Kyllä miehen pitää maksaa treffeillä.
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/86986b07-704d-4d91-9c91-3b23b744a501
Köyhän ei kannata treffeille mennä jos ei ole varaa maksaa kahvia ja pullaa naiselle.
Kommentit (461)
Vierailija kirjoitti:
Miksi kutsujan pitäisi maksaa? Entä jos ei ole varsinaista kutsujaa, vaan yhdessä sovittu tapaamisesta?
Mä olen Myös tuota mieltä, että yhdessähän sitä päätetään mennä treffeille ja pitää yhdessä sopia sellainen treffipaikka, joka sopii kummankin kukkarolle. Jos minä vaikka ehdotan jotain ravintolaa, niin mies haluaa ilmaista tekemistä, kuten kävelylenkkiä, niin hän voi mielestäni sanoa sen suoraan, niin mä voin joko suostua siihen tai jos haluan ravintolaan niin voin tarjota miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi treffeillä jommankumman osapuolen tulisi maksaa toisen kulut?
Koska ne ovat treffit? Koska se on pitkältä ajalta vakiintunut tapa? Koska aikojen saatossa miehet ovat pitäneet naisista huolta ja osoittaneet arvonsa kyvyllään huolehtia naisesta kamppailussa hänen suosiostaan? Koska se voi saada osapuolten välille romanttista kipinää?
Entä toimiiko tuo sama sukupuolet toisinpäin? Voiko se saada osapuolten välille romanttista kipinää jos nainen tarjoaa?
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi treffeillä jommankumman osapuolen tulisi maksaa toisen kulut?
Koska ne ovat treffit? Koska se on pitkältä ajalta vakiintunut tapa? Koska aikojen saatossa miehet ovat pitäneet naisista huolta ja osoittaneet arvonsa kyvyllään huolehtia naisesta kamppailussa hänen suosiostaan? Koska se voi saada osapuolten välille romanttista kipinää?
Entä toimiiko tuo sama sukupuolet toisinpäin? Voiko se saada osapuolten välille romanttista kipinää jos nainen tarjoaa?
Minä ainakin annan naiselle jos hän maksaa treffit!
Mies
Entäs kun treffeille menee kaksi naista? Mistä siis haemme sen miehen joka maksaa?
Meillä on vaimoni kanssa tapana käydä trefeillä silloin tällöin, se piristää arkea ja parisuhdetta.
Pukeudutaan vähän paremmin, varataan aikaa, katsotaan hyvä viihtyisä ravintola jossa hyvää ruokaa. Ehkä viinipullo pöytään tai jos ollaan omalla autolla se viini nautitaan kotona. Niin että vain se mies puuttuu joka tulisi kustantamaan hela hoidon! Kyllä se meille vaan passaa!
Ei ole ilmaisia lounaita, niin jos se on suorastaan "pakko" että mies maksaa, niin näille naisille lienee sitten selvää minkälainen maksu sen daamin tulee ruuista suorittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi treffeillä jommankumman osapuolen tulisi maksaa toisen kulut? Miksi tämän maksajan pitäisi määräytyä sukupuolen mukaan?
Jos maksamisesta tulee epäselvyyttä niin tapauksessa voi jättää maksamatta, ns. juoksukahvit.
Tässä on kyllä ajatusta. Siinä pakomatkalla se kunnolla testattaisiin, että kuinka sitä löytyy tai ei löydy 🤔
-eri
Vierailija kirjoitti:
Entäs kun treffeille menee kaksi naista? Mistä siis haemme sen miehen joka maksaa?
Meillä on vaimoni kanssa tapana käydä trefeillä silloin tällöin, se piristää arkea ja parisuhdetta.
Pukeudutaan vähän paremmin, varataan aikaa, katsotaan hyvä viihtyisä ravintola jossa hyvää ruokaa. Ehkä viinipullo pöytään tai jos ollaan omalla autolla se viini nautitaan kotona. Niin että vain se mies puuttuu joka tulisi kustantamaan hela hoidon! Kyllä se meille vaan passaa!
Kyllä minä voin maksaa mielelläni jos saan teiltä vastinetta rahoilleni!
Mies41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi treffeillä jommankumman osapuolen tulisi maksaa toisen kulut? Miksi tämän maksajan pitäisi määräytyä sukupuolen mukaan?
Onhan noita paljon mahdollisia selityksiä. Esim. itse miehenä, jos kumppani oma-aloitteisesti haluaa tehdä pitkän kaavan kautta hieronnan minulle ihan sen takia että haluaa minulle tulevan hyvä olo, on se jotain niin ihanaa jo tunteen tasolla että arvostus ja välitetyksi tulemisen tunne on huomattava.
Vastaavalla tavalla, maksaessaan mies voi jo tavatessa osoittaa haluavansa pitää toisesta huolta ja kykenevänsä siihen. Ja nainen saa kokea tulleensa arvostetuksi nisena miehelle, eikä vain business tapaamistyylisenä tilanteena. Toisin sanoen, se on yksi osatekijä siinä että naisen ja miehen välille voi muodostua erityinen tunne arkisen kohtaamisen sijasta.
Tai viestiä että nainen antaa miehen toimia maskuliinisesta energiasta ja mies naisen feminiinisestä.
Ja sitten on yksinkertaisesti ihan niinkin yksinkertaiset syyt kuin ilo. Mies voi kokea iloa saadessaan tarjota naiselle ja nainen voi kokea olonsa naiselliseksi, kun mies tarjoaa juuri hänelle, ja rakastuminen käynnistyy luontevasti jos on käynnistyäkseen.
Tietysti on erilaisia ihmisiä, toiveita, ja rahatilanteita. Mutta tähän lainattuun kysymykseen, miksi miksi, tässä oli muutamia mahdollisia asioita joita tuli mieleen.
Miehiä aina moititaan yksinkertaisiksi ja nyt sä haluat sanoa, että naisia imartelee se kaikista teennäisin ja ennen kaikkea vähiten vaivaa vaativa tapa "osoittaa kunnioitusta yms"?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä voin maksaa mielelläni jos saan teiltä vastinetta rahoilleni!
Mies41
Kun pääsisikin kahden naisen kanssa treffien jatkoille.
M43
Vierailija kirjoitti:
Puer aeternus (lat. Ikuinen lapsi) on psykologinen sairaus, joka ilmenee aikuisen (yleensä miehen) haluttomuutena tai kykenemättömyytenä kehittyä aikuiseksi henkisellä tasolla. Sairaudesta käytetään myös nimeä Peter Pan -syndrooma, joka juontaa Peter Pan -nimiseen satuolentoon, joka ei halua kasvaa aikuiseksi.
tunnusmerkit:
1. Tunteiden lamaantuminen: viha ilmenee raivona, ilo hysteriana ja pettymys itsesäälinä.
2. Vitkastelu: asioita lykätään siihen asti kunnes ne on pakko hoitaa.
3. Sosiaalinen kyvyttömyys: mielijohteet määräävät ja toverit johdattelevat.
4. Maaginen ajattelu: 'Jos en ajattele sitä, se menee pois.' 'Jos ajattelen sen muuttuvan, se muuttuu.'
5. Äitisidonnaisuus: halu
Se että nämä seikat (edelleen) mielletään vain miehillä esiintyvinä asioina on huvittavaa...
En ole vielä päässyt maksamaan, koska tapaamani naiset ovat olleet sen verran liikunnallista ja aktiivista sorttia, että olemme tavanneet patikoinnin tai uimareissun merkeissä.
Mutta ilman muuta tarjoan, jos kahvitreffit sovitaan.
T. Upseeri & herrasmies
Vierailija kirjoitti:
Jäi juttu lukematta? Kyseisessä tapauksessahan mies etukäteen sopimatta nakitti maksamisen naiselle.
En kyllä koskaan ole ollut treffeillä jossa olisi etukäteen ilmoitusluonteisesti sovittu kuka maksaa ja mitäkin vaan aina on edetty vain tilanteen mukaan.
Jos lähdet treffeille ja vastassa on henkilö joka käyttäytyy ylimielisesti sinua kohtaan tai käyttäytyy muuten huonosti,ehkä jopa halveksuen sinua kohtaan niin näetkö järkeväksi tai edes tarpeelliseksi palkita hänet ja vielä maksaa siitä?
Ei voida lähtökohtaisesti lähteä siitä,että toinen osapuoli on velvoitettu kaavamaisesti johonkin rooliin ja toinen voi käyttäytyä miten huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä päässyt maksamaan, koska tapaamani naiset ovat olleet sen verran liikunnallista ja aktiivista sorttia, että olemme tavanneet patikoinnin tai uimareissun merkeissä.
Mutta ilman muuta tarjoan, jos kahvitreffit sovitaan.
T. Upseeri & herrasmies
Olet siis saanut ilmaiseksi? Onnea!
Jep..
Nainen voi ja saa käyttäytyä kuin sika, mutta miehen kuuluu siitä maksaa koska..Nainen?
Mä olen käynyt Tinder- ensitreffeillä 32 eri miehen kanssa ja heistä 4 on tarjoutunut tarjoamaan minulle. Kolmesti olen itse tarjoutunut tarjoamaan miehelle ja yksi heistä suostui siihen.
Voimaantuneet, itsenäiset Naiset jotka eivät tarvitse miestä mihinkään ovat kuitenkin niin "heikkoja ja hentoja" naisia silloin kun pitäisi maksaa ravintolalasku?
Tasa-arvoisuutta käytetään vain silloin kun siitä on itselle hyötyä? Silloin käy hyvin perinteinen roolijako? Säälittävää.
Christiiina kirjoitti:
Mä olen käynyt Tinder- ensitreffeillä 32 eri miehen kanssa ja heistä 4 on tarjoutunut tarjoamaan minulle. Kolmesti olen itse tarjoutunut tarjoamaan miehelle ja yksi heistä suostui siihen.
Monen kanssa päädyit intiimimpään kanssakäymiseen treffeillä?
Vaikka jokainen mies olisi herrasmies niin yksikään yh ei ole leidi, pois lukien lesket joista osa heistäkin voi muistuttaa lähinnä huøraa. Ansaitakseen ladyn kohtelun, pitäisi käyttäytyä sen mukaan.
Siinä vaiheessa, kun nainen ilmaisee asian niin, että se on jotenkin mun velvollisuus maksaa sille eväät, niin pöydästä löytyy kaksi maksajaa.
En mä vastusta sitä, että mies maksaa, enkä mä tarkoita sitäkään, että nyt pitää tulla pllua, kun ostin sulle ruokaa/kahvia/ tai mitä tahansa. Mutta jos nainen pitää sitä jonkinlaisena oikeutenaan, että mies maksaa sille jotain, niin ei siinä ole naisen puolelta mitään kunnioitusta tai arvostusta havaittavissa, joten ansaitsee kyllä maksaa omat eväänsä tms.
Totta mustamies ois tuossa tilanteessa antamassa jo nyrkkisuukon