näinhän me sovimme. Siitä on vähän huono moittia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi