Olenko lapsellinen?
Miehellä oli minun synttäri-iltana työpaikan juhlat, joita siis ei voinut siirtää. Hän ehdotti aamulla töihin lähtiessä, että voitaisiin viikonloppuna vaikka käydä synttärilounaalla eräässä hienossa ravintolassa, jonne ollaan oltu menossa jo useita vuosia, muttei koskaan ole tullut mentyä.
Hän soitti mulle vielä töistä päivällä, mutta silloin ehdottikin, että mentäisiin vakiravintolaan, ihan kuin siitä toisesta ei oltaisi edes puhuttu.
Mua kävi korpeamaan, mutten ylpeydeltäni sanonut mitään. Olenko ihan lapsellinen? Parikymmentä yhteistä vuotta takana.
Kommentit (14)
Ei hän kysynyt, kumpaan haluaisin mennä! Yhtäkkiä vaan muutti mielensä, ilmeisesti siksi, että toinen ravintola on niin kallis.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei hän kysynyt, kumpaan haluaisin mennä! Yhtäkkiä vaan muutti mielensä, ilmeisesti siksi, että toinen ravintola on niin kallis.
Ap
Olet jo iso tyttö, jos tuohon kalliimpaan ravintolaan haluat sanot sen miehellesi. Radikaalimmat naiset jopa tarjoutuisi maksamaan osan laskusta.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sanoit että "ehdottikin, että mentäisiin vakiravintolaan". Huomaa sana "ehdotti". Ei "määräsi". Ehdotuksiin on toinen henkilö täysin vapaa kertomaan oman mielipiteensä.
Käsittämätöntä miten ihmiset voivat pysyä yhdessä kaksikymmentä vuotta mikäli edes näin alkeellisista asioista ei pystytä keskustelemaan.
Kyllä, osaan itsekin maksaa ravintolalaskuni. Kyseessä oli syntymäpäiväni. Kiitos vastauksistanne ja mukavaa päivää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä miten ihmiset voivat pysyä yhdessä kaksikymmentä vuotta mikäli edes näin alkeellisista asioista ei pystytä keskustelemaan.
Läheisriippuvassa suhteessa on usein on kaksi ihmistä, joiden säröt osuvat kipeästi yhteen. Toinen oikeuttaa, toinen alistuu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, osaan itsekin maksaa ravintolalaskuni. Kyseessä oli syntymäpäiväni. Kiitos vastauksistanne ja mukavaa päivää.
Ap
Ja ikä oli? Meillä jo yläkouluikäinen lapsi osaa itse järjestää ja sanoa mitä toivoo syntymäpäivänään. Hän vie esim kaverinsa syömään, eikä odota että muut kattaa hänelle sen pöydän valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et leiki meidän kanssa kun kaikki vika ei olekaan miehessäsi? Meillä nämä asiat keskustellaan läpi, antaako esim talous periksi mennä siinä kuussa kalliiseen ravintolaan vai mennäänkö ihan vaan pitsalle.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kysymykseesi että oletko lapsellinen, niin tämänkin perusteella kyllä. On hyvin lapsellista suuttua kun ei saa sitä vastausta mitä olisi halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei vanhenemista juhlita millään lailla.
Ei meilläkään juhlita mutta kivaahan se on välillä mennä yhdessä esim syömään. Ja siitä keskustellaan yh-des-sä mihin mennään, jne.
Olet keksinnyt aloituksen. Jos totta ,olet lapsellinen? Mikä on hieno ravintola? Helsingissä kukaan ei käytä sanaa, hieno ravintola.Eikö sinulla ole ystäviä ,vanhempia, joiden kanssa olisti syntymäpäiväsi?
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei vanhenemista juhlita millään lailla.
Oho! Me juurikin juhlistettiin puolisoni vanhenemista hotelliyöllä ja stand up-illalla. Eikä täyttänyt ees pyöreitä vuosia 🙄.
Ja minä siis halusin yllättää hänet 🤷🏻
Olet todellakin lapsellinen, jos et voi miehen kysyessä vastata että menisit mieluummin siihen hienoon ravintolaan kuten oli puhetta. En nyt ymmärrä mitä ylpeyttä se vaatii?