Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö ja kannattaisiko kertoa ihmiselle, että hänen puoliso pettää?

Vierailija
17.05.2024 |

Tiedän pariskunnan, jossa mies oli puoli vuotta pettänyt puolisoaan. Nainen ei tiedä asiasta mitään. 

Kertoako vai ei? Ja jos kertoo, niin miten? 

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko vihjaista missä luulee että pettäjä on silloin ja silloin tms, ja antaa sitten sen petetyn itse päättää meneekö varmistaan asian, ei niin että sylkäisee silmille asian täysin viattomalle kestettäväksi. Vihje antaa aikaa hieman miettiä mitä tekee.

Toisaalta on pariskuntia jotka sopimuksesta elävät eri tavoin kuin ns. normit.

Vierailija
22/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi että sulkee silmänsä kokonaan sellaiselta eikä ole tietääkseen.

Ja tulee samalla pettäneeksi ystävänsä. Sitten hänellä on petturimiehen lisäksi petturiystävä. Kyllä ystävän kuuluu kertoa eikä olla pelkuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haluaisi tietää. Voi vaikka asiallisesti, nimettömästi kertoa viestilapulla, jos ei halua kasvokkain kertoa. 

Jos on niin tyhmä ettei huomaa, antaisin olla. Pitää vain kateellisena ja syyttää kenties, että havittelet moista häntähämyä😡

Vierailija
24/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minua petettäisiin ja saisin tietää että ystäväni tiesi eikä kertonut, niin se olisi entinen ystävä samantien.

Vierailija
25/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän perheen jossa moinen päätyi itsemurhaan.  Siis sen jälkeen kun meni kertoon asiasta, tavallaan oli syyllinen. Joskus kannattaa miettiä kahesti, emme aina tiedä asioiden taustoja.

Jaaha, yksi pettäjä ehti jo kommentoimaan.

Varmaan palstalla pyörivä pershäiriöinen sarjapettäjä.

Vierailija
26/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin haluaisin tietää, jos näin on. 

Vierailija
27/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä kiitosta tule, kun paljastaa toisen osapuolen pettämisen.

Vierailija
28/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin kertoisin jopa sillä uhalla, että tiedonsaaja suuttuu. Itse ainakin haluaisin tietää ja sen mukaan menisin. 

Vierailija
29/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin kertoisin jopa sillä uhalla, että tiedonsaaja suuttuu. Itse ainakin haluaisin tietää ja sen mukaan menisin. 

Normaalit ihmiset tekevät noin. Sitten on somessa ja palstallakin olevia psykopaattisia ja narstisia sarjapettäjiä jotka yrittävät manipuloida ihmisiä ettei koskaan saa kertoa.

Vierailija
30/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoa koolle ystäväporukka, mukana tuo petetty. Johdattele keskustelu muina muunsukupuolisina aiheeseen "haluaisitteko tietää, jos kumppaninne pettäisi". Hänen vastauksen perusteella päätät mitä tehdä.

Vierailija
31/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi pitää olla aivan varma, että on tapahtunut pettämistä.

Toiseksi miettiä, onko pettäjä/petetty niin läheinen, että katsot nähdä vaivan kertomisesta.

Itse haluaisin tietää, olisin kiitollinen kertojalle. 

Tämä pettäjien ilmiantaminen on tehty tabuksi.

Miksi? 

Vierailija
32/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoa koolle ystäväporukka, mukana tuo petetty. Johdattele keskustelu muina muunsukupuolisina aiheeseen "haluaisitteko tietää, jos kumppaninne pettäisi". Hänen vastauksen perusteella päätät mitä tehdä.

Liian monimutkaista, jos suhde toimii huomaa heti jalkaterän asennosta pettämisen. Ei siihen vieraita tarvita, saati ystäviä😁

Vierailija
33/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei kuulu sinulle millään tavoin. Älä mene sorkkimaan muiden elämää.

Vierailija
34/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia ei kuulu sinulle millään tavoin. Älä mene sorkkimaan muiden elämää.

Kyllä se läheisen ihmisen osalta kuuluu. Ei laiteta enää nykyään asioita halkopinon taakse vaan pöyhitään niitä avoimesti.

Vierailija
35/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakait kerron. Aina on petetty osapuoli kiittänyt.  Toisekseen se tulee julki aivan varmasti ennemmin tai myöhemmin. 

Vierailija
36/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän olisi sen pettäjän asia tunnustaa tekonsa. Muut eivät niinkään ole tiedotusvastuussa.

Vierailija
37/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minua petettäisiin ja saisin tietää että ystäväni tiesi eikä kertonut, niin se olisi entinen ystävä samantien.

Ja jos ystävä kertoisi, et ehkä voisi sen jälkeen enää sietää häntä, koska hän muistuttaisi sinua ikävästi siitä pettämisestä. Sinä ja kumppanisi ehkä sulkisitte hänet pois elämästänne voidaksenne paremmin unohtaa pettämisen.

Vierailija
38/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen edes tietää, jos ei ole omin silmin nähnyt? Muutenhan kyseessä voi olla perätön juoru.

Vierailija
39/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos siitä kertomisesta seuraa jotain aivan hirveää, kuten murha? Sitten syyttäisit itseäsi.

Vierailija
40/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta sanoisin, että kertoisin vain tosi hyvälle ystävälleni, joka tietäisi tasan tarkkaan, että puhun totta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan